Gå til innhold

Barnefar som bidrar lite i graviditeten

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Ts

Tenker at når man går gravid, har vondter, og gjør så mye mens han sitter hjemme og har masse tid, så kunne han vise litt hensyn og respekt. Men likevel lar han vær. Han har ikke forberedt seg på noen ting. Noen ting bør man endre på når man skal få barn, og jeg har prøvd å gjøre han bevisst på dette men han stenger det bare ute. 

Anonymkode: 4e205...2a8

Du mener mannen skulle forandre seg fordi du er gravid? 🤣 Nei, veit du hva.

Du har visst om hans dårlige sider i 6 år og valgte å bli gravid. Dette får du ta på egen kappe. Er barn forandrer ikke et menneske. Det er ønsketenkning.

Flytt ut før barnet blir født så blir tilværelsen enklere som singel mor. 

Anonymkode: 10be3...50c

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde også en sånn en. Har valgt å få 2 barn med han faktisk. Han bidro omtrent ingenting. Satt bare på pcen å spilte mens jeg satt å dulla med babyen i sofaen. Jeg konfronterte han skikkelig og ga han et ultimatum. Om han vil være i bildet, så må han ta del i det. Hvis ikke, så går jeg. 

Han bedret seg skikkelig, og tar mye mer ansvar. Han blir flinkere på ting sakte men sikkert, men jeg vet også at grunnen for at han er sånn er fordi han hadde en mor som ordna absolutt alt for han. 

Hun ryddet rommet hans, fant fram klær til skolen, vasket klær, laga mat, pakka niste, ba han om å gå i dusjen, osv osv

Jeg sluttet å vaske klærna hans, og jeg tok bare halve oppvasken en stund for å demonstrere. Han skjønte etterhvert at han måtte gjøre noe han og. 

SÅ, det kan bli folk av de mannfolka og. Men man må gå hardt til verks å finne ut av årsaken, også må man snakke ordentlig ut om det. Det er ikke du som får baby, det er DERE.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Irak skrev (1 time siden):

Noen er det nok litt fra før, så eskalerer adferden jo mer bundet man blir, for da sitter man litt i saksa....

Mens andre kan forandre seg over natta nesten kan det virke som...

Bedritent er det ihvertfall! 

Og som vanlig utelukkes det fullstendig at kvinnfolket kan være en meget stor del av problemet.

Og så fortsetter vi å gå i ring.

Anonymkode: 4d4fc...1dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde satt meg ned og forklart absolutt alt til han. Mine forventninger, følelser og full pakke, akkurat hvordan han får deg til å føle deg og hvordan han må MANNE seg opp.  
hadde så gitt han en mulighet til å selv komme med forslag til hvordan han kan bidra mer i hjemmet. Hva som skal bli hans oppgaver fremover. I tillegg hadde jeg forklart klart og tydelig at dette er siste gangen vi har denne praten, nå skal det skje en endring. Om den endringen ikke skjer eller han faller tilbake til gamle synder, så blir det slutt. Men da må du faktisk stå i det og kasta han ut eller reise. Dager med tomme trusler er forbi. 

Greia er at han er som han er, og han kommer unna med det. Hvorfor skal han bidra når du uansett gjør alt? Hvorfor skal han tro på deg når du har kommet med tomme trusler hundre ganger? Handling er det som betyr noe, Og hvis han gang på gang skuffer deg, da er det faktisk DU som må ta et valg. 
Hvis du velger å bli hos han, da må du akseptere han og mister klageretten. Da er det sånn livet ditt blir fremover, fordi du har tatt et valg om å leve med denne ubrukelige mannen. 
Eller så tar du valget for deg selv om å gå, lage et nytt og bedre liv for deg selv og barnet ditt. Vipps treffer du en ny mann som er 100 ganger bedre enn det neket du har valgt å få barn med. 

Du kan ikke bruke resten av livet ditt på å klage, fordi det er han som må gjøre endringen. Du må ta valget for deg selv og ditt liv. 

Anonymkode: 140d5...88c

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og som vanlig utelukkes det fullstendig at kvinnfolket kan være en meget stor del av problemet.

Unnskyld meg...Er det ikke vanlig folkeskikk å forholde seg til det som blir presentert?

Selvfølgelig kan en sak ha flere sider enn en...Jeg velger å forholde meg til det ts forteller. Om det hadde vært en mann som hadde presentert en tilsvarende utfordring så hadde jeg forholdt meg til det. 

Du kan gå i ring du! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts

Tenker at når man går gravid, har vondter, og gjør så mye mens han sitter hjemme og har masse tid, så kunne han vise litt hensyn og respekt. Men likevel lar han vær. Han har ikke forberedt seg på noen ting. Noen ting bør man endre på når man skal få barn, og jeg har prøvd å gjøre han bevisst på dette men han stenger det bare ute. 

Anonymkode: 4e205...2a8

Så med andre ord har han alltid vært sånn, men du har hatt urealistiske forventninger om at bare du blir gravid vil han skjønne alt. Riktignok er det jul, men det er grenser for hvor store mirakler man kan tro på.

For all del, jeg sier på ingen måte at oppførselen hans er grei, men du har jo tydeligvis valg dette med åpne øyne. Som man reder ligger man - og hvis man ikke liker hvordan man ligger må man re opp et annet sted, ikke vente på at senga skal forandre seg. 

Anonymkode: fcfdb...102

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men HVORFOR få barn med en som ikke har jobb, ikke bidrar hjemme, ikke tar hensyn og i tillegg avfeier deg som masete og hormonell når du tar opp overnevnte? 

Jeg fatter ikke

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du tror det vil bli bedre etter at barnet har kommet, tar du høyst sannsynlig feil… 

Anonymkode: 3169a...e05

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor uendelig mange slike tråder er det ikke på nettet med tilsvarende problematikk?

Hvorfor klarer kvinner aldri å finne ut at menn ikke gjør noe hjemme, FØR  kvinnene blir gravide med disse ubrukelige mennene?

Anonymkode: e5dae...aca

Det er fort gjort å gå i fella, for før man får barn er det ikke så mye husarbeid, man har masse fritid, og legger kanskje ikke så godt merke til at man gjør mer husarbeid enn partneren. Så får man barn, fritid reduseres til null, og husarbeidet øker med 100%++. Først da blir forholdet satt på prøve. Mannen som før ikke trakk sin del av lasset, men man merket det ikke like godt, blir nå enda mer sliten/enda surere, og gjør enda mindre enn før, samtidig som mengden husarbeid går opp = han gjør relativt sett enda mindre enn tidligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor i all verden finner kvinner disse totalt ubrukelige mennene?? Altså, han har ikke engang jobb, bidrar null i eget hjem og snorker så jævlig høyt at den høygravid kona må sove i stua 😳 Det er jo bare å gratulere, HAN har du altså valgt å få barn med 🤣

Anonymkode: e949f...cca

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hva tenker du er hans side av saken? 
Lar høygravid kone sove på sofaen fordi han selv nekter å bruke snorkemaskinen?

Er så deprimert av å være arbeidsledig at han må selvmedisinere seg selv med spilling, og kan absolutt ikke gjøre husarbeid for da blir han suicidal? 
Right. 
Høyst sannsynlig er han bare lat. Det kan godt hende at TS har tatt litt av med redebyggingen nå på slutten, men det må man som barnefar faktisk regne med. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva forventet du ts? At mannen plutselig skulle forandre seg nå mens du dere venter barn? Du har jo kjent han i 6 år, og sikkert bodd sammen i mange av dem og sett hvordan er. Spørsmålet mitt er da hvorfor valgte du en slik far da til ditt barn?

Han kommer ikke til å forandre seg når baby kommer. Kanskje om du er heldig så skifter Han bleie.. Alt nattevakt kommer du  til å ta, all mat, stell og underholdning, alle timer hos lege og helsestasjon osv. Hver morgen er det du som må stå opp, selv om du var oppe x antall ganger på natta. Og husarbeidet er der fortsatt, men nå må du Holde på med babyen også mesteparten av tiden.

Du har allerede et barn ts dessverre. Du kan velge å godta det, men at du da er klar over at du må fikse alt selv. Det betyr at du må justere standarden din noe med på ryddig og rent. Kanskje du må godta at det ikke er pent hele tiden, og at det flyter litt her og der i perioder. For mannen din kommer ikke til å hjelpe.

Eller så kan du forsøke en siste gang å prate med han, og gi han en frist på å bidra til hjem + gjøre det han kan for å skaffe seg jobb. Gjør han ikke det = ha det bra. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjære TS. 

Jeg er vanligvis en som roper høyt for å holde sammen, men…

Jeg bor på en måte sammen med en sånn mann som din. Men han har sine gode grunner til å ikke kunne bidra. Hadde han ikke hatt de grunnene hadde det ikke vært aktuelt å fortsette forholdet. Det er Beintøft å ta alt av hus aleine og i tillegg ungen. Da er det bedre å bo alene og kun ha seg sjøl å rydde etter og slippe irritasjonen og fortvilelsen over å være med en som ikke bidrar. 

Du må fortelle han, rolig og saklig om at hvis ikke noe drastisk skjer, så reiser du. Skriv det ned på forhånd. Øv i speilet. Hva enn du kan for å si det så rolig og behersket for at ikke du får smelt «hormonell» tilbake.

Anonymkode: dafd8...6b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Denne taperen kan du jo ikke oppdra et barn sammen med. Hvorfor godtar du dette?

Flytt ut NÅ, før barnet kommer. Da blir alt så mye enklere.

Anonymkode: 7ef08...02d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Det er fort gjort å gå i fella, for før man får barn er det ikke så mye husarbeid, man har masse fritid, og legger kanskje ikke så godt merke til at man gjør mer husarbeid enn partneren. Så får man barn, fritid reduseres til null, og husarbeidet øker med 100%++. Først da blir forholdet satt på prøve. Mannen som før ikke trakk sin del av lasset, men man merket det ikke like godt, blir nå enda mer sliten/enda surere, og gjør enda mindre enn før, samtidig som mengden husarbeid går opp = han gjør relativt sett enda mindre enn tidligere. 

Sludder og vås, i denne sammenhengen. TS har levd med denne slabbedasken over år. 
Husarbeidet vokser heller ikke selv om man har et barn i magen. 

TS må i alle fall holde knærne godt samle5 når barnet er født og ikke risikere å få flere barn med denne mannen, da blir det enda en klage tråd, men da med flere barn involvert. 

Anonymkode: e5dae...aca

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Klødde det så fælt i eggstokkene at du tok nærmeste donor? 

Anonymkode: 5c054...fe4

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...