Gå til innhold

Mislighold av avtale boligsalg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Gjelder samlivsbrudd og salg av bolig til eks. Oppgjøret er avtalt som at lånet på bolig skal innfris av eks i tillegg til en sum til meg. Jeg har fått avtalt sum på konto, men lånet har ikke blitt innfridd innen avtalt dato. Hva kan jeg kreve da? Er gått noen dager over frist nå, og jeg tviler på det blir innfridd innen nyttår med tanke på at det er jul nå. Jeg vet at om jeg ikke hadde fått avtalt sum på konto så kunne jeg krevd forsinkelsesrenter. Men kan jeg kreve forsinkelsesrenter når eks ikke har innfridd lånet som avtalt innen fristen? 

Anonymkode: c1af0...6b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men kan jeg kreve forsinkelsesrenter når eks ikke har innfridd lånet som avtalt innen fristen? 

Negativ rente da eller? Det er tross alt bare en gjeld som står på papiret noen dager lengre enn du tenkte.

Anonymkode: 5ada4...17a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Banken er stengt nå og det kan derfor ta litt tid før lånet er registrert som innfridd. Vent til neste uke du, før du konkluderer med at avtalen er misligholdt.

Anonymkode: d9bf6...4d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er banken som fikser alt dette med innfrielse av lån, samt sletting av panteobligasjon. Så det er nok banken du må purre på ang forsinkelsesrenter.

Anonymkode: c4a9d...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Banken er stengt nå og det kan derfor ta litt tid før lånet er registrert som innfridd. Vent til neste uke du, før du konkluderer med at avtalen er misligholdt.

Anonymkode: d9bf6...4d6

Ja, men det er jo allerede misligholdt når det skulle vært innfridd allerede. Jeg snakket med banken fredag for en uke siden og de hadde ikke blitt kontaktet om at lånet skulle innfris. Spørsmålet mitt er hva jeg kan kreve dersom det går langt over fristen.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Gjelder samlivsbrudd og salg av bolig til eks. Oppgjøret er avtalt som at lånet på bolig skal innfris av eks i tillegg til en sum til meg. Jeg har fått avtalt sum på konto, men lånet har ikke blitt innfridd innen avtalt dato. Hva kan jeg kreve da? Er gått noen dager over frist nå, og jeg tviler på det blir innfridd innen nyttår med tanke på at det er jul nå. Jeg vet at om jeg ikke hadde fått avtalt sum på konto så kunne jeg krevd forsinkelsesrenter. Men kan jeg kreve forsinkelsesrenter når eks ikke har innfridd lånet som avtalt innen fristen? 

Advokatmat. 

Anonymkode: 6f649...9b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er banken som fikser alt dette med innfrielse av lån, samt sletting av panteobligasjon. Så det er nok banken du må purre på ang forsinkelsesrenter.

Anonymkode: c4a9d...931

Så vidt jeg vet har eks tatt opp lån i en annen bank. Avtalen var at alt skulle være oppgjort 14 dager etter eiendomsoverdragelse, og det har ikke blitt gjort. Har heller ikke hørt noen ting fra advokaten til eks.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke kreve noe annet enn at vedkommende gjør opp og eventuelle merkostnader.

Det enkleste er selvfølgelig å gå rett til kilden å spørre hva som skjer, fremfor å kåle rundt på kvinneguiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det så krise da? Kjekt å stå med noen mill i lån når du har fått formuen tilbake før 31.12 sånn skattemessig vel. 

Anonymkode: 093d1...856

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...