AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:44 #21 Del Skrevet torsdag kl 10:44 Jeg kan bo hvor jeg vil, og har også flyttet så mye at jeg ikke er "fra" et sted (uansett hvilket sted jeg oppgir føles det ihvertfall helt feil). Jeg har bodd i Finnmark, Troms, Aust Agder, Bergen, Oslo og flere mindre steder på Østlandet. Finnmark og Troms utgår med høye kneløft pga klima/mørke (får mørketidsdepresjon), men også fordi menneskene ikke er noe spesielt hyggelige. Østlandet er min favoritt sånn klima-messig, og det er kort vei til fjellet for å stå på ski, og også til Gardermoen (elsker å reise). Nå har jeg partner som gjør at jeg bor akkurat der jeg bor, men hadde jeg vært singel hadde jeg flyttet til Tønsberg, eller kanskje til Bodø (fordi min mor og tante som begynner å dra på åra bor der). Jeg elsker Nordland, men kystklimaet kan bli litt slitsomt til tider. Anonymkode: 074cf...002 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:46 #22 Del Skrevet torsdag kl 10:46 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Liker minst mulig snø og best klima. Er det da best å bo i nærheten av Oslo eller i nærheten av Kristiansand da? Liker å bade om sommeren og å gå i skogen. Blir ikke innlandet men tenkte bare på pris da. Vil bo alene. Har bil. Anonymkode: 0eea1...59a Nei. Oslo og Kristiansand kan faktisk ha hardt klima, forferdelig kalde vintere fordi det ligger åpent mot havet.Men hvis du vil ha Oslo i nærheten, f.eks 1 time unnna, så har du flere gode valg. F.eks Tønsberg, Horten, Holmestrand, Moss. Områdene rundt Kristiansand kan være lite åpne for nye folk, altså det kan være ganske lukket miljø. Sandefjord er en koselig by med flotte strender og turmuligheter. Larvik har flotte turmuligheter og noen ok strender, men kjedelig sentrum. Rimeligere enn Sandefjord. Tønsberg ligger nærmest Oslo, og har også noen fine strender. Men turmessig syns jeg både Larvik og Sandefjord er bedre, samt rimeligere enn Tønsberg. Larvik og Sandefjord er veldig nærme hverandre, så du kan fint bo sentralt i Sandefjord og ta bilen inn til Larvik hvis du vil gå lange turer i marka. Eller bo i Larvik og ta bilen inn til Sandefjord hvis du vil ha bedre utvalg av strender/butikker. Du kan google Vestmarka og Farrisstien i Larvik, her kan du gå i timesvis i fantastisk turterreng. Fordelen med Vestfold vs Agder/Sørlandet, er nærhet til Oslo/Gardermoen. Det er også veldig enkelt med tog til Oslo, og på under 2 timer med bil kan du komme deg til Bø og Lifjell med fantastiske fjellturer. Anonymkode: dabca...8d3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:53 #23 Del Skrevet torsdag kl 10:53 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Er det ikke veldig dyrt å bo i nærheten av havet? Anonymkode: 0eea1...59a Du får leilighet i Sandefjord til rundt 2,5 millioner med nærhet til havet. Men det spørs jo hvor nært, skal du ha utsikt blir det dyrt, men gåavstand/sykkelavstand kan jo også regnes som nærhet. Du har også Stavern som ligger i Larvik kommune. Dette er et idyllisk lite sted mtp skjærgård, og her bor man ofte med gangavstand til havet. Holmestrand og Horten kan man også bo nærme havet. Personlig holder jeg en knapp på Sandefjord fordi jeg syns det er den hyggeligste byen i Vestfold med finest strender, og at du lett kan ta deg inn til Larvik for de mer strabasiøse skogsturen. Sandefjord har masse fine turmuligheter også, både kyststier og skog. Anonymkode: dabca...8d3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:00 #24 Del Skrevet torsdag kl 11:00 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hvor skal jeg bo? Hva er fordeler og ulemper ved å bo ett sted kontra ett annet sted? Jeg har flytta så mye at jeg ikke kommer fra noen sted. Ikke har familie eller venner heller. Hva er fordeler med å bo på Østlandet kontra Sørlandet? Landlig eller midt i mellom eller liten by eller stor by? Innlandet eller ved kysten? Hvor? Jobber heller ikke så jeg aner virkelig ikke noe som helst. Jeg vet ikke hva eller hvor jeg trives fordi har ikke trives før heller. Hus eller rekkehus eller blokk? Jeg har ingen hobbyer. Hvis du er trygda, så bosetter du deg på sørlandet en plass hvor det billig og godt vær. Kjøper deg en snekke, og lever livet. Flytter du til Finnmark som en skrev så ender du bare opp med depresjon, fyll og selvmordstanker. Anonymkode: 6cef3...fa5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:47 #25 Del Skrevet torsdag kl 11:47 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Du får leilighet i Sandefjord til rundt 2,5 millioner med nærhet til havet. Men det spørs jo hvor nært, skal du ha utsikt blir det dyrt, men gåavstand/sykkelavstand kan jo også regnes som nærhet. Du har også Stavern som ligger i Larvik kommune. Dette er et idyllisk lite sted mtp skjærgård, og her bor man ofte med gangavstand til havet. Holmestrand og Horten kan man også bo nærme havet. Personlig holder jeg en knapp på Sandefjord fordi jeg syns det er den hyggeligste byen i Vestfold med finest strender, og at du lett kan ta deg inn til Larvik for de mer strabasiøse skogsturen. Sandefjord har masse fine turmuligheter også, både kyststier og skog. Anonymkode: dabca...8d3 Det er forøvrig et område i Sandefjord som heter Varden/Ringkollen. Dette har fra gammelt av dårlig rykte, men det har blitt mye bedre der. Kommer nok litt an på hvor i feltet man bosetter seg, og som alle steder som er det flaks/uflaks hvem man får som naboer. Men her bor man sentralt, med gangsavstand til både sentrum og sjøen. Du kan sykle til strender hvis du vil, og her får du mye bolig for pengene. Under 2,5 mill for 90-100 m2, og under 2 mill for en grei 2 roms. Det kommer helt an på hva du trives med. Husk at selv om du kanskje får enebolig til samme prisen i f.eks Flekkefjord, så er det store kostnader å vedlikeholde et hus som kommer i tillegg. Jeg hadde ikke selv kjøpt enebolig uten minst 1 million i buffer, med mindre man er i jobb og har mulighet til å legge til side godt med penger hver mnd. Anonymkode: dabca...8d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:15 #26 Del Skrevet torsdag kl 12:15 Høres jo ut som ts, som har " har flytta så mye at jeg ikke kommer fra noen sted", er best kvalifisert til å svare på dette selv med all den erfaringen? Har en mistanke om at det vil være noe feil uansett, og at ts sine utfordringer i livet ikke vil bli borte uansett hvor han eller hun slår seg ned. Anonymkode: 4b1bf...3fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:28 #27 Del Skrevet torsdag kl 12:28 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Høres jo ut som ts, som har " har flytta så mye at jeg ikke kommer fra noen sted", er best kvalifisert til å svare på dette selv med all den erfaringen? Har en mistanke om at det vil være noe feil uansett, og at ts sine utfordringer i livet ikke vil bli borte uansett hvor han eller hun slår seg ned. Anonymkode: 4b1bf...3fc Derfor jeg tidlig tok opp at kanskje terapi/veiledning var på sin plass. Har selv vært en "har bodd overalt og føler ingen tilhørlighet", og vet hvordan det er å føle seg lost mtp hvor det er best å bo. Det beste rådet jeg kan gi til TS, er påminnelsen om at man tar med seg selv uansett hvor man drar. Å flytte hver gang man føler uro/motstand kommer, gjør at man flykter fremfor å konfrontere. Utover det, så er det beste å ta et rasjonelt valg mtp hva man liker, også holde seg der. Flytter man hit og dit ender man opp alene. Anonymkode: dabca...8d3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:29 #28 Del Skrevet torsdag kl 13:29 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis du er trygda, så bosetter du deg på sørlandet en plass hvor det billig og godt vær. Kjøper deg en snekke, og lever livet. Flytter du til Finnmark som en skrev så ender du bare opp med depresjon, fyll og selvmordstanker. Anonymkode: 6cef3...fa5 Anbefaler ikke Sørlandet til noen som allerede i utgangspunktet har lite nettverk. Tristere sted finnes ikke, det må virkelig kjempes for å få mer enn bekjentskaper. Anonymkode: 9a940...103 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:40 #29 Del Skrevet torsdag kl 13:40 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ingen hobbyer? Men kva brukar du dagane dine til? Anonymkode: f3004...d50 Sover mye og er mye inne. Prøver å gå tur. Går tur i skogen med hunden. Er litt på kjøpesenter om formen tillater det bare for å komme meg ut litt. Ellers er jeg inne. Anonymkode: 0eea1...59a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:47 #30 Del Skrevet torsdag kl 13:47 AnonymBruker skrev (3 timer siden): https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=374273976&ci=27 Hiv på en million i oppussing, så har du en flott bolig nær sjøen for under 3 millioner. Anonymkode: 73b10...481 Fint hus men er ikke så glad i naboer tett inntil da jeg har sosial angst. Anonymkode: 0eea1...59a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:48 #31 Del Skrevet torsdag kl 13:48 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Sover mye og er mye inne. Prøver å gå tur. Går tur i skogen med hunden. Er litt på kjøpesenter om formen tillater det bare for å komme meg ut litt. Ellers er jeg inne. Anonymkode: 0eea1...59a Glemte at jeg også ser på Netflix om jeg orker det også. Anonymkode: 0eea1...59a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:53 #32 Del Skrevet torsdag kl 13:53 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Glemte at jeg også ser på Netflix om jeg orker det også. Anonymkode: 0eea1...59a Netflix har de overalt😁 Anonymkode: 48f76...27d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:56 #33 Del Skrevet torsdag kl 13:56 1. Bo i nærheten av familie eller helst langt unna? 2. Om du har hund, nær skogen, og helst ikke områder med Flått… Vestfold og kysten nedover er Flått eldorado. 3. Rimelige boliger unna folk… Mitt forslag er fra Hokksund mot Eggedal - typ Åmot? Anonymkode: 48f76...27d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru Alving Skrevet torsdag kl 13:57 #34 Del Skrevet torsdag kl 13:57 Netflix og turmuligheter finner du over alt. Om du er trygdet og ikke har hverken nettverk eller interesser så ville jeg startet der. Finn ut hva som interesserer deg og om du ikke tross alt har noe som knytter deg til et eller annet sted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:06 #35 Del Skrevet torsdag kl 14:06 fru Alving skrev (7 minutter siden): Netflix og turmuligheter finner du over alt. Om du er trygdet og ikke har hverken nettverk eller interesser så ville jeg startet der. Finn ut hva som interesserer deg og om du ikke tross alt har noe som knytter deg til et eller annet sted. Jeg har ingen spesielle interesser. Anonymkode: 0eea1...59a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet torsdag kl 14:10 #36 Del Skrevet torsdag kl 14:10 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Liker minst mulig snø og best klima. Er det da best å bo i nærheten av Oslo eller i nærheten av Kristiansand da? Liker å bade om sommeren og å gå i skogen. Blir ikke innlandet men tenkte bare på pris da. Vil bo alene. Har bil. Anonymkode: 0eea1...59a Hele veien langs kysten fra Oslo til Kristiansand. Grenland er ganske rimelig relativt sett, ligger ved kysten, tar drøyt 1,5 time til Oslo med bil, og masse turmuligheter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:16 #37 Del Skrevet torsdag kl 14:16 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Fint hus men er ikke så glad i naboer tett inntil da jeg har sosial angst. Anonymkode: 0eea1...59a Hvis du ikke liker naboer tett inntil og har hund, så bør du kanskje ikke bo i blokk? Anonymkode: dabca...8d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:16 #38 Del Skrevet torsdag kl 14:16 Mandal sentrum, da har du kort vei til alt. Senter, gågate og fin skog og strender pluss bussen til Kristiansand er billig men honnørkort. Anonymkode: b4fd5...352 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:18 #39 Del Skrevet torsdag kl 14:18 TS, kan du ikke si hva budsjettet dit er for bolg, for det er så store prisforskjeller de forskjellige stedene. Skal du kjøpe bolig, eller leie? Anonymkode: dabca...8d3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #40 Del Skrevet 10 timer siden Kva med småbruk i Trysil for 1,5? Langt til naboar og tett på skogen ❤️ https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=380012992 Anonymkode: f3004...d50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå