AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #61 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er en mann. Du må være tydelig. Si til han at du ikke vil han skal gjøre det. Fortsetter det så gjør du det slutt. Anonymkode: 8731d...093 Jeg har gitt tydelig beskjed. Typ "jeg liker ikke når du gjør dette, jeg syns det er creepy". Virker ikke som at det går inn. TS. Anonymkode: d90d1...12e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #62 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg har gitt tydelig beskjed. Typ "jeg liker ikke når du gjør dette, jeg syns det er creepy". Virker ikke som at det går inn. TS. Anonymkode: d90d1...12e Hvis du faktisk synes det er direkte creepy at mannen du er glad i (eller burde være glad i siden dere er kjærester) tar på deg på feil måte, så synes jeg det er et signal om at du enten ikke er så glad i han, eller så er du redd han. Da er han ikke en fyr du burde være sammen med. Anonymkode: 4bdc1...9ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #63 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har gitt tydelig beskjed. Typ "jeg liker ikke når du gjør dette, jeg syns det er creepy". Virker ikke som at det går inn. TS. Anonymkode: d90d1...12e Tydelig beskjed er: Nei Gå ut av rommet Etc. Anonymkode: 55379...767 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #64 Del Skrevet 28. desember 2024 For mange er jo dette veldig normalt, men for andre er det ikke det. Her hos oss er det "Fritt fram" for begge, og det er en del av kjærlighetsspråket. Men jeg respektere at andre kan tenke annerledes. Jeg har f.eks. en i nær familie som hater f.eks.å klemme andre mennesker, og egentlig all form for fysisk kontakt med andre er no go. Har heller aldri sett han berøre sin kone i påsyn av andre, ikke engang holding av hender. Men jeg antar det er noe de holder veldig privat. De har jo barn, så han har i allefall latt henne slippe til minst 3 ganger Igjen så handler dette om kommunikasjon i et forhold. Her må man sette seg ned og snakke, også om dette. Det er ganske utrolig hvor mye som kan løses med en god samtale Anonymkode: 98ea9...2fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #65 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Hvis du faktisk synes det er direkte creepy at mannen du er glad i (eller burde være glad i siden dere er kjærester) tar på deg på feil måte, så synes jeg det er et signal om at du enten ikke er så glad i han, eller så er du redd han. Da er han ikke en fyr du burde være sammen med. Anonymkode: 4bdc1...9ff Nå er folk forskjellige mht hva som er ok. Noen liker å kose, kline, holder hender, sitte tett oppi hverandre, synes det er koselig å bli klådd og klasket på i tide og utide. Men mange er ikke komfortabel med å være like fysisk i alle settinger og situasjoner. Det har ikke noe med hva en føler for vedkommende, men om å respektere hverandres grenser. Mulig TS og partner ikke er kompatibel. Men uansett har han tråkket over en grense som TS har bedt han respektere. Anonymkode: 9eb7f...1d1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #66 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 26.12.2024 den 19.01): Hei, Jeg har fått meg en fantastisk fin kjæreste. Vi har bodd sammen i to måneder. De siste ukene har han "gropet" meg. Jeg vet ikke om det finnes et norsk ord for dette (kommenter gjerne i så fall). Han kan altså finne på å tafse ("klemme") på brystene mine og underlivet mitt (!) ut av det blå, mens jeg lager mat o.l. Altså ikke i en seksuell setting.. Jeg syns det er ekkelt, og jeg har bedt han slutte flere ganger. Det virker som at han ikke tar meg seriøs, og fortsetter med dette. Er dette vanlig oppførsel for en mann på 30 + år? Jeg har ikke vært i et forhold/samboerskap før, men føler denne handlingen er nedverdigende, for å være ærlig. Anonymkode: d90d1...12e Jeg ville slått ham og sagt at neste gang han tar seg friheter med min kropp etter å ha fått et nei, er ballene fritt vilt. Jeg hadde blitt så rasende at bare blikket mitt ville sent ham ut av rommet 😂 Anonymkode: b04a5...ec6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #67 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 26.12.2024 den 19.08): Jeg liker når mannen min gjør det, så kan jo hende at tidligere kjærester etc har likt det? MEN når du har sagt fra så bør han ta det til seg å slutte gi beskjed på en rolig måte, ikke vent til det skjer igjen. Anonymkode: 01088...d6a Enig. For meg er det helt vanlig at man tar på hverandre. Jeg blir jo på en måte eiendommen til min kjære og han blir min. Sånn har det vært i mine forhold og sånn jeg ønsker at det skal være. MEN! Det er IKKE ok hvis den ene ikke ønsker, så du burde ikke bry deg om hva som er «vanlig». Er det ikke ok for deg så er det ikke ok for deg. Hvis han MÅ ha det type forhold så får han finne det med noen annen da. Anonymkode: 42260...99a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #68 Del Skrevet 28. desember 2024 Har vært normalt i begge forholdene jeg har vært i. Første samboer var mest opptatt av rumpa, og da ble det mye tafsing på den. Nåværende samboer er mer interessert i bryst så han kommer ofte og klemmer på dem. Jeg har ikke noe i mot det jeg altså, liker å vite at jeg er begjæret. Men det er jo ikke greit at mannen din ikke tar nei for et nei, grenser skal respekteres. Anonymkode: 33e12...48a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #69 Del Skrevet 28. desember 2024 Fy faen for en type altså…. Som attrår kjæresten sin Har vært i noen forhold…. Det er helt vanlig det du beskriver, må jo si at jeg gjør det selv også. Har en venninne som har en mann som aldri gjør sånt, hun er lei seg for dette. Anonymkode: 9815e...0b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #70 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Nå er folk forskjellige mht hva som er ok. Noen liker å kose, kline, holder hender, sitte tett oppi hverandre, synes det er koselig å bli klådd og klasket på i tide og utide. Men mange er ikke komfortabel med å være like fysisk i alle settinger og situasjoner. Anonymkode: 9eb7f...1d1 Det har jeg da også skrevet her i tråden. AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Det har ikke noe med hva en føler for vedkommende, men om å respektere hverandres grenser. Anonymkode: 9eb7f...1d1 Jeg har også skrevet i tidligere innlegg at uansett hva man mener om tafsing, så er det viktigste at man respekterer hverandres grenser. Men jeg mener likevel at når man ikke bare synes tafsing er irriterende og upassende, men direkte creepy, så er det noe som skurrer. Da stiller jeg faktisk spørsmål ved TS sine følelser for kjæresten, eller om hun muligens har andre grunner til å være redd for han. AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Mulig TS og partner ikke er kompatibel. Men uansett har han tråkket over en grense som TS har bedt han respektere. Anonymkode: 9eb7f...1d1 Hvis hun sier i fra og kjæresten ikke hører etter, men bare fortsetter, så er han ikke rette fyren for henne. Da er de ikke kompatible. Som du selv skriver, så er respekt for hverandre svært viktig i et forhold. Anonymkode: 4bdc1...9ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #71 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 26.12.2024 den 19.17): Jeg gjør ofte det på min kone gjennom 25 år. Sjelden i underlivet, men ofte kan jeg stå tett inntil bak henne, holde rundt henne og legge en hånd rundt hvert bryst mens hun står ved kjøkkenbenken eller annet. Hvis jeg sitter på en stol hender det at hun kommer bort og bøyer seg ned for et kyss, og da kan jeg løfte hånda til brystene hennes og føle og klemme litt utenpå klærne. Gjør det bare når vi er alene. Fra min side er det ment som en kjærlig handling for å vise at jeg liker henne, og også fordi jeg selv liker å kjenne på brystene hennes. Bryster er viktig for meg. Har mange ganger spurt henne om hun synes det er greit at jeg gjør det, og hun sier at hun ikke har noe i mot det. Anonymkode: b1109...bc8 Utenpå klærne når vi er alene er greit, det gjør min mann og jeg gjør det samme på han bare ikke fullt så ofte som han. Anonymkode: 68bef...553 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #72 Del Skrevet 28. desember 2024 Det er tydelig mange som ikke forstår hva "grope" eller "groping" er... Definisjonen på det er UBEHAGELIG og UØNSKET seksuell (ofte hardhendt) klåing. Er det faktisk så mange som mener at det er ok at partneren gjør seksuelt uønskede og ubehagelige ting mot dem, som denne tråden kan tyde på? Og mer skremmende - er det virkelig så mange som mener det hører med i et forhold at de skal få lov til å gjøre seksuelle handlinger mot partneren som partneren finner både ubehagelig og gjerne vondt OG partneren har sagt fra er uønsket? Anonymkode: e3500...cd8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #73 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): For mange er jo dette veldig normalt, men for andre er det ikke det. Her hos oss er det "Fritt fram" for begge, og det er en del av kjærlighetsspråket. Men jeg respektere at andre kan tenke annerledes. Jeg har f.eks. en i nær familie som hater f.eks.å klemme andre mennesker, og egentlig all form for fysisk kontakt med andre er no go. Har heller aldri sett han berøre sin kone i påsyn av andre, ikke engang holding av hender. Men jeg antar det er noe de holder veldig privat. De har jo barn, så han har i allefall latt henne slippe til minst 3 ganger Anonymkode: 98ea9...2fa Mest sannsynlig er han sånn som meg og har veldig snever intimsone. Det er bare noen ytterst få, veldig nære mennesker som slipper helt innpå meg. Jeg liker ikke klemming og kroppskontakt med hvem som helst, og misliker også sterkt å håndhilse. Til og med pardans synes jeg er ubehagelig. Likevel liker jeg kroppskontakt med kjæresten, fordi han er en jeg er glad i og har et veldig nært forhold til. Det hender noen få ganger at jeg blir irritert om han tafser når jeg er opptatt med noe og blir forstyrret av det, men stort sett er vi veldig tafsete i forholdet og det er en stor del av kjærlighetsspråket vårt. Anonymkode: 4bdc1...9ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #74 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er tydelig mange som ikke forstår hva "grope" eller "groping" er... Definisjonen på det er UBEHAGELIG og UØNSKET seksuell (ofte hardhendt) klåing. Er det faktisk så mange som mener at det er ok at partneren gjør seksuelt uønskede og ubehagelige ting mot dem, som denne tråden kan tyde på? Og mer skremmende - er det virkelig så mange som mener det hører med i et forhold at de skal få lov til å gjøre seksuelle handlinger mot partneren som partneren finner både ubehagelig og gjerne vondt OG partneren har sagt fra er uønsket? Anonymkode: e3500...cd8 De aller fleste skriver da at det ikke er greit av kjæresten til TS å fortsette å tafse og grafse når hun har sagt nei, og ingen har skrevet at det er ok at partneren gjør uønskede ting mot dem. Hvor ser du alle innleggene som mener at det hører med i et forhold å gjøre ubehagelige og vonde ting mot partneren? Anonymkode: 4bdc1...9ff 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #75 Del Skrevet 28. desember 2024 Hvorfor bruke groping i stede for tafsing og klåing? Anonymkode: 68bef...553 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #76 Del Skrevet 28. desember 2024 Merket på eksen, sånn ca ti år ut i forholdet, at hun begynte å mislike sånn berøring. Hun sluttet også å kysse i hverdagen. Det markerte begynnelsen på slutten. Nåværende kjæreste, har gitt klar beskjed om at jeg aldri må slutte å tafse. Jeg lurer på hva ts har opplevd, som bruker ord som "creepy"? Anonymkode: e29e5...9e6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkSolsikke Skrevet 28. desember 2024 #77 Del Skrevet 28. desember 2024 dere er nylig blitt samboere, og han er gira og tent på deg, det er jo et kompliment, han gjør det fordi han synes du er fin og ikke kan holde henda unna deg. 😁😁👍🏻 jeg synes det er hyggelig at kjæresten min tafser litt på meg innimellom, det viser at han fortsatt har lyst på meg og synes at jeg er fin, til tross for snart over tyve år sammen. Jeg klapser han på rumpa innimellom også, det er jo bare for å flørte litt. Ikke bli for seriøs, gutter liker at det er litt moro og en fleipete tone i hjemmet. K 45 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 28. desember 2024 #78 Del Skrevet 28. desember 2024 Litt forsiktig tafsing kan være innenfor, men «hoinking» og klemming er helt utenfor. Og spesielt etter at du har sagt ifra. Det er nedverdigende og ufint. Neste gang snur du deg mot han og brøler «nei!». 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 28. desember 2024 #79 Del Skrevet 28. desember 2024 Og jeg ville brukt det norske ordet «grafsing». 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #80 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Merket på eksen, sånn ca ti år ut i forholdet, at hun begynte å mislike sånn berøring. Hun sluttet også å kysse i hverdagen. Det markerte begynnelsen på slutten. Nåværende kjæreste, har gitt klar beskjed om at jeg aldri må slutte å tafse. Jeg lurer på hva ts har opplevd, som bruker ord som "creepy"? Anonymkode: e29e5...9e6 Det kjæresten til Ts gjør er så hardhendt at det føles ubehagelig for henne. Så ubehagelig at hun flere gang er har måttet si fra at det er ubehagelig og at hun vil han skal slutte med det. Men tross gjentatte beskjeder fortsetter han å gjøre det han vet er ubehagelig/vondt for Ts. Om det var det du gjorde mot din eks, så holdt hun ut ti år for lenge, tenker jeg. (Men jeg antar at du som mange andre ikke greier å skille mellom kjærtegn/berøring/lett tafsin... og grafsing som bare er vondt og ubehagelig?) Det ER "creepy" med en mann som med viten og vilje ønsker å påføre sin partner ubehag og vondter av seksuell karakter, når han vet at kvinnen ikke liker det, at det er vondt og på ingen måte er seksuelt tennende for henne. Slik adferd fra en mann ER creepy, fordi det han da gjør er en form for seksuelt overgrep! Anonymkode: e3500...cd8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå