Phoenix Heart Skrevet 25. desember 2024 #21 Del Skrevet 25. desember 2024 Noen trenger lengre tid for å bli varme i trøya. Det er ingenting galt med henne. 10 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #22 Del Skrevet 25. desember 2024 Jeg syns du skal la dette ligge. De er 20 år, og jeg tenker de kanskje ikke holder sammen for alltid. Ville ikke blandet meg så mye i forholdet hans. Hvis de holder sammen så kan det nok gå seg til, men greit å ikke presse henne for mye. Anonymkode: e2d53...5df 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hareena Skrevet 25. desember 2024 #23 Del Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hva med at dere drar dit? For eksempel på overraskelsesbesøk Det verste rådet jeg har lest. 13 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #24 Del Skrevet 25. desember 2024 Få henne på adhd medisin. Anonymkode: 38a9c...df7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #25 Del Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hun studerer sykepleie og jeg må jo si jeg lurer på hvordan hun klarer seg i praksis etc. Har invitert de gangene vi har hatt selskap via direkte sms til henne, og ellers via sønnen min når vi «bare» har invitert til en vanlig middag. Jeg skjønner jo at dette er litt «sykelig» men vet ikke hvordan vi kan hjelpe sønnen vår å innse om han vil ha det som dette resten av livet eller om han bør stille noen krav. Han er konfliktsky. Anonymkode: 271b7...fa4 Spør han om det. Hvordan klarer hun å studere sykepleie, som krever at man er omgjengelig, pratsom og hyggelig? Det er enormt mye gruppearbeid i løpet av studiet, samt at man skal kunne håndtere alle typer personligheter i forskjellige aldre ute i praksis, å møte de på en god måte. Jeg er enig i at han må stille krav. Han får si at NÅ blir hun med, ferdig snakka. Anonymkode: ffe35...178 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #26 Del Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg syns du skal la dette ligge. De er 20 år, og jeg tenker de kanskje ikke holder sammen for alltid. Ville ikke blandet meg så mye i forholdet hans. Hvis de holder sammen så kan det nok gå seg til, men greit å ikke presse henne for mye. Anonymkode: e2d53...5df Presse henne for mye? De har presset for lite. De har hatt et forhold i 1,5år og de har fortsatt ikke truffet henne. Anonymkode: ffe35...178 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #27 Del Skrevet 25. desember 2024 Phoenix Heart skrev (5 minutter siden): Noen trenger lengre tid for å bli varme i trøya. Det er ingenting galt med henne. De trenger ikke 1,5år. Å man trenger heller ikke å være varm i trøya for å si takk men nei takk til en invitasjon. Ærlig talt. Anonymkode: ffe35...178 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #28 Del Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Presse henne for mye? De har presset for lite. De har hatt et forhold i 1,5år og de har fortsatt ikke truffet henne. Anonymkode: ffe35...178 De har truffet henne. Jeg leser at svigermor sender henne meldinger, og det syns jeg personlig er unaturlig når de ikke har en relasjon. Man kan ikke tvinge noen til å ville omgås, men jeg tror man kommer langt med å gi det tid og få sønnen til å ta ansvaret. Anonymkode: e2d53...5df 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #29 Del Skrevet 25. desember 2024 Hun er prinsesse vil-ikke. Hun treffer folk i hverdagen når hun vil. Anonymkode: 986f3...8fd 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 25. desember 2024 #30 Del Skrevet 25. desember 2024 Jeg ville nesten tenkt om det var andre årsaker til at hun ikke kommer. Sykdom? Psykisk sykdom? Vil din sønn ha henne med? Selv om han sier det så betyr ikke det at det er sannheten. Kan han være flau over noe med henne eller av ulike grunner ikke ønske å ha henne med? Men skylder på henne? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #31 Del Skrevet 25. desember 2024 Mange norske er sjenerte. Sånn er det bare, skyld på kulturen og miljøet i norge. Anonymkode: 84f38...2ed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #32 Del Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De har truffet henne. Jeg leser at svigermor sender henne meldinger, og det syns jeg personlig er unaturlig når de ikke har en relasjon. Man kan ikke tvinge noen til å ville omgås, men jeg tror man kommer langt med å gi det tid og få sønnen til å ta ansvaret. Anonymkode: e2d53...5df De har en relasjon med tanke på at ts er sønnens mor. Om hun ikke tar imot samboeren sin familie, hvilken kjæreste er hun da? Om hun ikke gjør det for seg selv, bør hun være glad nok i samboeren sin til å forstå at dette er viktig for han. Anonymkode: ffe35...178 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #33 Del Skrevet 25. desember 2024 Dette er noe han må vurdere altså. Mannen min er ekstrovert til de grader. Men jeg klarer å tilpasse meg han at jeg blir med på det. Men jeg trekker meg tilbake mye tidligere enn det han gjør. Han glemmer tiden før han koser seg sånn. Anonymkode: e83fb...ca5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #34 Del Skrevet 25. desember 2024 anonymLala skrev (29 minutter siden): Hvordan vet dere at hun synes det er flaut? Regner med at det ikke er hennes ord, men kanskje din sønns forklaring? Hun høres ikke introvert ut om de begge er på familieselskap hos hennes familie, da begge deles vil være slitsomt for rn introvert. Jeg mistenker at det er andre grunner, men at din sønn unnskylder det med at hun er sjenert.. Introverte drar selvsagt i familieselskaper de også, som andre vanlige folk… Anonymkode: 2f281...08e 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #35 Del Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De har en relasjon med tanke på at ts er sønnens mor. Om hun ikke tar imot samboeren sin familie, hvilken kjæreste er hun da? Om hun ikke gjør det for seg selv, bør hun være glad nok i samboeren sin til å forstå at dette er viktig for han. Anonymkode: ffe35...178 Jeg tenker at hun er 20 år og kanskje ikke er så opptatt av det. Evt. at hun sliter mye med sjenerthet og ikke føler seg komfortabel. og da tror jeg meldinger direkte til henne bare blir mer press. Anonymkode: e2d53...5df 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #36 Del Skrevet 25. desember 2024 Med et perspektiv på hva sønnen din kanskje trenger: Min samboer er litt lik. Hen er autist og blir superstressa av sosiale lag. Sin egen familie går, sånn så vidt. Fir meg var det lenge sårt og litt flaut at jeg alltid kom alene til min egen families selskaper. Det å få bekreftet at partneren min alltid er velkommen, samt at de har en positiv holdning til hen, har hatt alt å si. Det siste jeg har trengt er en skeptisk holdning. Jeg tipper verken din sønn eller svigerdatter får mer lyst å komme om du viser at du er negativ. ville tatt en prat med sønnen og spurt om det er noe din svigerdatter ville satt pris på når hun er hos dere, f.eks. noe spesiell mat eller drikke, aktivitet osv. Anonymkode: f9fe0...cef 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #37 Del Skrevet 25. desember 2024 Jeg har vært veldig sjenert og stille hele livet, spesielt når jeg var yngre. Å besøke kjæresters foreldre har ofte vært et ork og jeg ville helst ha sluppet. Men jeg har alltid gått. Jeg kjørte til og med ene exens far på et sykehus flere mil unna. Det er var en gang når jeg var 15 år at jeg bare var altfor sjenert til å gå i et bryllup i hans familie. Og jeg også startet utdanning i et likt type yrke. Det gikk bra på skolen, men når jeg fikk sjanse til å få jobb på en plass med psykisk utviklingshemmede og få fullført utdanningen så var jeg for sjenert til å ta jobben. Fikk meg i stedet en jobb der folk ikke snakket så mye til meg el jeg ikke var avhengig av så mye eller lik kontakt som den mellommenneskelige jobben ville krevd. Det er så trist at livet mitt har vært sånn. Har tenkt tidligere at jeg var redd for å få en datter fordi jeg var redd det gikk i arv, men nå vet jeg jo at det er fordi jeg ble mishandlet som barn at jeg ble sånn. Jeg ble redd folk. Men 2 timer på 1,5 år er veldig lite. Anonymkode: 173dd...844 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonymLala Skrevet 25. desember 2024 #38 Del Skrevet 25. desember 2024 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Introverte drar selvsagt i familieselskaper de også, som andre vanlige folk… Anonymkode: 2f281...08e Ja, men ts ser ut til å tenke at hun spesifikt ikke vil i deres, fordi hun er introvert. Jeg synes det kræsjer litt om hun går i sin egen families selskap. Det vil koste en introvert, men neppe særlig mer i egen familie enn andres. Jeg tror derfor ikke det er grunnen, ei heller at hun er sjenert. Jeg tenker det er en helt annen grunn. Endret 25. desember 2024 av anonymLala 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr X Skrevet 25. desember 2024 #39 Del Skrevet 25. desember 2024 20 år og ikke 12? Leste for noen år siden at en av tre jenter/kvinner i Nordland mellom 18 og 25 år hadde en psykisk diagnose. Hvordan skal dette gå? Dette er bare tragisk og i dette tilfellet tror jeg ikke det vil bli bedre. Det er nok ikke noe dere kan gjøre annet enn å vente å se. Statistisk sett vil din sønn etterhvert få en ny kjæreste og så er det lov til å håpe at dere kommer bedre ut med henne. Min yngste hadde en slik kjæreste og det var veldig slitsomt. Nå har han ei sprudlende og livat forlovet som vi har et godt forhold til. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strilamann Skrevet 25. desember 2024 #40 Del Skrevet 25. desember 2024 Dette må du ta tak i nå med en gang. Hva skjer om de får barn, skal du da ikke ha noe omgang med dem, annet enn om din sønn tar dem med alene til dere? Klarer du ikke få til en god relasjon med henne nå kommer du heller ikke til å ha noe mer enn marginal kontakt med ev. barnebarn. Ellers er jeg enig i at din sønn sitter med nøkkelen. Han må sette hardt mot hardt og kreve at hun stiller opp og blir kjent med dere. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå