Gå til innhold

Hva er det beste du vet av middag eller kosemat?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Skikkelig husmannskost. Poteter, saus, kjøtt, fisk, grønnsaker. Hjemmelaget lapskaus, hjemmelagde kjøttkaker, kålstuing. 

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hjemmelaget husmanskost som nesten ingen under 60 kan lage.
Kjøttkaker, saus, erterstuing, potet, grønnsaker. Alt dyrket og lagd fra grunnen av, savner så inderlig det bestemor som døde for mange år siden disket, opp med.

Anonymkode: 7b5ec...3d3

Jeg er 32 og lager alt fra bunnen av slik bestemor lærte meg. Dyrker ikke selv da jeg ikke har fått tid til det ennå. Drømmer om egen potetåker, lager alltid fløtegratinerte poteter og potetmos fra bunnen. 

Anonymkode: 03b63...449

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skikkelig husmannskost. Poteter, saus, kjøtt, fisk, grønnsaker. Hjemmelaget lapskaus, hjemmelagde kjøttkaker, kålstuing. 

Jeg er 32 og lager alt fra bunnen av slik bestemor lærte meg. Dyrker ikke selv da jeg ikke har fått tid til det ennå. Drømmer om egen potetåker, lager alltid fløtegratinerte poteter og potetmos fra bunnen. 

Og ellers så syr jeg klær, hekler duker, gardiner, sengeteppe etter bestemors gamle stil. Jobber også i et typisk husmorsyrke, men lavere % for å ta meg av mine 3 barn. 

Mulig jeg egentlig er en 60 åring i kroppen til en 32 åring 🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat i denne perioden så har jeg hatt Ost av mange forskjellige typer og kjeks. Det er pga julen. Ellers unngår jeg det. Men FAEN så godt. OG med rødvinspølse, oliven, sølvløk. Jeg sikler.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte å ta med middag. Jeg er litt usikker hva jeg liker best. Raspeballer eller noe spicy noe. Det kommer liksom an på humøret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
RoryGilmore skrev (6 timer siden):

Sushi uten tvil! 

Hei Rory fra Stars Hollow😍

Anonymkode: 9980e...d48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En god hamburger med masse digg på er noe av det beste jeg vet! 

Men noe så enkelt som hjemmelaget fiskegrateng med smør og revede gulrøtter kan også være minst like godt. 

Anonymkode: 63a71...2dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne posten har jeg tenkt litt på, for jeg har ikke noe helt klart her. Er mye som er godt. 
Er generelt glad i ulike «boller/bowls» med masse ulike grønnsaker, som bakt potet eller søtpotet, edamamebønner, avokado, spirer, tomater, dampet blomkål, og diverse annet. Gjerne litt mango også. Med seitan er nok favoritten, og da med soppsoyasaus og med syltet ingefær og gulrot til. Det er ordentlig godt! 😋

Ellers glad i lapskaus, og en god suppe. Suppe kan være en rask soppsuppe, blomkålsuppe eller maissuppe med røkt tofu. Jeg sier heller ikke nei takk til en saftig burger, men da uten burgerbrød, og med masse grønnsaker til, og gjerne saltbakte poteter 😋 

Jeg er ikke glad i noe frityr, eller med mye fett, og ikke så glad i saus og dressing heller, så kos for meg er ofte noe med potet og hauger med grønnsaker til, gjerne tilberedt på ulike måter for en mer variert smaksopplevelse. Jeg kan også kose meg med en skål med havregrøt med masse ekstra i, og toppet med hauger med frukt og bær 😋

Om noen skulle overrasket meg med «favorittmaten» min så tror jeg de hadde slitt med å vite hva det var, sånn utenom hauger med grønt og havregrøt 🤣😋

Mye godt her i tråden da, selv om det ikke er mine favoritter 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 28.12.2024 den 11.19):

Hjemmelaget husmanskost som nesten ingen under 60 kan lage.
Kjøttkaker, saus, erterstuing, potet, grønnsaker. Alt dyrket og lagd fra grunnen av, savner så inderlig det bestemor som døde for mange år siden disket, opp med.

Anonymkode: 7b5ec...3d3

Jeg er 40. Lager det aller meste fra bunnen. Er glad i eksotisk smak, krydder, og mange smaker. Men lager også en god del husmannskost i løpet av et år. Kålruletter, brennsnut, lapskaus, kjøttkaker i brun saus med tyttebær, smalahove med godt tilbehør, flesk og duppe, fårikål, og mer. I julen har vi hatt klassisk juletorsk, ribbe med alt av tilbehør, pinnekjøtt - med gode proteiner kjøpt rett fra produsent, og alt av tilbehør og sauser laget fra bunnen. 

Det samme gjelder mange på min alder. Men føler det "hoppet over" mange hos vår foreldregenerasjon, da de opplevde raset av ferdigmat og halvfabrikata som dukket opp på 80-tallet. Men heldigvis har vi en fin ting som heter internett, så det er bare å sette i gang, og bli en selvlært kokk :)

Anonymkode: f8b7b...bf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...