AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #61 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Regner med at hen mener "har* de feber". Anonymkode: d6878...17c Voksen mann? Anonymkode: ad836...1ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #62 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg bunkret meg til på badet med madrass, bøtte (når det kom i begge ender samtidig) og låste døra. Det at folk her inne velger å vandre rundt og spy/skite ned hele huset slik at partneren må løpe rundt og vaske diaré og oppkast fremfor å være på jobb... Altså... Anonymkode: d6878...17c Hallo hvor skal de andre spy og drite om en låser seg inn på det eneste badet?? Anonymkode: ad836...1ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #63 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Har hatt omgangssyke i hus og kom til å tenke på dette. Nå har jeg hatt fri, men hadde jeg hatt arbeidsdag i går kunne jeg ikke gått. To tenåringer som kastet opp og ene kastet opp hele veien til do. Hadde dere virkelig dratt fra de? Anonymkode: ad836...1ef Tenåringer som spyr? Ja selvsagt. Anonymkode: e8dc6...c4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #64 Del Skrevet 26. desember 2024 Er bare å være hjemme å dulle med dem, men du kan hverken forvente eller kreve at arbeidsgiver skal betale deg for det. Det er rett og slett provoserende å lese hvor utrolig hjelpesløse foreldre idag gjør barna sine Anonymkode: f6c7f...425 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #65 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hva gjør en om barnet er sykt? Egenmld? Anonymkode: ad836...1ef Er det helt krise hadde jeg sagt at jeg var syl selv selvsagt. Har aldri hatt behov for det da mine barn ikke har vært så syke at jeg føler de må ha tilsyn Anonymkode: 1e0dd...eb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #66 Del Skrevet 26. desember 2024 Jeg søker velferdspermisjon uten lønn. Drar ikke fra de om de er veldig dårlige. Anonymkode: b0053...e64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvario Skrevet 26. desember 2024 #67 Del Skrevet 26. desember 2024 Har fire ungdommer over 12 år. De er alene hjemme når de er syke og klarer seg selvsagt selv, men jeg sender litt sms i løpet av dagen. Vi bor veldig usentralt, så har tatt avspassering når jeg har fulgt til tannlege og legeavtaler. Ved operasjon på sykehuset og oppfølging der fikk jeg velferdspermisjon (kortvarig opphold) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #68 Del Skrevet 26. desember 2024 Har 2 tenåringer over 12 år, og en 11 åring. De er alene hjemme når de er syke, også 11 åringen. Eldste var vi hjemme med når han var syk ut det året han fyllt 12, gjerne kombinert med litt hjemmekontor. Så har vi lært at det går helt fint og vi har deretter sett an formen. Yngste har siden han var 10 år vært alene hjemme viss han er bare litt syk. Har han vært dårlig så har jeg gjerne hatt hjemmekontor, men veldig skjelden at vi tar ut sykt barn dager. Anonymkode: 343a1...182 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #69 Del Skrevet 26. desember 2024 Min tenåring er hjemme alene når han er syk. Er han «dausjuk» kan jeg ta en dag eller halv dag med hjemmekontor eventuelt, men aldri hatt det behovet enda. Når de er 13-14 år fikser de seg stort sett selv. Anonymkode: ac3aa...48e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #70 Del Skrevet 26. desember 2024 Da jeg var syk og var over tolv år, husker jeg at jeg syntes det var fint å være alene hjemme. Så så mye TV som mulig, og sov jo bare ellers. Hadde ikke hatt noe for seg om mine foreldre var hjemme, på samme måte som at det ikke har noe for seg når man er voksen. Man har jo ikke partner hjemme når man er syk, og telefon finns om det skulle trengs råd. Anonymkode: e9757...767 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #71 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Da jeg var syk og var over tolv år, husker jeg at jeg syntes det var fint å være alene hjemme. Så så mye TV som mulig, og sov jo bare ellers. Hadde ikke hatt noe for seg om mine foreldre var hjemme, på samme måte som at det ikke har noe for seg når man er voksen. Man har jo ikke partner hjemme når man er syk, og telefon finns om det skulle trengs råd. Anonymkode: e9757...767 Snakker om omgangssyke, ikke en liten forkjølelse. Har da selv vært på jobb når de har vært syke, men nå var det skikkelig ille. Anonymkode: ad836...1ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #72 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Det er vel meningen at de skal ligge hjemme å være syke på egenhånd. De klarer vel å drikke vann, og lage brødskiver. Anonymkode: 2a8ee...f32 Syns du det er ansvarlig?? Det er stor forskjell på div sykdom. Og Barn klarer ikke alltid å ordne ting selv da...! Anonymkode: 75d14...c15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #73 Del Skrevet 27. desember 2024 De aller fleste over 12år har mobil. Har man en jobb hvor man helst ikke skal bruke mobil, så spør man sjefen om det er ok å ta den i lommen den dagen. Eller barnet får nummeret til jobb. Legg frem paracet om det trengs. Smør eller lag til annen lettvint mat om formen er ganske dårlig. Sett frem et stort glass med drikke. De fleste klarer å ordne seg selv. Anonymkode: 63a11...66c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #74 Del Skrevet 27. desember 2024 En må ta permisjon uten lønn om en vil være hjemme med sykt barn over 12 år. Søsteren min dro på legevakten med sønn på 12 år med 42,5 i feber, som ikke ville gå ned med febernedsettende. Hun fikk legeerklæring på at hun måtte være hjemme med sønnen de neste dagene og hun fikk da permisjon med lønn. Vet ikke om dette er en generell ordning eller om det var en grei arbeidsgiver. Anonymkode: d7d5e...432 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå