AnonymBruker Skrevet i går, 11:49 #1 Del Skrevet i går, 11:49 For første gang har jeg sovet kjempedårlig natt til første juledag pga mageubehag, i form av sure oppstøt og svie i magen. Fortsatt samme følelsen nå, ikke matlyst osv. Flere som blir sånn av julematen? Noe som «hjelper»? Anonymkode: 41628...0c6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emlia Skrevet 23 timer siden #2 Del Skrevet 23 timer siden Alltid etter ribbemiddag. Ligger som en "stein" i magen til neste morgen. Tror det er så mye fett, og at jeg ikke har det i kosten til vanlig som gjør det. 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #3 Del Skrevet 23 timer siden Jeg pleier alltid å kaste opp natt til 1. det er blitt en tradisjon nesten. Men ikke i natt. For min del handler det om at jeg spiser veldig lite i desember før julematen, når jeg blir stressa glemmer jeg å spise og kan gå lenge uten mat. Så kommer julaften da, og det fråtses. Det er dømt til å gå til h... Men i år har jeg vært litt mer påpasselig i forkant. For min del hjelper det veldig å kaste opp, da er jeg helt fin etterpå. Kanskje ikke det svaret du ønsket Anonymkode: cae92...4b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #4 Del Skrevet 23 timer siden Da har du spist for mye. Anonymkode: a177b...cae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #5 Del Skrevet 23 timer siden Nei, spiser pinnekjøtt, ikke så mye fett, og jeg stopper når jeg er mett. Føler meg helt fin i dag bortsett fra en lett hodepine som sannsynligvis skyldes vinen. Å kaste opp julemiddagen høres helt absurd ut. Anonymkode: 9a248...93b 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #6 Del Skrevet 23 timer siden Jeg spiser kun et stykke ribbe, og begrenser svoren. Lager også surkål og rødkål selv, så begrenser mengden eddik. Da går det fint. Anonymkode: 17733...0f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #7 Del Skrevet 23 timer siden For mye fett kan gi mange ubehag, surkål spesielt. Svisker ble servert med ribbe for å få bedre fordøyelse og maten lettere gjennom. Ellers at maten er veldig uvant og blandes med drikke man ikke vanligvis blander det med. Jeg sliter mer med desserten enn middagen, men det er fordi jeg er laktoseintolerant. Anonymkode: 437a3...9a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #8 Del Skrevet 23 timer siden Jeg må alltid avslutte julekvelden med enten en god klunk aquevitt eller et par poser sånn brusende pulver som får en til å rape opp litt gørr, ellers klikker magen Anonymkode: 4b6a6...77c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 23 timer siden #9 Del Skrevet 23 timer siden Næ julematen min bestod av loff med tjukt lag smør og med gulost og med salami under God jul ☺️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #10 Del Skrevet 23 timer siden Ribbe er ikke noe bra for fordøyelsen min, så litt ubehag i magen. Selv om jeg ikke spiser mye. Men er til å leve med 🙂 Anonymkode: fc2b3...e33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #11 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg pleier alltid å kaste opp natt til 1. det er blitt en tradisjon nesten. Men ikke i natt. For min del handler det om at jeg spiser veldig lite i desember før julematen, når jeg blir stressa glemmer jeg å spise og kan gå lenge uten mat. Så kommer julaften da, og det fråtses. Det er dømt til å gå til h... Men i år har jeg vært litt mer påpasselig i forkant. For min del hjelper det veldig å kaste opp, da er jeg helt fin etterpå. Kanskje ikke det svaret du ønsket Anonymkode: cae92...4b3 Dette er en veldig usunn tankegang og det er skremmende å lese hvor normalt det fremstilles. Anonymkode: 625d9...df4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #12 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (33 minutter siden): For første gang har jeg sovet kjempedårlig natt til første juledag pga mageubehag, i form av sure oppstøt og svie i magen. Fortsatt samme følelsen nå, ikke matlyst osv. Flere som blir sånn av julematen? Noe som «hjelper»? Anonymkode: 41628...0c6 Spis mindre. Anonymkode: 93eea...f49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #13 Del Skrevet 23 timer siden Jeg pleier å spise en halv sitron etter julemiddagen, drikker safta og skyller munnen eller spiser som en appelsinbåt. Syntes det hjelper mot metthetsfølelsen og renser munnen. Vet ikke om det hjelper fordøyelsen men jeg føler det hvertfall. Syntes også det hjelper å få k seg nok væske, også kutter jeg ned på kål/løk da jeg blir enda mer oppblåst/luft i magen av det og føle det forverrer den kvalmende følelsen. Skyller munnen med lunkent vann og munnskyll etterpå for å skåne tennene da. Anonymkode: 625d9...df4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #14 Del Skrevet 23 timer siden Maskinfører skrev (7 minutter siden): Næ julematen min bestod av loff med tjukt lag smør og med gulost og med salami under God jul ☺️ Hadde du ikke noe sted å være? ❤️ Anonymkode: 4b6a6...77c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 23 timer siden #15 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hadde du ikke noe sted å være? ❤️ Anonymkode: 4b6a6...77c Nei mamma og pappa er døde og resten av familien tenker kun på seg selv ☹️❤️ 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #16 Del Skrevet 23 timer siden Maskinfører skrev (2 minutter siden): Nei mamma og pappa er døde og resten av familien tenker kun på seg selv ☹️❤️ Det er jeg lei meg for, jeg tilbrakte julaften med noen som heller ikke hadde noen, hadde jeg visst om deg, skulle jeg bedt deg og, så hadde vi kunne sitte alene alle tre sammen. ❤️ Anonymkode: 4b6a6...77c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #17 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): For første gang har jeg sovet kjempedårlig natt til første juledag pga mageubehag, i form av sure oppstøt og svie i magen. Fortsatt samme følelsen nå, ikke matlyst osv. Flere som blir sånn av julematen? Noe som «hjelper»? Anonymkode: 41628...0c6 Det hjelper å vite at man reagerer slik på maten. Jeg spiser mest poteter, grønnsker og saus og noen mindre (små!) kjøttstrykker. Holder meg unna synlig fett, svor og alkohol. Spiste meg meget god og mett i går, men det var lite på grunn av kjøttet. Poteter med saus er så godt😅 Har også tilgang på syrenøytraliserende, men da må man jo vite at dette er et problem som kan dukke opp. Ved halsbrann så sover jeg sittende, drikker mye vann. Har prøvd yogurt naturell med vekslende hell (det rimte🥳) Anonymkode: 0a207...315 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #18 Del Skrevet 22 timer siden Jeg har alltid vært livredd for denne dynamikken. Min tilnærming til julemat er at jeg tar mer av grønnsakene og potetene, og mindre av kjøttet. Fettrand er noe jeg digger, og jeg spiser det alltid med velbehag. Dropper desserten etter julemiddagen. Vi går rett på julekaker og frukt. Vi dropper alkohol til julematen. Funker som fjell. Magen er bra i dag! Anonymkode: ab2bb...7c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 22 timer siden #19 Del Skrevet 22 timer siden Disse har redda meg noen ganger mot halsbrann da jeg var høygravid 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #20 Del Skrevet 22 timer siden Nei, jeg spiser bare ribbe med litt saus, så magen er helt fin i jula. Jeg kutter ut poteter, julekaker, julegodt og slike ting som gir meg vond mage. Ribbe er helt supert for fordøyelsen. Det er de andre tingene som ikke er så bra for fordøyelsen. Anonymkode: a4851...15c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå