AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #1 Del Skrevet 23 timer siden Jeg er bare 43, men de siste par årene har jeg blitt et (delvis) skrukketroll. Jeg har masse løs hud og linjer på den ene siden av ansiktet, ser mye bedre ut på den andre siden men munnvikene henger på begge. Bøyer jeg meg fremover ligger huden i en diger pløs, jeg har langt mer løs hud på den ene siden.  Synes det er så trist at jeg har blitt så gammel, så tidlig.. Jeg har alltid vært veldig tynn og alltid slitt med tørr hud, men forsøkt å kjøpe skikkelige produkter for å finne noe som gir nok fukt. Bruker både retinol og hyaluronsyre uten at dette har gjort noen merkbar forskjell! (Brukt de siste par år) Bruker solfaktor 50, men gjorde ikke det som ung, som svært mange andre på 90-tallet... Har ikke spesielt gode gener rynkemessig..alle på morssiden er veldig rynkete. Har heller ikke hatt det enkleste livet. Har levd med psykisk vold i flere år blant annet, opplevd mye sorg og stress, noe som sikkert har bidratt til sitt. Ser kolleger og venner som er ti år eldre og som røyker som svamper og har gjort det "alltid", men likevel har mye penere hud enn meg. Hva er det man kan gjøre som ikke koster skjorta og som ikke innebærer kirurgi? Og helst hjelper(!) Anonymkode: 67b6f...66a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #2 Del Skrevet 23 timer siden Det høres ut som du har hatt en krevende reise, både med huden og livet, men det finnes måter å forbedre hudens tilstand uten at det koster for mye eller innebærer kirurgi. Først og fremst kan livsstilen din ha mye å si. Sørg for å få nok søvn, fordi kroppen reparerer seg selv mens du sover, og dette gjelder også huden. Kostholdet spiller også en stor rolle – prøv å få i deg mer antioksidantrik mat som bær, grønnsaker, nøtter og fet fisk som laks, som er rik på omega-3. Nok vanninntak kan også bidra til at huden holder seg hydrert innenfra. Stress er en annen faktor som kan påvirke huden negativt, så å finne måter å håndtere stress på, som yoga eller meditasjon, kan være gunstig.  Når det gjelder hudpleie, er det viktig å bruke milde produkter som ikke irriterer huden. Hvis du sliter med tørr hud, kan det være lurt å velge en god fuktighetskrem som inneholder ceramider og fettsyrer for å styrke hudbarrieren. Retinol er bra, men det kan tørke ut huden, så sørg for å kombinere det med en rik fuktighetskrem, eller vurder å prøve bakuchiol som er en mildere plantebasert ingrediens. Andre ingredienser som niacinamid kan også hjelpe, da det styrker huden, reduserer rødhet og forbedrer elastisiteten. For ekstra fukt kan du bruke ansiktsoljer som arganolje eller jojobaolje, spesielt om kvelden.  Massasje og ansiktsyoga er en annen mulighet som kan forbedre hudens utseende. Ansiktsmassasje øker blodsirkulasjonen, reduserer spenninger og kan stimulere lymfedrenasje, mens ansiktsyoga styrker musklene og gir et mer løftet utseende. Dette kan gjøres hjemme og er helt kostnadsfritt.  Hvis du ønsker noe litt mer intensivt, men fremdeles rimelig, kan hjemmebehandlinger som microneedling eller kjemisk peeling være verdt å prøve. Microneedling kan stimulere kollagenproduksjonen, mens en mild peeling kan gi huden glød og forbedre teksturen over tid. Fuktighetsgivende ansiktsmasker er også et godt tillegg til hudpleierutinen, spesielt hvis huden føles veldig tørr.  Kosttilskudd som kollagenpulver og antioksidanter som vitamin C og E kan også bidra til å styrke huden innenfra. Mange opplever at kollagen hjelper med elastisitet, selv om forskningen er noe blandet. Vitaminene kan beskytte huden mot skade og jevne ut hudtonen over tid.  Hvis du er åpen for det, kan du også vurdere noen rimelige profesjonelle behandlinger som hydrafacial eller LED-lysbehandling. Disse er skånsomme, gir gode resultater, og kan passe godt for tørr eller aldrende hud.  Til slutt er det viktig å huske at huden din reflekterer livet du har levd. Selv om det er lett å sammenligne seg med andre, er din hud og din historie unik. Med tid og små justeringer kan du oppnå en hud som føles bedre for deg.   Anonymkode: 8d306...292 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #3 Del Skrevet 23 timer siden Solkrem for å forebygge og retinol. Ingenting annet hjelper. Botox da, men man må vel fylle ut rynkene med noe annet først. Anonymkode: 4b00a...f7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #4 Del Skrevet 22 timer siden Hvis man er veldig tynn så ser man dessverre eldre ut enn sine jevnaldrende med en gang man fyller 40. Spesielt dersom man har oval ansiktsform. Jeg tenker at du åpenbart har hatt et tøft liv og du kan ikke smmenligne seg med dem som har hatt enkle liv med få bekymringer. Som den første som svarte deg så vil også jeg sette fokuset på sunt kosthold og nok vann. Kremer som er fete nok. Start i det små, jeg bruker både niacinamide serum og retinol serum på kvelden før fet nattkrem, men du må kun innføre ett virkestoff om gangen og deretter vente noen uker før du innfører det neste. På morgenen bruker jeg hyaluronsyre-serum og deretter c-civatmin serum før fet dagkrem. Men igjen, ikke innfør mer enn ett serum av gangen og vent i 3 uker før du introduserer neste. Uansett så vil nok vektoppgang gjøre underverker for huden din, om du klarer. F eks laks, avokado og nøtter er ekstremt kaloririke matvarer som inneholder flerumettede fettsyrer. Og drikke masse vann! Anonymkode: dfc0d...0cb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #5 Del Skrevet 22 timer siden Dermapen er fantastisk, det koster litt men vel verdt pengene. Anonymkode: 28ab7...dad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #6 Del Skrevet 21 timer siden Tynne folk får rynker mye tidligere og mye verre rynker enn normalvektige og overvektige. Samme med om man spiser dårlig og variert. Anonymkode: 3c619...d5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #7 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det høres ut som du har hatt en krevende reise, både med huden og livet, men det finnes måter å forbedre hudens tilstand uten at det koster for mye eller innebærer kirurgi. Først og fremst kan livsstilen din ha mye å si. Sørg for å få nok søvn, fordi kroppen reparerer seg selv mens du sover, og dette gjelder også huden. Kostholdet spiller også en stor rolle – prøv å få i deg mer antioksidantrik mat som bær, grønnsaker, nøtter og fet fisk som laks, som er rik på omega-3. Nok vanninntak kan også bidra til at huden holder seg hydrert innenfra. Stress er en annen faktor som kan påvirke huden negativt, så å finne måter å håndtere stress på, som yoga eller meditasjon, kan være gunstig.  Når det gjelder hudpleie, er det viktig å bruke milde produkter som ikke irriterer huden. Hvis du sliter med tørr hud, kan det være lurt å velge en god fuktighetskrem som inneholder ceramider og fettsyrer for å styrke hudbarrieren. Retinol er bra, men det kan tørke ut huden, så sørg for å kombinere det med en rik fuktighetskrem, eller vurder å prøve bakuchiol som er en mildere plantebasert ingrediens. Andre ingredienser som niacinamid kan også hjelpe, da det styrker huden, reduserer rødhet og forbedrer elastisiteten. For ekstra fukt kan du bruke ansiktsoljer som arganolje eller jojobaolje, spesielt om kvelden.  Massasje og ansiktsyoga er en annen mulighet som kan forbedre hudens utseende. Ansiktsmassasje øker blodsirkulasjonen, reduserer spenninger og kan stimulere lymfedrenasje, mens ansiktsyoga styrker musklene og gir et mer løftet utseende. Dette kan gjøres hjemme og er helt kostnadsfritt.  Hvis du ønsker noe litt mer intensivt, men fremdeles rimelig, kan hjemmebehandlinger som microneedling eller kjemisk peeling være verdt å prøve. Microneedling kan stimulere kollagenproduksjonen, mens en mild peeling kan gi huden glød og forbedre teksturen over tid. Fuktighetsgivende ansiktsmasker er også et godt tillegg til hudpleierutinen, spesielt hvis huden føles veldig tørr.  Kosttilskudd som kollagenpulver og antioksidanter som vitamin C og E kan også bidra til å styrke huden innenfra. Mange opplever at kollagen hjelper med elastisitet, selv om forskningen er noe blandet. Vitaminene kan beskytte huden mot skade og jevne ut hudtonen over tid.  Hvis du er åpen for det, kan du også vurdere noen rimelige profesjonelle behandlinger som hydrafacial eller LED-lysbehandling. Disse er skånsomme, gir gode resultater, og kan passe godt for tørr eller aldrende hud.  Til slutt er det viktig å huske at huden din reflekterer livet du har levd. Selv om det er lett å sammenligne seg med andre, er din hud og din historie unik. Med tid og små justeringer kan du oppnå en hud som føles bedre for deg.   Anonymkode: 8d306...292 Takk for fint svar, jeg var så forberedt på å få høre hvor stygg huden min var at jeg ikke orket å lese svarene med en gang. Spørsmålet er om noe av de tiltakene du nevner vil reversere linjene, eller om det i beste fall vil bremse utviklingen? Anonymkode: 67b6f...66a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #8 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tynne folk får rynker mye tidligere og mye verre rynker enn normalvektige og overvektige. Samme med om man spiser dårlig og variert. Anonymkode: 3c619...d5c  Vekta har vært lav hele livet, dessverre har jeg mistet enda noen kilo i høst pga sykdom. Har alltid hatt et variert kosthold med mye grønnsaker, fiber, frukt, fisk osv. Dessverre er jeg veldig glad i både søtt og salt, men spiser kun godteri/drikker lettbrus på lørdager... Anonymkode: 67b6f...66a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #9 Del Skrevet 18 timer siden For min del fungerer høydosert omega 3-tilskudd og å bruke Ovesterin, en krem (ment for skjeden) som inneholder østrogen. Dette sammen med vanlig (billig) hudpleie og solbeskyttelse har gjort at min aldring gikk mye saktere mellom 40 og 50, enn den gjorde mellom 30 og 40. Anonymkode: c2bf2...41a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå