AnonymBruker Skrevet i går, 16:57 #21 Del Skrevet i går, 16:57 Dette må jo være en tulletråd? Kjenner ikke til noen som har hatt barn som har trodd på julenissen etter barnehagen. Husker når min gikk i barnehagen da hadde de diskusjoner om han fantes eller ikke. Og hun sender deg bilde av en nesten tenåring i badekaret? Det synes jeg egentlig er det som er mest creepy her. Har veldig vondt for å tro at en oppegående 12 åring hadde gått med på å bli behandlet slik du beskriver i innlegget ditt. Dere bor kanskje på et mindre sted der det er lite input fra den morderne verden? Anonymkode: 6127b...211 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet i går, 17:00 #22 Del Skrevet i går, 17:00 Pass på dine egne nisser du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:03 #23 Del Skrevet i går, 17:03 Går litt mot strømmen her jeg da. Jeg synes ikke det er ok å lyve til en 12-åring som stiller kritiske spørsmål. Anonymkode: eaef7...378 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
whiztle Skrevet i går, 17:05 #24 Del Skrevet i går, 17:05 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er ikke normalt at 12-åringer tror på en nisse. Det er heller ikke normalt at 12-åringer tror på Gud. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:06 #25 Del Skrevet i går, 17:06 mommyaka skrev (14 minutter siden): Ok hvem har sakt han har hardnakket tror på julenissen..han tror.... Og hvorfor skriver jeg ar jeg lurer han til å tro på nissen? Ingen steder....hdb har også en søster på 6 år som tror på nissen og jeg synes det er flott at han "tror" på nissen med sin søster ennå. Hvorfor skal du din voksen tro noe om meg og mitt barn? Hva skader det deg om vi har litt julemagi her hjemme Vi og har også rampenissen her hjemme..min på 12 år "tror" forsatt på den..( jeg vet at han vet det er meg) men han holder Magi der litt for seg selv og sin søster Er du den ts skriver om? Anonymkode: 53853...509 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:07 #26 Del Skrevet i går, 17:07 whiztle skrev (Akkurat nå): Det er heller ikke normalt at 12-åringer tror på Gud. Begge deler er selvsagt normalt. Hva er det med folk som kaller andre for " unormale" ? Helt bak mål! Anonymkode: 6bac6...374 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Margit777 Skrevet i går, 17:08 #27 Del Skrevet i går, 17:08 Tror barna tror like mye på nissen som at familiens hund har vært på senteret og shoppa julegaver til dem. Det er vel bare en søt tradisjon på en måte 😄 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet i går, 17:10 #28 Del Skrevet i går, 17:10 Det er vel ikke din sak at en 12 åring trur på nissen? Dog, synes du det er ubehagelig med badekar snap - så er det innafor å si i fra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet i går, 17:13 #29 Del Skrevet i går, 17:13 Noen tror på Gud. Hvorfor er det verre å tro på julenissen? La nå gutten ha sin "tro" i fred. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:16 #30 Del Skrevet i går, 17:16 Bedre med en 12-åring som tror på nissen enn en voksen som tror på en gud. Anonymkode: 222c7...b04 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuppeluri Skrevet i går, 17:23 #31 Del Skrevet i går, 17:23 Det finnes godt voksne som tror at en overnaturlig skikkelse har skapt alt i dette universet. Jeg vil heller tro på julenissen som gir meg gaver når jeg har vært snill, enn å be om tilgivelse til en gud og likevel få kreft. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:28 #32 Del Skrevet i går, 17:28 Litt spesielt å få barn til å tro på nissen og mase om den i tre mnd før jul, men le av dem hvis de blir religiøse. Anonymkode: b5de3...34e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet i går, 17:41 #33 Del Skrevet i går, 17:41 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Er du den ts skriver om? Anonymkode: 53853...509 Jeg svarer en som siterte det jeg skrev Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makkapakka Skrevet i går, 17:46 #34 Del Skrevet i går, 17:46 Nissen? Han kommer han, hilsen over 50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:47 #35 Del Skrevet i går, 18:47 Jeg er helt enig med deg, synes synd på sånne barn. Har en kollega av meg som sa at datteren hennes sover fortsatt med bamsen sin fra hun var baby og hun er 13 år 🙄 jeg synes bare synd på hun jenta, har ikke hatt noe motstand i livet og kommer til å få en tøff realitet på ungdomsskolen/vgs og arbeidslivet. hun er sikkert stemplet som rar allerede. Anonymkode: b234b...90a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:51 #36 Del Skrevet i går, 18:51 Tja, jeg skjønner hva du mener. Å lyve og regelrett mislede barna våre er jo ikke så bra. Men samtidig gjør milliarder av mennesker det hver dag uansett spør du meg. For jeg tror ikke det finnes noen guder, uansett hva du kaller dem. Om han selv hadde valgt å tro, fordi han liker det, hadde vært en annen sak. For man kan jo tro på akkurat hva man vil. Og dessuten ganske kult om man står støtt i sin tro også Anonymkode: 36476...c57 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:01 #37 Del Skrevet i går, 19:01 Det verste er her at hun sender snap av gutten når han sitter i badekaret. Nissen slutter han å tro på når han er klar for det selv. Vi jobber litt for å holde mysteriet rundt nissen i live. Eldste har gjennomskuet nissen og gikk systematisk til verks i år for å avsløre bevis i form av "hvem mangler" når nissen kommer. Siden det er yngre barn tilstede var avtalen at barnet ikke fikk si noe før den evt hadde bevis og det fikk det ikke til siden vi dro i gang masse forvirring med at tre stk manglet når nissen kom og den mest sannsynlige voksne kom inn i stuen mens nissen var der. Da altså, da gav barnet opp for i år. Anonymkode: c250e...4c7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 23 timer siden #38 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Jeg er helt enig med deg, synes synd på sånne barn. Har en kollega av meg som sa at datteren hennes sover fortsatt med bamsen sin fra hun var baby og hun er 13 år 🙄 jeg synes bare synd på hun jenta, har ikke hatt noe motstand i livet og kommer til å få en tøff realitet på ungdomsskolen/vgs og arbeidslivet. hun er sikkert stemplet som rar allerede. Anonymkode: b234b...90a So jeg er 40 og sover forsatt med bamsen min innimellom. Så du mener bare for at hun føler seg trygg og kanskje sover bedre med bamsen..så vil hun ikke takle noe motgang i livet ..og ikke klare seg i arbeidslivet...ok...🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #39 Del Skrevet 23 timer siden Snap av barnet i badekaret syns jeg er ugreit, og jeg ville sagt i fra om det. Julenissen ser jeg ikke noe problem i. Om gutten virkelig tror fullt og fast på nissen, så er det ikke så lenge til han skjønner hvordan ting henger sammen hvis han vil. Kanskje er han som kusinene mine og jeg var, syns det er såpass koselig at de voksne stelte i stand så mye for å få til en ugjenkjennelig nisse og troverdig historie at vi valgte å lukke øynene for alt av logiske brister. Kanskje lar han også være å avsløre nissen helt fordi han ser at moren syns det er gøy og koselig. Det tror jeg min sjuåring driver med, for vår nisse i år, meg, var ikke blant de mest troverdige. Men jeg hadde det skikkelig gøy der jeg snek meg rundt i hagen i skumringen med sekken min. Anonymkode: 13290...2af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #40 Del Skrevet 21 timer siden Jeg synes det er fint å la barn være barn. Jeg synes ikke det er greit å aktivt gå inn for at en tolvåring skal tro på nissen. Dere som sammenligner det med religion, det blir ikke det samme. Jeg er ateist, men religion blir vi lært opp til å respektere. Det er ufint å le av at voksne tror på Jesus. Dere ville neppe gått bort til en kristen i det virkelige liv å si "haha så tåpelig at du tror på gamle eventyr fra midtøsten". Det er imidlertid en fare for at en som snart er tretten, kan bli ledd av hvis han begynner å snakke om nissen på skolen. Jeg har tenkt at min begynner å bli for stor til nisse og rampenisse. Hun tror fullt og fast på dette, og jeg håper det er siste året i år for jeg føler at jeg lyver til henne, og har tonet ned rampenissen betraktelig i år (hadde tenkt å droppe det, men hun gledet seg veldig). Hvis hun spør meg, så må jeg være ærlig og ikke lyve om at nissene finnes, men gøy blir det ikke. Datteren min er 8. Anonymkode: be5a4...f98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå