Gå til innhold

Klager man kun over Egon for å være kul?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er det virkelig så dyrt? Valgte å ikke kommentere pris i mitt første innlegg, da det er en kjede jeg kuttet ut for en god tid tilbake, nettop på grunn av bruken av industrimat, ferdigmat, oppvarming av ingredienser, med mer. 

Var ute og spiste nydelig juletallerken før jul. Saftig ribbe med sprø svor, grov medister, urøkt pinnekjøtt, saftige dadler, sprøstekt grønnkål, smaksrik rødkål og en nydelig saus. Til ca 500. 

Anonymkode: 9bd59...057

Club sandwich: 242,-

Biff fra 419 til 492,-

https://egon.no/menyen

Anonymkode: dee30...a75

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men det er jo variasjonen i menyen som er bra med Egon da. 

Anonymkode: 4a88e...123

det er jo egentlig et tegn på at det er en "bad" restaurant da.. :P 

Anonymkode: 0c4d5...c03

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Men det er jo variasjonen i menyen som er bra med Egon da. 

Anonymkode: 4a88e...123

Jo lengre meny, jo dårligere kvalitet. For da baserer man seg på mye som allerede er laget, halvfabrikata, med mer.

De beste restaurantene er de som gir deg 7 faste retter. Med mulighet for å finne alternativer om det er noe du ikke klarer å spise. Eller de som tilbyr maks 3-4 retter til hver av for- og hovedrett. 

Anonymkode: 9bd59...057

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror mange klager på Egon fordi det er trendy. Egon er ikke kult nok.

Personlig syntes jeg Egon er helt topp dersom man er en gjeng som skal spise, for der finner alle noe på menyen de kan ha. Skal jeg spise alene eller bare med et par andre velger jeg heller en annen restaurant hvor maten er både billigere og ofte bedre. På Egon vet man derimot alltid hva man får. Et helt greit, men et overpriset måltid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Nei, man klager fordi maten ikke er god. 

Anonymkode: 6c4ac...a7b

Å? Synes den er helt grei, jeg. Som en hvilken som helst lignende restaurant. Går selvsagt ikke dit for de store kullinariske opplevelsene, men maten smaker godt og går ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er maten der kjedelig, tror jeg har spist der en gang, og ikke fordi jeg valgte det. Når jeg spiser ute vil jeg ha utenlandsk mat som jeg ikke kan lage like godt hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dyrt i forhold til kvaliteten man får. Det finnes bedre alternativer!

Om det er «in» å klage på Egon vet jeg ikke. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror jeg kun har spist på Egon en gang så jeg kan igrunnen ikke uttale meg om hvordan maten er, men om jeg var i en storby, så tror jeg nok at jeg ville valgt noe annet når jeg først hadde mulighet. Men om man er litt kresen og "enkel" kan jeg forstå at man velger Egon. Nå hørtes jeg litt stygg ut og det var faktisk ikke meningen, men jeg tenker på en måte at folk er litt enkle når de bare følger strømmen.

Anonymkode: 9c0be...04a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spiste ofte på Egon for mange år siden og syntes de hadde gid mat da, nå vet jeg ikke. Har Egon tapt seg de siste årene?

Anonymkode: 3b43a...eb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får ikke det man betaler for. Man kan betale tilsvarende for et bedre måltid på en annen restaurant. Det er aldri fælt, det bare gir meg ikke noe. Jeg tenker ikke wow etter jeg har vært på Egon, jeg kjenner meg bare mett. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg jobbet på Egon for rundt 20 år siden, og er imponert over hvor variert og mer spennende menyen er nå sammenlignet med den gang. Tror vi endret meny en eller to ganger i året, og da var det minimale endringer på utvalg. Konseptet til Egon den gang var mest mulig effektivitet med tanke på hvor lang tid det tok å lage maten og mulighet for å kunne lage flest mulig antall retter basert på samme råvarer/tilbehør/tilberedingsmetode. Dette er vel ikke unikt for Egon, da de fleste restauranter ønsker å unngå feks matsvinn. Det var et mål at det skulle ta maks x antall minutter fra maten var bestilt til den var servert, slik at det kunne bli høyest mulig inntjening per bord ved flere bordsettinger på samme bord per dag. Jeg vil tro at det er ganske lik filosofi i dag, selv om de har økt variasjonen på menyen betraktelig. Et eksempel på dette er at de nå tilbyr fløtegratinerte poteter, noe som var et stort ønske fra gjestene da jeg jobbet der. Grunnen til at det ikke var en mulighet den gang var at det ble ansett som for tidkrevende å lage dersom målet om x antall minutter skulle holdes. 

Det som er positivt med Egon er at det er uformelt og folkelig, og at de fleste vil finne noe på menyen de kan like. Det er greit å dra dit med barn, både fordi det er tilrettelagt og fordi det er en helt grei barnemeny med flere alternativer som er sunnere enn det vanlige "burger og pølse" som ofte er det eneste på barnemenyer. Jeg har aldri opplevd dårlig mat på Egon, og er positivt overrasket over mangfoldet på menyen nå sammenlignet med da jeg jobbet der. Egon er alltid er trygt valg i så måte. 

Det jeg synes er negativt med Egon er som flere sier: prisnivået er for høyt i forhold til kvaliteten på det man får. Det betyr ikke at kvaliteten er dårlig, men at kvaliteten er langt dårligere enn det man kan få for samme pris på det jeg vil kalle kvalitetsrestauranter med for eksempel hvite duker og servitører som kan faget sitt og ikke bare går til bordet med mat som de setter fra seg. Flere har nevnt navn på slike restauranter i denne tråden. Nå bor ikke jeg i en storby, men det finnes mange restauranter her som er langt bedre enn Egon, og jeg blir alltid litt skuffet når jeg skal møte venner og vi ender opp på Egon og ikke velger en av disse andre. Men jeg blir jo selvsagt med og finner alltid noe godt, og kritiserer aldri valget av spisested. 

Anonymkode: 58ca1...c2a

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 25.12.2024 den 21.39):

Har sett mange tråder hvor folk klager over Egon her på Kvinneguiden. Her er min tråd.

......

Flere som har samme erfaring? Altså at dere føler folk klager over Egon for å posere?

Jeg skjønner selvsagt at en del ikke liker maten på Egon. Smaken er som baken, delt i to. Men det virker veldig trendy å klage på nettopp Egon.

det er i hvert fall typisk at i tråder om Egnon så svarer de som liker kjeden ved å snakke nedsettende (snobb, poserer etc) om de som er kritiske - ikke ta tak i selve maten/kritikken (dyrt og middelmådig).

er vel ikke helt uvanlig taktikk når man ikke har saklige argumenter.

skjer det samme hvert år da maten på eks tusenfryd slaktes i avisene: ledelsen går ut og "matsnobber trenger vi ikke her", " de går jo ikke hit for gourmetopplevelse", "nei, vi er ikke maaemo"

Egon hadde vært helt ok og et supert sted om prisene var 1/2 parten. Bra fastfoodsted.

Anonymkode: 8951d...34e

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er ganske utrolig at Egon fortsatt er så utbredt. Hvem går dit lengre?? 

I Stavanger for eksempel ligger Egon rett ved siden av Olivias. Hvorfor velger da noen å gå på Egon i stedet? Det er dyrere og dårligere kvalitet, mørkt og dunkelt. Det er også kort vei til bedre restauranter. 

Samme i Sandnes, Egon ligger rett ved Olivias, Mathallen og Sumo. HVORDAN kan Egon overleve når konkurransen er som den er? 

Eller Egon ved Oslo S. Masse gode restauranter i nærheten. Hva overlever de egentlig på? 

Jeg skjønner det ikke. 🙈 

KAN skjønne at man stikker innom når man er veldig sulten og det ikke finnes bedre alternativer i umiddelbar nærhet. Sist jeg spiste på Egon var i sommer, hadde to sultne unger og det var milelang kø til de andre stedene. Men jeg forstår at de økonomisk kan overleve på å være en dyr nødløsning? De har jo gedigne lokaler. Lite folk er det også der... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

I februar er det 13 år siden siste tur på en Egon for meg. Jeg spiste da intetsigende tapas, og en i følget spiste en burger som ikke smakte friskt. Husker vi spiste en del pizzabuffet som tenåringer, og en papp-pizza med tynn bunn senere, samt noen ganger bistromat. Dette er fra Bergen, Oslo og Haugesund. 

Jeg ville ikke funnet på å gå på Egon igjen, det er så mye annet som smaker bedre og gir bedre service og  bedre valuta for pengene. Jeg misliker å gå ut og så føle meg snytt for både maten og opplevelsen. 

Anonymkode: 43315...a22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 26.12.2024 den 0.21):

Veldig mange som spiser på Egon, så noe må de jo gjøre riktig. 

Anonymkode: 71d17...a11

Det blir en slags fattigmannsrestaurant for de som ikke har råd til en skikkelig restaurant. Selv om Egon ikke er billig og hvertfall ikke i forhold til maten som serveres. Jeg har jobbet på en La Baguette-kafé en gang i tiden og den kjeden og Egon bestiller tydeligvis maten fra samme sted, for en del av varene er like, men dyrere hos Egon. Som kaller seg restaurant. Egon lager f eks ikke kakestykkene selv og regner med det også gjelder den øvrige maten. Tipper mange av middagene er ren oppvarming. 

Anonymkode: e09d2...221

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det blir en slags fattigmannsrestaurant for de som ikke har råd til en skikkelig restaurant. Selv om Egon ikke er billig og hvertfall ikke i forhold til maten som serveres. Jeg har jobbet på en La Baguette-kafé en gang i tiden og den kjeden og Egon bestiller tydeligvis maten fra samme sted, for en del av varene er like, men dyrere hos Egon. Som kaller seg restaurant. Egon lager f eks ikke kakestykkene selv og regner med det også gjelder den øvrige maten. Tipper mange av middagene er ren oppvarming. 

Anonymkode: e09d2...221

Men de har jo like dyre hovedretter som skikkelige restauranter i mellomsjiktet prismessig! 

For prisen på Egon HAR man råd til mye bedre restaurantmat. Jeg mener Egon heller er restaurant for folk som ikke er interessert i mat overhodet, evt litt redde for mat, slik at de må ha et sted med endeløse og trygge valgmuligheter. For å kunne være fornøyd med Egon må man legge vekt på alt annet enn den faktiske smaken og kvaliteten på maten.

Anonymkode: b8f75...a29

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg mener Egon heller er restaurant for folk som ikke er interessert i mat overhodet, evt litt redde for mat, slik at de må ha et sted med endeløse og trygge valgmuligheter. For å kunne være fornøyd med Egon må man legge vekt på alt annet enn den faktiske smaken og kvaliteten på maten.

Anonymkode: b8f75...a29

Nettopp. Egon er en slags «barnemeny for voksne» hvor uansett hvor sære, kresne eller nevrotiske noen er mhp mat så finner man ett eller annet man kan spise. Når 20 foreldre på fotballen som kommer fra alle lag av samfunnet med få andre felles holdepunktet enn at de har et barn på 11 så er Egon der med ledig langbord, alle mulige matretter og velkommen inn.

Hvis jeg skal spise med dama eller alene så velger jeg heller en plass som serverer noe nytt (for meg), som gir meg en slags utfordring, som har fallhøyde og hvor hovedrettene koster omtrent som på Egon.

Anonymkode: dee30...a75

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
issoras skrev (6 timer siden):

Jeg syns det er ganske utrolig at Egon fortsatt er så utbredt. Hvem går dit lengre?? 

I Stavanger for eksempel ligger Egon rett ved siden av Olivias. Hvorfor velger da noen å gå på Egon i stedet? Det er dyrere og dårligere kvalitet, mørkt og dunkelt. Det er også kort vei til bedre restauranter. 

Samme i Sandnes, Egon ligger rett ved Olivias, Mathallen og Sumo. HVORDAN kan Egon overleve når konkurransen er som den er? 

Eller Egon ved Oslo S. Masse gode restauranter i nærheten. Hva overlever de egentlig på? 

Jeg skjønner det ikke. 🙈 

KAN skjønne at man stikker innom når man er veldig sulten og det ikke finnes bedre alternativer i umiddelbar nærhet. Sist jeg spiste på Egon var i sommer, hadde to sultne unger og det var milelang kø til de andre stedene. Men jeg forstår at de økonomisk kan overleve på å være en dyr nødløsning? De har jo gedigne lokaler. Lite folk er det også der... 

Det er nok som på McDonald's. Man vet hva man får, maten er ikke for sterk eller rar, og det er aldri direkte dårlig. Pluss større utvalg i retter enn en italiensk/japansk restaurant. En del plasser har fine lokaler om man liker den stilen, og ofte sentralt.

I byen jeg bor i har Egon den mest attraktive lokasjonen i hele byen, og "overtok" nok mange kunder fra stedet som lå der før. 

Anonymkode: 65f18...02f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...