Gå til innhold

Reise tidlig fra nyttårsfest?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sliter selv med mye lyd osv etter en bilulykke. Går og med mye smerter. Men de få gangene vi drar ut med hele familien og bedt på slike kvelder. Da biter jeg tennene sammen og holder ut til eks fyrverkeri er skutt opp. 

Ofte tilbyr jeg å hjelpe til litt på kjøkkenet og dermed får jeg et lite avbrekk av all prat osv

Anonymkode: 2c47e...bfb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

NiceOrNothing skrev (17 minutter siden):

Vi burde ha respekt for at noen trenger mere søvn / ro . Hadde aldri blitt fornærmet om en gjest dro tidlig . Hadde tenkt : wow , her er et menneske som følger sine egne behov , good 🫶

Jeg har da aldri sagt at jeg hadde blitt fornærmet... Sier jeg aldri har opplevd det... Har da full respekt for at noen trenger mer søvn enn andre, men i vår gjeng så velger de ta en lur før selskapet da.

Men siden vi fortsatt sitter å spiser dessert og kake kl 22.30 så ville jeg stusset om en hel familie skal bryte opp å dra. Man bør iallefall vente til folk er ferdig med maten og eventuelt går fra bordet eller rydder unna. Er man alene kan man snike seg mer ut, men når en hel familie skal reise seg å dra så forstyrrer det veldig.

Anonymkode: f838e...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammelsmurfen skrev (4 minutter siden):

Skjønner deg godt. Har aldri i voksen alder skjønt greia at man MÅ rangle til utpå morra'n 1.1. 

Men da takker man nei til nyttårssamling Og blir hjemme og har en normal dag. 

Anonymkode: 70cd8...6be

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det går ikke an og du ville ikke blitt invitert til meg igjen. 

Anonymkode: 6c7ac...8bc

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig upassende å dra før midnatt hvis det ikke er noe spesielt. Da ville jeg heller kommet litt senere. 

Anonymkode: 15eaa...9a9

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke problemet med at dere drar tidligere. Skal dere være til etter rakettene kan dere vel ikke dra før tidligst 00:30, og er ikke hjemme før nærmere 01:30. Du skal også være klar i hodet/skikkelig våken for å kjøre, og alle er ikke det så sent, av diverse grunner. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, jeg drar alltid tidlig, det er jeg ærlig om til de som inviterer også, og heldigvis insisterer de på at jeg må komme innom likevel. Jeg har tydeligvis verdens beste gjeng, som setter pris på selskapet mitt de timene jeg er der, uten å bli sure når jeg drar.

Anonymkode: 11649...514

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at det kan være noe problem at dere drar kl. 22.30. Det vil fortsatt være 12 personer igjen på festen. Men si ifra på forhånd, så alle vet hva planen er. 

Anonymkode: 799f2...461

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stusselig for mannen og barna dine. Skal de sitte i bilen på vei hjem i det rakettene skytes opp fordi du er sær? Du må enten stille opp og være der hele kvelden eller holde deg hjemme mens de andre drar dit. Du klarer vel for faen å holde ut to timer til hvis dere først drar??

Anonymkode: 1ca60...713

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NiceOrNothing skrev (8 timer siden):

Vi burde ha respekt for at noen trenger mere søvn / ro . Hadde aldri blitt fornærmet om en gjest dro tidlig . Hadde tenkt : wow , her er et menneske som følger sine egne behov , good 🫶

Ja, enig. synes det er merkelig at folk mener dette ikke er greit. Hos meg er det alltid takhøyde for at folk er (veldig) forskjellige,

og gjester får være seg selv, så lenge de oppfører seg så klart. Har aldri vært et problem.

Anonymkode: 0791d...822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er forskjellige, noen blir utslitt på kvelden, å kjøre hjem når man er sliten er ikke bra. Jeg synes det skal være rom for det, hadde vært helt ok for meg om besøket dro tidlig på nyttårsaften, vil jo ikke tvinge folk eller at de skal være ukomfortabel.

Anonymkode: 43e3f...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du på nyttårsfest, så blir du til etter rakettene. Litt etikette klarer du å holde ut. 

Anonymkode: c297c...875

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en med mye de samme plagene som deg - vær nå heller åpen med folk om hva som blir slitsomt for deg i selskap.

Folk rundt meg passer på at jeg får sitte ved enden på et bord, med vegg bak meg. Blir minst mulig lyd og surring av stemmer, og jeg kan klare litt samtale med de som sitter aller nærmest meg. Folk vet også at jeg ikke hører og ikke klarer å følge med på felles samtaler generelt ved bordet, og gir meg slakk der. Det tar vekk så mye av det sosiale presset og stresset ved å ikke klare å henge med pga hørsel.

Jeg passer også på å sitte i de stilleste krokene, tar en pause på kjøkkenet, og slikt. Folk skjønner at samtaler en til en fungerer mye bedre, og de vet at jeg ikke føler meg utenfor eller utelatt selv om jeg trekker meg litt tilbake. At det heller er nødvendig for at jeg skal klare å være sosial og hygge meg, med mine utfordringer.

Anonymkode: eebff...f10

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Gammelsmurfen skrev (På 26.12.2024 den 14.34):

Skjønner deg godt. Har aldri i voksen alder skjønt greia at man MÅ rangle til utpå morra'n 1.1. 

Etter rakettene er ca kl 00:30. Det er ikke langt utpå morra'n

Anonymkode: da789...787

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje ta med en vertinnegave? Da kan du gå når du vil. 

Anonymkode: 428fe...771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 26.12.2024 den 12.35):

har en hørselskade som gjør at mye lyd blir leven

Har du høreapparat med motlyd? Du kan evt. kjøpe noice cancelling ørepropper. Det hjelper en god del. Under barnelek og raketter bør du bruke hørselvern utenpå.

Spør vertskapet i morgen om de kan ordne så du kan få trekke deg tilbake på et eget soverom så du får en pause. 

Anonymkode: ed374...4ae

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...