AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #1 Del Skrevet 26. desember 2024 Hei, Jeg har fått meg en fantastisk fin kjæreste. Vi har bodd sammen i to måneder. De siste ukene har han "gropet" meg. Jeg vet ikke om det finnes et norsk ord for dette (kommenter gjerne i så fall). Han kan altså finne på å tafse ("klemme") på brystene mine og underlivet mitt (!) ut av det blå, mens jeg lager mat o.l. Altså ikke i en seksuell setting.. Jeg syns det er ekkelt, og jeg har bedt han slutte flere ganger. Det virker som at han ikke tar meg seriøs, og fortsetter med dette. Er dette vanlig oppførsel for en mann på 30 + år? Jeg har ikke vært i et forhold/samboerskap før, men føler denne handlingen er nedverdigende, for å være ærlig. Anonymkode: d90d1...12e 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Romilo Skrevet 26. desember 2024 #2 Del Skrevet 26. desember 2024 Æsj. Nei. Det kalles seksuell trakassering, kvitt deg med han 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #3 Del Skrevet 26. desember 2024 Kjør en tommel opp i rumpen må han når han står å gjør noe (utenpå boxer/bukse) og vær skikkelig irriterende så sier du «sånn føles det for meg når du grafser på meg i upassende settinger» og nei, det er helt utrolig umodent av han å fortsette å gjøre dette etter du har sagt ifra. Hadde selv snappet fullstendig på min samboer om han gjorde noe sånt. Anonymkode: 6d996...92a 14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #4 Del Skrevet 26. desember 2024 Ikke vanlig oppførsel, nei. Mannen min (39) kan holde rundt meg, eller stryke meg på ryggen, men har aldri grafset oppi genseren min eller nedi buksa (med mindre jeg har hintet sterkt til at jeg har lyst på sex akkurat da) Anonymkode: ead80...ef2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #5 Del Skrevet 26. desember 2024 Jeg liker når mannen min gjør det, så kan jo hende at tidligere kjærester etc har likt det? MEN når du har sagt fra så bør han ta det til seg å slutte gi beskjed på en rolig måte, ikke vent til det skjer igjen. Anonymkode: 01088...d6a 26 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #6 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hei, Jeg har fått meg en fantastisk fin kjæreste. Vi har bodd sammen i to måneder. De siste ukene har han "gropet" meg. Jeg vet ikke om det finnes et norsk ord for dette (kommenter gjerne i så fall). Han kan altså finne på å tafse ("klemme") på brystene mine og underlivet mitt (!) ut av det blå, mens jeg lager mat o.l. Altså ikke i en seksuell setting.. Jeg syns det er ekkelt, og jeg har bedt han slutte flere ganger. Det virker som at han ikke tar meg seriøs, og fortsetter med dette. Er dette vanlig oppførsel for en mann på 30 + år? Jeg har ikke vært i et forhold/samboerskap før, men føler denne handlingen er nedverdigende, for å være ærlig. Anonymkode: d90d1...12e For meg høres dette ganske normalt ut når man er kjærester og samboere, men om det er sånn at du ikke liker det og har sagt fra om det, er det jo litt dumt at han fortsetter. Anonymkode: a000d...e79 20 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oslomaraton Skrevet 26. desember 2024 #7 Del Skrevet 26. desember 2024 (endret) Jeg hadde en kjæreste på 60 år som.tafset meg på brystene med handa under genseren når vi var i middagsselskap hos venner, stappet handa si nedi boksa mi og klådde meg på rompa når vi gikk tur og var på konsert, førte handa mi til skrittet sitt når vi satt på bussen, restaurant osv. Vi er ikke kjærester lengre... Endret 26. desember 2024 av oslomaraton 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #8 Del Skrevet 26. desember 2024 Var sammen med en sånn fyr altfor lenge. Jeg likte det overhodet ikke og sa tydelig i fra. Da ble han veldig sur på meg, og mente det var hans RETT som min kjæreste og at det var noe feil med meg som ikke lot han gjøre det. Dette var en intelligent og høyt utdannet mann som fra før av visste at jeg har blitt utsatt for seksuelle overgrep… Så det finnes dessverre flere idioter der ute. Anonymkode: 38eb6...bc1 3 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #9 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hei, Jeg har fått meg en fantastisk fin kjæreste. Vi har bodd sammen i to måneder. De siste ukene har han "gropet" meg. Jeg vet ikke om det finnes et norsk ord for dette (kommenter gjerne i så fall). Han kan altså finne på å tafse ("klemme") på brystene mine og underlivet mitt (!) ut av det blå, mens jeg lager mat o.l. Altså ikke i en seksuell setting.. Jeg syns det er ekkelt, og jeg har bedt han slutte flere ganger. Det virker som at han ikke tar meg seriøs, og fortsetter med dette. Er dette vanlig oppførsel for en mann på 30 + år? Jeg har ikke vært i et forhold/samboerskap før, men føler denne handlingen er nedverdigende, for å være ærlig. Anonymkode: d90d1...12e Jeg tror det er like normalt som unormalt. Selvfølgelig er det mange som liker at kjæresten tar på en, særlig i nyforelskelsens rus. Andre liker det ikke. For meg høres det ut som dere har helt forskjellig kjærlighetsspråk. Han bør jo slutte med det hvis du ikke liker det, men kanskje han da bør se seg om etter noen som liker det bedre. Anonymkode: c4adf...df6 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #10 Del Skrevet 26. desember 2024 Jeg gjør ofte det på min kone gjennom 25 år. Sjelden i underlivet, men ofte kan jeg stå tett inntil bak henne, holde rundt henne og legge en hånd rundt hvert bryst mens hun står ved kjøkkenbenken eller annet. Hvis jeg sitter på en stol hender det at hun kommer bort og bøyer seg ned for et kyss, og da kan jeg løfte hånda til brystene hennes og føle og klemme litt utenpå klærne. Gjør det bare når vi er alene. Fra min side er det ment som en kjærlig handling for å vise at jeg liker henne, og også fordi jeg selv liker å kjenne på brystene hennes. Bryster er viktig for meg. Har mange ganger spurt henne om hun synes det er greit at jeg gjør det, og hun sier at hun ikke har noe i mot det. Anonymkode: b1109...bc8 11 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #11 Del Skrevet 26. desember 2024 Men altså… tar han under klærne eller utenpå? Jeg synes det er hyggelig jeg, når mannen kommer bort om i en travel hverdag og tafser litt. Eller stryker kjærlig på ryggen, som han også gjør. Men hadde vel ikke likt det om det var under klærne. Jeg hadde vel nesten syntes det var trist om han ikke gjorde det (utenpå klær altså) - og om jeg hadde hatet at han gjorde det tenker jeg at jeg ikke liker mannen godt nok 😅 Det viktigste her er uansett at du har sagt i fra at du ikke liker det, og likevel gjør han det. Anonymkode: 2bd81...2a1 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 26. desember 2024 #12 Del Skrevet 26. desember 2024 Det normale er heldigvis å respektere de grenser partneren din setter for slikt. Jeg synes det er koselig at mannen min koser med meg når jeg for eksempel lager mat, men han grafser liksom ikke på måter jeg finner ekkelt og ubehagelig. Grensene for hvordan han kan betøre meg, og jeg synes er koselig, er over hva andre menn kan tillate seg uten å få en rasende reaksjon, men han holder seg innafor det som er koselig og greit for meg. Selvfølgelig vil jeg si, for det er jo ikke noe hyggelig for noen parter når slikt går over til å være ekkelt og ubehagelig invaderende. Å ikke klare å respektere partners grenser er knallrødt flagg. Man skal ha sosiale antenner også ovenfor sin partner. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #13 Del Skrevet 26. desember 2024 Jeg tenker at dette er veldig individuelt. Jeg hadde virkelig hatet det, er overhodet ikke interessert i å bli klådd på uten å ha signalisert at jeg ønsket det. Men ja, sikkert noen som liker å bli kløpet i baken mens de vasker gulvet 🤷♀️ Du skriver at du flere ganger har bedt ham om å slutte, men at han gjør det likevel. Dette er et stort faresignal om at han ikke respekterer dine grenser og at han mener at han har større eierskap over din kropp enn hva du selv har. Er han like respektløs i senga? Anonymkode: 0576e...ea5 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kullsyrevann Skrevet 26. desember 2024 #14 Del Skrevet 26. desember 2024 Folk er utrolig forskjellige. Jeg kan fint lage mat mens kjæresten holder rundt brystene mine eller klemmer på rumpa mi. Men det sier seg selv at han hadde latt meg være hvis jeg ga uttrykk for at jeg ikke likte det. Hva som er normalt eller ikke normalt kommer an på hvem du spør. Men at han ikke tar deg seriøst når du sier stopp, ikke stopper når du ber om det, og fortsetter? Det er ALDRI normalt. Det er utrygt å være sammen med en person som ikke respekterer ens grenser, spesielt hva som angår sex og fysisk kontakt. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #15 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Men altså… tar han under klærne eller utenpå? Jeg synes det er hyggelig jeg, når mannen kommer bort om i en travel hverdag og tafser litt. Eller stryker kjærlig på ryggen, som han også gjør. Men hadde vel ikke likt det om det var under klærne. Jeg hadde vel nesten syntes det var trist om han ikke gjorde det (utenpå klær altså) - og om jeg hadde hatet at han gjorde det tenker jeg at jeg ikke liker mannen godt nok 😅 Det viktigste her er uansett at du har sagt i fra at du ikke liker det, og likevel gjør han det. Anonymkode: 2bd81...2a1 Utenpå klærne. Jeg syns det er sexy med et klapp på rompa fks, men tafsingen hans er mer at han "klemmer" på bryst og underliv. Ikke stryker/holder hånda over, men klemmer. Gjerne også mens jeg er opptatt, noe som gjør det verre, syns jeg. Jeg har gitt tydelig beskjed om at jeg ikke er komfortabel med det, men det ser ikke ut som at det har gått inn på han. Føler det er utrolig umoden oppførsel, og kan ikke tenke meg at det kan stemme at kjæresten min har noe særlig erfaring med damer (slik han påstår) når han oppfører seg som en sulten hund.. -TS Anonymkode: d90d1...12e 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #16 Del Skrevet 26. desember 2024 Jeg kan grafse på kona om hun er i samme rom, og vi er alene. Liker hender på puppene, og underlivet klemt mot rumpa hennes. Det er vel kanskje «mitt kjærlighetsspråk». Kona virker fornøyd, og stemningen løftes typisk av slik kroppskontakt. TS; kan det være jeg og din kjæreste snakker samme språk? Anonymkode: ca3c2...7ef 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #17 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Utenpå klærne. Jeg syns det er sexy med et klapp på rompa fks, men tafsingen hans er mer at han "klemmer" på bryst og underliv. Ikke stryker/holder hånda over, men klemmer. Gjerne også mens jeg er opptatt, noe som gjør det verre, syns jeg. Jeg har gitt tydelig beskjed om at jeg ikke er komfortabel med det, men det ser ikke ut som at det har gått inn på han. Føler det er utrolig umoden oppførsel, og kan ikke tenke meg at det kan stemme at kjæresten min har noe særlig erfaring med damer (slik han påstår) når han oppfører seg som en sulten hund.. -TS Anonymkode: d90d1...12e Du må ta en alvorsprat med han og forklare han i klartekst at han ikke har noen rett til å grafse rundt på noen andres kropp uten samtykke. Det er et overgrep. Forstår han ikke det så flytt, da respekterer han deg ikke. Anonymkode: 1e47c...dd8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #18 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du må ta en alvorsprat med han og forklare han i klartekst at han ikke har noen rett til å grafse rundt på noen andres kropp uten samtykke. Det er et overgrep. Forstår han ikke det så flytt, da respekterer han deg ikke. Anonymkode: 1e47c...dd8 Får håpe hun ikke utvikler kptsd. Anonymkode: ca3c2...7ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #19 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Hei, Jeg har fått meg en fantastisk fin kjæreste. Vi har bodd sammen i to måneder. De siste ukene har han "gropet" meg. Jeg vet ikke om det finnes et norsk ord for dette (kommenter gjerne i så fall). Han kan altså finne på å tafse ("klemme") på brystene mine og underlivet mitt (!) ut av det blå, mens jeg lager mat o.l. Altså ikke i en seksuell setting.. Jeg syns det er ekkelt, og jeg har bedt han slutte flere ganger. Det virker som at han ikke tar meg seriøs, og fortsetter med dette. Er dette vanlig oppførsel for en mann på 30 + år? Jeg har ikke vært i et forhold/samboerskap før, men føler denne handlingen er nedverdigende, for å være ærlig. Anonymkode: d90d1...12e Herregud, er du seriøs? Alle forhold jeg har vært i så har det vært normalt, går jeg forbi henne, så går hendene oftest på rumpa hennes, og hun liker oppmerksomheten. Om hun hadde kalt dette for "groping", så ville jeg sagt at vi ikke passer sammen og latt hun finne noen andre Anonymkode: 9cf45...81c 4 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #20 Del Skrevet 26. desember 2024 Vi tafser på hverandre støtt og stadig, begge to 😅 Han bør selvfølgelig respektere om du ikke liker det, men dette har i alle fall vært normalt i alle mine forhold, så det er ikke gitt at han tar det som en selvfølge. Anonymkode: 43d69...031 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå