Gå til innhold

Fikse flettede utemøbler?

Thelma & Louise

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en daybed som har sprukket opp. Materialet er ikke plast, så det er et type naturmateriale. Området hvor pinnene har knekt, er på ca. 30 cm. Jeg prøvde å stripse det sammen, men det var jo ikke særlig lurt, for da falt bare enda flere av fletteremsene av😝 Jeg har tatt på masse lim for å unngå at den sprekker opp enda mer, men jeg aner ikke hvordan jeg skal gå videre med det. Er det i det hele tatt noe håp? Legger ved bilde. Takknemlig for alle råd.

20241226_125017.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

For det første. Jo, det der er plast. For det andre. Nei, det der går ikke å fikse. Enten lev med det, eller kjøp ny✌️

Anonymkode: 313d0...3a9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Prøv å sy det tett sammen med grå bjørnetråd. 

Anonymkode: 5fc68...96c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Thelma & Louise skrev (6 timer siden):

Hei!

Jeg har en daybed som har sprukket opp. Materialet er ikke plast, så det er et type naturmateriale. Området hvor pinnene har knekt, er på ca. 30 cm. Jeg prøvde å stripse det sammen, men det var jo ikke særlig lurt, for da falt bare enda flere av fletteremsene av😝 Jeg har tatt på masse lim for å unngå at den sprekker opp enda mer, men jeg aner ikke hvordan jeg skal gå videre med det. Er det i det hele tatt noe håp? Legger ved bilde. Takknemlig for alle råd.

20241226_125017.jpg

Vent til hagemøblene er tilbake i butikkene da har de nok reperasjonssett til ditt problem. 
Eller du kan se på nettsiden til dem som lager Jærstoler om de har reperasjonssett til jærstol som du kan bruke. 
Ellers bør du gjerne ha et sterkt tau, med litt eleasisitet til å prøve å fikse med.

Anonymkode: 0bd0e...64b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

For det første. Jo, det der er plast. For det andre. Nei, det der går ikke å fikse. Enten lev med det, eller kjøp ny✌️

Det er ikke plast, for de pinnene som har knekt, er fliset opp. Jeg har sjekket litt rundt nå, og den er nok av strå. Plast ville knekt rett av. Men takk for svar😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Bruk og kast samfunnet skal avvikles. Alt kan fikses, om man vil, og ts vil…

Anonymkode: 0bd0e...64b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...