Gå til innhold

Nabo med barn som tramper i gulvet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Naboen over oss har et barn som til tider konstant hopper, løper (?) og tramper i gulvet. Dette høres godt ned til oss, og jeg har prøvd å si fra, uten at det hjelper noe særlig. I løpet av en dag hører vi MYE tramping og dunking.

Kan jeg gå videre til styret med dette?

Anonymkode: d4bff...067

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neppe. Vi flyttet fra tidligere leilighet (topp leilighet) fordi vi holdt på å bli gal. Bor i rekkehus og mye roligere her. Hører nesten ingenting. Har barn selv nå og vet det er vanskelig å skulle kontrollere barn. Barnet vårt er bare 2 år men høres mye tyngre ut pga småløping hele tiden. Heldigvis er det mer lydisolert her.  Jeg skjønner frustrasjonen din. 

Anonymkode: 6e051...19d

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig familieliv og lyder fra det på dagtid, er ikke noe å gjøre noe med. 

Anonymkode: 1fc22...236

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Naboen over oss har et barn som til tider konstant hopper, løper (?) og tramper i gulvet. Dette høres godt ned til oss, og jeg har prøvd å si fra, uten at det hjelper noe særlig. I løpet av en dag hører vi MYE tramping og dunking.

Er du seriøs? Det er snakk om et lite barn. Om du ikke tåler naboer så får du flytte til enebolig.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Curlyme skrev (2 minutter siden):

Er du seriøs? Det er snakk om et lite barn. Om du ikke tåler naboer så får du flytte til enebolig.

Tramping, Hopping og løping inne når man har naboer i etasjen under med lite lydisolasjon er jo ikke noe man egentlig skal trenge å tåle. Greit litt småløping. Men mine barn hadde ikke fått lov å hoppe rundt i leiligheten når vi har naboer under. Det kan barna gjøre ute

Anonymkode: 7c46f...519

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Curlyme skrev (3 minutter siden):

Barnet er ikke så lite. Kanskje 5-6 år.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tipper du får til svar her inne at barn er barn og det må du tåle, vanlig oppdragelse er gammeldags og når et par unger bråker mer hjemme enn 19 i barnehagen sier det litt :)

Anonymkode: b2dd3...046

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problem. Vi sa ifra og de var ikke klar over at det hørtes så godt. Hører de ennå, men er mye bedre 

Du kan spille litt høy musikk om kvelden etter at ungen har lagt seg 

Anonymkode: 2a61e...7f3

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal man forvente da? At et barn kun sitter stille eller lister seg på tå? Bor man i et boligkompleks med flere, må man regne med lyder fra de rundt seg. Hvis ikke får man flytte i en toppetasje, en enebolig eller et boligkompleks hvor det er bedre isolert. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener du har rett til å si ifra TS. Det kan høres ut som terror i blant for de under 

Anonymkode: 62372...444

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg mener du har rett til å si ifra TS. Det kan høres ut som terror i blant for de under 

Anonymkode: 62372...444

Hva skjer om det ikke bedrer seg? Kan de bli kastet ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.12.2024 den 20.47):

Hadde samme problem. Vi sa ifra og de var ikke klar over at det hørtes så godt. Hører de ennå, men er mye bedre 

Du kan spille litt høy musikk om kvelden etter at ungen har lagt seg 

Lyd bærer ikke opp på samme måte. 

Vi hadde naboer under som klaget. Men vi bodde jo der, og ville leve normalt uten å liste oss rundt. Så vi bare overså. 

Et år senere flyttet de ut. "Det må da bli godt å slippe å høre musikken vår på kvelden" Med et stort smil. "Hvilken musikk??? Nei, vi har aldri hørt noe fra dere.." Vi hørte kjeftingen i det de rundet hjørnet.. Tydelig at det var fruen som hadde insistert på å ta hevn, så da har de lidd seg gjennom noen kvelder med alt for høy musikk på kveldstid. 

Anonymkode: 3dd48...178

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.12.2024 den 12.59):

Hvis det faktisk er tramping så må det være greit å si ifra. Man skal ikke trampe inne.

Anonymkode: b125b...ab1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis det faktisk er tramping så må det være greit å si ifra. Man skal ikke trampe inne.

Anonymkode: b125b...ab1

Skal heller ikke løpe og hoppe inne 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Curlyme skrev (På 26.12.2024 den 13.14):

Idiot-svar. De fleste kan ikke velge og vrake blant boliger. Er selv stuck i en leilighet på grunn av økonomi. Håper hver dag at den brenner ned slik at jeg kan flytte. Har selv naboer fra helvete med 2 barn som løper, roper og bråker døgnet rundt. 

Anonymkode: 1e34f...484

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring at de som klager på sånt er noen sarte sjeler, barn må få leke i sitt eget hus.

Tenker du ikke har barn selv, og ikke er en tilhenger av at man kan gjøre hva man vil mellom 0700 og 2300.

Naboen kunne ha pusset opp hele tiden det finnes verre ting

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bodde over noen med 3 unger. Jeg banka i gulvet hver gang det var nok. Og da banka jeg så lenge at de holdt opp

Anonymkode: c7ed2...f44

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan spørre pent om de kan ta hensyn. Men de er ikke pålagt å ta hensyn til deg. Barn må få lov til å være barn. 

Anonymkode: 5bbba...194

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Curlyme skrev (På 26.12.2024 den 13.14):

Om man ikke klarer å oppdra barna sine og ta hensyn til naboer, så er det vel helst de som burde flytte til enebolig, ikke naboene.

Løpe, hoppe og spille ball er uteaktiviteter. Og ja, jeg har bodd med små barn i en bygård fra 1915. Jeg klarte utmerket å begrense barnas hopping og bråking innendørs.

Anonymkode: 30b37...59f

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva skjer om det ikke bedrer seg? Kan de bli kastet ut?

Nei. Fordi hverdagslyder før kl 22/23 er lov. 

Anonymkode: 1fc22...236

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...