AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #41 Del Skrevet 27. desember 2024 Jeg ville syntes det var morsomt og sensuelt. Men jeg og min kjære prater mye om ønsker og grenser. Han vet hva jeg liker og synes er greit. Og jeg behandler rompa hans på samme måte. Anonymkode: 55379...767 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leeloo Skrevet 27. desember 2024 #42 Del Skrevet 27. desember 2024 Hmm, jeg husker jeg hadde en kjæreste som gjorde det samme. Vi jobbet på samme sted og han gjorde det til og med der (vi var relativt unge, og han ganske uerfaren). Jeg er en veldig seksuell person, og liker kroppskontakt, men ikke å bli klådd/grafset på bryster og underliv i tid og utide. En klem, et kyss i forbifarten, et lite klapps/stryk på rumpa, sitte inntil, holde rundt, absolutt, men ikke det TS beskriver, jeg hater det. Det føles hverken kjærlig eller seksuelt/tennende, bare invaderende. Hovedsaken her er at hun ikke liker det, og da må han stoppe. Om det er så viktig for ham at han ikke kan la være så må han finne en annen kjæreste, eller de må finne et kompromiss som fungerer for begge (noe han kan gjøre istedenfor som ikke er ubehagelig for TS). 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #43 Del Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Får håpe hun ikke utvikler kptsd. Anonymkode: ca3c2...7ef Mener du dette seriøst eller er du ironisk? Ser ingen humor i å spøke med såpass alvorlige diagnoser. Hilsen en som er seksuelt misbrukt og som ikke ville taklet tilnærmingene TS reagerer på og som du spøker med at kan utløse KPTSD. Anonymkode: 21844...38c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #44 Del Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hei, Jeg har fått meg en fantastisk fin kjæreste. Vi har bodd sammen i to måneder. De siste ukene har han "gropet" meg. Jeg vet ikke om det finnes et norsk ord for dette (kommenter gjerne i så fall). Han kan altså finne på å tafse ("klemme") på brystene mine og underlivet mitt (!) ut av det blå, mens jeg lager mat o.l. Altså ikke i en seksuell setting.. Jeg syns det er ekkelt, og jeg har bedt han slutte flere ganger. Det virker som at han ikke tar meg seriøs, og fortsetter med dette. Er dette vanlig oppførsel for en mann på 30 + år? Jeg har ikke vært i et forhold/samboerskap før, men føler denne handlingen er nedverdigende, for å være ærlig. Anonymkode: d90d1...12e Med mindre du har vært utsatt for noe uønsket tidligere.... Dette er helt normalt. Anonymkode: 67ef4...5b1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #45 Del Skrevet 27. desember 2024 Herregud dette er helt normalt. Det er ikke seksuelle trakassering når det ikke engang gjøres på en seksuell måte. Det går ikke en dag uten at jeg klemmer på puppene til kona mi når hun lager mat eller gjør andre ting. Hun ler og vi har det morro med det. Er da helt vanlig. Anonymkode: 4c2b5...5eb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #46 Del Skrevet 27. desember 2024 Jeg hadde ikke likt dette i utgangspunktet og jeg hadde blitt skremt over at han ikke sluttet når jeg ba han om det. Anonymkode: 09197...f07 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #47 Del Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ts: dere er i starten av et samboerforhold og han er tafsete fordi han er kåt. Det er ikke verre enn det. Du kan jo si det til han. Han er ikke en tankeleser og hvis han fortsetter med det, så tenker jeg at du kan kalle det for «groping». Det høres bare ut som han har lyst på deg, og ikke klarer å prate til deg når han er kåt. Og det virker jo sånn utad Anonymkode: 0a486...67d Han er ikke tankeleser og du er ikke en gang en ordentlig leser. Anonymkode: 09197...f07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #48 Del Skrevet 27. desember 2024 Når du sier du ikke liker det og han fortsetter og ikke respekterer deg så er det overgrep og trakassering. Kom deg ut. Anonymkode: 9eb7f...1d1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #49 Del Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Herregud dette er helt normalt. Det er ikke seksuelle trakassering når det ikke engang gjøres på en seksuell måte. Det går ikke en dag uten at jeg klemmer på puppene til kona mi når hun lager mat eller gjør andre ting. Hun ler og vi har det morro med det. Er da helt vanlig. Anonymkode: 4c2b5...5eb Ikke om hun ikke hadde likt det og ba deg slutte. Anonymkode: 9eb7f...1d1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #50 Del Skrevet 27. desember 2024 For å rydde opp i begrepsforståelser: "Groping" på den måten TS beskriver, på en måte som for henne er for hardhendt, ubehagelig og uønsket, det har INGENTING å gjøre i et kjærlig forhold! Cambridge: "a sexual touch, usually an unwanted and unpleasant one" "Someone who gropes someone else touches that person’s body without permission. " "to touch someone's body in order to get sexual pleasure, usually when the person does not like it: " https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/grope Det å fortsette å gjøre dette tross at TS har bedt kjæresten om å ikke gjøre det, det er overgrepsmentalitet fra denne mannens side! Jeg håper de som i denne tråden har forsvart det mannen gjør og kaller det normalt i et forhold, "bare" har misforstått hva det faktisk er TS snakker om og har forvekslet det med kjærtegn. Men det TS snakker om har absolutt ingenting med kjærtegn å gjøre, det har med overgrepsmentalitet å gjøre. Det verste er at "kjæresten" til TS gjør dette med overlegg, selv om han vet at dette er ubehagelig og kanskje vondt for TS. Vel vitende at han påfører henne uønsket ubehag og smerte, så fortsetter denne såkalte kjæresten å gjøre dette mot TS, fordi dette for ham gir ham seksuell nytelse. Dette er handlinger som kommer inn under seksuelle overgrep! Vær så snill, slutt å forsvare seksuelle overgrep! Og igjen til TS - kom deg ut av dette forholdet! ❤️ Anonymkode: e3500...cd8 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #51 Del Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Mener du dette seriøst eller er du ironisk? Ser ingen humor i å spøke med såpass alvorlige diagnoser. Hilsen en som er seksuelt misbrukt og som ikke ville taklet tilnærmingene TS reagerer på og som du spøker med at kan utløse KPTSD. Anonymkode: 21844...38c Sånn jeg har forstått kptsd, er det en mulig følge etter gjentatte overgrep. Her var det noen som kalte kjærestens handlinger overgrep. Følgelig er vel kpstd en mulig konsekvens? Anonymkode: ca3c2...7ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #52 Del Skrevet 27. desember 2024 Vulgær oppførsel, finn deg en det er litt klasse over. Anonymkode: ae6b0...f0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #53 Del Skrevet 27. desember 2024 Mannen min (som ellers på alle måter er en fin fyr) har det med å gjøre dette. Typ: Jeg står bøyd over oppvaskmaskinen og han tafser på rompa mi i forbifarten. Jeg synes det er mildt irriterende, men ikke mer enn det. Har forsøkt å lære ham at blikkontakt er en forutsetning for seksuelle tilnærmelser, men det glir liksom ikke helt inn. Han har det med å "glemme seg" og sier det er instinktivt, og at mange menn gjør det. (Han hadde visst lest en eller annen artikkel om at det er vanlig at menn i forhold gjør dette, og at damene irriterer seg. Men altså: Jeg synes bare dette er mildt irriterende noen ganger, det plager meg ikke egentlig. Det er litt hyggelig også, bare ikke alltid det passer i settingen. Hvis jeg faktisk var tydelig på at jeg mislikte det skikkelig, hadde jeg forventet at han sluttet. Det synes jeg du kan forvente av din også. Si tydelig ifra. Anonymkode: a0fe9...d12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #54 Del Skrevet 27. desember 2024 Skremmende hvor mange her som nå i 2024 fortsatt anser at det å ta seg til rette på en annens kropp, mot dens vilje, er en rettighet du har i et forhold. Skremmende. Ikke rart det fortsatt er sak etter sak hvor kvinner både blir mishandlet og drept fordi partner anser dem som en eiendel. Skjerp dere! Det finnes ingen unnskyldning for slik oppførsel. Anonymkode: 1e47c...dd8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 27. desember 2024 #55 Del Skrevet 27. desember 2024 (endret) AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg kan grafse på kona om hun er i samme rom, og vi er alene. Liker hender på puppene, og underlivet klemt mot rumpa hennes. Det er vel kanskje «mitt kjærlighetsspråk». Kona virker fornøyd, og stemningen løftes typisk av slik kroppskontakt. TS; kan det være jeg og din kjæreste snakker samme språk? Anonymkode: ca3c2...7ef Sånn er det hos oss og. Jeg liker veldig godt at han gjør det, og jeg gjør selvfølgelig det samme tilbake Endret 27. desember 2024 av MarianneE 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #56 Del Skrevet 27. desember 2024 Og så har du slike damer som meg som maser på kjæresten for å bli groped MER, haha.... Anonymkode: 635f1...160 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #57 Del Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Ser mange her som totalt misforstår hva du sier, Ts. "honk,honk,honk" bevegelser er ikke noe man gjør når man skal vise kjærlighet og nærhet. Jeg liker også når kjæresten min beføler meg og er kjærlig. Det hadde derimot vært døden for følelsene mine om han konstant kom og klemte på puppene og underlivet mitt som om de var gummiballer som lager lyd når de klemmes på. Det er ikke kjærlig. Det er ikke noe en kjæreste gjør fordi de begjærer deg og ønsker å vise nærhet. Det er plaging. Attpåtil slutter han ikke når du ber om det. Anonymkode: aaa68...ac2 Det er viktig å understreke at dette er dine subjektive meninger. I mitt og samboers forhold er det ingen sure miner over klemming på pupper og underliv, og jeg legger gjerne til lydeffekter når han klemmer, og så ler vi av det. Ren, skjær flørting og humor. Fordi vi er glade i hverandre. Men når TS ikke liker det, er det viktig at hun sier i fra, og enda mer viktig at kjæresten respekterer det. Vi er alle forskjellige, så alle par kan ikke følge samme regler. Anonymkode: 4bdc1...9ff 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet 27. desember 2024 #58 Del Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): For meg, og for de fleste her, virker dette helt normalt og ikke annet enn hyggelig. TS skriver som om det er uvanlig, med utropstegn etter opplysninger om at han tafser på underlivet og en opplevelse av at dette er nedverdigende. For meg blir det helt fremmed. Dette opplever jeg som gjengs i de fleste forhold og som noe mange synes det heller ville vært trist uten, så lenge det ikke skjer i settinger der det åpenbart ikke sømmer seg. Og de situasjonene og den berøringen TS skisserer er ikke noe utenom det vanlige eller (for de fleste) akseptable. ... Og alt det betyr ingenting. Det er selvfølgelig helt uakseptabelt at han fortsetter hvis han flere ganger har fått klar beskjed om at du ikke liker det. Det er forståelig om han synes det er både sært og trist, men klart han må respektere det uansett. Din opplevelse av dette her (at det er nedverdigende og at han fremstår som en hund) virker på meg såpass ekstrem og uvanlig at jeg forstår det hvis en kjapp "nei, kutt ut a" ikke får ham til å fullt ut forstå alvoret. Men såfremt du har vært ordentlig klar og utvetydig på at du virkelig mener dette og opplever det krenkende og ugreit, samme hvor pussig det måtte fremstå for ham, skal han selvfølgelig slutte og aldri gjøre det igjen. Anonymkode: dcdd7...458 Veldig enig i dette. Vi tafser på hverandre hele tiden og digger det. Men det er ikke relevant. Hadde jeg sagt nei, ville ikke mannen min gjort det igjen. Han har alltid respektert grenser og latt meg ta initiativ til nye ting. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #59 Del Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Skremmende hvor mange her som nå i 2024 fortsatt anser at det å ta seg til rette på en annens kropp, mot dens vilje, er en rettighet du har i et forhold. Skremmende. Ikke rart det fortsatt er sak etter sak hvor kvinner både blir mishandlet og drept fordi partner anser dem som en eiendel. Skjerp dere! Det finnes ingen unnskyldning for slik oppførsel. Anonymkode: 1e47c...dd8 Jeg tror rett og slett du har gått glipp av alle innleggene i tråden, for her er du helt på viddene. Anonymkode: c4adf...df6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #60 Del Skrevet 27. desember 2024 Det er en mann. Du må være tydelig. Si til han at du ikke vil han skal gjøre det. Fortsetter det så gjør du det slutt. Anonymkode: 8731d...093 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå