Gå til innhold

Alkohol i desserten vi spiste, hjelp!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bare jeg som synes det er litt rart å lage en dessert med alkohol i, uten å nevne det eller ha alternativer, når man inviterer den gravide svigerdattera og barnebarnet? Sånn uavhengig av mengden. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Man tar ikke skade av det, men ufint å lure i folk alkohol. Jeg selv er totalavholds. 

Anonymkode: 144db...5e4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
nordlending skrev (4 minutter siden):

Bare jeg som synes det er litt rart å lage en dessert med alkohol i, uten å nevne det eller ha alternativer, når man inviterer den gravide svigerdattera og barnebarnet? Sånn uavhengig av mengden. 

Nei. Nettopp pga mengden.

Anonymkode: 63aa2...48c

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nordlending skrev (4 minutter siden):

Nei, det er ikke rart. Det er i praksis en smaksforsterker og ikke alkohol.

Dersom man skal være forsiktig med alkohol i mat er det i forhold til tørrlagte alkoholikere. Smak av alkohol kan trigge lysten til å drikke.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Om du skal være en hysterisk gravid så lønner det seg å være hysterisk FØR du dytter ting i trynet. Men det blir kanskje ikke nok oppstandelse av det?

Anonymkode: 3fa51...eb2

Alt det sukkeret er nok betraktelig mer skadelig for fosteret enn den mikroskopiske mengden alkohol

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Man tar ikke skade av det, men ufint å lure i folk alkohol. Jeg selv er totalavholds. 

Anonymkode: 144db...5e4

Du er fortsatt ansett som totalavholds etter å ha spist litt sånn dessert . Håper ikke du spiser moden frukt eller drikker kefir da.

Anonymkode: 0523e...855

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Alt det sukkeret er nok betraktelig mer skadelig for fosteret enn den mikroskopiske mengden alkohol

Du er fortsatt ansett som totalavholds etter å ha spist litt sånn dessert . Håper ikke du spiser moden frukt eller drikker kefir da.

Går man rundt og redd for sukker i tilleg så føyer man seg ihvertfall inn under kategorien hysterisk.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Skjønner du virkelig ikke at det handler om mengde? Er du 8 år gammel? 

Anonymkode: 26d81...cc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Går man rundt og redd for sukker i tilleg så føyer man seg ihvertfall inn under kategorien hysterisk.

man trenger ikke å være redd for sukker selv om man påpeker hykleriet ved å være hysterisk redd et fingelbøl baileys samtidig som man har stappet seg full av sukker når man er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

2 spiseskjeer på en dessert som mange spiste er forsvinnende lite. Hadde ikke vært stressa om jeg som gravid fikk i meg samme mengde. Det går fint.

Anonymkode: cc4ee...46c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...