Gå til innhold

Kjæresten mener jeg drikker for mye

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er ikke lett. Er dette Dama med stor D, så er det å drikke på juledagen et lite offer, ta bilen, så kan du kjøre hjem som helten i historien. Da altså forutsatt at du ellers kan få rast fra deg litt? Hyttetur med gutta  eller noe? 
Er det barn til stede, så må man jo være forsiktig med alkohol. Det kan gjøre dem utrygge. Juleaften er vel for det meste barnas kveld? 
Når alt dette er sagt, det var ingen grunn til å reagere på konsumet, med mindre alle de andre fortsatt satt med sin første øl. Det er viktig å ikke «gå i brudd» heller. Vertene setter tempo for drikking. Utover det ville du være tilnærmet edru, men ikke kjørbar kanskje. Her ligger det noe annet bak som du bør ta opp når dere er på tomannshånd. 

Etter 50+ år: Ikke drikk mye i jobbsammenheng, eller slik som her.  Slipp deg bare løs med gode venner i trygge rammer.

Anonymkode: 94e9c...0ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er på vei til å bli alkoholiker, men ser det ikke selv. Trist!

Anonymkode: acff8...040

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg har vært sammen med en alkoholiker og han hadde i følge seg selv ikke noen problemer med alkohol, det var jeg som lagde problemer.

Men det kan ikke være tilfellet her? Etter tre øl på fire timer, så ville ver dyret ha våknet hos en alkoholiker? Full jaktmodus på mer osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er ikke lett. Er dette Dama med stor D, så er det å drikke på juledagen et lite offer, ta bilen, så kan du kjøre hjem som helten i historien. Da altså forutsatt at du ellers kan få rast fra deg litt? Hyttetur med gutta  eller noe? 
Er det barn til stede, så må man jo være forsiktig med alkohol. Det kan gjøre dem utrygge. Juleaften er vel for det meste barnas kveld? 
Når alt dette er sagt, det var ingen grunn til å reagere på konsumet, med mindre alle de andre fortsatt satt med sin første øl. Det er viktig å ikke «gå i brudd» heller. Vertene setter tempo for drikking. Utover det ville du være tilnærmet edru, men ikke kjørbar kanskje. Her ligger det noe annet bak som du bør ta opp når dere er på tomannshånd. 

Etter 50+ år: Ikke drikk mye i jobbsammenheng, eller slik som her.  Slipp deg bare løs med gode venner i trygge rammer.

Det er ikke gitt at vertskapet er særlig flink med alkohol heller. En plausibel forklaring på situasjonen kan være nettopp at foreldrene til dama har en tendens til å drikke en del og dama synes ikke noe om det / er var på det / har opplevd nedsiden med det. Så om foreldrene er drøye på flaska ville de naturlig nok ikke sett problemet i å "drekka litt", og mest sannsynlig hatt nokså løssluppen tilgang.

Nok av barn som har opplevd foreldre som er glade i å drikke og som tar et par steg i motsatt retning selv. Høres for meg ut som om TS har møtt en slik kvinne.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal snakke ordentlig med henne om hva det handler om før du drar noen konklusjoner. Tenker som flere andre her at hun kan ha noen vonde minner med alkohol som gjør at hun blir engstelig når andre, kanskje spesielt kjæresten, drikker. Det betyr ikke at du skal bli avholds, men om hun har issues med helt normal drikking må hun bli klar over det. Så må dere møtes en plass på halvveien til hun har klart å jobbe seg gjennom det og blitt trygg på at du ikke er en stordrikker. 

Anonymkode: 4d339...e54

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Even Tuell skrev (4 minutter siden):

Det er ikke gitt at vertskapet er særlig flink med alkohol heller. En plausibel forklaring på situasjonen kan være nettopp at foreldrene til dama har en tendens til å drikke en del og dama synes ikke noe om det / er var på det / har opplevd nedsiden med det. Så om foreldrene er drøye på flaska ville de naturlig nok ikke sett problemet i å "drekka litt", og mest sannsynlig hatt nokså løssluppen tilgang.

Nok av barn som har opplevd foreldre som er glade i å drikke og som tar et par steg i motsatt retning selv. Høres for meg ut som om TS har møtt en slik kvinne.

Ja. Enig. Det er også en helt plausibel forklaring. Andre folk har skrevet det over. DJ-er må de ta en samtale. Selv kjører jeg ofte på juleaften, hvis ikke er det hjemme hos oss og da må jeg lage maten. Drikker ikke noe særlig og slapper heller ikke av før gjestene har dratt og ungene har gått opp

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Hei,

Dama jeg er sammen med nå klager over at jeg oppfører meg rart og annerledes hver gang jeg drikker alkohol. Alle eksene mine derimot har tidligere sagt at det er så merkelig  med meg fordi uansett for hvor mye jeg drikker oppfører jeg meg alt for normalt, som om jeg ikke har drukket. Har nå feiret jul med min nye svigerfamilie, og igjen har dama laget et stort nummer over at jeg er full og drikker for mye allerede etter første øllen. I går på julaften havnet hun i krangel med sin familie allerede klokken 8 fordi hun mente jeg var for full (De serverte alkoholen ca fra klokken 4, og jeg hadde drukke 2 øl og halveis ferdig med 3 klokken 8). Hennes familie mente jeg ikke hadde gjort eller sagt noe galt, og det endte med at jeg satt med hennes familie i stuen og pratet resten av julaften mens hun lå på soverommet. Vil bare ha ett second opinion her. Er det meg eller henne som har gjort noe galt her?

Anonymkode: bfa68...0b2

Deg.
I et forhold er det den parten som drikker minst / er mest var på drikkinga som setter grensen for hva som er akseptabelt. Forhold hvor en insisterer på å drikke mer enn den andre syns er stas blir sjeldent lange. Ut fra det du beskriver er det ikke første gangen dere krangler om alkohol og drikking ... men dere har aldri kommet til noen enighet.... og du fortsetter å drekka.

Vil også tippe at hun selv drikker lite? Det er ofte de som ikke drikker eller drikker lite som er mer observant på hvordan folk endrer seg med alkohol innabords. Kan jeg tippe at eksene dine som syns du var så "flink til å drekka uten å bli full" også drakk selv? Folk som selv har drukket alkohol har begrenset evne til å bedømme hvordan seg selv og andre endres i takt med promillen. Så om de var med å festinga er deres "vitnemål" omtrent null verdt. Litt flåsete; man spør ikke en full fyr om å bedømme hvor full en annen fyr er.

Til syvende og sist må du bestemme deg hva som er viktigst; flaska eller dama; kjæreste eller øl?

Uansett er får du terningkast 0 som kjæreste som velger å sitte nede i stua å drekke med svigerforeldre enn å ta en prat med kjæresten som ligger alene på senga ... på selveste julekvelden. Når du tar det valget vil jeg påstå at du har et alkoholproblem.

• Liker 13
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Lavmåls med julefeiring der alkoholen blir slengt på bordet før middagen er ferdig. 
Toppen er hvis det er barn til stede. 
Å drikke for å bli full på en julaften er helt på trynet 

Anonymkode: 1ca87...667

Hvorfor tenker du at han drakk for å bli full?

Anonymkode: 569c4...d4f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tenkte det samme.

I Norge har vi drukket øl i langt over 1000 år.

Oversensitive kvinner skal ikke få ødelegge denne tradisjonen.

Anonymkode: ed663...001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Hva har det med saken å gjøre? Forhold deg til fremlagt fakta og du forstår hvor gal denne dama er.

Her er det bare å dumpe, og sende henne rett tilbake til rennesteinene hvor hun hører hjemme.

Selvfølgelig har dette noe med saken å gjøre. Hvis han drikker hyppig, er det en del av selve saken.

Anonymkode: c8f66...3a1

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker på hele settingen. 
Vertskapet legger opp til en del alkoholkonsum, og TS som er gjest følger på. 
Er en gjest så bruker en huet 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte det samme.

Er du den siste neandertaler? 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig har dette noe med saken å gjøre. Hvis han drikker hyppig, er det en del av selve saken.

Anonymkode: c8f66...3a1

Hyppig???

Hvor der du dette i historien?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du den siste neandertaler? 

Ja, og til tross for det er jeg bedre til å formulere meg enn deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Lavmåls med julefeiring der alkoholen blir slengt på bordet før middagen er ferdig. 
Toppen er hvis det er barn til stede. 
Å drikke for å bli full på en julaften er helt på trynet 

Helt enig; juleaften er kvelden da man har en koselig feiring hjemme og går i kirken.

At Laila og Ronny planlegger å feire med to kasser øl og hjemmebrent, sier langt mer om nivået de befinner seg på enn om julefeiringen som helhet.

Anonymkode: 10f38...ca0

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tenkte det samme.

Det er helt fair å mene at øl er viktigere enn kjæresten.
Du er en råtten kjæreste i så fall ... og neppe (forhåpentligvis) kjæreste særlig lenge.

Selv velger jeg heller "brus og fitte" enn "drekking og en runk alene". Men bevarse, folk kan velge selv hva de foretrekker.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Ja, og til tross for det er jeg bedre til å formulere meg enn deg.

Hva har graden av formulering med dette å gjøre? Du skjønner sikkert at jeg er imot fyll på en julefeiring med familie til stede? 
Det er så labert som en kan få det 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt enig; juleaften er kvelden da man har en koselig feiring hjemme og går i kirken.

At Laila og Ronny planlegger å feire med to kasser øl og hjemmebrent, sier langt mer om nivået de befinner seg på enn om julefeiringen som helhet.

Hva vet du om trådstarter?

Det er ikke sikkert at TS tror på en 100% oppdiktet klovn (Jesus).

Julen har for de fleste blitt en tvang hvor man bør gjøre det beste ut av det, enten man tror på julenissen, jesus, eller ingen av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

... noe som for øvrig også gjelder 17. mai. Laila og Ronnys historiekunnskaper er så som så og hva som skjedde i 1814 aner de ikke siden det er så lenge siden, men å helle i seg alkohol - det kan de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva vet du om trådstarter?

Det er ikke sikkert at TS tror på en 100% oppdiktet klovn (Jesus).

Julen har for de fleste blitt en tvang hvor man bør gjøre det beste ut av det, enten man tror på julenissen, jesus, eller ingen av dem.

Det høres ut som du har en fantastisk hyggelig jul 🤣

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...