Gå til innhold

Har alle menn litt temperament?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I mitt forhold har jeg mer temperament enn mannen. Men uansett, mannen din sine reaksjoner overfor toåringen er veldig ugreie. Dette må han ta tak i, og han må finne en annen måte å reagere på når han blir sint, for sånn som han holder på nå, er skremmende og skadelig for barnet. 

Anonymkode: 58017...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Mange mennesker, både kvinner og menn, har temperament, men de fleste klarer å beherske seg rundt barn, på jobb etc. Det er også mange mennesker av begge kjønn som ikke er oppfarende eller skarpe. 

Anonymkode: f8e06...9ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nei. Oppegående mennesker klikker ikke på barn

Anonymkode: e33c3...6a7

Håper du mener at dette kun gjelder fedre og ikke mødre. 

Anonymkode: 73e96...ca2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Han kaller han jævla drittunge og slenger ting i veggen (ikke store ting, kluter og sånn).

Det finns ikke en oppegående fyr i verden som gjør dette. Jeg tror jeg hadde slitt med å tilgi meg selv hvis jeg skulle være så forbanna at jeg hadde sagt noe sånt til noen av mine to barn, spesielt når de er 2 år?! Det å kaste ting (selv kluter) er også et tegn på mangel på impulskontroll.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen din er 2 år gammel og manøvrerer seg rundt i en verden med en hjerne som ikke er ferdig utviklet. Han kommer til å spørre, han kommer til å feile, han kommer til å trasse og han kommer til å utfordre. Han er et BARN. Mannen din er en voksen mann som skal kunne regulere følelsene sine. 

Jeg hadde krevd at han søkte hjelp. Med barn nummer 2 på vei kommer han til å bli verre. Har sikkert vokst opp med en skummel pappa selv, og den sirkelen kan jammen meg smitte over på barna dine også hvis dere ikke tar grep. Du vil ikke ha et barnebarn som er redd for sønnen din. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Håper du mener at dette kun gjelder fedre og ikke mødre. 

Anonymkode: 73e96...ca2

Hva mener du med å svare dette til at oppegående folk ikke klikker på barn? Mener du at oppegående folk kun er fedre? Eller at det er greit at mødre klikker på barn, men ikke fedre? 

Anonymkode: 667cd...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Altså, jeg har vært i flere forhold, og er nå gift med den beste av dem. Han er flink og snill og ordentlig.

Nå har vi en toåring og en på vei, og han viser en ny side av seg. Han har ikke tålmodighet med toåringen, og kan klikke og kjefte på han. Han kaller han jævla drittunge og slenger ting i veggen (ikke store ting, kluter og sånn).

Ja, toåringen er ofte umulig, og jeg kan bli irritert selv. Men jeg klarer å kontrollere det.

Det topper seg i helger og høytider når vi går oppi hverandre. Jeg tror ikke ungen har godt av at pappa blir sint og skummel hver gang han selv har følelsesutbrudd.

Men har dette med testosteron å gjøre? Mine ekser hadde også sinneproblemer til tider, og det var derfor jeg slo opp. Trodde han her var annerledes. Jeg er skikkelig var på det selv, og hele dagen min er ødelagt når det blir så dårlig stemning på morgenen.

Bør jeg bare skjerpe meg og godta at sånn er det bare noen ganger, eller finnes det menn som aldri eksploderer? 

Anonymkode: 7acf3...d14

Ikke uvanlig, bare ikke snakket høyt om. 

Anonymkode: a84a0...a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan til tider kjenne testosteronet gjøre jobben sin, men jeg hadde aldri kastet noe (heller ikke en klut) i veggen i sinne og hadde selvfølgelig ikke kalt toåringen min en jævla drittunge heller. Toåringer kan være drit irriterende, men de blir ikke mindre irriterende å bli skremt eller skjelt ut etter noter, og hvis du ender opp med å skjelle ut en toåring som om han/hun var en drittsekk på byen da du var 20 er det alltid din feil.

Det finnes forskjeller på menn og kvinner også ut over de rent fysiske, det er helt klart, og det bør ikke være noe mål i seg selv å utligne alle ulikheter så lenge de ikke gjør noe. Det du beskriver, derimot, gjør noe. Det er kjipt gjort, det er ikke en nødvendig del av det å være mann. Å avskrive avvikende og uakseptabel atferd som skremmer barna med at "gutter er gutter" er ikke bra for noen.

Synes ikke det du beskriver er en eller annen bivirkning av det å være en tøff mannemann heller. Det høres ut som en usikker, umoden pjokk uten evne til selvregulering. 

Anonymkode: 51139...f65

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Altså, jeg har vært i flere forhold, og er nå gift med den beste av dem. Han er flink og snill og ordentlig.

Nå har vi en toåring og en på vei, og han viser en ny side av seg. Han har ikke tålmodighet med toåringen, og kan klikke og kjefte på han. Han kaller han jævla drittunge og slenger ting i veggen (ikke store ting, kluter og sånn).

Ja, toåringen er ofte umulig, og jeg kan bli irritert selv. Men jeg klarer å kontrollere det.

Det topper seg i helger og høytider når vi går oppi hverandre. Jeg tror ikke ungen har godt av at pappa blir sint og skummel hver gang han selv har følelsesutbrudd.

Men har dette med testosteron å gjøre? Mine ekser hadde også sinneproblemer til tider, og det var derfor jeg slo opp. Trodde han her var annerledes. Jeg er skikkelig var på det selv, og hele dagen min er ødelagt når det blir så dårlig stemning på morgenen.

Bør jeg bare skjerpe meg og godta at sånn er det bare noen ganger, eller finnes det menn som aldri eksploderer? 

Å kalle en liten 2 åring jævla drittunge å kaste ting i veggen,og du spør om alle menn har "litt" sinne i seg? NEI!!! DU har valgt feil menn ,denne gang også.

Dere har 1 toåring + du er gravid med enda en???? Denne mannen kommer til å takle det enda dårligere  med stress av 2 tette barn. Hadde dumpet  han !!

Anonymkode: e6973...ca9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann har impulskontroll, han har ALDRI snakket nedlatende til meg eller barna og han er ikke voldelig. 

Hadde han gjort/vært det hadde han vært ute av huset. 

Anonymkode: 26b92...465

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.12.2024 den 11.58):

Dette har noe med hvilke menn du velger å gjøre...--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.12.2024 den 14.12):

Når tenåringen har hatt besøk og hele kjøkkenet er griset ned av nudler, kakao, kopper og kar, jeg skal lage middag og 4 tidligere høflige oppfordringer til å rydde har blitt møtt med «JAAA!», «Snart» eller «slutt å mas!» så kjefter jeg, ja.

Anonymkode: affcc...937

Dette kalles permissive parenting. Når man tror man setter grenser og så klikker man når barna ikke følger grensene som i utgangspunktet var for slappe og ikke fulgt opp ordentlig.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...