AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #21 Del Skrevet 26. desember 2024 Enig med farmor, du fremstår vrang Anonymkode: d0da0...135 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru Alving Skrevet 26. desember 2024 #22 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg er 100% alene med barnet. Har kontakt med faren, som ikke kan ta seg av barnet pga psykisk sykdom. Har litt issues med ex svigerfamilien. Det virker som om de tror jeg saboterer for deres kontakt med barnebarnet, men egentlig vil jeg gjerne at barnet mitt skal møte dem mer. Barnet er 3 år. Min "helligste" dag i jula er 1. Juledag. For meg er det dagen for hvile. Vi går i pysjen halve dagen, spiser lang frokost, ser julefilm, leser bok og leker med gavene. Kanskje vi går ut på ettermiddagen og i dag skal vi spise middag hos venner. Men før kl 14-15 er det virkelig dagen for hvile, og det føles veldig viktig for meg og barnet at vi bare får slappa av etter en stressende desember. Eks-svigers har tradisjon med frokost på 1. Juledag med hele familien. Men jeg har lyst å bare være hjemme med barnet og kose meg. Men er redd det skaper dårlig stemning og blir sett på som et forsøk på sabotasje for barnets kontakt med fars familie. Hva er det riktige å velge i denne situasjonen? I år er vi hjemme fordi frokosten ble avlyst, og det kjennes så ekstremt riktig å bare være her og slappe av, og er dessuten det jeg er vant med hjemmefra. Hva sier jeg til neste år? Vi feirer forresten jul med far hvert år, og fars foreldre ca annet hvert år. Anonymkode: aa7dd...325 La far ta med barnet på denne lunsjen, det kan være deres tradisjon. Så slapper du av hjemme og har fått ladet batteriene til barnet kommer hjem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #23 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hvor står det at de har 50/50? Hun skriver jo hun er 100% alene. Vet ikke hvor mye kontakt de har ellers? Svigers altså, men de kan jo ikke kreve 1 juledag hvert år. Om dere feirer sammen annenhvert år så blir det frokost annahvert år. Skjønner meg heller ikke på de som foreslår alene tid med far da vi ikke vet om det går eller hvilken relasjon de har. Hverken med far eller hans familie. Da blir det jo helt feil å levere fra seg et barn som ikke er trygg på de andre voksne! Irrelevant om de er i slekt. TS barnet kommer først tenker jeg. Om han er super sliten 1 juledag så må jo han få lov å hvile, hvertfall mens han er liten, er vell barnet som kommer først. Her har svigers lite kontakt, og snakker ikke med meg i det hele tatt. Så da blir det som det blir. Når de først er der så er de super intense og krever all oppmerksomhet fra barnet så det blir. Et heøvette hver gang de er på besøk. Så nei svigers skal ikke bare få lov til å gjøre som de alltid vil. Barnet først Anonymkode: f7d96...065 Dette! Anonymkode: 5be68...4e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #24 Del Skrevet 26. desember 2024 Tenker det er viktig for framtida at barnet får gode relasjoner til nærmeste familie fra hen er liten. Du trenger ikke være med for alltid. Anonymkode: ecee9...105 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidhun Skrevet 26. desember 2024 #25 Del Skrevet 26. desember 2024 Her hadde jeg helt klart satt ex-svigers først og tatt hviledagen 2. Juledag i stedet. Det hadde for meg vært en enkel tilpasning som hadde betydd mye for de. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fireflies Skrevet 26. desember 2024 #26 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hvor står det at de har 50/50? Hun skriver jo hun er 100% alene. Vet ikke hvor mye kontakt de har ellers? Svigers altså, men de kan jo ikke kreve 1 juledag hvert år. Om dere feirer sammen annenhvert år så blir det frokost annahvert år. Skjønner meg heller ikke på de som foreslår alene tid med far da vi ikke vet om det går eller hvilken relasjon de har. Hverken med far eller hans familie. Da blir det jo helt feil å levere fra seg et barn som ikke er trygg på de andre voksne! Irrelevant om de er i slekt. TS barnet kommer først tenker jeg. Om han er super sliten 1 juledag så må jo han få lov å hvile, hvertfall mens han er liten, er vell barnet som kommer først. Her har svigers lite kontakt, og snakker ikke med meg i det hele tatt. Så da blir det som det blir. Når de først er der så er de super intense og krever all oppmerksomhet fra barnet så det blir. Et heøvette hver gang de er på besøk. Så nei svigers skal ikke bare få lov til å gjøre som de alltid vil. Barnet først Anonymkode: f7d96...065 Jeg leste det som at barnet kommer fra begge sider, derav 50/50 og at fars famile har tradisjoner som også kan være kjekt for barnet å lære. Ikke noe om at far faktisk har barnet 50%. Hvordan endte det TS? Til neste år så snakk med de i forkant så dere kan planlegge hva som blir best for det og barnet før du står noen dager før jul. Jula gjør ting litt mer oppheta. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #27 Del Skrevet 26. desember 2024 Hadde blitt hjemme med barnet. Uten tvil Anonymkode: fccfa...ed3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #28 Del Skrevet 26. desember 2024 Si det ikke 1. juledag og spør om dere kan møtes en annen dag i julen. Du trenger ikke hvorfor det ikke passer. Anonymkode: d6363...03e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #29 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 25.12.2024 den 13.22): Det føles viktig å ha det 1. Juledag siden jeg er kaputt etter julefeiring (feirer alltid hjemme med gjester, og det er krevende å stelle i stand til julefeiring med et lite barn rundt beina mine)... i år er jeg helt enormt sliten etter oppladninga til julaften. Ts Anonymkode: aa7dd...325 Faen så vanskelig du er. Du saboterer de facto. Skjerp deg! Anonymkode: 644b6...980 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå