AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #21 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vel han spydde hele veien da det kom brått. Kunne ikke forlate huset sånn. Anonymkode: ad836...1ef Men han kan vel rydde opp selv? Anonymkode: da7f1...085 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #22 Del Skrevet 15 timer siden Jeg fikk fri uten lønn den ene gangen jeg måtte være hjemme med han etter han var 12 Anonymkode: adbbc...0df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #23 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Hva er det med den krasse tonen her inne? Både jeg og mannen har vært så syke at den andre har måttet være hjemme. Jeg har fleksibel arbeidsgiver. Mannen tok feriedager, tror jeg. Men slikt skjer jo så sjeldent at det bør være greit å ta feriedag, eller fri uten lønn. Anonymkode: 35707...274 Den vanlige tonen. Dattra mi kastet opp til hun mistet pusten, ville holde meg i hånda. Anonymkode: ad836...1ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #24 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men han kan vel rydde opp selv? Anonymkode: da7f1...085 Mens du kaster opp og har diaré? Anonymkode: ad836...1ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #25 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vi har vedtak på utvidet rett. Frem til 18 år og dobbelt med dager. Anonymkode: b83e1...d14 Da pga diagnose. Har det selv på eldste, men dette går ut 31.12 Anonymkode: ad836...1ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #26 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Mens du kaster opp og har diaré? Anonymkode: ad836...1ef Det gjør jo vi voksne? Ja, det er ubehagelig men ikke farlig å tørke opp når man er dårlig. Dersom man er helt ute av stand så er man jo innlagt på sykehus. Anonymkode: fde7b...fa2 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvaduikkeser Skrevet 15 timer siden #27 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Vel han spydde hele veien da det kom brått. Kunne ikke forlate huset sånn. Anonymkode: ad836...1ef Klarer hen ikke å vaske etter seg? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #28 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Det gjør jo vi voksne? Ja, det er ubehagelig men ikke farlig å tørke opp når man er dårlig. Dersom man er helt ute av stand så er man jo innlagt på sykehus. Anonymkode: fde7b...fa2 Forskjell på voksen og barn. Jeg brakk meg som en gris selv. Tydelig at mange setter jobb foran barn. Og så det er sagt så er jeg nesten aldri borte fra jobb. Anonymkode: ad836...1ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #29 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva er det med den krasse tonen her inne? Både jeg og mannen har vært så syke at den andre har måttet være hjemme. Jeg har fleksibel arbeidsgiver. Mannen tok feriedager, tror jeg. Men slikt skjer jo så sjeldent at det bør være greit å ta feriedag, eller fri uten lønn. Anonymkode: 35707...274 Tonen min er ikke krass, jeg prøver rett og slett å realitetsorientere. Hvis ungdommene våre ikke lærer å ta ansvar for seg selv, hvis ungdommene våre ikke takler å stå i noe ubehag uten at mamma holder dem i hånda, da gjør vi ungdommene våre enorme bjørnetjenester. Man kan fint ringe hjem til en 13-åring og be dem huske å ta paracet kl 12, man må ikke sitte kontinuerlig på sengekanten og se på dem mens de hoster eller sover. Anonymkode: d6878...17c 11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #30 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Forskjell på voksen og barn. Jeg brakk meg som en gris selv. Tydelig at mange setter jobb foran barn. Og så det er sagt så er jeg nesten aldri borte fra jobb. Anonymkode: ad836...1ef Det handler ikke om å sette jobb foran barn, men å forholde seg til reglene om sykt barn. Og at det er svært sjeldent tenåringer er så syke og/eller uselvstendige at de ikke klarer være alene hjemme. Anonymkode: acca7...1c1 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #31 Del Skrevet 14 timer siden En på 12 burde klare seg litt alene. Si ved spy syken se til at de har en bøtte og drikke og tv. Hoster de feber så er det å se til at de og kan slappe av Vi har hatt utvidet på ene barnet her pga kronisk sykdom, men har nå allikevel vært hjemme alene ved sykdom. Anonymkode: d2ee2...88d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvaduikkeser Skrevet 14 timer siden #32 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En på 12 burde klare seg litt alene. Si ved spy syken se til at de har en bøtte og drikke og tv. Hoster de feber så er det å se til at de og kan slappe av Vi har hatt utvidet på ene barnet her pga kronisk sykdom, men har nå allikevel vært hjemme alene ved sykdom. Anonymkode: d2ee2...88d Hvordan «hoster de feber»? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #33 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Vel han spydde hele veien da det kom brått. Kunne ikke forlate huset sånn. Anonymkode: ad836...1ef Du måtte bruke 8 timer på å vaske gulvet etter ham? Hvorfor kunne denne voksne mannen ikke bare rigge seg til på badet slik alle andre gjør, i stedet for å spy ned hele huset hver gang? Herregud så pinlig å være hjemme med en voksen mann som har omgangssyke, det er VELDIG spesielt.... Anonymkode: d6878...17c 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #34 Del Skrevet 14 timer siden hvaduikkeser skrev (Akkurat nå): Hvordan «hoster de feber»? Regner med at hen mener "har* de feber". Anonymkode: d6878...17c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #35 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Mens du kaster opp og har diaré? Anonymkode: ad836...1ef Da holder man seg på badet istedet for å vandre kontinuerlig rundt i huset for å spy/drite ned alle rom. Anonymkode: d6878...17c 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #36 Del Skrevet 14 timer siden Det er enkelt svar på denne: Over 12 år forventes det at barnet er hjemme alene når er syk. Om barnet er så sykt at det ikke vil/kan være alene, sier du det som det er og får trekk i lønn/permisjonsdag uten lønn (om ikke arb.giver er veldig grei og gir lønn likevel, det skjer noen ganger). Om det er en diagnose/alvorlig/langvarig sykdom kompenserer NAV for lønnstapet. Anonymkode: 6913e...d21 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #37 Del Skrevet 14 timer siden Hva med annen type sykdom - psykisk sykdom? Går man på jobb da? Feks om barnet blir mobbet, er deprimert, spiseforstyrret, kanskje suicidal? Anonymkode: 1d416...640 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #38 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva med annen type sykdom - psykisk sykdom? Går man på jobb da? Feks om barnet blir mobbet, er deprimert, spiseforstyrret, kanskje suicidal? Anonymkode: 1d416...640 Ja. ? Det finnes ingen automatikk i å bli gitt fri med lønn for livsutfordringer. Men med alvorlig psykisk sykdom hos barn har man dialog med både fastlege og arbeidsgiver for å finne løsninger. Anonymkode: 6913e...d21 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #39 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hva med annen type sykdom - psykisk sykdom? Går man på jobb da? Feks om barnet blir mobbet, er deprimert, spiseforstyrret, kanskje suicidal? Anonymkode: 1d416...640 I så fall håper jeg virkelig at foreldrene er oppegående nok til å ha utredet barnet og søkt om/fått innvilget omsorgs- eller pleiepenger, avlastningshjem og støttekontakt samt terapi til ungdommen, i tillegg til at jeg tar for gitt at de har skaffet seg mindre krevende jobber, da jobbslitasje er det eneste man får endret på. Anonymkode: d6878...17c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #40 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Forskjell på voksen og barn. Jeg brakk meg som en gris selv. Tydelig at mange setter jobb foran barn. Og så det er sagt så er jeg nesten aldri borte fra jobb. Anonymkode: ad836...1ef Sette jobb foran barn? Ja, msn setter jobb foran barn som klarer seg selv noen timer. Det gjør barn over 12. Man gjør barna en bjørnetjeneste ved å være til stede for dem ved det aller minste ubehag i den alderen. Hvordan skal de takle det når de bor alene og blir syke? Ser selvfølgelig bort fra spesialtilfeller med alvorlige diagnoser. Anonymkode: dfbd8...85d 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå