Gå til innhold

Kommer trygda den 17 eller den 20?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 25.12.2024 den 21.44):

Pleier ingen på dette forumet å få trygden på samme dato siden det alltid dukker opp disse trådene?

Anonymkode: 8196f...f3b

Disse tråder er stygg trolling for å få frem de som går på trygd. 

Anonymkode: 4dc9d...fe5

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er det da slettes ikke. Ser du på linken over her så er garantidatoen i januar den 17. Dermed kommer trygda på konto den 16. :) 

Anonymkode: e0f34...600

Da har de i så fall forandret det fra neste år... 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.12.2024 den 0.07):

Nei, det gjør du nok ikke.

Anonymkode: ab48f...5fb

Jo, jeg har alltid siden jeg fikk innvilget uføretrygd fått den en dag før. Dette er forskjellig fra bank til bank og i min bank, så tikker den inn dagen før. F eks så fikk jeg trygden for Desember 11.12 i stedet for 12.12. I November så fikk jeg den 19.11 istedet for 20.11. I oktober fikk jeg trygden 17.10 istedet for 18.10 osv. Den kommer alltid en dag før i min bank.  

Anonymkode: 27183...489

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.12.2024 den 1.54):

Neida. Ingen får den 2 dager før siste utbet.dato

Siste utbetalingsdato? Nei, du får det innen midnatt 17, altså ila 16. 

Anonymkode: 48634...14b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mardina skrev (3 timer siden):

Da har de i så fall forandret det fra neste år... 🤔

Hva er nytt for neste år, at folk på forumet her skjønner ordene « innen « og « garantidato» ? Selvsagt kommer trygden den 16 for og være inne på konto den 17. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hva er nytt for neste år, at folk på forumet her skjønner ordene « innen « og « garantidato» ? Selvsagt kommer trygden den 16 for og være inne på konto den 17. 

Normalt sett kommer ikke trygden den 16 i mnd. Det vil du også se om du googler uføretrygd+ utbetalingsdato 😊 Det er kun nå i januar+ at den kommer tidligere i mai og desember. Resten av mnd neste år kommer den rundt 19. Det finner du ut ved å google. Så du trenger ikke fremstå som en besserwisser 🙄

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (43 minutter siden):

Normalt sett kommer ikke trygden den 16 i mnd. Det vil du også se om du googler uføretrygd+ utbetalingsdato 😊 Det er kun nå i januar+ at den kommer tidligere i mai og desember. Resten av mnd neste år kommer den rundt 19. Det finner du ut ved å google. Så du trenger ikke fremstå som en besserwisser 🙄

Google? Nei, jeg trenger ikke det. 
selvagt kommer ikke trygden normalt den 16. I januar i år faller den 20 på en mandag , og da er garantidatoen 17, altså kommer trygden den 16.  sånn har det alltid vært. Så du innrømmer at det kommer inn på konto 19 når garantidatoen er 20, men det er forandret fra neste år om den kommer 16 når garantidatoen er 17? 
du kan google så mye du vil, jeg ser bare på historikken på bankkontoen min . Og nei, spiller ingen rolle for meg om den kommer på dato, jeg er aldri blakk. Jeg har orden på økonomien og skjønner betydningen av  garantidato og « innen «. Det er ikke besserwisser. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Google? Nei, jeg trenger ikke det. 
selvagt kommer ikke trygden normalt den 16. I januar i år faller den 20 på en mandag , og da er garantidatoen 17, altså kommer trygden den 16.  sånn har det alltid vært. Så du innrømmer at det kommer inn på konto 19 når garantidatoen er 20, men det er forandret fra neste år om den kommer 16 når garantidatoen er 17? 
du kan google så mye du vil, jeg ser bare på historikken på bankkontoen min . Og nei, spiller ingen rolle for meg om den kommer på dato, jeg er aldri blakk. Jeg har orden på økonomien og skjønner betydningen av  garantidato og « innen «. Det er ikke besserwisser. 

Når garantidato er 20, så kommer pengene på konto den 19 ja. Sånn har det vært i årevis. 

Og når jeg sjekket for et par uker siden, så stod det ikke at garantidato var 17 januar. Det er jeg ganske bombesikker på, da jeg sjekker dette jevnlig. 

Det er jo fint for deg at du har kontroll på økonomien din og aldri er blakk. Men da er du nok ikke ufør heller. Mange uføre lever fra utbetaling til utbetaling. Det er ingen hemmelighet at uføretrygd-satsen er for lav opp mot prisnivået som er i Norge nå. Mange uføre sliter med å få det til å gå rundt, uansett hvor flink man er til prioritere. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja, jeg er blakk allerede og tom for Pepsi max 😪

Anonymkode: 9ef8f...4a7

Skjønner at du vil være anonym - det viser i hvert fall at intelligensnivået ditt er over 60..siden du er litt flau over å stå for meningene dine om de mest sårbare menneskene i samfunnet.

Anonymkode: 1409f...356

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Disse tråder er stygg trolling for å få frem de som går på trygd. 

Anonymkode: 4dc9d...fe5

Kun om man vil at det skal være slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Siste utbetalingsdato? Nei, du får det innen midnatt 17, altså ila 16. 

Det blir nok den 17. Men det blir fint når trygden kommer.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mardina skrev (20 timer siden):

Når garantidato er 20, så kommer pengene på konto den 19 ja. Sånn har det vært i årevis. 

Og når jeg sjekket for et par uker siden, så stod det ikke at garantidato var 17 januar. Det er jeg ganske bombesikker på, da jeg sjekker dette jevnlig. 

Det er jo fint for deg at du har kontroll på økonomien din og aldri er blakk. Men da er du nok ikke ufør heller. Mange uføre lever fra utbetaling til utbetaling. Det er ingen hemmelighet at uføretrygd-satsen er for lav opp mot prisnivået som er i Norge nå. Mange uføre sliter med å få det til å gå rundt, uansett hvor flink man er til prioritere. 

Jo, jeg er ufør. Det er bare tull at uføre har minus på konto og er tomme for Pepsi Max og rullings en uke for « trygd». Selv om en ikke har det fett er det fullt mulig og være økonomisk . Ja, jeg er enige i at satsene ikke har økt i takt med prisveksten, men det har ingenting med og ikke skjønne hvor lenge pengene skal strekke til, eller ikke ha peiling på når man får penger neste gang.  Det sto 17 som garantidato når denne tråden ble opprettet. Og da kommer pengene 16. og det er ikke noe nytt fra neste år at pengene kommer dagen før de garantert skal være inne på konto som du skrev. Og anbefalte og google. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det blir nok den 17. Men det blir fint når trygden kommer.

Hva er det som blir så fint når trygden kommer? Det blir helt sikkert den 16. også tror jeg de fleste uføre ikke tar helt av, men har en helt vanlig torsdag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jo, jeg er ufør. Det er bare tull at uføre har minus på konto og er tomme for Pepsi Max og rullings en uke for « trygd». Selv om en ikke har det fett er det fullt mulig og være økonomisk . Ja, jeg er enige i at satsene ikke har økt i takt med prisveksten, men det har ingenting med og ikke skjønne hvor lenge pengene skal strekke til, eller ikke ha peiling på når man får penger neste gang.  Det sto 17 som garantidato når denne tråden ble opprettet. Og da kommer pengene 16. og det er ikke noe nytt fra neste år at pengene kommer dagen før de garantert skal være inne på konto som du skrev. Og anbefalte og google. 

Savner både brusen og røyken 🤣 Slutta med begge deler før jeg ble syk/ufør 🤪 Sparer penger hver måneden, så brukskontoen er i null når ny trygd kommer 😅

Men ja, trygda kommer den 16. 

Anonymkode: afdb5...922

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er det som blir så fint når trygden kommer? Det blir helt sikkert den 16. også tror jeg de fleste uføre ikke tar helt av, men har en helt vanlig torsdag. 

Det blir fint, da hele trygden havner på sparekontoen. Jeg har nok igjen av den forrige til å holde det gående en måned til. Jeg har heller ingen tro på at de fleste uføre tar helt av og har heller aldri påstått det. Skjønner ikke hvor det kom fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...