Gå til innhold

Hva er en snill mann?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Stillhet er egenskaper noen kan annerkjennes for utenfor attraksjon, slik vi kan med ting som kreativitet, intellekt, humor. 

Men ja, selvsagt vil vi være sammen med noen vi er tiltrukket av samtidig som de er gode mennesker.

Anonymkode: c737e...005

Snillhet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hadde du vært komfortabel med å yte av han vel vitende om at han egentlig er interisert da? 

Det syns ikke jeg er snillt av deg. Også manglende forståelse for at en person ofte trenger avstand for å komme over noen og at det ikke alltid handler om å bare være snill men ikke være naiv heller. Hvor mye bryr du deg om at hans dager er livet han lever?

Dere som syns at noen skal være kjempe snille selv når dere ikke er snille mot dem? Jeg forstår tolmod og harmoni, men dere unner jo ironisk ikke andre å ha en ryggrad til å også sikre seg at andre er snille mot dem.

For jeg tipper dere tillater dere å kalle dere snille, selv om dere også har lov til å si ifra om noe er urettferdig.

Nå antar du ting ut fra eget hode, men jeg kan gjerne oppklare.

Jeg sa til ham mange ganger at han ikke trengte å gjøre disse tingene for meg. Pluss at jeg forsøkte å begrense kontakten til et minimum for å ikke gi noen forhåpninger. Jeg var selvfølgelig normalt høflig og grei mot ham, det tross alt var nærmeste nabo, men sa også rett ut at jeg trivdes med å være alene osv. Han fastholdt at han bare var en fyr som likte å gjøre sånt… 

Anonymkode: ad442...3de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Begrepet "snill mann" er en svært unyansert måte å beskrive en mann på. Menn henger seg ofte opp i at kvinner sier nettopp dette, at de ønsker seg "en snill mann". 
Når kvinner ser for seg en snill mann, så ser de først og fremst for seg en TILTREKKENDE mann, som i tillegg er snill og behandler de bra. Menn bør heller fokusere på å bli mer tiltrekkende ovenfor det motsatte kjønn, en å fokusere på å være "snill". 

Anonymkode: 53259...7e6

Forsåvidt enig i at det ikke er vits i "fokusere" på å være snill... Snille folk er det fordi det faktisk er den moralen de vil ha i livet sitt. Å opptre som liksom "snill" for å få en bestemt fordel er veldig gjennomsiktig. 

Kvinner ønsker menn som er genuint snille. 

Anonymkode: ff656...ae0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Han takler helt fint at du har en dårlig dag og elsker deg høyere akkurat den dagen enn de alle de gode dagene.

Amen.

Anonymkode: af958...659

lol dette høres ut som en facebook post. 

"if you cant handle me on at my worst you dont deserve me at my best"

Dette er bare en unnskyldning for råtten og giftig oppførsel. 

Anonymkode: e6fd5...a6a

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ro deg ned. Det er ikke som om de to pleide å date. Han tok et initiativ og må lave med at svaret kan bli nei og andre ikke er interessert enn mer i godt naboskap. 

Å nå sitter hun å sutrer i vinduskarmen over han skikkelig frekke som slutta å gjøre grov arbeidet utenfor hjemmet hennes og mener han helst skulle ha fortsatt å kaste bort litt av sin tid mens det ble vanskeligere å glemme henne. 

Det er kleint. Jeg sier ifra fordi det satt sterkt nok i henne til å mene i en situsjon hvor noen ikke et snill på ekte. Det kan han godt være, men snill er ikke naiv. Snill er heller ikke, å ikke kunne ta hensyn til egne følelser.

Dette er et diskusjonsforum, jeg tror jeg tar meg retten til å diskutere jeg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker at noen må være eksepsjonelt snill for å omtales som en snill mann eller for den del kvinne.

Normale folk flest er snille som utgangspunkt. Man skal kunne forvente snillhet over motsatsen slemhet.

Man er ikke snill bare fordi man har helt normale evner til å vise respekt, forståelse og empati for noen man velger å være sammen med, det er minimumet for alle uansett.

Anonymkode: 94186...775

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Å nå sitter hun å sutrer i vinduskarmen over han skikkelig frekke som slutta å gjøre grov arbeidet utenfor hjemmet hennes og mener han helst skulle ha fortsatt å kaste bort litt av sin tid mens det ble vanskeligere å glemme henne. 

Det er kleint. Jeg sier ifra fordi det satt sterkt nok i henne til å mene i en situsjon hvor noen ikke et snill på ekte. Det kan han godt være, men snill er ikke naiv. Snill er heller ikke, å ikke kunne ta hensyn til egne følelser.

Dette er et diskusjonsforum, jeg tror jeg tar meg retten til å diskutere jeg 😊

Du må gjerne diskutere, men ikke bare finn på ting 😂 Jeg utdyper over her…

Anonymkode: ad442...3de

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En snill mann er raus mot andre, han bruker ingen form for vold, han tillater meg å ha en dårlig dag uten å trykke meg lenger ned og straffe meg.

Han er ærlig.

Han respekterer meg, noe som også innebærer at han setter meg foran andre kvinner, han snur seg ikke etter dem, han sammenligner ikke, han later ikke som han er singel så fort jeg snur ryggen til. 

Han bidrar med sin del av alle arbeidsoppgaver fordi han vil at jeg skal ha det bra, og han vet at hvis han ikke gjør sin del må jeg gjøre alt alene. 

Han manipulerer ikke og bruker ikke silent treatment. 

Hvis han i tillegg kan gi meg en klem eller stryke meg over håret og se på meg med mykt blikk selv når jeg er den dårligste versjonen av meg selv, da er han snill. 

Menn som tror at kvinner foretrekker såkalte «alfa-menn» som feks Andrew Tate eller andre oppblåste kjendiser foran dette er rett og slett dumme i hodet. 

Anonymkode: 68f5a...856

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han går i hvert fall ikke rundt og maser om at han er en "snill mann".

Han er det fordi det er sånn han er og fordi det for han er viktig å være det. For meg er en snill mann en som behandler de rundt seg bra. Han gir omsorg, gjør gode handlinger og behandler folk med respekt.

Samtidig så er ikke det å være snill å være en dørmatte som aldri sier fra og bare er mild og uten egne meninger.

Det virker som noen mener at snill= har ikke egne meninger, har ikke dårlige dager og lar seg tråkke på av andre. Det er i hvert fall det jeg har sett i flere diskusjoner om "snille menn".

Anonymkode: 377df...98e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er kleint. Jeg sier ifra fordi det satt sterkt nok i henne til å mene 

Og han måker oppkjørselen til alle naboene unntatt de som ikke ville bli med på kaffe 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

En som ikke bare er snill på "godværsdager"- alle folk kan være snille når ting går deres vei.

En mann som furter, skylder på andre,er hevngjerrig stikker når ting blir vanskelig  er ikke " snille" .

Hjelper ikke at de er "snille" 99% av tiden ( gir komplimenter, spanderer, er hjelpsomme) hvis de reagerer som en 7 åring når det oppstår  problemer/ konflikter.

Anonymkode: be4d0...fe3

Enig og det er jo gjerne dette som er det vanskelige.  Det er veldig få som ikke klarer å oppføre seg pent på date når de prøver å sjarmere personen de liker. 

Anonymkode: f05b0...9fc

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...