AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:35 #61 Del Skrevet torsdag kl 18:35 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Han sitter 15min på do tre ganger daglig, i korrekt stilling, pluss «tvungne» dobesøk minst hver tredje time (for å unngå tisseuhell også). Det er det vi har fått anbefalt. Som oftest kommer det ikke noe, men kan komme i buksa et kvarter etterpå. Noen ganger begge deler. Som sagt har han vært hos legen flere ganger i år (og i fjor). Privat var et godt forslag, også får heller far ta støyten fra mor i etterkant. Jeg tar han også gjerne med for å kreve henvisning. Takk for noen konstruktive tips her Anonymkode: d9096...0b2 Hva har legen gjort? Har det blitt tatt blodprøver og avføringsprøver for å utelukke fysisk sykdom? Anonymkode: 7196d...a4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:36 #62 Del Skrevet torsdag kl 18:36 Hvorfor tar ikke far alt ansvaret for vaskingen og husarbeidet som følger med dersom han nekter legehjelp/bleie?! Dette hadde jeg ikke kunne godtatt over tid. Anonymkode: 13839...005 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:55 #63 Del Skrevet torsdag kl 18:55 Hvorfor mener du at far ikke kan ta gutten til legen alene? Så lenge han har foreldreansvar kan han såklart ta med gutten til lege! Kan ta ham med til guttens fastlege, barnet har egen fastlege (selv om det gjerne er samme som mor betyr det ikke at kun mor kan ta med barnet...) Anonymkode: b53d0...6c8 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:46 #64 Del Skrevet torsdag kl 19:46 gullars skrev (1 time siden): Selvsagt skal ikke en gutt på 6 år ha bleier om dagen. Siden han nekter, er han jo bevisst om at det er pinlig. Til gjengjeld er dere nødt til å arbeide på at han har tillit nok til dere til at han tør å be om hjelp -- og at han tar seg tid til det. Det er gutten det er aller mest synd på. Hvis han er bevisst på at det pinlig å ha på bleier, så bør han være bevisst på at det å gjøre i buksa og tråkke rundt i sin egen dritt også er pinlig men, dette bryr han seg jo tydeligvis ikke om! Klart at han skal ha legehjelp og mor og far må være mer på ballen rundt det. Men, han virker også til å være en litt ekkel unge. Anonymkode: f3c40...ed3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:13 #65 Del Skrevet torsdag kl 20:13 Far kan ikke være så tafatt at han overlater alt til mor, og mesteparten av vasking til samboer. Han må få barnet til lege og kreve henvisning. Fortell legen at det blir klaget til Statsforvalter om barnet ikke får henvisning. Streik hjemme om far ikke tar tak! Hvis han ikke vil sørge for henvisning, og ikke vil ta bleier på barnet, overlat all håndtering av hygiene og pass av barnet til far. Så får han løse det som han vil, fotfølge og snuse, og sjonglere vask av barnet, klær, gulv og møbler konstant. Det er ikke akseptabelt å legge 1-2 timers daglig avføringsvask på deg, og at hele familien skal leve i avføringssøl, og ikke minst at barnet ikke får adekvat utredning og hjelp. Anonymkode: 3bed2...d94 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gullars Skrevet torsdag kl 20:31 #66 Del Skrevet torsdag kl 20:31 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Hvis han er bevisst på at det pinlig å ha på bleier, så bør han være bevisst på at det å gjøre i buksa og tråkke rundt i sin egen dritt også er pinlig men, dette bryr han seg jo tydeligvis ikke om! Klart at han skal ha legehjelp og mor og far må være mer på ballen rundt det. Men, han virker også til å være en litt ekkel unge. Anonymkode: f3c40...ed3 En unge på 6 år er ikke ekkel, men usikker og nervøs. Og kanskje også stadig distrahert av artig lek som er vanskelig å gå fra. Den logikken du prøver på der gjør kun problemet verre. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru Alving Skrevet torsdag kl 20:41 #67 Del Skrevet torsdag kl 20:41 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Far kan ikke være så tafatt at han overlater alt til mor, og mesteparten av vasking til samboer. Han må få barnet til lege og kreve henvisning. Fortell legen at det blir klaget til Statsforvalter om barnet ikke får henvisning. Streik hjemme om far ikke tar tak! Hvis han ikke vil sørge for henvisning, og ikke vil ta bleier på barnet, overlat all håndtering av hygiene og pass av barnet til far. Så får han løse det som han vil, fotfølge og snuse, og sjonglere vask av barnet, klær, gulv og møbler konstant. Det er ikke akseptabelt å legge 1-2 timers daglig avføringsvask på deg, og at hele familien skal leve i avføringssøl, og ikke minst at barnet ikke får adekvat utredning og hjelp. Anonymkode: 3bed2...d94 Hva skal ts gjøre med babyen som krabber på gulvet? Det er nå en gang dette hjemmet hun og barna bor i. Og jeg må si det er noe av det verre jeg har lest, håpet du at dette skulle gå over? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:42 #68 Del Skrevet torsdag kl 20:42 gullars skrev (4 minutter siden): En unge på 6 år er ikke ekkel, men usikker og nervøs. Og kanskje også stadig distrahert av artig lek som er vanskelig å gå fra. Den logikken du prøver på der gjør kun problemet verre. Når man blir lært opp i normal hygiene hjemmefra og man i tillegg går på skolen, så er man som 6 åring ekkel når man syntes det er helt ok å trampe rundt i sin egen avføring. Du kan si hva du vil men, normale 6 åringer syntes ikke noe om dette uansett hvor artig lek de er i. At mesteparten av "skyld" her ligger hos mor og far som ikke har tatt bedre tak i dette er en ting, men det er utvilsomt noe mer galt som feiler dette barnet enn bare lekkende avføring. Anonymkode: f3c40...ed3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:03 #69 Del Skrevet torsdag kl 21:03 Men herrefred så tafatte foreldrene er - inkludert far!!! Ikke skyld på mor, far har jo bokstavelig talt ikke løst en dritt selv her? Bleier løser jo ikke problemet. Har selv hatt et barn med enkoprese, og allerede første fastlegetime ble vi henvist til sykehus. Hvis far hadde giddet å bruke to kalorier på å lese om tilstanden hadde han visst at dere SKAL til spesialist, han hadde bestilt legetime og krevd den henvisningen NÅ. Så her må du ta et alvorsord med far. Han forsømmer barnet sitt. Han må skjerpe seg. De må til spesialist. Og med tilstrekkelig mengde movicol er det ikke små harde klumper som kommer ut. Barnet må muligens ha høyere dose. Snakk med spesialist!! Stakkars barn. De voksne svikter jo totalt her. Anonymkode: 705f2...073 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:07 #70 Del Skrevet torsdag kl 21:07 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Når man blir lært opp i normal hygiene hjemmefra og man i tillegg går på skolen, så er man som 6 åring ekkel når man syntes det er helt ok å trampe rundt i sin egen avføring. Du kan si hva du vil men, normale 6 åringer syntes ikke noe om dette uansett hvor artig lek de er i. At mesteparten av "skyld" her ligger hos mor og far som ikke har tatt bedre tak i dette er en ting, men det er utvilsomt noe mer galt som feiler dette barnet enn bare lekkende avføring. Anonymkode: f3c40...ed3 Skjerp deg, så stygg du er. Som sagt over slet sønnen min også med dette. Han skammet seg og derfor sa han ikke noe når han hadde uhell og "trasket rundt". Han er nå kvitt problemet og det feiler han absolutt ingenting annet! Utrolig stygt og ekkelt av deg å hevde at det er noe mer galt med barn som sliter med enkoprese, enn årsakene til enkoprese (ofte forstoppelse). Du må gjerne mene at barnet mitt er ekkelt, ingen kan stoppe deg fra å være ekkel i personlighet dessverre, men mitt ekle barn er det ikke noe galt med. Men noe er gjerne galt med deg? Anonymkode: 705f2...073 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:09 #71 Del Skrevet torsdag kl 21:09 fru Alving skrev (18 minutter siden): Hva skal ts gjøre med babyen som krabber på gulvet? Det er nå en gang dette hjemmet hun og barna bor i. Og jeg må si det er noe av det verre jeg har lest, håpet du at dette skulle gå over? Da kan hun ta med småsøsken til et rent rom, så kan de finne på noe der til far har ordnet opp. Jeg hadde vært rasende om min partner ikke tok grep hvis babyen vår kravlet rundt i avføring, avføring i sofa osv. Han må jo søke hjelp, og ikke la hele familien bo i et grisehus. Anonymkode: 3bed2...d94 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kullsyrevann Skrevet torsdag kl 21:21 #72 Del Skrevet torsdag kl 21:21 Du må slutte å ta på deg så mye! Han har en mor og en far som skal ta på seg majoriteten av ansvaret. Slutt å vask opp bæsj, velt ansvaret over på mannen din. Neste gang uhellet er ute så holder du styr på barna og kattene, så kan han hente moppen og vaske sønnen sin. Kan garantere deg at legekontoret og en behandlingsplan plutselig blir mer aktuelt da. "1-2 timer husarbeid hver dag jeg heller kunne brukt med barna våre". JEG?! HVORFOR VASKER DU MEST? Jeg hadde ikke orket å involvere meg igjen før det ble gjort noe håndfast. De tar det ikke seriøst nok. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 00:38 #73 Del Skrevet i går, 00:38 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Skjerp deg, så stygg du er. Som sagt over slet sønnen min også med dette. Han skammet seg og derfor sa han ikke noe når han hadde uhell og "trasket rundt". Han er nå kvitt problemet og det feiler han absolutt ingenting annet! Utrolig stygt og ekkelt av deg å hevde at det er noe mer galt med barn som sliter med enkoprese, enn årsakene til enkoprese (ofte forstoppelse). Du må gjerne mene at barnet mitt er ekkelt, ingen kan stoppe deg fra å være ekkel i personlighet dessverre, men mitt ekle barn er det ikke noe galt med. Men noe er gjerne galt med deg? Anonymkode: 705f2...073 Som jeg har sagt, så må barnet få profesjonell hjelp og det må mor og far skaffe. Jeg sier ikke at han er ekkel fordi han har dette problemet, det kan han ikke noe for, men han er ekkel med måten han håndterer det på! Og siden du føler for å påpeke i innlegget ditt hele 6 ganger, at jeg er stygg og ekkel i min personlighet, at det er noe galt med meg og at jeg skal skjerpe meg så beviser du bare at jeg har rett 🙂. Hvis du virkelig mener at en unge som holder på sånn er normal så hadde du ikke følt et så enormt behov for å rettferdiggjøre en slik grisete adferd. Vi får være enig om å være uenige. Du mener at 6 år gamle skolebarn er skjøre som babyer mens, jeg mener at de er smarte og man kan ha litt forventninger til dem. Greit nok. Anonymkode: f3c40...ed3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gullars Skrevet i går, 06:57 #74 Del Skrevet i går, 06:57 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Når man blir lært opp i normal hygiene hjemmefra og man i tillegg går på skolen, så er man som 6 åring ekkel når man syntes det er helt ok å trampe rundt i sin egen avføring. Du kan si hva du vil men, normale 6 åringer syntes ikke noe om dette uansett hvor artig lek de er i. At mesteparten av "skyld" her ligger hos mor og far som ikke har tatt bedre tak i dette er en ting, men det er utvilsomt noe mer galt som feiler dette barnet enn bare lekkende avføring. Anonymkode: f3c40...ed3 Du har utvilsomt null erfaring med barn som lider av inkontinens og de måtene de reagerer på. De føler skam, de er redde for at vennene skal oppdage hva som skjer, de er redde for at de voksne skal bli sinte, og de kan godt finne på å late som ingenting. De kan også finne på å bli distrahert av en spennende lek. Det er voldsomt stressende for de voksne. Men å tenke på barnet som ekkelt eller tilbakestående oppnår *ingenting*. I hvert fall ikke noe positivt. Men hvis barnet har tendens til angst så lover jeg deg at en attityde som den du viser, vil mate angsten. Så står du med et barn som har både angst og inkontinens. Kun fordi en voksen nekter å se forbi sin egen "æsj". 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:44 #75 Del Skrevet i går, 07:44 gullars skrev (44 minutter siden): Du har utvilsomt null erfaring med barn som lider av inkontinens og de måtene de reagerer på. De føler skam, de er redde for at vennene skal oppdage hva som skjer, de er redde for at de voksne skal bli sinte, og de kan godt finne på å late som ingenting. De kan også finne på å bli distrahert av en spennende lek. Det er voldsomt stressende for de voksne. Men å tenke på barnet som ekkelt eller tilbakestående oppnår *ingenting*. I hvert fall ikke noe positivt. Men hvis barnet har tendens til angst så lover jeg deg at en attityde som den du viser, vil mate angsten. Så står du med et barn som har både angst og inkontinens. Kun fordi en voksen nekter å se forbi sin egen "æsj". Så du mener at skolebarn som bæsjer på seg skal bli normalt og "vanlig"? Stesønnen til ts virker helt ubekymret og reagerer ikke på at han har bæsja på seg, det er ekkelt! Anonymkode: dbd29...7a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:47 #76 Del Skrevet i går, 07:47 Stakkars stakkars barn. Han må til full utredning på sykehus NÅ. Anonymkode: de73d...972 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:49 #77 Del Skrevet i går, 07:49 Hadde nekta å rydde bæsjeklumper og vaske bæsj jevnlig etter et såpass stort barn. Enten bleie eller så hadde jeg faktisk flytta ut. Iallfall tatt med meg de andre barna og reist bort HVER helg hans barn kom på samvær. Og huset skulle vært totalt bæsjfri når vi kom hjem igjen. Å skulle bo, med andre barn, i et hjem der 1 barn jevnlig bæsja ned huset er bare ubeskrivelig ekkelt og ikke minst uhygienisk. Anonymkode: f17e0...0c0 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:53 #78 Del Skrevet i går, 07:53 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så du mener at skolebarn som bæsjer på seg skal bli normalt og "vanlig"? Stesønnen til ts virker helt ubekymret og reagerer ikke på at han har bæsja på seg, det er ekkelt! Anonymkode: dbd29...7a5 Barnet er garantert ikke ubekymret men tør ikke å håndtere det på noen måte, og er sikkert også redd for de voksnes reaksjon når dette skjer. Som sagt kjenner jeg igjen reaksjonsmønsteret fra min egen sønn. Han var full av skam. 💔 Utad så det bare ut til at han ikke brydde seg. Husk at seks år gamle gutter er svært umodne. Det er mange følelser de overhodet ikke forstår hvordan de skal håndtere. Stikke hodet i sanda er den strategien de kan. Så når voksne da kommer og sier han er ekkel og at det garantert er noe mer galt med han så gjør dere det bare verre. Det er ekkelt og slemt og kommer fra kunnskapsløshet. At voksne mennesker sitter her og hardnakket påstår at det er noe mer galt med disse barna. Som sagt, det er ingenting galt med mitt barn, to år siden han ble ferdig med disse problemene, og han er en frisk, rask, sosial skolegutt uten noen utfordringer. Anonymkode: 705f2...073 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:55 #79 Del Skrevet i går, 07:55 Jeg forstår det slik at ts må vaske fordi far ikke vasker bort bæsjen godt nok. Ikke bare må hun og ungene leve med bæsj på diverse overflater, men far i huset evner ikke å vaske heller… I tillegg virker far ekstremt tiltaksløs og lat som lemper masse ansvar over på ts og heller ikke gidder å ta kampen med mor og ungen med til legen for å kreve utredning. Anonymkode: c30c9...c89 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #80 Del Skrevet 19 timer siden gullars skrev (5 timer siden): Du har utvilsomt null erfaring med barn som lider av inkontinens og de måtene de reagerer på. De føler skam, de er redde for at vennene skal oppdage hva som skjer, de er redde for at de voksne skal bli sinte, og de kan godt finne på å late som ingenting. De kan også finne på å bli distrahert av en spennende lek. Det er voldsomt stressende for de voksne. Men å tenke på barnet som ekkelt eller tilbakestående oppnår *ingenting*. I hvert fall ikke noe positivt. Men hvis barnet har tendens til angst så lover jeg deg at en attityde som den du viser, vil mate angsten. Så står du med et barn som har både angst og inkontinens. Kun fordi en voksen nekter å se forbi sin egen "æsj". Hvis et barn har gode voksenpersoner rundt seg så blir de ikke redd for at de voksne skal bli sinte. Gode voksne klarer å gi barn med inkontinens trygghet i situasjonen slik at de ikke føler på skam. Anonymkode: f3c40...ed3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå