Gå til innhold

Tid til å treffe venninner mellom jul og nyttår?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har dere tid til å treffe venninner mellom jul og nyttår? Jeg kjenner at jeg sliter litt med det. Jeg har fri, men synes de dagene etter jul og til nyttår går så fort, og jeg har så lyst å bare være hjemme å slappe av og lade opp til jobb igjen 2 Januar. Men så får jeg dårlig samvittighet når jeg sier nei til å finne på noe med venninner. Dette gjelder mest single og venninner uten barn. De i samme livssituasjon som meg er ofte opptatt også. 

Anonymkode: 9b95b...781

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. Er mer sammen med venner enn familie. Julaften og første juledag er familie-dager. De øvrige dagene er vi sammen med venner minst tre og ofte flere dager.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tar oss tid til det. Vi møtes for å spise før vi drar på quiz. Hele vennegjengen samles og har gjort det siste 7-8 årene.

Anonymkode: 08cbf...36f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo tid. Men du prioriterer ikke tiden til venner. 

Jeg og mannen prioriterer tilreisende venner, de ser vi ikke så ofte. Vi bortprioriterer tid til venner vi kan møte ellers gjennom året. Met et-par unntak, og det er blant annet en singel venninne med lite familie i byen, og ei som er nyskilt og uten barna for første gang. Vi tar en god lunsj i byen i helgen. Dorstokkmila er jo definitivt der for meg som har nok, men det betyr jo mye for dem. 

Anonymkode: 1599a...6db

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Jeg prioriterer vennetid. Synes det er koselig og hyggelig og det gir meg mye påfyll. Vennemiddager med mye latter og hygge er en helt naturlig del av romjulen. Ligge på sofaen som et dovendyr i saktegående fart er det også tid til, men det går fint an å gjøre resten av året også.

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg jobber pluss at jeg får nok sosialisering med familieselskapene. Jeg orker rett og slett ikke å presse inn venner også, jeg er introvert og synes jula er slitsom. 

Anonymkode: 8ec2b...db0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde hatt tid, men jeg har ikke lyst. Jeg har bare lyst til å ta livet med ro, nyte en bok osv 

Anonymkode: 81a36...5e6

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fri hele romjula, og ikke så veldig problemer med å få tid til det. I hverdagen er jeg mer utslitt, har det travelt og venninnene mine har det travelt, og det er ganske sjelden jeg ser dem. 

I år feirer vi hos mine foreldre i hjembyen min, sånn at jeg får mulighet til å møte noen venner som fortsatt bor her, og som jeg ikke ser så ofte. En av dem er ei svært viktig og nær venninne av meg. Å finne på noe med henne, er et av julas høydepunkter for meg. Men vi pleier å møte venner i romjula når vi er hjemme også. Da er det mer typisk å dra på aketur på dagtid med venner som også har barn. 

Anonymkode: f3228...feb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...