AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #81 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Da får fedrer slutte å øydelegg barndommen til døtrene med alkohol da, så de ikke er like sensitive. Anonymkode: e81ea...1f6 Jeg skjønner absolutt ingen verdens ting av denne setningen. Kan du prøve igjen? Anonymkode: ed663...001 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #82 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Verdens verste kjæreste. Hvorfor i huleste sitter du å drikker med foreldrene hennes mens hun ligger på rommet? Må du virkelig drikke på julaften? Hun var klar på at hun ikke likte det og du burde satt fra deg glasset og gått inn på rommet og pratet med henne. Anonymkode: 57c77...89e Hun overreagerer enormt. Anonymkode: 852b9...a99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #83 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg skjønner absolutt ingen verdens ting av denne setningen. Kan du prøve igjen? Anonymkode: ed663...001 Da tror jeg du burde jobbe med leseforståelsen din, eller så kommer du til å slite i livet. Anonymkode: 6d836...f21 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #84 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Da tror jeg du burde jobbe med leseforståelsen din, eller så kommer du til å slite i livet. Anonymkode: 6d836...f21 Jeg tror jeg forstår den nå. Setningen er selvsagt skrevet av en kvinne som klager over menn. Alt er de slemme mannfolka sin feil på kvinneguiden. I denne setningen prøver kvinnen (ut av det blå) å forklare døtres sensitivitet med fedres alkoholforbruk 🤣 "Da får fedrer slutte å øydelegg barndommen til døtrene med alkohol da, så de ikke er like sensitive". Anonymkode: ed663...001 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #85 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tror jeg forstår den nå. Setningen er selvsagt skrevet av en kvinne som klager over menn. Alt er de slemme mannfolka sin feil på kvinneguiden. I denne setningen prøver kvinnen (ut av det blå) å forklare døtres sensitivitet med fedres alkoholforbruk 🤣 "Da får fedrer slutte å øydelegg barndommen til døtrene med alkohol da, så de ikke er like sensitive". Anonymkode: ed663...001 Generelt så er det nok like mange mødre som fedre som ødelegger barndommen til like mange sønner som døtre med drikking. Anonymkode: 85a0b...e25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Memorangen Skrevet 26. desember 2024 #86 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det må da være lov å drekka litt på julaften uten at kjerringer skal klage. Dette er den eneste dagen i året en mann har fri. Anonymkode: ed663...001 🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #87 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg tror jeg forstår den nå. Setningen er selvsagt skrevet av en kvinne som klager over menn. Alt er de slemme mannfolka sin feil på kvinneguiden. I denne setningen prøver kvinnen (ut av det blå) å forklare døtres sensitivitet med fedres alkoholforbruk 🤣 "Da får fedrer slutte å øydelegg barndommen til døtrene med alkohol da, så de ikke er like sensitive". Anonymkode: ed663...001 Er du litt enkel? Anonymkode: 6d836...f21 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Memorangen Skrevet 26. desember 2024 #88 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hei, Dama jeg er sammen med nå klager over at jeg oppfører meg rart og annerledes hver gang jeg drikker alkohol. Alle eksene mine derimot har tidligere sagt at det er så merkelig med meg fordi uansett for hvor mye jeg drikker oppfører jeg meg alt for normalt, som om jeg ikke har drukket. Har nå feiret jul med min nye svigerfamilie, og igjen har dama laget et stort nummer over at jeg er full og drikker for mye allerede etter første øllen. I går på julaften havnet hun i krangel med sin familie allerede klokken 8 fordi hun mente jeg var for full (De serverte alkoholen ca fra klokken 4, og jeg hadde drukke 2 øl og halveis ferdig med 3 klokken 8). Hennes familie mente jeg ikke hadde gjort eller sagt noe galt, og det endte med at jeg satt med hennes familie i stuen og pratet resten av julaften mens hun lå på soverommet. Vil bare ha ett second opinion her. Er det meg eller henne som har gjort noe galt her? Anonymkode: bfa68...0b2 Begynne å servere alkohol kl 4? Høres ut som hun kommer fra en familie av alkoholikere. Som da forklarer reaksjonen hennes. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #89 Del Skrevet 26. desember 2024 Memorangen skrev (19 minutter siden): Begynne å servere alkohol kl 4? Høres ut som hun kommer fra en familie av alkoholikere. Som da forklarer reaksjonen hennes. Akkurat ! Folk som legger opp til stort alkoholkonsum begynner gjerne tidlig på dag. TS har sikkert dårlig erfaring fra sin familie og reagerer deretter. Hun har med seg en kjæreste som gladelig tar imot alkoholen. Da gir han henne alle signal om at det blir en del drikking den kvelden. De burde hatt seg en prat om alkohol før de gikk over dørstokken der i huset Anonymkode: 1ca87...667 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #90 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Er det meg eller henne som har gjort noe galt her? Anonymkode: bfa68...0b2 Dette er bare starten på et samliv fullt av kontroll og manipulering fra hennes side. Anonymkode: 52d6b...b78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #91 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Bedre med alkohol enn psyko damer. De er det 85% av. Anonymkode: 8307c...de8 Ingen som hindrer deg i å leve et lykkelig samliv med flaska i stedet for dame🙂 Anonymkode: 1183c...c38 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #92 Del Skrevet 26. desember 2024 Memorangen skrev (29 minutter siden): Begynne å servere alkohol kl 4? Høres ut som hun kommer fra en familie av alkoholikere. Som da forklarer reaksjonen hennes. Alkohol kl 4 eller 2 eller 12 gjør deg ikke til alkoholiker. «Den farmakologiske, psykiatriske definisjonen av alkoholisme er basert på en persons avhengighetsfølelse, det vil si intens craving, tap av kontroll over alkoholinntaket, fysiske abstinenssymptomer og toleranse av alkohol. I bunn og grunn innebærer alkoholisme at en person er fysisk og psykisk avhengig av alkohol, og at de fortsetter å drikke, uansett de negative konsekvensene. Det er viktige forskjeller mellom moderat eller sosial drikking og alkoholavhengighet som gjør det mulig å skille en alkoholiker fra en ikke-alkoholiker. Denne forståelsen og bevisstheten kan hjelpe med forebygging og tidlig intervensjon.» https://www.terapivakten-kurs.no/blog/92189-dette-er-definisjon-pa-en-alkoholiker Anonymkode: 85a0b...e25 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #93 Del Skrevet 26. desember 2024 Memorangen skrev (31 minutter siden): Begynne å servere alkohol kl 4? Høres ut som hun kommer fra en familie av alkoholikere. Som da forklarer reaksjonen hennes. Jasså? Vi spiser middag kl 17 på julaften. Før vi setter oss til bords skåler vi julen inn med ett glass champagne. Vil ikke si vi er alkoholikere akkurat😂 Anonymkode: 39a6a...b09 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #94 Del Skrevet 26. desember 2024 Her er det fullstendig uaktuelt med alkohol i jula, så en øl hadde vært en for mye. De som ikke aksepterer det kan dra et annet sted. Anonymkode: f45cb...ee3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #95 Del Skrevet 26. desember 2024 Jeg reagerer mest på at dere ikke har spist middag innen kl 20 på julaften Et par øl før middagen er helt innafor - og et par øl til middagen 😉 Og jeg er faktisk dame.... Til dere menn: Finn dere damer som ikke er hysteriske før dere forplikter dere - det blir bare verre med årene, spesielt når damene blir gravide 😉 Anonymkode: 2be98...441 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #96 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Her er det fullstendig uaktuelt med alkohol i jula, så en øl hadde vært en for mye. De som ikke aksepterer det kan dra et annet sted. Anonymkode: f45cb...ee3 Denne gangen serverte vertskapet alkohol. Du kan holde dine problemer for deg selv. Anonymkode: 52d6b...b78 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #97 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Akkurat ! Folk som legger opp til stort alkoholkonsum begynner gjerne tidlig på dag. Anonymkode: 1ca87...667 Jeg har drukket et glass champagne kl 9 på 17. mai uten at jeg drakk noe mer den dagen og uten at jeg eller de rundt meg opplever ulemper med mitt alkoholkonsum. Ideen om at tiden på døgnet betyr noe for om man har et problem virker litt foreldet. Litt som den gamle Norske ideen om at han som drikker seg fra sans og samling på bygdehuset på lørdag er «sunn Norsk mann», mens hun som drikker et glass vin til maten på en tirsdag er alkoholiker. Det viktigste er etter min mening i hvor stor grad man «blir en annen» av å drikke alkohol (som henger sammen med hvor mye man drikker), hvor mye dette hindrer deg og de rundt deg fra å ha de livene dere ønsker, og hvor sterkt «suget» etter alkohol er på lørdager, til forballkampen, ved grillen etc. Anonymkode: 85a0b...e25 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Memorangen Skrevet 26. desember 2024 #98 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Alkohol kl 4 eller 2 eller 12 gjør deg ikke til alkoholiker. «Den farmakologiske, psykiatriske definisjonen av alkoholisme er basert på en persons avhengighetsfølelse, det vil si intens craving, tap av kontroll over alkoholinntaket, fysiske abstinenssymptomer og toleranse av alkohol. I bunn og grunn innebærer alkoholisme at en person er fysisk og psykisk avhengig av alkohol, og at de fortsetter å drikke, uansett de negative konsekvensene. Det er viktige forskjeller mellom moderat eller sosial drikking og alkoholavhengighet som gjør det mulig å skille en alkoholiker fra en ikke-alkoholiker. Denne forståelsen og bevisstheten kan hjelpe med forebygging og tidlig intervensjon.» https://www.terapivakten-kurs.no/blog/92189-dette-er-definisjon-pa-en-alkoholiker Anonymkode: 85a0b...e25 tja det er nå en glidende overgang her. Vil nå si at å sitte i stua og drikke mens kjæresten går på rommet uansett er veldig spesielt. Da er jo settingen såpass at man faktisk ikke burde drikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Memorangen Skrevet 26. desember 2024 #99 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jasså? Vi spiser middag kl 17 på julaften. Før vi setter oss til bords skåler vi julen inn med ett glass champagne. Vil ikke si vi er alkoholikere akkurat😂 Anonymkode: 39a6a...b09 tja jo men høres jo mer ut som de drakk kontinuerlig fra kl 16. Og jeg tenker at om en i familien har en sånn reaksjon på andres alkoholbruk er jo det faktisk grunn nok til å la være. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #100 Del Skrevet 26. desember 2024 Om ens nærmeste synes det er et problem, så er det ofte det. Anonymkode: f52d4...9e5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå