AnonymBruker Skrevet i går, 12:44 #1 Del Skrevet i går, 12:44 Jeg er 36 år, har samboer, eier hus, ingen barn. Vi bor på samboers hjemsted, 2 timer unna min familie. Jeg har jobb, og liker huset vårt. Men klarer ikke føle det er helt hjemme.. føler jeg bare ønsker jeg bodde nærmere min familie, føler mye sjalusi ovenfor både svigerinne og mitt søskenbarn som begge bor like ved hjemstedet. Jeg og samboer har det fint sammen, så egentlig ingenting å klage på. Men føler ikke jeg har en mening med livet.. ting går i det samme, jeg jobber natt så har en del fri. Sitter mye hjemme, drar på butikken.. besøker foreldre av og til.. Har og forferdelig mye dårlig samvittighet hele tiden, HELE tiden. Kan være alt, f eks at jeg ikke får hentet søsken som bor i utlandet på toget når de kommer hjem på ferie, eller at jeg ikke får vært med mine foreldre/ søsken på helligdager.. Det er så slitsomt og vondt å ha det sånn! Jeg vil bare ha et godt liv, trives og ha det bra. Men jeg får det ikke til.. Hjelp! Hva gir mening i ditt liv? Hva gjør at du føler deg hjemme? Anonymkode: 1f9bc...aea 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:57 #2 Del Skrevet i går, 12:57 Interiør, vaske og gjør det koselig. Laget god mat, tenner duftlys og leser en god bok jeg ELSKER å være alene hjemme. Hjelper at jeg har 4 katter da 😅 Anonymkode: a97dc...138 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:57 #3 Del Skrevet i går, 12:57 Mye jobb om natta kan føre til en del nedstemthet. Jeg har har heller aldri hatt barn, og har masse fritidsinteresser /sport jeg driver med. Jeg hadde kjeda livet av meg og vært deprimert om jeg hadde så lite å ta meg til som det du beskriver. Du må finne noen interesser. Om dere får barn må du fortsatt ha noe, de flytter ut en dag de også. Anonymkode: 33030...43a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:59 #4 Del Skrevet i går, 12:59 Det som hjelper meg når jeg sitter i de samme tankene du beskriver her er å istedenfor se på det på denne måten: «Livet har ingen mening… 😭🤢💩« Så ser jeg på det på denne måten: «Livet har ingen mening!!! 😍🥰🤩❤️« Bruk mest mulig av din på det som gjør deg glad. Vet du ikke hva som gjør deg glad så prøv å fyr i alle retning, utforsk og prøv forskjellige ting, så finner du nok noe som gjør deg virkelig glad og som du kan bruke tid på. Nå nevner du allerede ting du tror gjør deg glad, å være nærmere familen din. Tenk litt på dette, hvordan det rent praktisk skal gjøres, prat med samboeren din. Kanskje neste steg i ditt/deres liv er nettopp dette. Hilsen en som nettopp flyttet fra by for å komme hjem til bygda der venner og familie er. Anonymkode: 44c66...e34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:01 #5 Del Skrevet i går, 13:01 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det som hjelper meg når jeg sitter i de samme tankene du beskriver her er å istedenfor se på det på denne måten: «Livet har ingen mening… 😭🤢💩« Så ser jeg på det på denne måten: «Livet har ingen mening!!! 😍🥰🤩❤️« Bruk mest mulig av din på det som gjør deg glad. Vet du ikke hva som gjør deg glad så prøv å fyr i alle retning, utforsk og prøv forskjellige ting, så finner du nok noe som gjør deg virkelig glad og som du kan bruke tid på. Nå nevner du allerede ting du tror gjør deg glad, å være nærmere familen din. Tenk litt på dette, hvordan det rent praktisk skal gjøres, prat med samboeren din. Kanskje neste steg i ditt/deres liv er nettopp dette. Hilsen en som nettopp flyttet fra by for å komme hjem til bygda der venner og familie er. Anonymkode: 44c66...e34 Aksepter også at det du føler på nå, de negative tingene, det er det som gjør deg til et menneske, det er livet, at vi nettopp kan føle på disse tingene. Det er sunt å sitte med de og kjenne på de men så må man også navigere seg ut av det og komme sterkere ut Anonymkode: 44c66...e34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:17 #6 Del Skrevet i går, 13:17 Det høres jo ut som du kjeder deg (og det skjønner jeg godt, jeg klarte ikke leve livet slik). Har du kjent etter hva du liker? Altså hva gir deg god følelse? Hva får deg til å trekke pusten og nyte øyeblikket? Hva er dine verdier i livet? Skriv mens du tenker, tegn et kart, hva er viktigst for deg? For meg er det musikk, barna mine, dyr, utsikt, ro, farger, male, natur, og å jobbe fysisk. Så fra it-jobb og boligfelt, til at jeg kjøpte meg et falleferdig småbruk og flyttet ut i skogen 🙈 Jeg snekrer selv, er utslitt hver dag, men jeg lever. Mener ikke alle skal gjøre som meg, for deg kan det jo være helt andre ting som gir livet verdi. Men utforsk det! Finn hva som er viktig for deg først. Deretter hvordan leve i tråd med det/oppnå mer av det. DA kommer lykkefølelsen og meningen. Ikke rart du føler ting er meningsløst nå, når du bare følger flokken og forventninger uten å egentlig tenke gjennom hva DU vil. Anonymkode: 8940a...87b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #7 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det høres jo ut som du kjeder deg (og det skjønner jeg godt, jeg klarte ikke leve livet slik). Har du kjent etter hva du liker? Altså hva gir deg god følelse? Hva får deg til å trekke pusten og nyte øyeblikket? Hva er dine verdier i livet? Skriv mens du tenker, tegn et kart, hva er viktigst for deg? For meg er det musikk, barna mine, dyr, utsikt, ro, farger, male, natur, og å jobbe fysisk. Så fra it-jobb og boligfelt, til at jeg kjøpte meg et falleferdig småbruk og flyttet ut i skogen 🙈 Jeg snekrer selv, er utslitt hver dag, men jeg lever. Mener ikke alle skal gjøre som meg, for deg kan det jo være helt andre ting som gir livet verdi. Men utforsk det! Finn hva som er viktig for deg først. Deretter hvordan leve i tråd med det/oppnå mer av det. DA kommer lykkefølelsen og meningen. Ikke rart du føler ting er meningsløst nå, når du bare følger flokken og forventninger uten å egentlig tenke gjennom hva DU vil. Anonymkode: 8940a...87b Ts her. Det er et veldig godt råd, jeg skal prøve det. Skal prøve skrive det ned, akkurat nå vet jeg ikke helt hva som gjør meg glad.. men må bare gjøre noe annet enn det jeg har gjort frem til nå. Bare sitte her og ønske jeg bodde et annet sted,at ting var annerledes.. Anonymkode: 1f9bc...aea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Del Skrevet 5 timer siden Mening i livet er ikke noe man har. Mening i livet må akapes. Det fordrer både vilje og initiativ. Livet er ikke bare orgasme. Det må pules også, som bestemor brukte å si. 👍 Anonymkode: c924c...eba 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fugl fønix Skrevet 5 timer siden #9 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Mening i livet er ikke noe man har. Mening i livet må akapes. Det fordrer både vilje og initiativ. Livet er ikke bare orgasme. Det må pules også, som bestemor brukte å si. 👍 Anonymkode: c924c...eba 🤣🤣.... sa brura, 🤣🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #10 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (17 timer siden): Ts her. Det er et veldig godt råd, jeg skal prøve det. Skal prøve skrive det ned, akkurat nå vet jeg ikke helt hva som gjør meg glad.. men må bare gjøre noe annet enn det jeg har gjort frem til nå. Bare sitte her og ønske jeg bodde et annet sted,at ting var annerledes.. Anonymkode: 1f9bc...aea Tror du virkelig at løsningen på alt er å flytte? I så fall vil du nok bli veldig skuffet. Du bor en kort kjøretur unna familien din, du har all mulighet til å være med dem på alle helligdager. Du kan kjøre til dem på ettermiddagskaffe eller middagsbesøk en ettermiddag og hjem igjen om du savner dem sånn. Anonymkode: 1bf64...951 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeneXCII Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (På 26.12.2024 den 13.44): Jeg er 36 år, har samboer, eier hus, ingen barn. Vi bor på samboers hjemsted, 2 timer unna min familie. Jeg har jobb, og liker huset vårt. Men klarer ikke føle det er helt hjemme.. føler jeg bare ønsker jeg bodde nærmere min familie, føler mye sjalusi ovenfor både svigerinne og mitt søskenbarn som begge bor like ved hjemstedet. Jeg og samboer har det fint sammen, så egentlig ingenting å klage på. Men føler ikke jeg har en mening med livet.. ting går i det samme, jeg jobber natt så har en del fri. Sitter mye hjemme, drar på butikken.. besøker foreldre av og til.. Har og forferdelig mye dårlig samvittighet hele tiden, HELE tiden. Kan være alt, f eks at jeg ikke får hentet søsken som bor i utlandet på toget når de kommer hjem på ferie, eller at jeg ikke får vært med mine foreldre/ søsken på helligdager.. Det er så slitsomt og vondt å ha det sånn! Jeg vil bare ha et godt liv, trives og ha det bra. Men jeg får det ikke til.. Hjelp! Hva gir mening i ditt liv? Hva gjør at du føler deg hjemme? Anonymkode: 1f9bc...aea Litt brutalt kanskje, men du må jo ta noen grep da og gjøre noe som du har lyst til! Du virker jo ikke spesielt resurssvak så her bør være utallige muligheter, det er bare å ta tak! 💪 Livet blir ikke bedre enn hva du gjør det til 🙂 Endret 4 timer siden av LeneXCII 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden Det høres ut som om du kjeder deg, men ikke klarer å ta tak i livet ditt. Du må begynne å gjøre noe av det du liker. Hvis du ikke vet hva det er, må du finne det ut. Da mener jeg både sånne "her og nå-ting" OG større ønsker for framtida. Ingen andre kan si deg hva som gir deg mening. Anonymkode: 78a51...72d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #13 Del Skrevet 4 timer siden Må være slitsomt for han du bor med å leve med ei som er så negativ.. Anonymkode: 3104c...878 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #14 Del Skrevet 3 timer siden Med hus, jobb og samboer er det vel naturlig å begynne å tenke på barn da.... Anonymkode: 721ba...52e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #15 Del Skrevet 3 timer siden Før fant jeg mening i hobbier, familie, venner, jobb, trening osv. I dag er jeg for syk til å delta, og ligger stort sett hjemme. Alene. Gråter ikke kenger da jeg er tom. Hadde kroppen og helsen bedret seg hadde det meste gitt litt mening, og samlet, veldig mye! Ta grep. Dy kan flytte, reise oftere hjem, få hobbier eller whatever floats your boat. Anonymkode: e0dbf...faf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #16 Del Skrevet 3 timer siden Virker som det vil gi deg mer mening å bo nærmere familien. Anonymkode: 17a87...5e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrine& Skrevet 2 timer siden #17 Del Skrevet 2 timer siden Hvor har du det fra at livet har noen mening? Det er stort sett en hel masse surr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #18 Del Skrevet 1 time siden Du er ikke alene. Det eneste man gjøre her i livet er å jobbe seg ihjel,betale skatt.,MVA. og andre avgifter for at man skal ha det godt. Slik er det bare... Anonymkode: a4714...f04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå