Rufs Skrevet onsdag kl 19:58 #1 Del Skrevet onsdag kl 19:58 Jeg skal ha en 100 dagers challenge fra 1. januar, ikke noe tilsatt sukker. Så jeg kutter altså ikke ut frukt/bær el. Men alt av godteri, sjokolade, kaker, kjeks, is, sukkerholdig drikke osv. Andre som vil bli med? Tom. 11. april 2025 blir det. 😎 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
St. Hans Skrevet i går, 07:00 #2 Del Skrevet i går, 07:00 Jeg tenker å kjøre samme opplegg, men spise moderate mengder søtsaker fredag og lørdag kveld, samt i sosiale sammenhenger. Nær nok til at jeg får være med 🙂? Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:10 #3 Del Skrevet i går, 07:10 Er det lov å drikke vin? Anonymkode: 64c43...e9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:25 #4 Del Skrevet i går, 07:25 Hvorfor bare 100 dager? Hva er det du ønsker å oppnå? Jeg kuttet for ca 12 år siden, for å bli kvitt søtsug. Men planla jo ikke da å starte igjen, da er man jo tilbake til der man ikke vil være, og disse dagene uten vil være bortkastet. Anonymkode: 37942...42e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:22 #5 Del Skrevet i går, 08:22 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Hvorfor bare 100 dager? Hva er det du ønsker å oppnå? Jeg kuttet for ca 12 år siden, for å bli kvitt søtsug. Men planla jo ikke da å starte igjen, da er man jo tilbake til der man ikke vil være, og disse dagene uten vil være bortkastet. Anonymkode: 37942...42e Jeg er ikke ts, men jeg tror det å se på det som en prøveperiode er smart. Vi mennesker er jo ofte bygget slik at vi tåler mer ubehag dersom vi vet at noe er for en begrenset periode. Da får man se på egen reaksjon, se om dette er noe man trives med i lengden, og eventuelt gjøre tilpasninger som passer en selv. Se bare på alle de som har "hvit måned" når det kommer til alkohol. Tror du like mange hadde kuttet ut alkoholen hvis det ikke var for en begrenset periode? Til ts: jeg er allerede sukkerfri i hverdagen, men spiser litt i selskaper og til høytidsdager hvis jeg har lyst på. Derfor blir jeg ikke med. Men lykke til ☺️ Anonymkode: f2d72...e79 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rufs Skrevet 22 timer siden Forfatter #6 Del Skrevet 22 timer siden St. Hans skrev (5 timer siden): Jeg tenker å kjøre samme opplegg, men spise moderate mengder søtsaker fredag og lørdag kveld, samt i sosiale sammenhenger. Nær nok til at jeg får være med 🙂? Lykke til! Jaja, man må jo være litt raus. Det er kjekt å ha en tråd man kan "melde fra" i, så kan man heie litt og. 😁 Hva tenker du er moderate mengder for deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rufs Skrevet 22 timer siden Forfatter #7 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er det lov å drikke vin? Anonymkode: 64c43...e9c Det må du i grunn kjenne på selv, jeg lager bare reglene for meg selv. ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viola712 Skrevet 14 timer siden #8 Del Skrevet 14 timer siden Jeg er med🙋♀️ Første delmål må være en mnd for meg. Gleder meg til å spise rent igjen, føler meg stinn og guffen i kropp og sjel etter å ha fråtsa hele desember. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vampyrina Skrevet 14 timer siden #9 Del Skrevet 14 timer siden Viola712 skrev (2 minutter siden): Jeg er med🙋♀️ Første delmål må være en mnd for meg. Gleder meg til å spise rent igjen, føler meg stinn og guffen i kropp og sjel etter å ha fråtsa hele desember. Samme her! Slenger meg på i 1 mnd først 💪🏻☺️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rufs Skrevet 14 timer siden Forfatter #10 Del Skrevet 14 timer siden Woop woop! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
St. Hans Skrevet 6 timer siden #11 Del Skrevet 6 timer siden Rufs skrev (16 timer siden): Jaja, man må jo være litt raus. Det er kjekt å ha en tråd man kan "melde fra" i, så kan man heie litt og. 😁 Hva tenker du er moderate mengder for deg? Takk, da er jeg med Moderate mengder er for meg noe tilsvarende 5-7 twistbiter. Nok til å kose meg Er veldig glad i søtsaker og har en uvane med å spise mye av det når jeg er stressa og sliten. Målet er å unngå å ‘støvsuge i meg’ godis, men har ikke noe mål om å spise null! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg er ikke ts, men jeg tror det å se på det som en prøveperiode er smart. Vi mennesker er jo ofte bygget slik at vi tåler mer ubehag dersom vi vet at noe er for en begrenset periode. Da får man se på egen reaksjon, se om dette er noe man trives med i lengden, og eventuelt gjøre tilpasninger som passer en selv. Se bare på alle de som har "hvit måned" når det kommer til alkohol. Tror du like mange hadde kuttet ut alkoholen hvis det ikke var for en begrenset periode? Til ts: jeg er allerede sukkerfri i hverdagen, men spiser litt i selskaper og til høytidsdager hvis jeg har lyst på. Derfor blir jeg ikke med. Men lykke til ☺️ Anonymkode: f2d72...e79 Det var da jeg holdt på slik jeg fortsatte å feile. For jeg klarte alltid målene jeg hadde satt meg. Uansett om det var 7 eller 60 dager. Men det betydde også at jeg hadde vært "flink", så da var jo belønningen å spise igjen. Og hver gang eskalerte konsumet enormt, og raskt, for kroppen fikk jo endelig lov igjen. Samme med "bare helg". Da var suget enormt hver eneste mandag. Og alt ble en evig kamp mot viljestyrken, der viljestyrken til slutt alltid tapte. For meg var i alle fall godteri som alkohol for en alkoholiker. Fullstendig cold turkey, ingenting, for all fremtid, var det som skulle til. Anonymkode: 37942...42e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms. Steele Skrevet 4 timer siden #13 Del Skrevet 4 timer siden Jeg er med, men jeg starter allerede i dag 😊 I dag er det uansett vanlig hverdag igjen for meg og det blir en fin start. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Warum Skrevet 3 timer siden #14 Del Skrevet 3 timer siden Jeg blir med fra i dag! Fin tråd😊 Jeg skal bare droppe godteri/søtsaker/kaker, drikker uansett aldri noe med sukker. Tilsatt sukker i «vanlig mat» kommer jeg ikke til å bry meg om, et steg av gangen😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rufs Skrevet 1 time siden Forfatter #15 Del Skrevet 1 time siden Warum skrev (2 timer siden): Jeg blir med fra i dag! Fin tråd😊 Jeg skal bare droppe godteri/søtsaker/kaker, drikker uansett aldri noe med sukker. Tilsatt sukker i «vanlig mat» kommer jeg ikke til å bry meg om, et steg av gangen😊 Har ikke tenkt på engang, men jeg spiser ikke typisk halv/helfabrikata, og det er vel typisk der slikt er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr Solbakken Skrevet 1 time siden #16 Del Skrevet 1 time siden Rufs skrev (På 25.12.2024 den 20.58): Så jeg kutter altså ikke ut frukt/bær el. Hvorfor spise frukt? Det inneholder omtrent bare sukker og vann. Veldig lite vitaminer, det er bare en myte. Kanskje eneste unntaket er sitrusfrukter med C vitaminer. Men hvis du vil ha C vitaminer spis heller brokkoli, inneholder 6-7 ganger mer. Bær og grønnsaker er greit nok og inneholder betydelig mer vitaminer/mineraler enn frukt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 minutter siden #17 Del Skrevet 18 minutter siden Hr Solbakken skrev (41 minutter siden): Hvorfor spise frukt? Det inneholder omtrent bare sukker og vann. Veldig lite vitaminer, det er bare en myte. Kanskje eneste unntaket er sitrusfrukter med C vitaminer. Men hvis du vil ha C vitaminer spis heller brokkoli, inneholder 6-7 ganger mer. Bær og grønnsaker er greit nok og inneholder betydelig mer vitaminer/mineraler enn frukt. Sikkert fordi vi her inne i hovedsak ønsker å gå ned i vekt ved å kutte kalorier der det monner mest. Ikke for å perfeksjonere et allerede ganske perfekt kosthold. For en person med fedme som spiser store mengder potetgull, godteri og fast food, gir det ikke mening å skulle anbefale å kutte ut frukt. Det er ikke om å gjøre å ha mest mulig nei-mat, det fører ofte bare til at man sprekker på alt sammen. Ingen i Norge er overvektige eller har livsstilssykdommer fordi de spiser for mye frukt. Anonymkode: d9bf1...762 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Warum Skrevet 13 minutter siden #18 Del Skrevet 13 minutter siden Rufs skrev (1 time siden): Har ikke tenkt på engang, men jeg spiser ikke typisk halv/helfabrikata, og det er vel typisk der slikt er. Spiser stort sett rene råvarer, men tenkte på ting som ketchup, yoghurt, frukt, en tacolefse i uka, grille pølser med barna i ny og ne, spise vanlig brød osv. Jeg skal ikke kutte ut alt tilsatt sukker, kun kutte godteri/søtsaker/kake osv. Vet om flere som alltid finleser ingredienslister for å unngå sukker, og det er ikke mitt mål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rufs Skrevet 1 minutt siden Forfatter #19 Del Skrevet 1 minutt siden Warum skrev (11 minutter siden): Spiser stort sett rene råvarer, men tenkte på ting som ketchup, yoghurt, frukt, en tacolefse i uka, grille pølser med barna i ny og ne, spise vanlig brød osv. Jeg skal ikke kutte ut alt tilsatt sukker, kun kutte godteri/søtsaker/kake osv. Vet om flere som alltid finleser ingredienslister for å unngå sukker, og det er ikke mitt mål. Ja ikke sant, jeg kommer heller ikke til å kutte ut en yoghurt her og der nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå