AnonymBruker Skrevet i går, 17:59 #1 Del Skrevet i går, 17:59 Idag, 1.juledag pleier min familie å spise julefrokost i 12 tiden og vi sitter en stund og spiser. Men senere på dagen spiser vi ikke noe mer mat, bare godteri, kaker etc. Er dette vanlig? Syns det er en merkelig tradisjon at vi kun skal spise et ordentlig måltid idag. Personlig blir jeg sulten på kvelden selv om jeg spiser i 12 tiden. Føler ikke det er greit å si at man er sulten fordi vi «har spist så mye». Og har ikke akkurat lyst til å spise meg mett på kaker, det er bare kvalmt.. Anonymkode: d4371...57a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:06 #2 Del Skrevet i går, 18:06 1. dag pleier vi å ha middag klokken 13:00 😅 Vi har alle våre egne tradisjoner. Anonymkode: 9f99d...64f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:06 #3 Del Skrevet i går, 18:06 Vår tradisjon er stor julebrunsj i 13 tiden, sitter lenge og spiser. Etter at alle har vært på skitur/fjelltur/trening. Men nå skal vi straks ha juletorsk med smørsaus, glasserte gulrøtter, med mer. Synes jo det er litt trist å ikke å 1.dags middag. Men har også respekt for at alle familier velger sine tradisjoner. Anonymkode: 44a17...ddb 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:15 #4 Del Skrevet i går, 18:15 Vi spiser god og lang julefrokost ca 11, og så rester 1. Dag. Så staselig middag 2. Dag. Anonymkode: 7b449...5b1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #5 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Vår tradisjon er stor julebrunsj i 13 tiden, sitter lenge og spiser. Etter at alle har vært på skitur/fjelltur/trening. Men nå skal vi straks ha juletorsk med smørsaus, glasserte gulrøtter, med mer. Synes jo det er litt trist å ikke å 1.dags middag. Men har også respekt for at alle familier velger sine tradisjoner. Anonymkode: 44a17...ddb Forventer ikke en stor middag nødvendigvis, er masse rester etter julefrokosten så hadde holdt med det. Anonymkode: d4371...57a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 23 timer siden #6 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Idag, 1.juledag pleier min familie å spise julefrokost i 12 tiden og vi sitter en stund og spiser. Men senere på dagen spiser vi ikke noe mer mat, bare godteri, kaker etc. Er dette vanlig? Syns det er en merkelig tradisjon at vi kun skal spise et ordentlig måltid idag. Personlig blir jeg sulten på kvelden selv om jeg spiser i 12 tiden. Føler ikke det er greit å si at man er sulten fordi vi «har spist så mye». Og har ikke akkurat lyst til å spise meg mett på kaker, det er bare kvalmt.. Anonymkode: d4371...57a Kan du ikke bare finne deg noe mat da, hvis du er sulten? 21 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 23 timer siden #7 Del Skrevet 23 timer siden Vi har stor julefrokost/brunsj hele julen, men vi spiser middag likevel. Det blir stort sett to store måltider om dagen og ellers en del snop selvsagt. Ingen orker mat mellom frokost og middag. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 22 timer siden #8 Del Skrevet 22 timer siden Vi har litt sein julebrønsj spiste kl 13 i dag, også har vi alltid juleselskap 1. dag hvor vi reiser vekk og spiser ca kl 18. Og det blir med disse to måltidene. Om en virkelig skulle finne på å være sulten utenom er det mat i skapet.. Men det har aldri skjedd at vi er sulten på mat utenom Resten av julen er så og si det samme... Sein god brønsj, tur med hund og sein middag sånn i 19-20 tiden. Men vi har alle våre tradisjonener, men tenker jo at det bør være helt innenfor å finne seg litt mat selv på kveldingen om behovet er der ts 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #9 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Idag, 1.juledag pleier min familie å spise julefrokost i 12 tiden og vi sitter en stund og spiser. Men senere på dagen spiser vi ikke noe mer mat, bare godteri, kaker etc. Er dette vanlig? Syns det er en merkelig tradisjon at vi kun skal spise et ordentlig måltid idag. Personlig blir jeg sulten på kvelden selv om jeg spiser i 12 tiden. Føler ikke det er greit å si at man er sulten fordi vi «har spist så mye». Og har ikke akkurat lyst til å spise meg mett på kaker, det er bare kvalmt.. Anonymkode: d4371...57a Vi gjør akkurat sånn vi å. Har gjort det i snart 20 år. Anonymkode: c97ac...29a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #10 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Idag, 1.juledag pleier min familie å spise julefrokost i 12 tiden og vi sitter en stund og spiser. Men senere på dagen spiser vi ikke noe mer mat, bare godteri, kaker etc. Er dette vanlig? Syns det er en merkelig tradisjon at vi kun skal spise et ordentlig måltid idag. Personlig blir jeg sulten på kvelden selv om jeg spiser i 12 tiden. Føler ikke det er greit å si at man er sulten fordi vi «har spist så mye». Og har ikke akkurat lyst til å spise meg mett på kaker, det er bare kvalmt.. Anonymkode: d4371...57a Da ordner du deg en blings uten å gjøre så stort nummer av det. Om noen spør så sier du jo som sant er; du må ha skikkelig mat i magen etter kun godteri og kaker. Anonymkode: de407...5d5 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomsterpiken_ Skrevet 22 timer siden #11 Del Skrevet 22 timer siden Vi spiste frokost sammen idag tidlig og rester fra igår til middag. Ellers i løpet av dagen forsyner vi oss selv med mat, kaker og godis som vi selv ønsker. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #12 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Forventer ikke en stor middag nødvendigvis, er masse rester etter julefrokosten så hadde holdt med det. Anonymkode: d4371...57a Hvis det er rester er det jo bare å hente det? Anonymkode: 44a17...ddb 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #13 Del Skrevet 22 timer siden Vi har samme tradisjon og for meg er det mer enn nok mat. vi spiser jo stor middag juleaften og så stor middag igjen 2.juledag. Stort sett finnes det masse rester etter juleaften og selvfølgelig er det lov å ta seg mer mat utover dagen, det bare lages og organiseres ikke som et større måltid ut over den brunchen. Anonymkode: 2cb0b...69f 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsolsol Skrevet 22 timer siden #14 Del Skrevet 22 timer siden Vi spiser også "lunsj" ca klokka 13. Etter det spiser vi som regel ikke noe mer, men om noen er sultne ordner vi rester fra julaften. Jeg har vokst opp med MIDDAGER!! alle dagene i jula med besøk hit og dit og evig lange måltider, aldri rom i magen til å faktisk spise noe søtt, og i alle fall aldri noen sultfølelse (eller tid til å dra på lang skitur feks, fordi vi mååå jo være hos den klokka sånn). Elsker nå at vi ikke har det så høytidelig. Har skikkelig middag på julaften og 2. Juledag +nyttår. Ellers er det lunsj/brunsj i dag, rester 3. Dag og vanlige middager resten av dagene. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #15 Del Skrevet 22 timer siden Mezzosoprena skrev (1 time siden): Kan du ikke bare finne deg noe mat da, hvis du er sulten? Joda, men er ikke hjemme hos meg selv. Og blir alltid kommentarer på det hvert år med «er du sulten igjen» og «jeg er så mett jeg». Syns bare det er unødvendig å kommentere på. Jeg er ikke mett bare fordi jeg spiste en litt større middag igår og frokost/lunsj idag. Syns bare det er en litt rar tankegang, at man liksom skal stappe i seg sp mye som mulig til frokost og så ikke spise mer resten av dagen. Syns det er bedre å spise seg passe mett til lunsj og så spise middag igjen senere Anonymkode: d4371...57a 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #16 Del Skrevet 22 timer siden Den frokost/brunch. Spiser gjerne litt julegodt og julekaker. På kvelden er det gjerne rester av julemiddagen dersom det er vi som har holdt julaften. 2juledag pleier vi å dra i middagsbesøk. Har ikke behov for tre flotte middager på rad. Dessuten går gjerne 1juledag med til å sove utpå, ta siste rest av oppvask og evt annet som trengs. Barna leker med gavene sine. Gør en tur med hunden. Anonymkode: a38f1...828 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #17 Del Skrevet 22 timer siden Lag deg en toast? Ostesmørbrød? Stekte poteter etter restene fra i går? Eggerøre med f.eks. stekt fårepølse er helt magisk digg. skjønner godt at du trenger litt mer mat i magen. Hadde jeg også hatt behov for. Anonymkode: d108f...0c2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #18 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Joda, men er ikke hjemme hos meg selv. Og blir alltid kommentarer på det hvert år med «er du sulten igjen» og «jeg er så mett jeg». Syns bare det er unødvendig å kommentere på. Jeg er ikke mett bare fordi jeg spiste en litt større middag igår og frokost/lunsj idag. Syns bare det er en litt rar tankegang, at man liksom skal stappe i seg sp mye som mulig til frokost og så ikke spise mer resten av dagen. Syns det er bedre å spise seg passe mett til lunsj og så spise middag igjen senere Anonymkode: d4371...57a Du må bare stå i det. Min familie kommenterer hvert år at jeg ikke spiser julebrød, men er så rar at jeg tar med eget brød som jeg liker. Vi spiser heldigvis middag 1. juledag da. Anonymkode: 85baa...f2f 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mala_L Skrevet 21 timer siden #19 Del Skrevet 21 timer siden Vi spiser også en stor lunsj kl 13 på førstedag, men sånn i 17-18 tida tar vi gjerne fram igjen restene og de som ønsker spiser igjen da. Ikke så rart at du trenger mer matt enn kl 13, og tenker det er unødvendig av andre å kommentere på det. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #20 Del Skrevet 21 timer siden Vi har også julebrunch mellom kl 11 og 13 (helst nærmere kl 13). Perfekt med ungdommer i hus, men er selv vokst opp med denne tradisjonen og for meg er det helt naturlig med av «avslapningsdag» etter hektisk julaften osv. Vi har alt mulig til denne brunchen og tar rester utover ettermiddagen/kvelden. Nå har vi alt fra eggerøre og godt pålegg til kylling og pizzastykker, så ingen som lider noen nød eller mangler noe. Deilig med en slik dag, fordi det er avslappende og vi trenger kun å lage ett måltid. Her går vi i pysjamas hele dagen, bortsett fra når vi lufter hunden. 2. juledag, derimot, har vi torsk, ribbe eller stek - alt ettersom om vi er alene eller hvem vi er i selskap med. Vi elsker vår 1. juledag med brunch 🥰 Anonymkode: 4af4e...0b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå