Gå til innhold

Skal man ta hensyn til den som er lydsensitiv eller de tunghørte?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det hjelper ikke sier de, eller det er noe feil med apparatene eller at de har så spesielle ører at de ikke passer.

Ts

Anonymkode: a476f...c6c

Slik info oppstår bare i tråder på kg. De har ikke rot i virkeligheten. 

Anonymkode: 4b34d...eec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Irak skrev (Akkurat nå):

Jeg tenker at man tar hensyn til den som er lydsensitiv. Fellesrommet skal være for alle som ønsker det. Det går an å prøve å få tekst på tven til de som er tunghørte....

De som er tunghørte mener at jeg som er lydsensitiv pga nakke/ hodeskade er "vanskelig".

Ingen forståelse der...

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hvorfor vil de ikke bruke høreapparat?

Anonymkode: b9547...431

Veldig mange (gamle) med høreapparat vil ikke bruke det. Spare på batteriet. Problem med innstilling. Enklere å bare sette tven på max…

Anonymkode: 5db06...7dc

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De som er tunghørte mener at jeg som er lydsensitiv pga nakke/ hodeskade er "vanskelig".

Ingen forståelse der...

Ts

Da hadde jeg skrudd av TVen...Enkelt og greit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ofte har de med dårlig hørsel fått hørselen øydelagt av nettopp mye støy. Er sånn hos oss, pappa fikk øydelagt hørselen på jobb, hvor han i stor grad ikke bruke hørselsvern , og nå nekter han og bruke høreapparat for det er sånn « gamle folk bruker « . Han er selv bare 82. Jeg er selv lyd sensitivt og blir sliten av høy lyd , men det er når barnebarna putter sofaputer på ørene fordi de ikke orker det blir nok. Vet ikke hvem som skal ta hensyn til hvem , det blir vi neppe enige om. Tror dette er ganske vanlig 😅

Anonymkode: a2e1c...fbe

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Slik info oppstår bare i tråder på kg. De har ikke rot i virkeligheten. 

Anonymkode: 4b34d...eec

Jeg har aldri prøvd et høreapparat så jeg vet ikke hvordan det er, men har lest at det er mangel på fagfolk som kan stille inn høreapparater for folk, og at eldre må vente i månedsvis for å få tilpasset høreapparatet.

Ts

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Irak skrev (1 minutt siden):

Da hadde jeg skrudd av TVen...Enkelt og greit...

Jeg er bare et utflyttet barn som vender hjem på ferie, og kan ikke bestemme over tv/ radio for da blir det krise .

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er bare et utflyttet barn som vender hjem på ferie, og kan ikke bestemme over tv/ radio for da blir det krise .

Ts

Hvorfor gidder du å besøke noen som ikke tar hensyn til deg?...

Da hadde jeg valgt å reise hjem. Alle fortjener å ha det bra ❤️ 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ofte har de med dårlig hørsel fått hørselen øydelagt av nettopp mye støy. Er sånn hos oss, pappa fikk øydelagt hørselen på jobb, hvor han i stor grad ikke bruke hørselsvern , og nå nekter han og bruke høreapparat for det er sånn « gamle folk bruker « . Han er selv bare 82. Jeg er selv lyd sensitivt og blir sliten av høy lyd , men det er når barnebarna putter sofaputer på ørene fordi de ikke orker det blir nok. Vet ikke hvem som skal ta hensyn til hvem , det blir vi neppe enige om. Tror dette er ganske vanlig 😅

Anonymkode: a2e1c...fbe

Det er ikke støy som er årsaken til dårlig hörsel her i huset, men alderdom og tinnitus.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Irak skrev (1 minutt siden):

Hvorfor gidder du å besøke noen som ikke tar hensyn til deg?...

Da hadde jeg valgt å reise hjem. Alle fortjener å ha det bra ❤️ 

Det er foreldrene/ familien min, og siden jeg er hjemme to ganger i året husker de ikke på  mitt handicap eller så gidder de ikke endre på sine inngrodde vaner for en ukes tid.

Om sommeren kan jeg være mye ute, men i julen er det alltid storm og regnvær/ snøstorm som gjør at det nesten er umulig å være ute.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er foreldrene/ familien min, og siden jeg er hjemme to ganger i året husker de ikke på  mitt handicap eller så gidder de ikke endre på sine inngrodde vaner for en ukes tid.

Om sommeren kan jeg være mye ute, men i julen er det alltid storm og regnvær/ snøstorm som gjør at det nesten er umulig å være ute.

Ts

Jeg personlig hadde aldri reist til noen mennesker, uansett relasjon, om dem ikke klarte å ta hensyn til det som er viktig for meg. Jeg er altfor glad i meg selv til det ❤️

Ditt valg 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Loop engage for å holde ut å være hos svigers 😑

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ts

Det er alltids så vanskelig når man er på besøk hos andre hvordan man skal få TVen satt ned noen hakk. Det føles liksom litt frekt å styre over andres tv. 

Anonymkode: 4148b...8ac

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ville aldri tatt meg bryet til å ta hensyn til tunghørte når de velger å ikke bruke høreapparat, da kan de skylde på seg selv 

Anonymkode: 96a13...b6e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du mulighet til å bo på hotell og bare besøke noen timer hver dag? Svigers har også tv-en på maks styrke, men skrur ned volumet når jeg ber om det. Hvis de ikke hadde kommet meg i møte hadde jeg ikke besøkt dem, rett og slett. 

Anonymkode: 5a8b5...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
CrazyCatLady2500 skrev (33 minutter siden):

Jeg bruker Loop engage for å holde ut å være hos svigers 😑

Jeg har kjøpt Loop men synes ikke de hjelper

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg som døv og som cochleaimplantatbruker synes at man skal ta hensyn til den som er lydsensitiv i dette tilfelle. de gidder jo ikke å bruke høreapparat (eh?) og skal ikke lese tekst-tv heller? de er jo nesten morsomme... på tv finnes det ofte en funksjon hvor du kan stille inn på automatisk tekst/tekst for hørselshemmede der det finnes tilgjengelig tekst. det kan være praktisk for hørende også, eller når lyden på tv-en er av.  jeg har selv foreldre jeg må be skru ned lyden på tv, siden de har den typiske hørselen man får av alderdom. :P *sukk*

Anonymkode: bd7d0...d7b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Det er alltids så vanskelig når man er på besøk hos andre hvordan man skal få TVen satt ned noen hakk. Det føles liksom litt frekt å styre over andres tv. 

Anonymkode: 4148b...8ac

Det er derfor jeg knapt orker å besøke eldre slektninger + svigers. De er verdens triveligste, men det er et slitsomt mareritt å være der i den støyen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man tar hensyn til de som er tunghørt, du kan trøkke inn noen ørepropper. 

Anonymkode: 9331b...241

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...