Gå til innhold

100 dager sukkerfri challenge - vil du bli med?

Rufs

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg gjorde denne utfordringen i fjor, var rimelig lei til slutt. I år har jeg ingen nyttårsforsett og det er deilig. Tar meg en liten sjokoladebit til kaffen om jeg ønsker og koser meg🥰 livet er for kort til å nekte seg godsaker i fornuftige mengder. 

Anonymkode: ccb54...530

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg gjorde denne utfordringen i fjor, var rimelig lei til slutt. I år har jeg ingen nyttårsforsett og det er deilig. Tar meg en liten sjokoladebit til kaffen om jeg ønsker og koser meg🥰 livet er for kort til å nekte seg godsaker i fornuftige mengder. 

Enig i det, men en liten sjokolade gir meg ingenting. Kan like godt ikke ta en da 

Anonymkode: a4b21...abf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

I dag har hele familien utenom meg smågodt og sjokolade. Litt hardt å holde meg unna, men jeg må holde ut, hehe 

💪🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig i det, men en liten sjokolade gir meg ingenting. Kan like godt ikke ta en da 

Helt enig! Stor plate eller ingenting 😅😂

Anonymkode: 6b335...474

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Holdt ut i dag, til tross for at vi har masse sjokolade i hus. 

Kunne ønske jeg kan bli en av de som ikke syntes sjokolade og krokodiller er fristende i det hele tatt😅😅

Anonymkode: 5a398...41c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Holdt ut i dag, til tross for at vi har masse sjokolade i hus. 

Kunne ønske jeg kan bli en av de som ikke syntes sjokolade og krokodiller er fristende i det hele tatt😅😅

Anonymkode: 5a398...41c

Kom borti anonymknapp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det gikk fint i dag og, tross fredag. Tror egentlig i morgen når unga får noe blir mer utfordrende. Men det går bra! Jeg er sånn som liker utfordringer veldig godt, så det er jo en fordel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er fint at dere reduserer sukkerkonsumet. Gjør det permanent. Heier på dere!

Selv sluttet jeg med brus og godteri for 12 år siden, men har fortsatt med sjokolade i ny og ne. Først melkesjokolade, deretter 70% kakao, og nå 90%.

Når det gjelder kake, så fortsatte jeg med det i ny og ne (opptil et par ganger i måneden) inntil i fjor vinter, men nå er smakssansene såpass endret at kakekonsumet har gått ned til 0. Spiser veldig lite sukkerholdig frukt.

Endringer må skje over tid, og være små nok til at viljestyrken klarer å håndtere det.

Når jeg går forbi godteridisken på veg til kassen, så skjer det ingenting i hjernen min. For 12 år siden ble det mye aktivitet i den. Dere må komme over den kneiken og aldri se dere tilbake.

Anonymkode: 2986b...dde

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Helt enig! Stor plate eller ingenting 😅😂

Hihi! Morsomt at vi er like. Har trent masse i dag, det hjelper også synes jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er fint at dere reduserer sukkerkonsumet. Gjør det permanent. Heier på dere!

Selv sluttet jeg med brus og godteri for 12 år siden, men har fortsatt med sjokolade i ny og ne. Først melkesjokolade, deretter 70% kakao, og nå 90%.

Når det gjelder kake, så fortsatte jeg med det i ny og ne (opptil et par ganger i måneden) inntil i fjor vinter, men nå er smakssansene såpass endret at kakekonsumet har gått ned til 0. Spiser veldig lite sukkerholdig frukt.

Endringer må skje over tid, og være små nok til at viljestyrken klarer å håndtere det.

Når jeg går forbi godteridisken på veg til kassen, så skjer det ingenting i hjernen min. For 12 år siden ble det mye aktivitet i den. Dere må komme over den kneiken og aldri se dere tilbake.

Anonymkode: 2986b...dde

Imponerende👏🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hihi! Morsomt at vi er like. Har trent masse i dag, det hjelper også synes jeg:)

For meg er det viktig å ha sunne alternativ ferdig og klare i kjøleskapet, sånn at når jeg blir for sulten, er det enkelt å hive i meg noe raskt. Det er de tilfellene jeg ellers falt for fristelsen av noe usunt. Glemmer ofte å spise før jeg er skrubbsulten og skjelven, og da må jeg være forberedt med sunne alternativer lett tilgjengelig 😅

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått fint i dag og for min del. 😁

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på dag 5 idag, og sliiiter... Non stop med melkesjokolade roper på meg fra skapet! Men enn så lenge har jeg stått imot og er sikker på at jeg ikke kommer til å angre imorgen om jeg greier å avstå! 🤪 Så jeg prøver å tenke på imorgen og denne challengen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drikk v

smileyX skrev (29 minutter siden):
smileyX skrev (29 minutter siden):

Jeg er på dag 5 idag, og sliiiter... Non stop med melkesjokolade roper på meg fra skapet! Men enn så lenge har jeg stått imot og er sikker på at jeg ikke kommer til å angre imorgen om jeg greier å avstå! 🤪 Så jeg prøver å tenke på imorgen og denne challengen

Drikk vann! Mye. Hjelper gjerne det. 

Endret av Rufs
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka var det lett å klare målet, mye pga en forkjølelse som reduserte matlysten. Aldri så galt at det ikke er godt for noe 🙃

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan går det med alle sammen? Jeg er på dag 6, men sliter litt innimellom, men står i det enn så lenge. Blir en del lettbrus da. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går fint her også👍 Det er lettere å gjøre det 100% enn 80%. Mindre tankekjør rundt skal/ skal ikke, og mer fred i sjela. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, siden jeg allerede er normalvektig så gidder jeg ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Nowayback skrev (49 minutter siden):

Nei, siden jeg allerede er normalvektig så gidder jeg ikke det.

Hvorfor gidder du å svare liksom. Jeg er slank, har ikke noe med det å gjøre. 😂

Anonymkode: 21ae2...cc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...