exictence Skrevet 28. desember 2024 Forfatter #41 Del Skrevet 28. desember 2024 Jadaomatte skrev (8 timer siden): Jeg hadde ledd godt😂😂 Ja, det er en grei reaksjon egentlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 28. desember 2024 #42 Del Skrevet 28. desember 2024 Det er ikke vanlig i min omgangskrets, de fleste leier til de er i slutten av tjueåra. Det er jo mye som spiller inn. Boligmarkedet der en bor, karriere, arv og eventuell hjelp fra foreldre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #43 Del Skrevet 28. desember 2024 Mitt barn kjøpte sitt første hus da han var 25, med utleiedel. Hadde spart fra han var 15, jobbet sommere og helg. Dette var etter utdannelse og ett år i jobb. Kjøpte sitt andre hus da han var 28, til utleie. Tettsted med bystatus. Fikk ikke hjelp av foreldre. Vet om mange som kjøper leilighet til barn som begynner på studier. Men er usikker på eierforholdet. Om barna får leiligheten/ noe av summen, eller om foreldre står som eiere. De aller fleste unge jeg kjenner klarer seg helt selv, og leier mens de sparer opp penger. Om man prioriterer klær, syden, bil, frisør, neglesalong osv, så blir det neppe egen bolig på lange tider. Anonymkode: 7e723...852 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #44 Del Skrevet 28. desember 2024 Ganske vanlig i vårt miljø. Kapitalsterkt område. Anonymkode: 7f3eb...f87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #45 Del Skrevet 28. desember 2024 Jeg kjøpte leilighet da jeg var 23 år og student. Bodde billig hjemme til da, så fikk hjelp på den måten (men fikk ingen kapital eller kausjonist/medlåntaker av foreldre). Bor i en av de største byene (ikke Oslo). I vennegjengen min på VGS var vi ni stykk, og alle har tatt høyere utdannelse. Av disse eide fem stykk egen bolig før 24 år- som studenter. To til har kjøpt leilighet i ettertid, nå når vi er 26 år er det kun to som ikke eier egen bolig. Én som studerte medisin og som enda må flytte mye rundt etter praksisplasser. Og én som nettopp har kommet ut av et forhold, hvor hun dessverre har gått i kvinnefella og vært med og betalt ned på hans lån i mange år og nå står på bar bakke. Et par har hatt foreldre som kjøpte leilighet eller ga forskudd på arv, et par har bodd billig hjemme under studiene og et par har kjøpt sammen med partner. Felles for alle med egen bolig er at egenkapital og boligkjøp har vært noe vi har planlagt for og prioritert helt fra vi var 16 år, og dermed måtte ha spart og prioritert bort gøyere ting (som å flytte inn med kjæresten som veldig ung, bo i gøyale festkollektiv og utveksling og reising). Jeg trodde det var helt normalt å kjøpe bolig i 20-årene jeg, men ser på statistikken at det ikke stemmer 😅 Anonymkode: 94a06...c4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #46 Del Skrevet 28. desember 2024 Fikk 5 mill av pappa til egenkapital. Lånte resten. Anonymkode: b8374...251 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå