AnonymBruker Skrevet i går, 06:44 #1 Del Skrevet i går, 06:44 rundt huset mitt. Ved garasjen og nå i morges ved inngangsdøren. Aldri sett mus her før, ikke før nå. Hva kan grunnen være? Er så redd den kommer seg inn. Anonymkode: 17ea0...bf2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet i går, 06:48 #2 Del Skrevet i går, 06:48 De søker seg til hus og bygninger når det er kaldt ute, for å lete etter mat og lage seg varme og lune bol. Inni vegger i hus og bygninger finner de steder å varme seg. Det er derfor du ser så mange akkurat nå når snøen er kommet, de søker seg til hus og varme. Sett opp musefeller i området. Man får kjøpt kjæledyrsikre muse- og rottefeller også. Har du loft og kjeller i huset ditt, sett ut musefeller der også. Vi hadde mus på loftet en gang i tiden, og jeg kjøpte to vanlige gammeldagse musefeller. Ladet fellene med ost på første forsøk, men ingenting skjedde. Så en dag hadde vi kjøttkaker til middag, og jeg tok med et par restebiter opp på loftet og byttet ut osten i musefellene med kjøttkakebiter. Senere samme kveld hørte vi SMEKK fra loftet to ganger, mus som gikk i fellene... De likte tydeligvis kjøttkaker bedre enn ost. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
C-girl Skrevet i går, 06:48 #3 Del Skrevet i går, 06:48 Det er gnagerår i år, så det er mye mer mus enn normalt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:52 #4 Del Skrevet i går, 06:52 Million skrev (2 minutter siden): De søker seg til hus og bygninger når det er kaldt ute, for å lete etter mat og lage seg varme og lune bol. Inni vegger i hus og bygninger finner de steder å varme seg. Det er derfor du ser så mange akkurat nå når snøen er kommet, de søker seg til hus og varme. Sett opp musefeller i området. Man får kjøpt kjæledyrsikre muse- og rottefeller også. Har du loft og kjeller i huset ditt, sett ut musefeller der også. Vi hadde mus på loftet en gang i tiden, og jeg kjøpte to vanlige gammeldagse musefeller. Ladet fellene med ost på første forsøk, men ingenting skjedde. Så en dag hadde vi kjøttkaker til middag, og jeg tok med et par restebiter opp på loftet og byttet ut osten i musefellene med kjøttkakebiter. Senere samme kveld hørte vi SMEKK fra loftet to ganger, mus som gikk i fellene... De likte tydeligvis kjøttkaker bedre enn ost. Men det er verken kaldt eller snø her, det er plussgrader og ingen snø, så tror heller at det er pga det er varmere og ingen snø nå. Men, takk for tips. ts Anonymkode: 17ea0...bf2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet i går, 06:55 #5 Del Skrevet i går, 06:55 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men det er verken kaldt eller snø her, det er plussgrader og ingen snø, så tror heller at det er pga det er varmere og ingen snø nå. Men, takk for tips. ts Anonymkode: 17ea0...bf2 Selv om det ikke er snø, så er årstiden kaldere og det er mindre mat å finne ute i desember. Ingenting vokser ute nå. De leter derfor etter mat i nærheten av mennesker. Matrester, søppel, rester fra nek som er hengt opp til fugler og som faller på bakken osv. Vi har forbud mot å mate fugler her jeg bor pga det tiltrekker mus og rotter, det som havner på bakken. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:53 #6 Del Skrevet i går, 08:53 Få deg katt. Jeg har aldri sett mus ute, men katten kan fange flere pr. dag. Anonymkode: c25cb...244 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:57 #7 Del Skrevet i går, 08:57 Se etter om det er mus som går i hus eller slike hage gnagere. Her jeg bor er masse mus som ikke er som de husmusene, de bor i vedskjul og vedstabler men ikke i hus og de gjør ikke like mye skade som vanlige mus. Ps mitt aller beste åte for musefeller er sjokolafepålegg, det slår alt jeg har prøvd. Anonymkode: 21c9c...08c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet i går, 09:06 #8 Del Skrevet i går, 09:06 Noen år er det mer mus enn andre, mus er ikke farlige. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:51 #9 Del Skrevet i går, 12:51 Det er da evig nok å jakte på mus i hus om man ikke skal bekymre deg for de som er ute. Det er helt naturlig og de er der selv om du ikke ser de!! Anonymkode: c74c5...7f8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #10 Del Skrevet 23 timer siden Er det mus eller rotter? Sett opp feller. Anonymkode: f4052...30b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VisningsnavnPÅKREVD Skrevet 23 timer siden #11 Del Skrevet 23 timer siden Mus er en naturlig del av økosystemet, det du kan gjøre er å forsøke å hindre de i å komme inn i huset ditt. Ikke bruk gift. Ellers må vi bare akseptere at vi deler denne planeten med andre arter. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VisningsnavnPÅKREVD Skrevet 23 timer siden #12 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Få deg katt. Jeg har aldri sett mus ute, men katten kan fange flere pr. dag. Anonymkode: c25cb...244 Katten stjeler med andre ord maten til de dyra som naturlig tilhører økosystemet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 23 timer siden #13 Del Skrevet 23 timer siden (endret) Maia70 skrev (5 timer siden): Noen år er det mer mus enn andre, mus er ikke farlige. Alt er relativt... Mus kan smitte oss mennesker med musepest (virus) og bringe bakterier inn. Musepest kan i verste fall føre til alvorlig nyresvikt hos smittede mennesker, men er heldigvis (i vår del av jordkloden) sjelden dødelig. Men Hantaviruset/musepest i andre deler av verden som i Asia kan være dødelig. Endret 23 timer siden av Million rettet et ord Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VisningsnavnPÅKREVD Skrevet 23 timer siden #14 Del Skrevet 23 timer siden Million skrev (2 minutter siden): Alt er relativt... Mus kan smitte oss mennesker med musepest (virus) og bringe bakterier inn. Musepest kan i verste fall føre til alvorlig nyresvikt hos smittede mennesker, men er heldigvis (i vår del av jordkloden) sjelden dødelig. Men Hantaviruset/musepest i andre deler av verden som i Asia kan være dødelig. Ikke veldig mye å engste seg over, verre å ferdes i trafikken.. men det er en kjensgjerning at det er vår livsførsel som muliggjør og forsterker spredning av ulike virus, så bra å spre kunnskap om hvordan man skal håndtere avføring. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 23 timer siden #15 Del Skrevet 23 timer siden VisningsnavnPÅKREVD skrev (1 minutt siden): Ikke veldig mye å engste seg over, verre å ferdes i trafikken.. men det er en kjensgjerning at det er vår livsførsel som muliggjør og forsterker spredning av ulike virus, så bra å spre kunnskap om hvordan man skal håndtere avføring. Ja, det står nederst i veterinærartikkelen jeg linket til ovenfor. Unngå at det støver av museavføringen når man skal fjerne det, ikke kost det opp, men bruk våt klut som binder støvpartikler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #16 Del Skrevet 23 timer siden Vel, jeg kjenner ei som måtte flytte ut av boligen sin for en periode mens et skadedyrfirma brøt opp vegger og jobbet hardt for å bekjempe gnagerne som hadde herjet noe vilt bak vegger og gulv. Så mus er absolutt ikke noe du ønsker å legge til rette for. Musebestanden i kjeller og loft må bekjempes aktivt. Anonymkode: 0c01d...ac3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet 22 timer siden #17 Del Skrevet 22 timer siden Million skrev (22 minutter siden): Alt er relativt... Mus kan smitte oss mennesker med musepest (virus) og bringe bakterier inn. Musepest kan i verste fall føre til alvorlig nyresvikt hos smittede mennesker, men er heldigvis (i vår del av jordkloden) sjelden dødelig. Men Hantaviruset/musepest i andre deler av verden som i Asia kan være dødelig. Merkelig jeg ikke har alvorlig nyresvikt da, som har vokst opp med mus i fjøsen og på låven, hatt mus i bilen (ikke moro), og hatt mus inne utallige ganger pga kattene. Sauene våre var alltid friske også, på tross for mus til stadigheter i kraftforet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 22 timer siden #18 Del Skrevet 22 timer siden Maia70 skrev (Akkurat nå): Merkelig jeg ikke har alvorlig nyresvikt da, som har vokst opp med mus i fjøsen og på låven, hatt mus i bilen (ikke moro), og hatt mus inne utallige ganger pga kattene. Sauene våre var alltid friske også, på tross for mus til stadigheter i kraftforet. Du tror ikke det finnes musepest, fordi det er "merkelig" at du ikke har hatt det? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet 22 timer siden #19 Del Skrevet 22 timer siden Million skrev (Akkurat nå): Du tror ikke det finnes musepest, fordi det er "merkelig" at du ikke har hatt det? Jeg tror frykten for naturen er overdrevet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå