Gå til innhold

100 dager sukkerfri challenge - vil du bli med?

Rufs

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvorfor gidder du å svare liksom. Jeg er slank, har ikke noe med det å gjøre. 😂

Anonymkode: 21ae2...cc3

Det var et spørsmål i trådtittel. Jeg svarte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Her går det fint, den største utfordringen er at jeg blir så lei egg, knekkebrød og sunne ting i lengden. Jeg er elsker ikke å stå på kjøkkenet og er ikke særlig kreativ, så blir litt kjedelige måltider 

Anonymkode: a4b21...abf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Her går det fint, den største utfordringen er at jeg blir så lei egg, knekkebrød og sunne ting i lengden. Jeg er elsker ikke å stå på kjøkkenet og er ikke særlig kreativ, så blir litt kjedelige måltider 

Anonymkode: a4b21...abf

Du kan jo lage ny tråd og be om litt inspo da? 
Går veldig greit for min del og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smileyX skrev (33 minutter siden):

Fullført dag 8 nå 😄

Bra jobbet! Jeg og! 🤩

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte ikke før på mandag, men det har gått fint siden da! Tror ikke jeg går for 100 dager altså, men målet er "noen uker", så får vi se om jeg bare blir der eller ei!

Anonymkode: 6691b...d58

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Chupacabra skrev (1 time siden):

Har ikke tro på noen form for "challenge" dersom målet er å gå ned i vekt.

Målet er å være sukkerfri i 100 dager,  det har ingenting med vekt å gjøre.

Jeg merker selv at jeg får mindre angst, mer matro, og reduksjon i kronisk smerte ved å spise sukkerfritt. Koser meg også mye mer med grønnsaker og sunn mat, veldig deilig! I tillegg er det gøy med en challenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chupacabra skrev (2 timer siden):

Har ikke tro på noen form for "challenge" dersom målet er å gå ned i vekt.

De fleste gjør det vel for generell helse. Hos meg er det en kombinasjon, men helsa er definitivt viktigst.

Og etter jula nå passer det fint med en challenge for å komme ut av et dårlig spor rent helsemessig (selvfølgelig også vektmessig, men igjen, helsa er viktigst). Håpet mitt er jo at ved å gå "all in" på den måten, så "avvenner" jeg meg litt av type mat kroppen min på ingen måte har behov for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De fleste gjør det vel for generell helse. Hos meg er det en kombinasjon, men helsa er definitivt viktigst.

Og etter jula nå passer det fint med en challenge for å komme ut av et dårlig spor rent helsemessig (selvfølgelig også vektmessig, men igjen, helsa er viktigst). Håpet mitt er jo at ved å gå "all in" på den måten, så "avvenner" jeg meg litt av type mat kroppen min på ingen måte har behov for.

Samme her! Er på dag 14 i dag siden jeg «tyvstartet» før nyttår 🙂 Kroppen min har absolutt ikke behov for tilsatt sukker. Det er mer enn nok karbohydrater i normalt sunt kosthold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger såvidt med, enig i at det er fristende med litt lørdagssnop når barna har det da, men har heldigvis holdt ut så langt. Dag 11 idag.. 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dag 12 i dag, og jeg føler meg bedre enn på lenge! Jeg tillot meg selv å ha sukkerfri alternativ i overgangsperioden for å gjøre det lettere (proteinsjokolader og denne vaniljeproteinpuddingen til YT), men så vil jeg kutte de ut de også. Ønsker minst mulig tilsetningsstoffer og slikt.

Sover bedre, har mye mer jevn energi, huden er allerede mye finere, magen er flatere. Har spist meg veldig god og mett, så har ikke forsøkt å slanke meg sånn sett, men det er en halv kilo ned likevel.

Anonymkode: 6b335...474

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viola712 skrev (19 timer siden):

Hvordan går det med dere, henger vi med fremdeles? Litt mer utfordrende når det er lørdag, og ungene har godteri...

Dag 17 og det går veldig bra 😊 Ikke noe problem. Jeg hadde proteinpudding som ikke er tilsatt sukker stående. Tok en slik som «lørdagsgodt». Fungerte utmerket for min del. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare på dag 7, men det går overraskende greit. Har rett og slett bare bestemt meg og har ikke hatt noe særlig søtsug. 

Har spist vaniljeyoghurt da, det er det søteste!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dag 14 i dag, og kropp og sjel oppleves friskere, lettere og mer harmonisk🤩 Og i tillegg som bonus, gått ned tre kg. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 14 her også, begynner å få det som en vane virker det som. Har færre anledninger der jeg tenker "nå hadde det vært digg med godteri eller sjokolade". Får mer lyst på frukt og kjøtt! 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...