kaleidoskop Skrevet 23 timer siden #1 Del Skrevet 23 timer siden Jeg tok nettopp en smaksprøve av pinnekjøttet. Det er for salt 🙈 er det noe jeg kan gjøre nå, som det strakt er ferdig for å vanne det ut?!?!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muskath Skrevet 23 timer siden #2 Del Skrevet 23 timer siden Tøm ut vannet og fyll på nytt vann noen ganger? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #3 Del Skrevet 23 timer siden kaleidoskop skrev (6 minutter siden): Jeg tok nettopp en smaksprøve av pinnekjøttet. Det er for salt 🙈 er det noe jeg kan gjøre nå, som det strakt er ferdig for å vanne det ut?!?!? Du kan koke det i stedet for å dampe det, det går helt fint! (og så tar du det litt på grillen i ovnen dersom du liker det etterpå) Anonymkode: 68a25...671 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #4 Del Skrevet 23 timer siden kaleidoskop skrev (8 minutter siden): Jeg tok nettopp en smaksprøve av pinnekjøttet. Det er for salt 🙈 er det noe jeg kan gjøre nå, som det strakt er ferdig for å vanne det ut?!?!? Hvor lenge vannet du det ut på forhånd? Anonymkode: 99e3a...8ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #5 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvor lenge vannet du det ut på forhånd? Anonymkode: 99e3a...8ee Ca 3 timer. Anonymkode: 2d4a2...2b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 23 timer siden #6 Del Skrevet 23 timer siden Ta en hurtigutvanning med vann fra vannkoker. Hell over, hell ut, gjenta. Vi gjorde dette med pinnekjøtt vi ikke hadde vannet ut i det hele tatt. Gikk bra det også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #7 Del Skrevet 23 timer siden Nå er det for sent, men til neste gang: Vi vanner ut pinnekjøttet 30 timer, og bytter vann én gang underveis. Damper det så fra 11-16. Blir perfekt. Anonymkode: 5cc54...69c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 22 timer siden #8 Del Skrevet 22 timer siden Svigerinne mi sier de vanner ut i minst 24 timercog bytter vann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #9 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ca 3 timer. Anonymkode: 2d4a2...2b8 3 timer?! Skal vel være rundt 18-24 timer? Jøye meg, ikke rart det er salt Anonymkode: 162e6...1c7 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaleidoskop Skrevet 22 timer siden Forfatter #10 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvor lenge vannet du det ut på forhånd? Anonymkode: 99e3a...8ee For lite tydeligvis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TBL12 Skrevet 22 timer siden #11 Del Skrevet 22 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ca 3 timer. Anonymkode: 2d4a2...2b8 Å sette i pinnekjøtt i vann dagen før er vanlig. Det kan bli salt med bare tre timer i vann. Tre timer koketid er vanlig for hvor lenge det skal kokes / dampes. Endret 22 timer siden av TBL12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #12 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ca 3 timer. Anonymkode: 2d4a2...2b8 Minst 12 timer, og da blir det ganske salt, 24 timer med minst ett vannbytte er det vanlige.. Anonymkode: c851b...8c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #13 Del Skrevet 22 timer siden jegerrinne skrev (3 minutter siden): Svigerinne mi sier de vanner ut i minst 24 timercog bytter vann Svigerinna di 😂 Dette er beskrevet alle steder, også på pakken. Anonymkode: d4f99...8bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaleidoskop Skrevet 22 timer siden Forfatter #14 Del Skrevet 22 timer siden TBL12 skrev (Akkurat nå): Å sette i pinnekjøtt i vann dagen før er vanlig. Det kan bli salt med bare tre timer i vann. Tre timer koketid er vanlig.koketid. Ikke jeg som var vannet ut i 3 timer. Det er så klart for lite 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freydis Skrevet 22 timer siden #15 Del Skrevet 22 timer siden Jeg bruker 24 timer for å vanne ut pinnekjøttet. Men dersom du har glemt det så går det an å koke det opp og skifte vann, eventuelt gjenta dette et par ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #16 Del Skrevet 22 timer siden kaleidoskop skrev (1 minutt siden): Ikke jeg som var vannet ut i 3 timer. Det er så klart for lite Ok, men da er det jo ikke så nøye. Da har du nok noen å skylde på Anonymkode: d4f99...8bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 22 timer siden #17 Del Skrevet 22 timer siden kaleidoskop skrev (30 minutter siden): Jeg tok nettopp en smaksprøve av pinnekjøttet. Det er for salt 🙈 er det noe jeg kan gjøre nå, som det strakt er ferdig for å vanne det ut?!?!? Hiv oppi rå potet det trekker ut saltet 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 22 timer siden #18 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Svigerinna di 😂 Dette er beskrevet alle steder, også på pakken. Anonymkode: d4f99...8bb Spiser ikke pinnekjøtt så veldig greit. Men vi satt å diskuterte det på dagen i dag da svigerfar spurte. Og da sa ho at de vannet ut 24 timer før. Selv hadde jeg googlet hvis jeg skulle lage, men siden ingen her spiser sau så behøver jeg ikke direkte kunne det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaleidoskop Skrevet 22 timer siden Forfatter #19 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ok, men da er det jo ikke så nøye. Da har du nok noen å skylde på Anonymkode: d4f99...8bb 😂 Ja jeg får gjøre det. Nå ble det nødskylling og nytt oppkok. Så får jeg se om det hjelper noe. Sikkert noen dom liker drt ekstra salt 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå