AnonymBruker Skrevet i går, 12:52 #1 Del Skrevet i går, 12:52 Jeg testet prøvelinser og det gikk fint. Nå har jeg bestilt vanlige linser men synet blir helt blurry når jeg tar de på. Dette er vel ikke normalt? Har prøvd 2 dager på rad men jeg ser virkelig ingenting. Hva kan være problemet? Tror ikke det er noe galt med linsene, det er dagslinser fra Specsavers. Jeg er nøye med håndhygiene og sjekket at det ikke var noe bøss på linsene før jeg tok de på. Prøvde å ta på mer linsevæske for å se om det hjalp men det ble bare verre. Kjipt å bruke 600 kr på noe som ikke funker Anonymkode: 175db...3c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:33 #2 Del Skrevet i går, 13:33 Har du bestilt samme type linse som du testet? Anonymkode: f6253...aef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet i går, 13:37 #3 Del Skrevet i går, 13:37 Er det de samme slaget som du prøvde ut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:53 #4 Del Skrevet i går, 14:53 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg testet prøvelinser og det gikk fint. Nå har jeg bestilt vanlige linser men synet blir helt blurry når jeg tar de på. Dette er vel ikke normalt? Har prøvd 2 dager på rad men jeg ser virkelig ingenting. Hva kan være problemet? Tror ikke det er noe galt med linsene, det er dagslinser fra Specsavers. Jeg er nøye med håndhygiene og sjekket at det ikke var noe bøss på linsene før jeg tok de på. Prøvde å ta på mer linsevæske for å se om det hjalp men det ble bare verre. Kjipt å bruke 600 kr på noe som ikke funker Anonymkode: 175db...3c4 Har du fått feil styrke eller bruker feil linse på feil øye? Evt så har du satt de inn feil vei. Anonymkode: 26f51...96a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:55 #5 Del Skrevet i går, 14:55 De kan være satt på på vranga eller at du har høyre på venstr og venstre på høyre! Har du kontroll på styrken din? Har du bestilt samme type linse som prøvelinsene dine? Anonymkode: c921e...50b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet i går, 15:01 #6 Del Skrevet i går, 15:01 Tørre øyne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet i går, 15:04 #7 Del Skrevet i går, 15:04 Det er ikke nødvendigvis feil med linsene nei, men kanskje ikke riktig for deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:09 #8 Del Skrevet i går, 15:09 Gå tilbake til Specsavers med de og forklar problemet. Anonymkode: a952b...e36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet i går, 15:11 #9 Del Skrevet i går, 15:11 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg testet prøvelinser og det gikk fint. Nå har jeg bestilt vanlige linser men synet blir helt blurry når jeg tar de på. Dette er vel ikke normalt? Har prøvd 2 dager på rad men jeg ser virkelig ingenting. Hva kan være problemet? Tror ikke det er noe galt med linsene, det er dagslinser fra Specsavers. Jeg er nøye med håndhygiene og sjekket at det ikke var noe bøss på linsene før jeg tok de på. Prøvde å ta på mer linsevæske for å se om det hjalp men det ble bare verre. Kjipt å bruke 600 kr på noe som ikke funker Anonymkode: 175db...3c4 Kanskje du har tatt den på feil vei? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:12 #10 Del Skrevet i går, 15:12 Sikker på at du ikke har satt inn nye uten å ta ut de gamle? Anonymkode: 5c90c...918 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:17 #11 Del Skrevet i går, 15:17 Her er det flere ting som kan være galt. Om det aldri ble blurry med test linsene så har du lest sannsynlig fått feile linser. Evnt har du linser som korrigerer for skjevhet på hornhinnen men så har du glemt å bestille med det. At det blir blurry kan komme av tørre øyne, da blir tårefilmen utenpå linsene så dårlig at optikken i linsene ikke blir riktig. Anonymkode: f4388...81d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 20:20 #12 Del Skrevet i går, 20:20 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har du bestilt samme type linse som du testet? Anonymkode: f6253...aef Ja, det er de samme. Gikk greit på mandag, men de siste 2 dagene så ble det blurry, veldig rart. Anonymkode: 175db...3c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 20:21 #13 Del Skrevet i går, 20:21 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, det er de samme. Gikk greit på mandag, men de siste 2 dagene så ble det blurry, veldig rart. Anonymkode: 175db...3c4 Er du sikker på at du tok av linsene på mandag? Har du forskjellige styrker? Har du korrigering for skjeve hornhinner? Anonymkode: f6253...aef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 20:22 #14 Del Skrevet i går, 20:22 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Her er det flere ting som kan være galt. Om det aldri ble blurry med test linsene så har du lest sannsynlig fått feile linser. Evnt har du linser som korrigerer for skjevhet på hornhinnen men så har du glemt å bestille med det. At det blir blurry kan komme av tørre øyne, da blir tårefilmen utenpå linsene så dårlig at optikken i linsene ikke blir riktig. Anonymkode: f4388...81d Jeg har ikke skjeve hornhinner, det er de samme linsene som prøvelinsene jeg hadde. Har +1 på det ene øyet og -1,25 på det andre, og begge pakkene er merket med høyre og venstre så jeg ikke tar feil. Og da jeg brukte linser på mandag så var de ok. Men jeg sliter mye med at jeg klør i øynene så kan kanskje være det da? Selv om jeg tar fast Livostin øyedråper hver dag. Får kanskje dra innom optikeren til helga og spørre de. Anonymkode: 175db...3c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 20:24 #15 Del Skrevet i går, 20:24 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er du sikker på at du tok av linsene på mandag? Har du forskjellige styrker? Har du korrigering for skjeve hornhinner? Anonymkode: f6253...aef Ja jeg er veldig nøye med å ta av linsene på kvelden så det gjorde jeg. Men jeg har klødd fælt i øynene de siste dagene, går fast på Livostin øyedråper pga det. Har ikke linser mot skjeve hornhinner men har forskjellige styrke på de. Vet at jeg ikke har tatt feil av de. Jeg tenkte først at linsene hadde flyttet på seg, kan det skje? Selv om det ikke virket sånn, de satt som de skulle på øynene. Anonymkode: 175db...3c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 20:30 #16 Del Skrevet i går, 20:30 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja jeg er veldig nøye med å ta av linsene på kvelden så det gjorde jeg. Men jeg har klødd fælt i øynene de siste dagene, går fast på Livostin øyedråper pga det. Har ikke linser mot skjeve hornhinner men har forskjellige styrke på de. Vet at jeg ikke har tatt feil av de. Jeg tenkte først at linsene hadde flyttet på seg, kan det skje? Selv om det ikke virket sånn, de satt som de skulle på øynene. Anonymkode: 175db...3c4 Er du helt helt sikker på at du ikke har bytta om på venstre og høyre? Det er ikke logisk at det plutselig ikke skal funke hvis du har tatt av deg linsene på mandag og det er helt ferske dagslinser. Anonymkode: f6253...aef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 20:32 #17 Del Skrevet i går, 20:32 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja jeg er veldig nøye med å ta av linsene på kvelden så det gjorde jeg. Men jeg har klødd fælt i øynene de siste dagene, går fast på Livostin øyedråper pga det. Har ikke linser mot skjeve hornhinner men har forskjellige styrke på de. Vet at jeg ikke har tatt feil av de. Jeg tenkte først at linsene hadde flyttet på seg, kan det skje? Selv om det ikke virket sånn, de satt som de skulle på øynene. Anonymkode: 175db...3c4 Har optikeren sagt at det er ok å bruke linser samtidig med øyedråper? Anonymkode: ae4e7...286 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 20:38 #18 Del Skrevet i går, 20:38 Fulgte du pakningsvedlegget til dråpene? "hvis du bruker myke kontaktlinser. Innholdsstoffer i øyedråpene kan forårsake irritasjon. Øyedråpene bør ikke brukes samtidig med myke kontaktlinser, da konserveringsmidlet benzalkonklorid kan misfarge disse. Myke kontaktlinser bør fjernes før påføring, og påsettes igjen etter minimum 15 minutter." Anonymkode: 7b3b6...4b1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #19 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg testet prøvelinser og det gikk fint. Nå har jeg bestilt vanlige linser men synet blir helt blurry når jeg tar de på. Dette er vel ikke normalt? Har prøvd 2 dager på rad men jeg ser virkelig ingenting. Hva kan være problemet? Tror ikke det er noe galt med linsene, det er dagslinser fra Specsavers. Jeg er nøye med håndhygiene og sjekket at det ikke var noe bøss på linsene før jeg tok de på. Prøvde å ta på mer linsevæske for å se om det hjalp men det ble bare verre. Kjipt å bruke 600 kr på noe som ikke funker Anonymkode: 175db...3c4 Du må tilbake til optikeren for å få svar på hva som er galt. Anonymkode: f299f...e21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå