AnonymBruker Skrevet i går, 13:10 #1 Del Skrevet i går, 13:10 Hvor grensen mellom overtalelse og overgrep? Jeg hadde en ex som ikke respekterte mine nei. Til slutt var det lettere å gi etter for å få ro. Jeg tok aldri aktivt del under sexen. Klarte det ikke. Ville bare han skulle bli ferdig. For å lindre ydmykelsen lå jeg ofte med pute over fjeset. Det hjalp med å distansere meg fra det som skjedde. Men det kunne også være andre ting. Voldelig sex med slag, ørefikk så det pep i ørene, kvelning som gjorde jeg ble borte i noen sekunder og røff sex som gjorde vondt. Fant meg i det, for jeg var redd han skulle være utro. Men kroppsspråket mitt ga tydelig uttrykk for at dette var ikke greit. Sa jeg nei, klarte han oftest å overtale meg. Etter en runde med voldelig sex, var han alltid ekstra empatisk og øm. Strøk meg, kysset meg og fortalte meg hvor høyt han elsket meg. At dette var den beste sexen han noen gang hadde hatt. Hva har jeg egentlig opplevd her? Anonymkode: f90a3...1cc 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:13 #2 Del Skrevet i går, 13:13 Bra det er en ex. Øv på å holde fast på at nei er nei. Anonymkode: 0560c...1b5 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:16 #3 Del Skrevet i går, 13:16 Hvis du ikke likte det så burde du ha sagt tydelig nei, og heller ha levd med at han gikk eller var utro. Sex kan ta mange former men når den er i grenseland voldelig så hviler det et _ekstra_ ansvar på den aktive parten å sikre at den andre er entusiastisk med. Som en mann med en responsiv partner (hun tar aldri initiativ til sex, og har aldri lyst når jeg prøver å få henne på gli) så er dette litt kilent for oss også. Anonymkode: 05ee3...eca 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:18 #4 Del Skrevet i går, 13:18 Hvor mange hjerneceller har du egentlig?? Han slo deg, kvelte deg, hadde sex med deg mens du lå med pute over ansiktet?? Anonymkode: 6a5c0...8e6 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:37 #5 Del Skrevet i går, 13:37 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hvor mange hjerneceller har du egentlig?? Han slo deg, kvelte deg, hadde sex med deg mens du lå med pute over ansiktet?? Anonymkode: 6a5c0...8e6 Tipper vi har helt lik mengde hjerneceller basert på det du skriver. TS Anonymkode: f90a3...1cc 1 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:37 #6 Del Skrevet i går, 13:37 Overgrep gjort av en syk mann. /Mann. Anonymkode: 31406...345 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:50 #7 Del Skrevet i går, 13:50 Du burde jobbe med grensesetting hvis du ikke har gjort det i ettertid. Anonymkode: 84de2...2e3 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:57 #8 Del Skrevet i går, 13:57 Jeg liker det røft, men ikke slik at ørefikene svir og man faktisk besvimer av kvelning. Men noen liker det, og din eks gjorde det. Problemet var at dere ikke var kompatible og du ikke satte grenser for deg selv. Så du har vel opplevd at du har vært med på ring du ikke likte fordi du ikke klarte å sette klare grenser for deg selv. Så da må du gjøre klart for deg selv hva som er dine grenser og øve deg på hvordan du skal sette disse grensene for andre, og lete etter en som er mer kompatibel for deg i senga Anonymkode: 1de40...4b3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:59 #9 Del Skrevet i går, 13:59 Det er overgrep. Men det kan bli vanskelig i en rettssak vil jeg tro, fordi du på en måte også tillot overgrep. Så den beste løsningen er at du står i grensene du setter. Nei betyr nei. Anonymkode: 26f38...6f5 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:03 #10 Del Skrevet i går, 14:03 Føler det er i grenseland. Virkelig ugrei og uempatisk oppførsel Anonymkode: 2f25b...129 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:05 #11 Del Skrevet i går, 14:05 Kommunikasjon ! Anonymkode: 534dd...70e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:08 #12 Del Skrevet i går, 14:08 Jeg har selv en ex som var slik at han bestemte hva slags sex vi skulle ha, og det var ofte røft, noe jeg aldri har likt. Dette sammen med at han var utro gjorde at jeg valgte å gå fra ham etter noen år. Det var vanskelig å flytte ut med tre små barn. Mannen min nå elsker å tilfredsstille meg. Han elsker å se meg nyte. Selvfølgelig gjør jeg gjengjeld slik at han også er tilfredsstilt på alle måter. Jeg ville vurdert grundig om du er best tjent med å fortsette forholdet, men det kommer an på en del andre ting enn sex også, eks. økonomi, jobb og barn. Anonymkode: 84b52...c07 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet i går, 14:15 #13 Del Skrevet i går, 14:15 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor grensen mellom overtalelse og overgrep? Jeg hadde en ex som ikke respekterte mine nei. Til slutt var det lettere å gi etter for å få ro. Jeg tok aldri aktivt del under sexen. Klarte det ikke. Ville bare han skulle bli ferdig. For å lindre ydmykelsen lå jeg ofte med pute over fjeset. Det hjalp med å distansere meg fra det som skjedde. Men det kunne også være andre ting. Voldelig sex med slag, ørefikk så det pep i ørene, kvelning som gjorde jeg ble borte i noen sekunder og røff sex som gjorde vondt. Fant meg i det, for jeg var redd han skulle være utro. Men kroppsspråket mitt ga tydelig uttrykk for at dette var ikke greit. Sa jeg nei, klarte han oftest å overtale meg. Etter en runde med voldelig sex, var han alltid ekstra empatisk og øm. Strøk meg, kysset meg og fortalte meg hvor høyt han elsket meg. At dette var den beste sexen han noen gang hadde hatt. Hva har jeg egentlig opplevd her? Anonymkode: f90a3...1cc I dette tilfellet her hadde det faktisk vært bedre om han hadde vært utro. Det er min mening basert på det du skriver du har opplevd. I mine øyne så har du blitt utsatt for psykisk vold, seksuell vold og fysisk vold. Håper du kan få hjelp til å bearbeide dette. Mange styrkeklemmer til deg ❤️ 5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet i går, 14:17 #14 Del Skrevet i går, 14:17 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Hvor mange hjerneceller har du egentlig?? Han slo deg, kvelte deg, hadde sex med deg mens du lå med pute over ansiktet?? Anonymkode: 6a5c0...8e6 Veldig mange som blir utsatt for overgrep søker seg mot overgriperen til tross for dårlig behandling. Det kalles for Stockholm syndromet. Det utrygge blir det trygge. https://snl.no/stockholmsyndromet 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:18 #15 Del Skrevet i går, 14:18 Takk for svar, jenter ❤️ Ja, jeg er konfliktsky og ofrer meg selv for å ha en mann som er fornøyd med meg. Jeg skal definitivt bli bedre på å sette grenser, men når man er i et slikt forhold blir man blind. Jeg elsket kjæresten min og han meg. Noe som gjør det vanskelig for meg å forstå hvordan forholdet egentlig var. Hvordan kan noen som elsker deg utsette noen for slikt? Jeg var redd for å miste han til ei dame som likte voldelig sex og hele tiden være underdanig. Jeg opplevde å være underdanig under sex og i hverdagen. Han tente veldig på dette. Han kunne plutselig slå meg uten videre for å deretter føre hånden min ned på den harde pikkken sin. Dette kunne skje når som helst og uten forvarsel. Forholdet var jo så fint på så mange andre steder. Kommer aldri til å anmelde. Men trenger litt 'svar' og kanskje forståelse fra andre som har opplevd det samme som meg for å forstå hvordan jeg kunne tillate dette... Grensene mine ble vasket bort Jeg sliter med å forstå... TS Anonymkode: f90a3...1cc 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:24 #16 Del Skrevet i går, 14:24 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Takk for svar, jenter ❤️ Ja, jeg er konfliktsky og ofrer meg selv for å ha en mann som er fornøyd med meg. Jeg skal definitivt bli bedre på å sette grenser, men når man er i et slikt forhold blir man blind. Jeg elsket kjæresten min og han meg. Noe som gjør det vanskelig for meg å forstå hvordan forholdet egentlig var. Hvordan kan noen som elsker deg utsette noen for slikt? Jeg var redd for å miste han til ei dame som likte voldelig sex og hele tiden være underdanig. Jeg opplevde å være underdanig under sex og i hverdagen. Han tente veldig på dette. Han kunne plutselig slå meg uten videre for å deretter føre hånden min ned på den harde pikkken sin. Dette kunne skje når som helst og uten forvarsel. Forholdet var jo så fint på så mange andre steder. Kommer aldri til å anmelde. Men trenger litt 'svar' og kanskje forståelse fra andre som har opplevd det samme som meg for å forstå hvordan jeg kunne tillate dette... Grensene mine ble vasket bort Jeg sliter med å forstå... TS Anonymkode: f90a3...1cc Det høres ut som om du hadde hatt nytte av å prøve psykolog. Anonymkode: 84de2...2e3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:40 #17 Del Skrevet i går, 14:40 Har allerede en innen psykisk helse å snakke med. Og har i tillegg hatt møter med krisesentr. Problemet er at psykologen min er mann. Og det gjør det umiddelbart vanskelig å snakke om overgrep. Ts Anonymkode: f90a3...1cc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:42 #18 Del Skrevet i går, 14:42 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har allerede en innen psykisk helse å snakke med. Og har i tillegg hatt møter med krisesentr. Problemet er at psykologen min er mann. Og det gjør det umiddelbart vanskelig å snakke om overgrep. Ts Anonymkode: f90a3...1cc Hvorfor bytter du ikke til en kvinnelig psykolog da? Anonymkode: 6a5c0...8e6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rastebenk Skrevet i går, 14:45 #19 Del Skrevet i går, 14:45 (endret) Dette er manipulering og overgrep. Veldig flott at du kom deg vekk, håper virkelig at du får hjelpen du trenger. Skriver som den over meg, bytt til en kvinnelig psykolog om du tror det blir lettere å åpne seg da. Klem til deg. Endret i går, 14:47 av Rastebenk 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:05 #20 Del Skrevet i går, 15:05 Føler for å kommentere fordi jeg mener du ikke får spesielt gode svar her. Det du opplevde var IKKE greit. Nei betyr nei, og når det ikke ble respektert så ble du utsatt for overgrep. Punktum. Det at du skriver han var snill ellers synes jeg du burde jobbe med videre. Han var ikke snill som utsatte deg for overgrep og vold ellers i hverdagen. Du skriver du ble underdanig, og en god og snill partner gjør aldri den andre underdanig. I et forhold er man likestilte partnere. Jeg var også sammen med en mann for noen år siden som visket ut den jeg var, det tok lang tid før jeg oppdaget det selv og da var jeg så langt nede og ødelagt at det tok tid før jeg kom meg ovenpå igjen. Heldigvis kom jeg meg bort før han fikk gjort enda mer skade. Nå er jeg sammen med en mann som respekterer meg og behandler meg godt, vi har også fått barn sammen. Lykke til videre i livet! Ønsker deg alt godt ❤️ Anonymkode: 517d9...c9f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå