Gå til innhold

Planlagt å møte eksen som venner, så kom det ubehagelige spørsmålet..😣Hjelp!🙏

Banankaka04

Anbefalte innlegg

Banankaka04 skrev (7 minutter siden):

Skal jeg bare avlyse uten noen forklaring?🥺 TS.

Ikke gå inn i en diskusjon med han. Hvis du vil si noe i det hele tatt så får du si at det fungerer ikke å være venner med noen som har seksuell interesse for deg. Jeg tipper han begynner å argumentere eller prøve å gi deg dårlig samvittighet, da avbryter du kommunikasjonen. Dette er viktig. Det har ingen hensikt å diskutere med noen som ikke respekterer deg. Det skal du aldri gjøre.

Dette er ikke et vennskap. Gjenta det for deg selv til det sitter.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Banankaka04 skrev (20 minutter siden):

Send en meldign og si du ikke vil være venner lenger, så ber du han respektere valge dit og ønsker han lykke til videre. Er han en bra fyr så respekterer han deg, begyner han å argumentere og prese deg så kan du blokere. Ikke gå inn i en diskusjon og ikke ta telefonen om han ringer! Du skylder han ingen ting her. Dit ansvar er å ta vare på deg selv❤️ 

Endret av Pippi Lotta
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banankaka04 skrev (3 timer siden):

Hei. Bakgrunnsinfo: Jeg er ei ung jente som fortsatt er nær venn med eksen etter bruddet, og i tillegg til et nært og trygt vennskap har vi fortsatt å bevare en del av den seksuelle biten av forholdet vi hadde. Han var min første kjærlighet og den eneste som holdt meg i live, og han har hjulpet meg og støttet meg igjennom mye. Uten ham i mitt liv hadde det ikke vært så mye igjen av meg… Han betyr alt for meg!

Uansett, denne gutten/mannen om du vil spurte meg uforventet om vi skulle møtes ila. kort tid (i morgen!), og helt til å begynne med så var jeg også skikkelig ivrig og hadde veldig lyst til å endelig være nær ham igjen, da jeg lengtet sånn etter å se ham - og togbilletter ble bestilt i en fei!

Men i går kveld hadde vi en telefonsamtale, og midt i en ellers vanlig samtale kom det litt uventede spørsmålet: «Kan jeg få lov til å berøre deg (seksuelt, altså😅) når jeg selv føler for det uten å spørre først? Bare denne ene gangen? «Kan jeg få gjøre det så raskt vi kommer oss bort fra togstasjonen og inn i bilen (berøre underlivet mitt)?»… Før han spurte om dette sa han også noe slikt: «Det første vi gjør når du kommer frem er at vi river av deg alle klærne på togstasjonen» (husker ikke helt ordrett, men noe sånt)… Men dette begynte han så smått å smile og le litt av og sa ifra om at dette bare var tull etter å ha lagt merke til usikkerheten i ansiktet mitt. Men syns at det kan være utfordrende å skille mellom hva som er tøys og alvor… Grunnet tidligere seksuelle overgrep utløste disse få kommentarene/spørsmålene en sterk angstreaksjon i meg, det rant noen tårer nedover kinnet mitt og det føltes som om hjertet mitt skulle hoppe ut av brystet.

*snip*

Altså: hva er intensjonen din med å møte ham? Du snakker om å «slappe av sammen» og at du «IKKE vil miste han» samtidig sier du at det er ett år siden du sist møtte han?

Han har åpenlyst seksuelle fantasier rundt å møte deg, noe det ikke er noe galt med, forutsatt at du også deler disse fantasiene og ønsker en seksuell relasjon med ham, (og at du er over seksuell lavalder).

- ønsker du en seksuell relasjon med ham ? 

Endret av Raven.Writingdesk
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banankaka04 skrev (29 minutter siden):

Du sliter med å sette grenser for deg selv,  så nei; å avlyse uten å forklare er ikke å grensesette når du selv ikke ønsker å avlyse en gang. Du skaper forvirring i relasjonen mellom dere, og er tydelig forvirret selv. Det første du må avklare er om du ønsker noen seksuell relasjon uten følelser, slik han tydeligvis gjør. For du går jo inn i ett møte med noen som har seksuelle fantasier om deg, noe han deler med deg. Da må du først enten ønske det velkommen og være klar på hva konsekvensene av det blir, eller avvise det, før du overhodet drar dit.

Du kan også velge nå å se at han har seksuell interesse i deg og kanskje ikke så mye mer enn det, men du søker psykisk støtte hos ham og er mindre interessert i det seksuelle, derfor ønsker dere ulike ting fra hverandre og bør ikke møtes

Jeg mener du bør bruke ordene dine fremfor å bare avlyse uten å si noe, for din egen skyld da du må lære deg å grensesette og sette ord på DINE følelser.

Hvis du ikke gjør det vil du risikere at dette mønsteret gjentar seg i enhver relasjon du går inn i med menn.

Du beskriver deg selv som «ung jente» og han som en «gutt/mann». Hva er aldersforskjellen på dere to? 

Endret av Raven.Writingdesk
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (23 minutter siden):

Altså: hva er intensjonen din med å møte ham? Du snakker om å «slappe av sammen» og at du «IKKE vil miste han» samtidig sier du at det er ett år siden du sist møtte han?

Han har åpenlyst seksuelle fantasier rundt å møte deg, noe det ikke er noe galt med, forutsatt at du også deler disse fantasiene og ønsker en seksuell relasjon med ham, (og at du er over seksuell lavalder).

- ønsker du en seksuell relasjon med ham ? 

Nei, KUN med en kjæreste, noe vi IKKE er!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Raven.Writingdesk skrev (20 minutter siden):

Du sliter med å sette grenser for deg selv,  så nei; å avlyse uten å forklare er ikke å grensesette når du selv ikke ønsker å avlyse en gang. Du skaper forvirring i relasjonen mellom dere, og er tydelig forvirret selv. Det første du må avklare er om du ønsker noen seksuell relasjon uten følelser, slik han tydeligvis gjør. For du går jo inn i ett møte med noen som har seksuelle fantasier om deg, noe han deler med deg. Da må du først enten ønske det velkommen og være klar på hva konsekvensene av det blir, eller avvise det, før du overhodet drar dit.

Du kan også velge nå å se at han har seksuell interesse i deg og kanskje ikke så mye mer enn det, men du søker psykisk støtte hos ham og er mindre interessert i det seksuelle, derfor ønsker dere ulike ting fra hverandre og bør ikke møtes

Jeg mener du bør bruke ordene dine fremfor å bare avlyse uten å si noe, for din egen skyld da du må lære deg å grensesette og sette ord på DINE følelser.

Hvis du ikke gjør det vil du risikere at dette mønsteret gjentar seg i enhver relasjon du går inn i med menn.

Du beskriver deg selv som «ung jente» og han som en «gutt/mann». Hva er aldersforskjellen på dere to? 

Fem års aldersforskjell. Har begynt å skrive en utfyllende melding, og skal utfordre meg selv til å sende den til ham så snart den er ferdig.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ok.

Anonymkode: d6b2d...053

Ok til hva?? Dette er absolutt ikke ok 😡🤡

Anonymkode: b6748...89c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banankaka04 skrev (5 minutter siden):

Nei, KUN med en kjæreste, noe vi IKKE er!

Ja, men der har du svaret ditt.

Ønsker du å være kjæreste med ham? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nymerïa skrev (44 minutter siden):

Ikke gå inn i en diskusjon med han. Hvis du vil si noe i det hele tatt så får du si at det fungerer ikke å være venner med noen som har seksuell interesse for deg. Jeg tipper han begynner å argumentere eller prøve å gi deg dårlig samvittighet, da avbryter du kommunikasjonen. Dette er viktig. Det har ingen hensikt å diskutere med noen som ikke respekterer deg. Det skal du aldri gjøre.

Dette er ikke et vennskap. Gjenta det for deg selv til det sitter.

Dette er et veldig godt råd, ts. Han kommer garantert til å prøve å overtale deg og spille på følelsene dine, og når dette skjer så har du også svaret ditt; han bryr seg egentlig ikke om hva du føler og hva som er bra for deg. Han vil møte deg for lettvint sex. Stå i mot. Heier på deg 💪❤️

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (3 minutter siden):

Ja, men der har du svaret ditt.

Ønsker du å være kjæreste med ham? 

Det har vært ønsket mitt helt siden det ble slutt, men alle disse kommentarene har fått meg til å tenke og etter det han sa i går så føles det som om jeg har mistet litt lysten og fått litt avsmak….

• Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne eksen har ingen intensjon om å være venn med deg. Han ser på deg som en mulighet å pule.

Anonymkode: 73881...a98

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banankaka04 skrev (8 minutter siden):

Fem års aldersforskjell. Har begynt å skrive en utfyllende melding, og skal utfordre meg selv til å sende den til ham så snart den er ferdig.

Skriv heller enkelt og tydelig. Du skylder ham ingen forklaring.  Ikke åpne for en dialog rundt dette. Du har bestemt deg for å ikke møtes da det ikke fungerer for deg å være venner etter et brudd og ønsker han alt godt videre. Sleng på at du du blitt bedt bort i siste liten så vil ikke være tilgjengelig på sms på en stund ☺️

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Diggilo skrev (1 minutt siden):

Skriv heller enkelt og tydelig. Du skylder ham ingen forklaring.  Ikke åpne for en dialog rundt dette. Du har bestemt deg for å ikke møtes da det ikke fungerer for deg å være venner etter et brudd og ønsker han alt godt videre. Sleng på at du du blitt bedt bort i siste liten så vil ikke være tilgjengelig på sms på en stund ☺️

Helt enig, dess mer forklaringer  fra TS, dess mer han kan krangle på.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banankaka04 skrev (5 minutter siden):

Det har vært ønsket mitt helt siden det ble slutt, men alle disse kommentarene har fått meg til å tenke og etter det han sa i går så føles det som om jeg har mistet litt lysten og fått litt avsmak….

Jeg synes ikke kommentaren han sa automatisk avskriver ham som en kandidat til å bli kjæreste. Vet han at du ønsker å bli sammen igjen? Har dere snakket om det? Det er ganske viktig at du avklarer FØR du drar dit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (4 minutter siden):

Jeg synes ikke kommentaren han sa automatisk avskriver ham som en kandidat til å bli kjæreste. Vet han at du ønsker å bli sammen igjen? Har dere snakket om det? Det er ganske viktig at du avklarer FØR du drar dit. 

Har nesten bestemt meg for å ikke dra. Og nei, har ikke sagt noe om at jeg ønsker å bli sammen med ham igjen, for har vært redd for å ødelegge vennskapet vårt. Var han som gjorde det slutt med meg, og hvis han hadde vært interessert i å bli sammen igjen så hadde han vel spurt meg allerede? Rart om han ikke skjønner at jeg har følelser for ham fortsatt…

Endret av Banankaka04
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Diggilo skrev (3 minutter siden):

Når har hun «bestemt seg for å ikke møtes»? Hun fremstår ganske usikker slik jeg leser det?  Da blir det ett hult og falskt premiss å skulle la være å gå i dialog med ham. Å sette ord på ting kan man gjøre mest for sin egen del, mindre for den andre. Det kan også være lettere å være tro mot sin egen avgjørelse når man hører seg selv sette ord på egne følelser og ser responsen man får i retur. Hvis TS ønsker å bli kjæreste med ham og kutter kontakt uten å si noe, vil hun risikere at dette ønsker alltid ligger der uforløst og til slutt havner hun tilbake på nøyaktig samme plass fordi ingenting ble egentlig avklart. Hvis hun derimot setter ord på sine ønsker og grenser: «jeg vil ha ett forhold med deg før vi har sex, og hvis det ikke er aktuelt at vi blir sammen igjen er det heller ingen vits i at jeg kommer på besøk» - så vil hun få en langt større innsikt i hvor hun har han og være mye mer tro mot en avgjørelse om å enten gi det et forsøk (fordi han sier han er åpen for det) eller la være å dra (fordi han avviser hennes behov) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banankaka04 skrev (Akkurat nå):

Har nesten bestemt meg for å ikke dra. Har ikke sagt at jeg ønsker å bli sammen med ham, for har vært redd for å ødelegge vennskapet. Han gjorde det slutt med meg, og hvis han hadde vært interessert i å bli sammen igjen så hadde han vel spurt meg allerede. Rart om han ikke skjønner at jeg har følelser for ham fortsatt…

Du finner jo fort ut av det om du skriver at du ønsker ett forhold og det er derfor du bestilte billett, men han må si noe om hva han tenker om det, for du opplever at han er utydelig når han viser deg sensuell interesse. Ønsker han å forsøke å bli sammen igjen eller ikke? Hvis ikke så er det ingen vits i at du kommer.

- Så enkelt får du avklart det. Ja: det koster noe, og ja du risikerer å bli avvist, men da vet du med sikkerhet.

da er det ikke noe å spekulere i lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ok til hva?? Dette er absolutt ikke ok 😡🤡

Anonymkode: b6748...89c

😞

Anonymkode: d6b2d...053

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...