AnonymBruker Skrevet i går, 07:41 #1 Del Skrevet i går, 07:41 Når det kommer til bruk av barnehagen. For dere gjør ikke det, det gjør skattebetaleren. Dere betaler kun en liten brøkdel. En barnehageplass For barn under tre år koster ca 280 000 i året og for de over tre år koster det ca 150 000. Dere betaler 22 000 kr i året. Med andre ord betaler Norge as henholdsvis 258 000/ 128 000 kr I året for at dere skal ha ungene i barnehagen. Anonymkode: 8506f...449 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:41 #2 Del Skrevet i går, 07:41 Ok. Anonymkode: 057b5...7a3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet i går, 07:43 #3 Del Skrevet i går, 07:43 Du misforstår bruken av begrepet. Ingen som sier dette mener at de betaler alle kostnadene for tjenesten. 19 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:43 #4 Del Skrevet i går, 07:43 Hvem sier det til deg, hvorfor argumenterer du med andre folk om deres barnehagebruk? Hva har det med deg å gjøre, og hvorfor sier folk det til deg? Ingen har sagt det til meg noen gang. Skal godt gjøres å bli lei av noe slikt, med mindre du krangler og diskuterer med folk du ikke liker og vet at har slike argumenter? Men hvorfor gjør du det, og hvorfor bryr du deg? Anonymkode: f8f70...657 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet i går, 07:50 #5 Del Skrevet i går, 07:50 https://www.nav.no/kontantstotte#hvor-mye Og kontantstøtten er 90 000. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:52 #6 Del Skrevet i går, 07:52 Enda en sånn tråd…gjesp. Men ok, skal bite på. Jeg har barn, bruker 2x full plass. Aldri sagt barnehage er dyrt. Har ungene i barnehagen noen ganger når jeg har fri for å få hodet over vann (vi har så godt som null barnevakt). Barna koser seg. Betaler 40% skatt. Bruker helsevesenet eksepsjonelt lite. Mye av min skatt antar jeg går til andres bruk av statlige helsetjenester. Har ikke bil. Regner med noe av mine penger går til bilrelaterte kostnader osv osv. Om du mener det er et problem med barnehageordningen burde du ta det opp på politisk nivå, ikke bitche gjentatte ganger om det på KG. Anonymkode: d6a8a...ab7 11 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:52 #7 Del Skrevet i går, 07:52 Du høres ut som en bitter og sur assistent som jobber i barnehage. Du har vel kanskje lagt inn noen flere innlegg også, der du irriterer deg over at foreldre benytter seg av plassen i barnehagen rundt juletiden? Anonymkode: af10a...ad9 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:54 #8 Del Skrevet i går, 07:54 Argument? I hvilken sammenheng? Anonymkode: 214f6...472 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:55 #9 Del Skrevet i går, 07:55 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Argument? I hvilken sammenheng? Anonymkode: 214f6...472 Garantert samme person som lager trådene om foreldre som har barna i barnehagen mens de selv har fri, og i de trådene er det et fåtall som bruker «vi betaler for plassen» som argument. Anonymkode: d6a8a...ab7 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:58 #10 Del Skrevet i går, 07:58 Hvem er du som er lei av å høre dette? Snakker du med andre foreldres barnehage til så mye ? Du burde kanskje slutte med det. Er barnehagen åpen, er alle barna velkommen . Noen har kanskje litt lange dager, men jeg er sikker på at de fleste foreldre gjør absolutt så godt de kan for barna sine, og ikke noe jeg skal legge meg oppi. Hilsen snart bhg lærer. Anonymkode: 62011...69a 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:04 #11 Del Skrevet i går, 08:04 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Når det kommer til bruk av barnehagen. For dere gjør ikke det, det gjør skattebetaleren. Dere betaler kun en liten brøkdel. En barnehageplass For barn under tre år koster ca 280 000 i året og for de over tre år koster det ca 150 000. Dere betaler 22 000 kr i året. Med andre ord betaler Norge as henholdsvis 258 000/ 128 000 kr I året for at dere skal ha ungene i barnehagen. Anonymkode: 8506f...449 Men.... hva er kontekst her? I hvilken setting sier de dette? Når vi snakker om skattebetalerne: folk gnåler om at de betaler så masse skatt og forventer bedre tjenester i kommune/stat, bedre skoler, bedre ditt, bedre datt. Må få nevne at det er begrenset hvor mye skatten hver og en av oss betaler, faktisk dekker. Anonymkode: 94cef...945 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:42 #12 Del Skrevet i går, 08:42 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når det kommer til bruk av barnehagen. For dere gjør ikke det, det gjør skattebetaleren. Dere betaler kun en liten brøkdel. En barnehageplass For barn under tre år koster ca 280 000 i året og for de over tre år koster det ca 150 000. Dere betaler 22 000 kr i året. Med andre ord betaler Norge as henholdsvis 258 000/ 128 000 kr I året for at dere skal ha ungene i barnehagen. Anonymkode: 8506f...449 Betaler mye mer enn 22 tusen i året. Anonymkode: 50366...2a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:44 #13 Del Skrevet i går, 08:44 Du passer ikke til å jobbe i barnehage TS. Anonymkode: d6b6a...183 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:46 #14 Del Skrevet i går, 08:46 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Enda en sånn tråd…gjesp. Men ok, skal bite på. Jeg har barn, bruker 2x full plass. Aldri sagt barnehage er dyrt. Har ungene i barnehagen noen ganger når jeg har fri for å få hodet over vann (vi har så godt som null barnevakt). Barna koser seg. Betaler 40% skatt. Bruker helsevesenet eksepsjonelt lite. Mye av min skatt antar jeg går til andres bruk av statlige helsetjenester. Har ikke bil. Regner med noe av mine penger går til bilrelaterte kostnader osv osv. Om du mener det er et problem med barnehageordningen burde du ta det opp på politisk nivå, ikke bitche gjentatte ganger om det på KG. Anonymkode: d6a8a...ab7 Vi har ingen besteforeldre i nærheten, men det går jo an å betale for barnepass? Det er jo spesielt viktig dersom noe skulle skje med en eller begge? Dersom noe akutt skulle skje, hvem skulle tatt seg av barnet da? Anonymkode: 52ffb...621 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:47 #15 Del Skrevet i går, 08:47 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når det kommer til bruk av barnehagen. For dere gjør ikke det, det gjør skattebetaleren. Dere betaler kun en liten brøkdel. En barnehageplass For barn under tre år koster ca 280 000 i året og for de over tre år koster det ca 150 000. Dere betaler 22 000 kr i året. Med andre ord betaler Norge as henholdsvis 258 000/ 128 000 kr I året for at dere skal ha ungene i barnehagen. Anonymkode: 8506f...449 Nå er også foreldrene skattebetaleren Anonymkode: 6133a...59c 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet i går, 08:49 #16 Del Skrevet i går, 08:49 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når det kommer til bruk av barnehagen. For dere gjør ikke det, det gjør skattebetaleren. Dere betaler kun en liten brøkdel. En barnehageplass For barn under tre år koster ca 280 000 i året og for de over tre år koster det ca 150 000. Dere betaler 22 000 kr i året. Med andre ord betaler Norge as henholdsvis 258 000/ 128 000 kr I året for at dere skal ha ungene i barnehagen. Anonymkode: 8506f...449 Og så? 3-4000 i mnd er da nok å betale 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet i går, 08:50 #17 Del Skrevet i går, 08:50 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi har ingen besteforeldre i nærheten, men det går jo an å betale for barnepass? Det er jo spesielt viktig dersom noe skulle skje med en eller begge? Dersom noe akutt skulle skje, hvem skulle tatt seg av barnet da? Anonymkode: 52ffb...621 Ja da betaler man for barnehagen 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:57 #18 Del Skrevet i går, 08:57 Maleficenta skrev (6 minutter siden): Ja da betaler man for barnehagen Ja, men det kan være nyttig å ha et nettverk utenom barnehagen i tilfelle noe akutt skulle skje. Har man ikke familie i nærheten bør barna ha andre voksne som de stoler på, ikke bare barnehageansatte. Anonymkode: 52ffb...621 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:59 #19 Del Skrevet i går, 08:59 Du vet at foreldre også betaler skatt?? Du får det til å høres ut som om skattebetalerne er en egen gruppe. Anonymkode: 8400d...106 5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:08 #20 Del Skrevet i går, 09:08 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja, men det kan være nyttig å ha et nettverk utenom barnehagen i tilfelle noe akutt skulle skje. Har man ikke familie i nærheten bør barna ha andre voksne som de stoler på, ikke bare barnehageansatte. Anonymkode: 52ffb...621 At man har barna i barnehagen mens en selv har fri en dag er ikke ensbetydende med at man ikke har noe nettverk hvis det skulle skje noe akutt? De kan selvsagt ha en avtale med naboer eller foreldre til barnas venner, men de er sikkert på jobb på dagtid de også. Det er jo litt tullete å betale en barnevakt for å være med barnet i barnehagens åpningstid...Da betaler man jo dobbelt. Anonymkode: 027bd...547 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå