AnonymBruker Skrevet i går, 13:18 #1 Del Skrevet i går, 13:18 Min yngre bror er fadder på min datter, gir ikke gave til meg (helt fair), men til henne. År etter år reagerer jef på prisforskjellen på gavene; datteren min får en gave til maks kr 200, mens jeg gir ham og kona fine gaver. Først til en verdi av ca 1000, men har nå nedskalert til ca 500 samlet. Vurderer å kjøpe enda rimeligere gaver, men synes det er så stusselig. De er i 30-årene og i full jobb. Vurderer en fellesgave til en verdi av 3-400 neste år. Er jeg kjip? Anonymkode: acb5a...216 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:26 #2 Del Skrevet i går, 13:26 Hvirfor avklarer du ikke bare budsjett og forventninger med de det gjelder til neste år? Sett en kalenderpåminnelse nå feks om at du tar opp temaet i oktober/november neste år og avklarer da. Skriv evt ned et notat om året og hva du tenker nå så er det der klart og tydelig når du trenger det igjen. Anonymkode: 181cc...be0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forvirret23 Skrevet i går, 13:32 #3 Del Skrevet i går, 13:32 Hvorfor gi gave om du mener dere bare skal bytte penger? Jeg bryr meg aldri om pris, jeg kjøper gave som jeg tenker passe til den personen. At jeg ikke får gave eller barna mine får for mindre verdi har ingen betydning. Skal vi bytte penger så kan vi la være å gi. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:16 #4 Del Skrevet i går, 14:16 Forvirret23 skrev (42 minutter siden): Hvorfor gi gave om du mener dere bare skal bytte penger? Jeg bryr meg aldri om pris, jeg kjøper gave som jeg tenker passe til den personen. At jeg ikke får gave eller barna mine får for mindre verdi har ingen betydning. Skal vi bytte penger så kan vi la være å gi. Handler ikke om å bytte penger, men når man gir for tre ganger summen man får for, så begynner man å undre på om det er like greit å bare legge seg på samme nivå. Anonymkode: acb5a...216 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PM75 Skrevet 23 timer siden #5 Del Skrevet 23 timer siden Får datteren din en gjennomtenkt gave, eller bare noe billig de finner i farten? Akkurat det er mer avgjørende enn prisen, mener jeg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forvirret23 Skrevet 22 timer siden #6 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Handler ikke om å bytte penger, men når man gir for tre ganger summen man får for, så begynner man å undre på om det er like greit å bare legge seg på samme nivå. Anonymkode: acb5a...216 Hvorfor spiller det en rolle? Ønsker du ikke å kjøpe gave til din niese? Det er vel ikke hun som kjøper gaver til dere, det er hennes far. Er gaven til henne eller din bror? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #7 Del Skrevet 15 timer siden PM75 skrev (8 timer siden): Får datteren din en gjennomtenkt gave, eller bare noe billig de finner i farten? Akkurat det er mer avgjørende enn prisen, mener jeg. Ikke gjennomtenkt og de viser ingen interesse for henne ellers også. Anonymkode: acb5a...216 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #8 Del Skrevet 15 timer siden Forvirret23 skrev (7 timer siden): Hvorfor spiller det en rolle? Ønsker du ikke å kjøpe gave til din niese? Det er vel ikke hun som kjøper gaver til dere, det er hennes far. Er gaven til henne eller din bror? Hennes far? Hun er min datter, mannen og kona det er snakk om er hennes tante og onkel Anonymkode: acb5a...216 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forvirret23 Skrevet 14 timer siden #9 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hennes far? Hun er min datter, mannen og kona det er snakk om er hennes tante og onkel Anonymkode: acb5a...216 Beklager trodde du mente du kjøpte gave til din niese/nevø og den nedskalerer du for din datter ikke får nok. Om det er vanskelig å kjøpe gave synes du til de for du ikke får eller din datter får for større summer så kan du jo bare slutte å gi? Jeg forstår ikke dette for gir man gaver bare for å få tilbake igjen? Det virker som mange gjør. Jeg kjøper gaver til min bror og hans kone, jeg får ikke noe av de. Jeg ønsker å gi til de for å vise de at jeg er veldig glad i de og det er min ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #10 Del Skrevet 14 timer siden Dere bør absolutt legge dere på et lavere nivå. Selv har jeg motsatt problem, har gitt gaver til både jul og bursdag til mine nevøer og nieser, men typisk fått en symbolsk gave til 100 kr tilbake. Fordi de liksom bare har tenkt at vi gir bare til barna i familien (og jeg har ikke barn). Så jeg bruker ganske mye penger på de ulike tantebarna mine, og får en håndkrem fra body shop tilbake... Anonymkode: a66c0...5da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå