Gå til innhold

Jeg vil at jula skal bli ferdig. Er så vondt nå!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er så vondt med familien. Leiligheten jeg leier er det dessverre ikke mulig å dra tilbake til nå, fordi eieren låner den til sin familie etter godkjennelse fra meg. Nå er jeg så sliten og alt gjør så vondt. Jeg er ikke sterk, jeg vil bare hjem til meg selv og gråte ut og sette igang hverdagen. 

I fjor så utløste juletider depresjon hos meg, noe jeg fikk profesjonelt hjelp med. Jeg orker ikke julen noe mer nå

Anonymkode: 33232...e39

• Hjerte 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noe annet sted du kan reise, være litt for deg selv og få en pause? Et par netter i Airbnb kunne kanskje vært fint nå?

Anonymkode: 51c4a...3e3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Leiligheten jeg leier er det dessverre ikke mulig å dra tilbake til nå, fordi eieren låner den til sin familie etter godkjennelse fra meg. 

Hvorfor i alle dager gjorde du det? Jeg håper du får fratrekk i leie i alle fall. Bare holdt ut en dag eller to til så er vi i mål. Dette klarer du. 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva tynger? Gjør det beste ut av det. Jula kommer og jula går.

Anonymkode: db0a3...b81

Slikt drit må man slutte å si til folk som sliter! Ha litt empati. 

Anonymkode: d976b...fe1

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, den er ikke grei. Dra lærdom til neste jul. Si til huseier du blir hjemme, men ikke lag tråd her om at du er alene og det er trist. Klapp deg selv på skulderen heller og si at det valget var best for deg og din helse.

Anonymkode: d5036...ed7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner godt at det føles uutholdelig :gruppeklem:❤️  Men du er sterk og må gi deg selv masse ros. At du vet du er "stucked" gjør nok også at følelsene og stresset blir litt tøffere. 

U can do it :nikke: :klappe:

Anonymkode: d976b...fe1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ufatterlig slitsomt ut! Jeg holdt på å bli stuck 1 dag ekstra i dag pga togstansen. Gudskjelov fikk jeg tak i skyss hjem, det innebar riktignok at vi måtte dra noen timer tidligere enn planlagt så vi gikk glipp av 1. dags middag med familien - den pizzaen jeg bestilte smakte himmelsk 😍

Har du økonomi til å ta en natt eller to på hotell for å slippe unna litt tidligere?

Anonymkode: d6e26...74a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det hørtes ufatterlig slitsomt ut! Jeg holdt på å bli stuck 1 dag ekstra i dag pga togstansen. Gudskjelov fikk jeg tak i skyss hjem, det innebar riktignok at vi måtte dra noen timer tidligere enn planlagt så vi gikk glipp av 1. dags middag med familien - den pizzaen jeg bestilte smakte himmelsk 😍

Har du økonomi til å ta en natt eller to på hotell for å slippe unna litt tidligere?

Anonymkode: d6e26...74a

Jeg har egentlig ikke det akkurat nå, men tenker å dra fort etter nyttår. Sien jeg har planer nyttårsaften her. Jeg må ta fly for å komme meg dit jeg opprinnelig bor, så blir å bruke pengene på det. Men drar nok tidligere enn jeg hadde sett for meg ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det er vanskelig. Jeg gleder meg også til at jula blir ferdig da jeg ikke liker jul og høytider. Kan du overnatte på hotell eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvordan går det med deg i dag TS? Holder du ut? 

Anonymkode: 51c4a...3e3

Det går bedre! Jeg var nok veldig sliten i går etter intenst selskap med mye dritt jeg måtte "Tåle". Men heldigvis roligere fremover. Men drar nok tidligere tilbake enn antatt bare for å roe ned før hverdagen begynner. Gleder meg til en normal hverdag igjen ❤️  Og heldigvis har jeg profesjonelle rundt meg der jeg bor, som jeg kommer til å bruke mye når jeg kommer tilbake ❤️ 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

I fjor så utløste juletider depresjon hos meg, noe jeg fikk profesjonelt hjelp med. Jeg orker ikke julen noe mer nå

Du lærte ikke noe av juletiden i fjor?

Anonymkode: 47388...bdb

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det går bedre! Jeg var nok veldig sliten i går etter intenst selskap med mye dritt jeg måtte "Tåle". Men heldigvis roligere fremover. Men drar nok tidligere tilbake enn antatt bare for å roe ned før hverdagen begynner. Gleder meg til en normal hverdag igjen ❤️  Og heldigvis har jeg profesjonelle rundt meg der jeg bor, som jeg kommer til å bruke mye når jeg kommer tilbake ❤️ 

Er det virkelig så ille å være hos familien din? Hvorfor slenger de dritt til deg? Slik skal man jo ikke ha det, føler med deg ts.

Anonymkode: 0971a...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Er det virkelig så ille å være hos familien din? Hvorfor slenger de dritt til deg? Slik skal man jo ikke ha det, føler med deg ts.

Anonymkode: 0971a...ff4

Er ikke de nærmeste, men er alle disse tradisjonene der alle på død og liv skal samles. Så det er mye latterliggjøring av at jeg stikker meg ut. Mine nærmeste har flere ganger satt ned foten når jeg ikke orker å stå opp for meg selv og overhører. Det er snakk om bare 2 personer som er spydige. Jeg kommer til å eksplodere en gang. Det pleier ikke å være så ille som det var denne julen, men så tåler jeg sikkert ikke så mye heller fordi jeg har en liten knekk i psyken. Også ville jeg delta også fordi jeg vil jo være med de folkene som gir meg glede og energi, men jeg savner muligheten til å trekke meg helt tilbake. Jeg er dårlig på å vise følelser hos mine nærmeste. ts

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Du lærte ikke noe av juletiden i fjor?

Anonymkode: 47388...bdb

Jeg gjorde ikke det, men da slet jeg betydelig mye mer enn nå. Så trodde jeg var sterkere nå, selvom jeg sikkert er det på mange måter. Men ikke sterk nok. Jeg kommer til å gjøre grep neste år, da skal jeg lage en ny tradisjon som innebærer de folkene jeg er trygge på og styre unna de andre. Det er jo et valg jeg har og som jeg kommer til å bruke fremover. Ts

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver litt defust ts.... Hva mener du med mange profesjonelle  når du kommer hjem? Flere psykologer eller støttekontakter?

Uansett hvis det er så kipt hos familie,ville jeg heller dratt  til en venn frem til du kan leie igjen. Merkelig med huseiere  som bruker leiligheten selv  til gjester....er det vanlig? 

Anonymkode: 87194...23b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...