Curlyme Skrevet 29. desember 2024 #21 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Idiot-svar. De fleste kan ikke velge og vrake blant boliger. Er selv stuck i en leilighet på grunn av økonomi. Håper hver dag at den brenner ned slik at jeg kan flytte. Har selv naboer fra helvete med 2 barn som løper, roper og bråker døgnet rundt. Anonymkode: 1e34f...484 Kanskje du skal flytte langt ut på landet. Høres ut som om du hører til der. Har du ikke vært barn selv? Satt du stille døgnet rundt? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Curlyme Skrevet 29. desember 2024 #22 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Om man ikke klarer å oppdra barna sine og ta hensyn til naboer, så er det vel helst de som burde flytte til enebolig, ikke naboene. Løpe, hoppe og spille ball er uteaktiviteter. Og ja, jeg har bodd med små barn i en bygård fra 1915. Jeg klarte utmerket å begrense barnas hopping og bråking innendørs. Anonymkode: 30b37...59f Så praktfull du er da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #23 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 26.12.2024 den 12.59): Naboen over oss har et barn som til tider konstant hopper, løper (?) og tramper i gulvet. Dette høres godt ned til oss, og jeg har prøvd å si fra, uten at det hjelper noe særlig. I løpet av en dag hører vi MYE tramping og dunking. Kan jeg gå videre til styret med dette? Anonymkode: d4bff...067 Konstant? Barn sover, de spiser og de leker. Naboer med normal livsførsel på dagtid kan du klage på men det setter bare deg selv i et dårlig lys. Du vil aldri nå frem med å klage. Gå ut og luft det en tur. Anonymkode: 1ac77...405 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #24 Del Skrevet 29. desember 2024 Curlyme skrev (9 minutter siden): Kanskje du skal flytte langt ut på landet. Høres ut som om du hører til der. Har du ikke vært barn selv? Satt du stille døgnet rundt? Det er det som er planen, men om jeg selger leiligheten så sitter jeg igjen med gjeld og får ikke kjøpt noe nytt. Så derfor må skiten brenne ned til grunne først. Ja, jeg var stille og rolig som barn. Ble slått om jeg bråkte for mye. Anonymkode: 1e34f...484 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #25 Del Skrevet 29. desember 2024 Curlyme skrev (7 minutter siden): Så praktfull du er da. Nei, jeg tar bare hensyn og reflekterer over hvordan jeg hadde ønsket at naboer oppførte seg mot meg. Det er ikke så vanskelig. Anonymkode: 30b37...59f 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #26 Del Skrevet 29. desember 2024 Curlyme skrev (16 minutter siden): Kanskje du skal flytte langt ut på landet. Høres ut som om du hører til der. Har du ikke vært barn selv? Satt du stille døgnet rundt? Det er fullt mulig å være barn uten å løpe og trampe innendørs, de gjør jo ikke det i barnehagen heller? Anonymkode: 30b37...59f 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #27 Del Skrevet 29. desember 2024 Bor i øverste etasjene av tomannsbolig. Har tre unger, minst en har adhd. Ungene blir ofte ville og de løper heller enn å gå. Hopper og herjer. Når de blir slik prøver vi å få de ut heller. På sommeren går det greit, da er de på trampolinen eller rundt omkring ute med venner. På vinteren er det også fint når det er mye snø. Men på dager med masse vind, regn og glatt blir det mer innetid. Hvis de blir ville da prøver vi å komme oss på en eller annen aktivitet. Veldig glad for at vi har et godt forhold til naboene under. Jeg vet at de nok hører bråk fra oss. Også når ungene krangler eller herjer. Hører det spilles mye musikk nede i perioder, og det gjør oss ingenting. Føler vi må være rause med hverandre. Har selv bodd et år under småbarn, og det var utrolig slitsomt. Ber de selvsagt ta hensyn til naboer. Men det er jo ikke så lett alltid. Anonymkode: 77cb0...7ae 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
krieli Skrevet 29. desember 2024 #28 Del Skrevet 29. desember 2024 Vi har det samme problemet og bor i leilighet med et barn i etasjen over som er i barnehagealder, som tramper og ruller en leke på gulvet som vi hører hele dagen og kvelden. Ungen er opp til 23.00 - 24.00 hver dag. Hver natt gråter ungen når den skal legges i den tia. Vi har selv tre barn under 6 år, men de har ikke lov å løpe og bråke etter 18.00 da vi roer ned før leggetid. I 20.30 har vi lagt eldstemann på 5 år. Syns det er veldig merkelig at ikke barnet legges tidligere. Helt greit at der er bråk på dagtid, men på kvelden vil de fleste gjerne ha litt ro før ny arbeidsdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #29 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Konstant? Barn sover, de spiser og de leker. Naboer med normal livsførsel på dagtid kan du klage på men det setter bare deg selv i et dårlig lys. Du vil aldri nå frem med å klage. Gå ut og luft det en tur. Anonymkode: 1ac77...405 Til tider konstant, ja. I visse tidsrom er det mye lyd fra de over. Anonymkode: d4bff...067 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #30 Del Skrevet 29. desember 2024 krieli skrev (13 minutter siden): Vi har det samme problemet og bor i leilighet med et barn i etasjen over som er i barnehagealder, som tramper og ruller en leke på gulvet som vi hører hele dagen og kvelden. Ungen er opp til 23.00 - 24.00 hver dag. Hver natt gråter ungen når den skal legges i den tia. Vi har selv tre barn under 6 år, men de har ikke lov å løpe og bråke etter 18.00 da vi roer ned før leggetid. I 20.30 har vi lagt eldstemann på 5 år. Syns det er veldig merkelig at ikke barnet legges tidligere. Helt greit at der er bråk på dagtid, men på kvelden vil de fleste gjerne ha litt ro før ny arbeidsdag. Utrolig frustrerende. Her er det vel og merke stille etter kl 20-21.. i helgene kan det bråke lenger. Anonymkode: d4bff...067 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #31 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Til tider konstant, ja. I visse tidsrom er det mye lyd fra de over. Anonymkode: d4bff...067 Hadde dette vært mer akseptabelt om der bodde noen som til tider konstant spilte musikk så bassen dundrer? Fortsatt på dagtid? Skal du bo i hus med naboer så må du tåle at naboene lever normale liv. Alternativet ditt her er å flytte. Naboer med barn pleier å bygge seg opp kapital for å kunne flytte fra blokk til rekkehus eller enebolig, så du kan jo håpe på dette om du ikke vil flytte. Anonymkode: 1ac77...405 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #32 Del Skrevet 29. desember 2024 Curlyme skrev (47 minutter siden): Kanskje du skal flytte langt ut på landet. Høres ut som om du hører til der. Har du ikke vært barn selv? Satt du stille døgnet rundt? Ikkje så lett for alle å "flytte langt ut på landet" når det ikkje er jobbar å få her... Anonymkode: 1b11a...d67 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #33 Del Skrevet 29. desember 2024 Smuti skrev (På 28.12.2024 den 13.28): Hva skal man forvente da? At et barn kun sitter stille eller lister seg på tå? Bor man i et boligkompleks med flere, må man regne med lyder fra de rundt seg. Hvis ikke får man flytte i en toppetasje, en enebolig eller et boligkompleks hvor det er bedre isolert. Folkeskikk? Hensyn? Sånn som foreldrene våre hadde. Vi fikk jo ikke lov og løpe og hoppe inne. Hvorfor lar vi barna gjøre det? Anonymkode: 41773...d3e 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #34 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Lyd bærer ikke opp på samme måte. Vi hadde naboer under som klaget. Men vi bodde jo der, og ville leve normalt uten å liste oss rundt. Så vi bare overså. Et år senere flyttet de ut. "Det må da bli godt å slippe å høre musikken vår på kvelden" Med et stort smil. "Hvilken musikk??? Nei, vi har aldri hørt noe fra dere.." Vi hørte kjeftingen i det de rundet hjørnet.. Tydelig at det var fruen som hadde insistert på å ta hevn, så da har de lidd seg gjennom noen kvelder med alt for høy musikk på kveldstid. Anonymkode: 3dd48...178 Så kvalm du er 😅 selv om den stakkars fruen måtte flytte, så møter deg selv i døra senere. Og barna dine, som har lært og « overse «. Smart. Anonymkode: 41773...d3e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #35 Del Skrevet 29. desember 2024 Curlyme skrev (1 time siden): Kanskje du skal flytte langt ut på landet. Høres ut som om du hører til der. Har du ikke vært barn selv? Satt du stille døgnet rundt? Vi har alle vært barn, men vi fikk ikke lov til og gjøre hva vi ville inne. Det er idioti og ikke gidde og oppdra barna sine. De kommer ikke til og takke deg. Anonymkode: 41773...d3e 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #36 Del Skrevet 29. desember 2024 Slik er det når en bor litt tett. Her i huset er det nok jeg som vekker naboungene i etasjen under da jeg er A-menneske, og står opp i 05.00-tiden. Når huset er stille er vanlig bevegelse, som å gå på kjøkkenet og sette på kaffetrakteren, ofte nok til å vekke dem noe som er et tegn på at de egentlig er uthvilte. Anonymkode: b659e...3bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #37 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hadde dette vært mer akseptabelt om der bodde noen som til tider konstant spilte musikk så bassen dundrer? Fortsatt på dagtid? Skal du bo i hus med naboer så må du tåle at naboene lever normale liv. Alternativet ditt her er å flytte. Naboer med barn pleier å bygge seg opp kapital for å kunne flytte fra blokk til rekkehus eller enebolig, så du kan jo håpe på dette om du ikke vil flytte. Anonymkode: 1ac77...405 Er det normalt og spille musikk så bassen dundrer konstant på dagtid egentlig? Vi hadde en i oppgangen her for noen år siden, vi klagde til styret. De var enige i at det ikke var normalt , så de klagde til beboer med bass. Det ga seg. jeg har bodd i blokk i 49 år og det er ikke normale lyder du beskriver. Det første man lærer seg når man bor sånn er og ta hensyn. Ofte er det regler og forholde seg til og. Anonymkode: 41773...d3e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #38 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Slik er det når en bor litt tett. Her i huset er det nok jeg som vekker naboungene i etasjen under da jeg er A-menneske, og står opp i 05.00-tiden. Når huset er stille er vanlig bevegelse, som å gå på kjøkkenet og sette på kaffetrakteren, ofte nok til å vekke dem noe som er et tegn på at de egentlig er uthvilte. Anonymkode: b659e...3bb Våkner av at du setter på kaffetrakteren? Nei, og bli vekket av andre er absolutt ikke et tegn på at man egentlig er uthvilt , men.. hvordan klarer du og vekke noen med og sette på kaffetrakteren ? Anonymkode: 41773...d3e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smuti Skrevet 29. desember 2024 #39 Del Skrevet 29. desember 2024 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Folkeskikk? Hensyn? Sånn som foreldrene våre hadde. Vi fikk jo ikke lov og løpe og hoppe inne. Hvorfor lar vi barna gjøre det? Anonymkode: 41773...d3e Nå vet vi jo ikke om denne naboungen faktisk hopper, tramper og løper, eller om det bare er normale lyder fra et barn. Jeg har bodd i flere ulike leilighetskompleks, og har faktisk aldri opplevd å ikke høre lyder fra de over. Selv ikke engang de uten barn. Men jeg lever fint med det, og mener man ikke kan forvente annet om man har naboer. Barn er barn. Det blir for dumt å forvente at de skal oppføre seg hjemme som de gjør på restaurant, besøk hos andre eller i selskap. Litt frihet må man få ha i eget hjem - uten at jeg mener at man skal trampe, hoppe og løpe. Av erfaring, holder det å bare gå tungt med hælen i gulvet for at det skal høres godt til de som bor under. Endret 29. desember 2024 av Smuti 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flamme Skrevet 29. desember 2024 #40 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Skal heller ikke løpe og hoppe inne Anonymkode: 2a61e...7f3 Det må jo hver familie bestemme selv! Her både hopper, løper, ruller og turner barna inne. Det er en selvfølge hos oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå