AnonymBruker Skrevet i går, 07:52 #1 Del Skrevet i går, 07:52 Hva gjør dere som har 3åringer som våkner på natta og ikke sovner igjen? Dette skjer minst en gang i uka her. Kanskje 1-2 ganger i uka. Kanskje hun er våknen fra 01-05. Da er det ganske krise å stå opp kl 6.30 for å rekke bhg. Legger seg rundt 19.30, og blir vekt ca 6.30 på hverdager. I helga sover vi til ca 8.00, eller lengre etter våkennetter. Noen som har tips til meg?? Anonymkode: 7d180...b1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:16 #2 Del Skrevet i går, 08:16 Holder ut til det går over er vel svaret. Vi holdt på sånn en lang stund, skjønner det er slitsomt. Anonymkode: 4ff15...80f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvaduikkeser Skrevet i går, 08:22 #3 Del Skrevet i går, 08:22 Hva gjør barnet når den er våken da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:27 #4 Del Skrevet i går, 08:27 Prat med legen, kanskje barnet trenger sovemedisin en liten periode for å komme inn i gode rutiner. Anonymkode: 58580...2c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:27 #5 Del Skrevet i går, 08:27 hvaduikkeser skrev (2 minutter siden): Hva gjør barnet når den er våken da? Ligger ofte og koser/stryker/klyper/sparker på meg, noe som er veldig irriterende etter en tid. I natt sa jeg at hun måtte gå tilbake i sin egen seng (rett ved siden av min) om hun ikke kunne holde hendene i ro. Jeg kunne holde henne i hånda. Da holder hun på og bytter stilling, legger seg halvveis ut av senga, osv. I tillegg til at hun plutselig må bæsje eller gå på do, osv. Jeg er veldig streng på at vi må være i senga når hun våkner. I natt sa jeg at hvis ikke hun ligger rolig slik at mamma får sove, så blir mamma så trøtt at jeg ikke orker å leke i morgen. Anonymkode: 7d180...b1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjærring Skrevet i går, 11:02 #6 Del Skrevet i går, 11:02 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva gjør dere som har 3åringer som våkner på natta og ikke sovner igjen? Dette skjer minst en gang i uka her. Kanskje 1-2 ganger i uka. Kanskje hun er våknen fra 01-05. Da er det ganske krise å stå opp kl 6.30 for å rekke bhg. Legger seg rundt 19.30, og blir vekt ca 6.30 på hverdager. I helga sover vi til ca 8.00, eller lengre etter våkennetter. Noen som har tips til meg?? Anonymkode: 7d180...b1d Normalt. Gjør ingenting. Hu får bare ligge våken til hu sovner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:42 #7 Del Skrevet i går, 11:42 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ligger ofte og koser/stryker/klyper/sparker på meg, noe som er veldig irriterende etter en tid. I natt sa jeg at hun måtte gå tilbake i sin egen seng (rett ved siden av min) om hun ikke kunne holde hendene i ro. Jeg kunne holde henne i hånda. Da holder hun på og bytter stilling, legger seg halvveis ut av senga, osv. I tillegg til at hun plutselig må bæsje eller gå på do, osv. Jeg er veldig streng på at vi må være i senga når hun våkner. I natt sa jeg at hvis ikke hun ligger rolig slik at mamma får sove, så blir mamma så trøtt at jeg ikke orker å leke i morgen. Anonymkode: 7d180...b1d Kanskje ikke dele rom lengre? Om dere har flere soverom? Anonymkode: 3cca4...575 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:57 #8 Del Skrevet i går, 11:57 Vi fikk flytende melatonin anbefalt av fastlegen i en kort periode. Det fungerte veldig godt her. Nå sover han gjennom hele natten. Anonymkode: 8fbc5...0eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:44 #9 Del Skrevet i går, 12:44 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva gjør dere som har 3åringer som våkner på natta og ikke sovner igjen? Dette skjer minst en gang i uka her. Kanskje 1-2 ganger i uka. Kanskje hun er våknen fra 01-05. Da er det ganske krise å stå opp kl 6.30 for å rekke bhg. Legger seg rundt 19.30, og blir vekt ca 6.30 på hverdager. I helga sover vi til ca 8.00, eller lengre etter våkennetter. Noen som har tips til meg?? Anonymkode: 7d180...b1d Er det noe hun strever med i livet? Jeg er blitt så skeptisk på alt i livet så som forelder må du tenke på a l t....? Er hun mobbet en plass? Seksuelt misbrukt? Du har en plikt til å undersøke alt...veldig unormalt at en 3åring er så mye våken.... Anonymkode: f7647...2d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:46 #10 Del Skrevet i går, 12:46 Spiser hun lite kvelds? Min 3-åring har sovet på eget rom siden hun var 10 måneder, og har også holdt på sånn. Her hjalp det å øke mengden kveldsmat. Vi merket også at problemet med oppvåkninger på natt ble større da vi i en periode forsøkte å kutte ut dagsøvn. Nå sover hun 1 time på dagtid i barnehagen, og hele natten igjennom. Anonymkode: 5dd1a...503 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:47 #11 Del Skrevet i går, 12:47 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det noe hun strever med i livet? Jeg er blitt så skeptisk på alt i livet så som forelder må du tenke på a l t....? Er hun mobbet en plass? Seksuelt misbrukt? Du har en plikt til å undersøke alt...veldig unormalt at en 3åring er så mye våken.... Anonymkode: f7647...2d4 Nei det er ikke veldig unormalt Anonymkode: 5be6c...ac0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:44 #12 Del Skrevet i går, 15:44 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hva gjør dere som har 3åringer som våkner på natta og ikke sovner igjen? Dette skjer minst en gang i uka her. Kanskje 1-2 ganger i uka. Kanskje hun er våknen fra 01-05. Da er det ganske krise å stå opp kl 6.30 for å rekke bhg. Legger seg rundt 19.30, og blir vekt ca 6.30 på hverdager. I helga sover vi til ca 8.00, eller lengre etter våkennetter. Noen som har tips til meg?? Anonymkode: 7d180...b1d Hos oss sluttet dette når vi kuttet egg, da var hun nesten 4 år. Anonymkode: 2e5c8...3e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:49 #13 Del Skrevet i går, 18:49 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Spiser hun lite kvelds? Min 3-åring har sovet på eget rom siden hun var 10 måneder, og har også holdt på sånn. Her hjalp det å øke mengden kveldsmat. Vi merket også at problemet med oppvåkninger på natt ble større da vi i en periode forsøkte å kutte ut dagsøvn. Nå sover hun 1 time på dagtid i barnehagen, og hele natten igjennom. Anonymkode: 5dd1a...503 Det er et godt poeng. Dropper ofte kvelds fordi vi har sen middag (ofte ferdig rundt 18), så får hun kanskje et glass kefir til barnetv isteden. Men kanskje jeg skal begynne å alltid ha kvelds rett før legging for å se om det hjelper. Ts Anonymkode: 7d180...b1d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:49 #14 Del Skrevet i går, 18:49 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Kanskje ikke dele rom lengre? Om dere har flere soverom? Anonymkode: 3cca4...575 Har bare ett 😕 ts Anonymkode: 7d180...b1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #15 Del Skrevet 23 timer siden Kan potensielt skyldes en vinglende døgnrytme. 6:30 en dag, 8 den neste…er nok til å få de små ut av system faktisk. Ekspertene mener vel at man aldri bør avvike mer enn 1 time fra innsovningstiden for barn generelt. Frem til tenårene. Så mitt tips er å faktisk stå opp 6:30 hver dag, og legge til samme tid hver dag. Dere kan bytte på hvem som står tidlig opp i helgene… mine barn har aldri klart annet enn å våkne eksakt samme tid hver dag de. Her har vi ikke hatt noe valg. Men etter de slutta å sove på dagtid ble det aldri noe nattevåk (unntatt ved sykdom selvsagt) heller… Anonymkode: 87b04...ffc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #16 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er et godt poeng. Dropper ofte kvelds fordi vi har sen middag (ofte ferdig rundt 18), så får hun kanskje et glass kefir til barnetv isteden. Men kanskje jeg skal begynne å alltid ha kvelds rett før legging for å se om det hjelper. Ts Anonymkode: 7d180...b1d Kan anbefale havregrøt eller havregryn om hun liker det. Det ligger litt i magen. Anonymkode: 5dd1a...503 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #17 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har bare ett 😕 ts Anonymkode: 7d180...b1d Vurder om du skal sove i stuen da bare for å se om det kan hjelpe? Anonymkode: 3cca4...575 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #18 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Kan anbefale havregrøt eller havregryn om hun liker det. Det ligger litt i magen. Anonymkode: 5dd1a...503 Hva er forskjell? Anonymkode: 1cd33...75a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå