Gå til innhold

Er hovne bein alltid tegn på svangerskapsforgiftning?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er i uke 35, og har fått ganske hovne legger der buksen setter tydelig «søkk» i leggen der den slutter. Er dette vanlig? Har normalt blodtrykk 

Anonymkode: e9334...094

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke nødvendigvis. Ei venninne hadde sjukt mye vann i kroppen mot slutten, men var aldri snakk om svangerskapsforgiftning. Anklene hennes ble borte og eneste hun kunne gå med var crocs 🥴

er du bekymret tar du kontakt med føden 

Anonymkode: 34225...152

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, helt vanlig med vann i kroppen under graviditet uten at det trenger å bety svangerskapsforgiftning.

Anonymkode: 454ac...dea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, helt vanlig med ødemer i graviditeten. Dersom blodtrykket er normalt har du ikke svangerskapsforgiftning. Det er kun ødemer som oppstår samtidig som høyt blodtrykk som kan være et tegn på svangerskapsforgiftning, eventuelt forverring av svangerskapsforgiftningen. 

Anonymkode: 7a181...66c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde mye vann i kroppen ved begge mine svangerskap, og hadde aldri svangerskapsforgiftning. Hadde så vandige føtter at vannet flyttet så på oversida da jeg tråkket med foten. Vann i kroppen/beina er helt vanlig når en er gravid.

Anonymkode: 14a62...0d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også mye vann uten svangerskapsforgiftning.

Jeg anbefaler støttestrømper. 

Anonymkode: c4c05...3c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med andremann fikk jeg ikke så hovne bein når jeg var gravid, men fikk det etter fødselen. Gikk over etter en ukes tid. Med første hadde jeg veldig hovne føtter flere mnd, men alltid bra blodtrykk. 

Anonymkode: 9b843...083

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ganske vanlig. Jeg hadde veldig hovne legger i første svangerskap, men ikke svangerskapsforgiftning. Blodtrykket mitt var lavt, og jeg var skikkelig plaget av blodtrykksfall. 

Støttestrømper og å sitte med beina opp når det var mulig, var til hjelp. Å gå og stå mye, som jeg typisk gjorde en del av i jula, gjorde det verre. 

Anonymkode: 7e8f7...fed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...