AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:53 #101 Del Skrevet torsdag kl 14:53 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Om ens nærmeste synes det er et problem, så er det ofte det. Anonymkode: f52d4...9e5 Nei, faktisk ikke. Kjæresten forstår ikke problemet fordi dama lagde drama uten en forklaring. Jeg er dame og hadde aldri reagert på det inntaket. Anonymkode: 439b9...f56 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:04 #102 Del Skrevet torsdag kl 15:04 Memorangen skrev (30 minutter siden): tja jo men høres jo mer ut som de drakk kontinuerlig fra kl 16. Og jeg tenker at om en i familien har en sånn reaksjon på andres alkoholbruk er jo det faktisk grunn nok til å la være. 2.5 øl på fire timer er ikke å «drikke kontinuerlig», gitt at vi snakker om 4.7%. Du kan fint kjøre bil etter et jevnt slikt inntak. Man kan si at jeg burde innrette meg etter partnerens fobier. Hvis hun får panikk-anfall av røde kles-plagg så burde jeg unngå røde kles-plagg. Men akkurat på juleaften så vil jeg kanskje kle meg ut som nisse? Anonymkode: 85a0b...e25 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:09 #103 Del Skrevet torsdag kl 15:09 Jeg kan finne på å drikke mye alkohol selv og er på ingen måte avholds. Det jeg derimot reagerer på er hvorfor du, TS, ikke validerer dama di sine følelser og heller lager en KG-tråd der du ikke ser problemet? Anonymkode: bc3ec...0a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:11 #104 Del Skrevet torsdag kl 15:11 Her trenger jeg hennes side av saken, for den som drikker ser ikke alltid ting selv. Du kan godt si at familien hennes mente at alt var ok. Men kanskje hennes erfaring tilsier at de 3 ølene fort blir til 8-10 stk, og dårlig oppførsel fra din side. Men den som er full er ikke den som ser problemet. Synes forøvrig at 3 øl er mer enn nok på julaften. Det skal ikke være en fylle fest, et glass til maten er en ting, 3 bokser øl er noe annet, 3 små er bedre, men ser jo for meg at det er 3 store. Anonymkode: 24311...58a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:16 #105 Del Skrevet torsdag kl 15:16 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hei, Dama jeg er sammen med nå klager over at jeg oppfører meg rart og annerledes hver gang jeg drikker alkohol. Alle eksene mine derimot har tidligere sagt at det er så merkelig med meg fordi uansett for hvor mye jeg drikker oppfører jeg meg alt for normalt, som om jeg ikke har drukket. Har nå feiret jul med min nye svigerfamilie, og igjen har dama laget et stort nummer over at jeg er full og drikker for mye allerede etter første øllen. I går på julaften havnet hun i krangel med sin familie allerede klokken 8 fordi hun mente jeg var for full (De serverte alkoholen ca fra klokken 4, og jeg hadde drukke 2 øl og halveis ferdig med 3 klokken 8). Hennes familie mente jeg ikke hadde gjort eller sagt noe galt, og det endte med at jeg satt med hennes familie i stuen og pratet resten av julaften mens hun lå på soverommet. Vil bare ha ett second opinion her. Er det meg eller henne som har gjort noe galt her? Anonymkode: bfa68...0b2 Damen din er ustabil psykisk syk. Untak er om hun har massive traumer av alkoholisert barndom å takler ikke alkohol, noe som ikke høres sannsynlig ut siden familien også reagerte Anonymkode: 42042...2c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:23 #106 Del Skrevet torsdag kl 15:23 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Synes forøvrig at 3 øl er mer enn nok på julaften. Det skal ikke være en fylle fest, et glass til maten er en ting, 3 bokser øl er noe annet, 3 små er bedre, men ser jo for meg at det er 3 store. Anonymkode: 24311...58a 2.5 øl på 4.7% og 5dl jevnt fordelt i tidsrommet 16.00 til 20.00, en gjennomsnittlig Norsk mann på 87kg gir en promilletopp på 0.19 kl 20.00, innenfor grensen for å kjøre bil. https://rusinfo.no/promillekalkulator/ Anonymkode: 85a0b...e25 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:27 #107 Del Skrevet torsdag kl 15:27 AnonymBruker skrev (1 time siden): Denne gangen serverte vertskapet alkohol. Du kan holde dine problemer for deg selv. Anonymkode: 52d6b...b78 Det er fullt mulig å takke nei. Anonymkode: f45cb...ee3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:30 #108 Del Skrevet torsdag kl 15:30 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er fullt mulig å takke nei. Anonymkode: f45cb...ee3 Men hvorfor skal man takke nei? For å unngå at ei kontrollerende og manipulerende kvinne ikke skal blir gretten allerede etter en øl? Anonymkode: 52d6b...b78 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:30 #109 Del Skrevet torsdag kl 15:30 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er fullt mulig å takke nei. Anonymkode: f45cb...ee3 Selvsagt, men hvorfor skal man gjøre det? Det kan jo hende at TS liker øl. Anonymkode: ed663...001 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:23 #110 Del Skrevet torsdag kl 16:23 Inntaket du beskriver er høyst moderat, det mener jeg som ikke drikker alkohol også. Du hadde selv på det «verste» helt minimal promille, og det er hun som åpenbart har et uvanlig forhold til alkohol. Det er ugreit at hun lager en sak av dette, og enda mer ugreit når det skjer i en setting der du er så til de grader på bortebane som under julefeiring hos hennes familie. Samtidig: Du kan ha så rett du bare vil. Hun strever med dette, og selv om plagene her ligger hos henne kommer kan hun neppe bare skjerpe seg. Hun gjør neppe dette for å være kjip, hun gjør det fordi hun har en sykelig frykt for en del alkoholrelatert. Du kan selvfølgelig ta dette opp i en ålreit tone en gang stemmingen er god, men sjansen er nok stor for at hun vil fastholde at det er du som har et usunt forhold til alkohol og ikke henne, samme hvor feil det er. Og hun tror nok fort på det selv også. Så jeg er usikker på om det hjelper noe særlig at du, etter en normal målestokk, er den som har mest rett her. Det er sikkert greit å vite, sånn for egen del, men skal forholdet vare er det nok uansett sånn at du må tilpasse deg hennes irrasjonelle frykt for alkohol. Det trenger du ikke finne deg i, men da går nok også ting til helvete til slutt. Anonymkode: 591f6...a45 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:37 #111 Del Skrevet torsdag kl 16:37 AnonymBruker skrev (1 time siden): 2.5 øl på 4.7% og 5dl jevnt fordelt i tidsrommet 16.00 til 20.00, en gjennomsnittlig Norsk mann på 87kg gir en promilletopp på 0.19 kl 20.00, innenfor grensen for å kjøre bil. https://rusinfo.no/promillekalkulator/ Anonymkode: 85a0b...e25 Drikker man alkohol, så setter man seg ikke i bilen den kvelden. Jeg har strenge regler for folk sine kropper trenger ikke å følge A4 regelen. Har personlig erfaring med at alkohol ikke alltid oppfører seg normalt i alle kropper. Utenom det så står enda poenget mitt. Vet fra andre historier at saken har alltid 3 sider. Hans, hennes og den faktiske sannheten. Og det vil være ganske umulig å kunne vite noe om resten av saken uten at hun i det minste får dele sin side. Jeg tror det ligger mer bak her enn «en psyko dame». Anonymkode: 24311...58a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet torsdag kl 16:39 #112 Del Skrevet torsdag kl 16:39 Hvis svigerfamilien din ikke mente at du hadde drukket for mye og det kun var 2,5 øl i det tidsrommet så er det henne det er noe gale med. Men å skryte av at ekser har påpekt at du aldri har virket full uansett hvor mye du har drukket er sært. Tyder kanskje på at du faktisk drikker mye. Selv om ikke alle merker det. De har kanskje vært full samtidig som deg og derfor ikke lagt merke til noen endringer ved deg. Var planen å drikke mer utover kvelden? Kanskje hun vet du kom til å drikke godt og jevnt utover og dermed tidlig ville avverge det? Har du snakket med kjæresten din om hvorfor hun reagerer sånn rundt alkohol? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:26 #113 Del Skrevet torsdag kl 17:26 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Drikker man alkohol, så setter man seg ikke i bilen den kvelden. Jeg har strenge regler for folk sine kropper trenger ikke å følge A4 regelen. Har personlig erfaring med at alkohol ikke alltid oppfører seg normalt i alle kropper. Anonymkode: 24311...58a Snakk om å misforstå poenget. Jeg gav ikke råd om bilkjøring, men sammenlignet tabellen for å illustrere hvor beruset TS antagelig var. Sitat Utenom det så står enda poenget mitt. Vet fra andre historier at saken har alltid 3 sider. Hans, hennes og den faktiske sannheten. Og det vil være ganske umulig å kunne vite noe om resten av saken uten at hun i det minste får dele sin side. Med mindre dama logger inn her så er TS den eneste kilden vi har. Vi kan selvsagt «anta» at han også snortet kokain og harvet over svigermor på kvellinga, men det synes temmelig usaklig? Anonymkode: 85a0b...e25 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GMT800 Skrevet torsdag kl 19:23 #114 Del Skrevet torsdag kl 19:23 Tre øl noenlunde jevnt fordelt på fire timer gir da nesten ikke målbar promille for en voksen mann engang. Om det faktisk er det korrekte konsumet, klarer jeg overhodet ikke å se noe problem her. Om det derimot ikke var tre øl, men tre øl pluss et par drinker, et par akevitt, noen shots og litt annet, da ser jeg problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:30 #115 Del Skrevet torsdag kl 19:30 Drama alarm 🔔🔔🔔 Helt klart dumpe grunnlag, så utrolig barnslig. Anonymkode: b8bf7...fc3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Memorangen Skrevet torsdag kl 20:10 #116 Del Skrevet torsdag kl 20:10 AnonymBruker skrev (5 timer siden): 2.5 øl på fire timer er ikke å «drikke kontinuerlig», gitt at vi snakker om 4.7%. Du kan fint kjøre bil etter et jevnt slikt inntak. Man kan si at jeg burde innrette meg etter partnerens fobier. Hvis hun får panikk-anfall av røde kles-plagg så burde jeg unngå røde kles-plagg. Men akkurat på juleaften så vil jeg kanskje kle meg ut som nisse? Anonymkode: 85a0b...e25 Å unngå alkohol om den andre parten har et anstrengt forhold til det er vel en no-brainer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:56 #117 Del Skrevet torsdag kl 20:56 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Dette er bare starten på et samliv fullt av kontroll og manipulering fra hennes side. Anonymkode: 52d6b...b78 Det er da virkelig ikke sikkert. Kjæresten min får drikke max 2 enheter på julaften med meg. Men han får dra ut med vennene sine når han vil, dra på guttetur osv. I sommer var han 3 uker på guttetur til Hellas. Alle vennene hans synes han er veldig heldig, som har en så lite kontrollerende kjæreste. Anonymkode: d1ca6...449 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:06 #118 Del Skrevet torsdag kl 21:06 Hvis du har rukket to og en halv øl før halv åtte, rekker du ganske sikkert tre - fire til før midnatt og kanskje leggetid. Det merkes, både den aktuelle kvelden og dagen derpå. Skjønner dama di godt, jeg. Anonymkode: 02818...655 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Even Tuell Skrevet torsdag kl 23:57 #119 Del Skrevet torsdag kl 23:57 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Drama alarm 🔔🔔🔔 Helt klart dumpe grunnlag, så utrolig barnslig. Anonymkode: b8bf7...fc3 Jepp, hun burde dumpe TS som ser ut til å foretrekke å drekke med svigerforeldre enn å være sammen med henne. Er ikke kult å bli valgt bort til fordel for ei flaske øl.... på julaften. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Even Tuell Skrevet i går, 00:15 #120 Del Skrevet i går, 00:15 AnonymBruker skrev (8 timer siden): 2.5 øl på 4.7% og 5dl jevnt fordelt i tidsrommet 16.00 til 20.00, en gjennomsnittlig Norsk mann på 87kg gir en promilletopp på 0.19 kl 20.00, innenfor grensen for å kjøre bil. https://rusinfo.no/promillekalkulator/ Anonymkode: 85a0b...e25 Hvor mange promille man har, har aldri vært relevant for å bedømme hvordan folk endrer seg når de har drukket. Vi har alle en venn som klarer å drikke en helflaske alene og fremdeles være stødig i gangen. Vi har også den vennens om blir helt bavian av å lukte på korken til en Claustaler. Øst-europeiske lastebilsjåfører blir stoppet med 5, 6 eller 7 i promille. De klarer røfly å holde et vogntog på veien med den mengden alkohol i kroppen som ville tatt livet av oss vanlige ... to ganger. Dette handler ikke om tall og beregninger. Det handler om å respektere kjærestens ønske om lavt alkohol-konsum, bli satt pris på framfor ei flaske øl og ikke minst at det er viktigst å være sammen og ha det hyggelig på julaften enn å drekka. Det handler om å velge kjæresten foran øl og alkohol. De uttrykkene folk her gir rundt behovet for alkohol "for å kunne slappe av" og "for å nyte jula" høres svært usunt for meg. Det er nesten som at man må ha alkohol for å kunne ha en fin jul. Om ikke det er tekstbok-definisjonen av et alkohol-problem så vet ikke jeg. ... og som kjæreste stiller TS svært svakt. Patetisk og ynkelig når flaska, øl og drekking med svigers er viktigere enn å ha det koselig med kjæresten. Hva pokker har han en kjæreste for egentlig? Hadde det ikke vært enklere for han å bli sammen med ei kasse Ringnes? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå