Gå til innhold

Å si takk for gaven…

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Skal ikke tvinge barna til det de ikke ønsler. Det kan være å takke for noe. Det må vi voksne respektere.

Anonymkode: 58fcf...0dd

Begynner barnet å lære å takke fra det kan snakke, så går dette på autopilot, resten av livet. 

Men det som er vel kjent er at voksne som har hatt en traumatisk barndom, de synes ikke de har noe å takke for. Gjelder det kanskje her? 

Anonymkode: 28c08...247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Skal ikke tvinge barna til det de ikke ønsler. Det kan være å takke for noe. Det må vi voksne respektere.

Noen ting er ikke valgfrie her i livet! Å takke for seg, gaver, mat eller annet er ikke valgfritt, det er noe man skal gjøre! Og det er normal folkeskikk, ergo noe barn så absolutt skal lære seg!

Anonymkode: 356a7...a22

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Tuller du? Det er grunnleggende oppdragelse å lære å takke..

Anonymkode: 857d3...3e7

Det var det svaret jeg fikk av venninne med barn som hadde fått gave fra meg. Hun hadde lært at barn skal ikke tvinges til å takke. Så det er vist det nye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine svigerforeldre sier ikke takk for gavene de får av oss. De bare kikker på dem og legger dem under bordet eller oppi en pose. Slik har derfor også mannen min blitt. Sier aldri takk for noen ting da det er slik han har blitt oppdratt. Jeg har vært veldig opptatt av å lære barna våre å si både takk for maten og takk for gaven da det er viktig for meg. Men, de stusser jo veldig når verken besteforeldrene eller pappaen sier takk for noen ting.

Anonymkode: 855df...3af

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.12.2024 den 2.50):

Når mener du at det er greit at barna tvinges til ting de ikke ønsker da? Om alle blir oppdratt slik lurer jeg på hvordan verden kommer til å bli. Får barna dine slippe skolen? Slippe å rydde etter seg? Slippe å ha på belte i bilen? Selvfølgelig må barn tvinges til ting.

Anonymkode: 72a6d...c51

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har 5 søsken. Der er det kun jeg og min søster som takker for gavene, mine brødre takker ikke. Mine sønner takker. Min mor takker, svigermor takker. Våre 11 nevøer og nieser takker aldri. Vet ikke hva som har skjedd jeg.. har ikke lyst til å legge noen omtanke og arbeid i å skaffe en godt gjennomtenkt gave. Kommende år blir det penger i en konvolutt, da tror jeg heller ikke at jeg bryr meg om noen takk jeg heller, når gaven blir så upersonlig. Ikke blir jeg spent over om de blir glad for den eller overrasket. Sånn har det blitt.

Anonymkode: bdba1...9b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine er små, men de skal lære det! Min nevø er 18 og takker ikke for hverken mat, gaver, skyss osv.

Anonymkode: ff525...378

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...