AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #41 Del Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kondolerer så mye ts, hvordan går det med deg nå? Ja slike personer er ikke så gode på andres smerte og sorg, de holder ikke ut at noen har det verre enn dem og får alles støtte og oppmerksomhet, dessverre Anonymkode: 80292...7cb Det går sånn midt på treet, men julen er vond da man virkelig merker at det mangler en person. Jeg har ikke sagt et pip om sorg eller tapet av min mann etter at jeg kom hjem til jul, og ingen har spurt eller kommentert noe heller. Ts Anonymkode: f32e8...a04 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #42 Del Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er jo fordi at hun kommer med små stikk til meg hele tiden. De andre hun" konkurrerer med" er mine foreldre og hennes mann, som ikke tør å si noe. Ts Anonymkode: f32e8...a04 Du må heve deg over det, hun kommer med stikk fordi hun føler seg mindre verdt enn deg eller lavere, hennes måte å klatre opp på, vit at du vet bedre og hev deg over, for din og dine foreldres skyld Anonymkode: 80292...7cb 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #43 Del Skrevet 25. desember 2024 Hvis kvinner er så gode på å kommunisere, hvorfor og hvordan er det teknisk mulig at det opprettes ørten slike innlegg som dette daglig? Anonymkode: 73d29...0c1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #44 Del Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du kan ikke tenke sånn, da slutter dere aldri med kjeklingen, det ER slitsomt for alle dessverre, hun eier ikke innsikt til å endre seg. Du er klar over dette så dessverre må du gjøre som resten, take the highroad og jatt med. Anonymkode: 80292...7cb Det er det jeg prøver å gjøre for å skåne mine foreldre. Ts Anonymkode: f32e8...a04 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #45 Del Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun: sier noe om seg selv som ikke er innenfor normal fornuft eller høflighet. Dere andre: kort taushet, begynner så å snakke om noe annet, som om hun aldri sa noe. Hun begynner snakke om sine diagnoser etc: En av dere andre: husk at vi ikke snakker om sykdom og plager ved matbordet. Det er ikke god folkeskikk. *introduserer nytt tema*. Hun: har en mening om deg og ditt Du: jeg har ikke bedt deg om meningen din. Det er ufint å komme med den ubedt. Problem løst. Ja, hun blir furt. Men hva skal hun gjøre, mener dere, om hun blir høflig og helt korrekt irettesatt av samtlige til stede ved behov? Voksne kan og bør irettesettes når de tråkker utenfor. Og det funker. Anonymkode: 2fe57...d99 Hun reagerer fra å bli snurt til å bli aggressiv og lage drama, og snur situasjonen til at hun er offeret og at jeg eller andre er slemme mot henne. Ts Anonymkode: f32e8...a04 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #46 Del Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk😚 Jeg skulle virkelig ønske at jeg klarte å holde munn og ignorere henne, men jeg sitter og rister når hun kommer med små stikk og sier idiotiske ting. Det er bare jeg som kverulerer med henne og blir uvenner, alle andre klarer å koble ut eller jatter med. Min far blir irritert når jeg og hun diskuterer, og min mor sier til meg at "hun bare er sånn". I går kveld kommenterte hun mange ganger at julepresangene mine og til de andre i familien lå fremme, og sa at de måtte pakkes ned før kvelden var omme. Hun er veldig ryddig av seg og liker ikke at ting ligger framme, da det betyr rot. Jeg pakker ikke bort julepresangene mine før Jeg pakker de i kofferten på fredag, og det irriterer henne. Dette er mitt barndomshjem og jeg har mer jeg skulle sagt en hun som er inngiftet. Ts Anonymkode: f32e8...a04 Høres helt grusomt ut. Jeg ville nok prøvd å jatte litt mer med om jeg var deg. Eventuelt overse henne mer. Ikke kast bort energi på henne. Anonymkode: 7577c...456 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #47 Del Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg begynner å synes synd på svigerinnen din og ikke deg... Anonymkode: d01b0...250 Utifra hva ts fortalte om svigerinnen i den kommentaren, så føler du med svigerinnen? Følte du deg truffet? Anonymkode: 4a32c...475 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #48 Del Skrevet 25. desember 2024 I sted kom min svigerinne bort i sofaen der jeg satt og begynte å snakke om helseproblemene sine, og hvor frustrerende det var å ikke bli trodd av leger osv Jeg jattet med og kom med ulike forslag, og så ble hun irritert og sa at jeg ikke hadde peiling, for jeg var en av de som hadde "lekt meg gjennom livet"!? Da hisset jeg meg bittelitt opp, og sa at den kommentaren kunne hun spare til noen som var frisk som en fisk, og som fremdeles hadde sin mann i live. Da ble hun stille og sa ingenting, og så spurte jeg henne om hvorfor hun aldri sier "unnskyld" eller "beklager", når hun slenger ut av seg idiotiske og sårende ord, men da svarte hun meg ikke og bare fortsatte å snakke. Så gjentok jeg meg selv og spurte hvorfor hun ikke sier unnskyld når hun blir konfrontert, men da reiste hun seg og gikk. Neste gang jeg vet hun kommer så holder jeg meg borte eller ikke snakker med henne. Hun trenger psykiatriskrisk hjelp. Ts Anonymkode: f32e8...a04 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #49 Del Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): I sted kom min svigerinne bort i sofaen der jeg satt og begynte å snakke om helseproblemene sine, og hvor frustrerende det var å ikke bli trodd av leger osv Jeg jattet med og kom med ulike forslag, og så ble hun irritert og sa at jeg ikke hadde peiling, for jeg var en av de som hadde "lekt meg gjennom livet"!? Da hisset jeg meg bittelitt opp, og sa at den kommentaren kunne hun spare til noen som var frisk som en fisk, og som fremdeles hadde sin mann i live. Da ble hun stille og sa ingenting, og så spurte jeg henne om hvorfor hun aldri sier "unnskyld" eller "beklager", når hun slenger ut av seg idiotiske og sårende ord, men da svarte hun meg ikke og bare fortsatte å snakke. Så gjentok jeg meg selv og spurte hvorfor hun ikke sier unnskyld når hun blir konfrontert, men da reiste hun seg og gikk. Neste gang jeg vet hun kommer så holder jeg meg borte eller ikke snakker med henne. Hun trenger psykiatriskrisk hjelp. Ts Anonymkode: f32e8...a04 Høres veldig likt ut som min slektning, kan aldri si unnskyld eller se når de er over grensen. Det virker som hun ønsker å provosere deg, dessverre Anonymkode: 80292...7cb 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #50 Del Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Høres veldig likt ut som min slektning, kan aldri si unnskyld eller se når de er over grensen. Det virker som hun ønsker å provosere deg, dessverre Anonymkode: 80292...7cb Tror ikke hun provoserer med vilje, men hun synes veldig synd i seg selv. Hun har et stort ego Ts Anonymkode: f32e8...a04 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Regulert Skrevet 26. desember 2024 #51 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Når dette skjer med min slektning så prøver jeg å distansere meg litt og tenker "bare smil, nikk, si ja og jaha, vedkommende har det ikke bra og det er derfor de jabber løs, så ikke ting skal bli nære og personlige, for de er ikke i kontakt med egne følelser" Det er jævlig vanskelig, når noen er som et svart hull av selvsentrerthet, og oppfører seg som du bare er publikum for dem, men ja de har det jo ikke bra med seg selv. Anonymkode: 80292...7cb Vi har et samfunn i dag som har mye fokus på toleranse og åpenhet, spesielt i forhold til psykisk helse. Hvor ville du plassert deg selv på denne toleranseskalaen fra 1-10? (1 er Komplett intolerant og 10 er komplett tolerant) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Regulert Skrevet 26. desember 2024 #52 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hun: sier noe om seg selv som ikke er innenfor normal fornuft eller høflighet. Dere andre: kort taushet, begynner så å snakke om noe annet, som om hun aldri sa noe. Hun begynner snakke om sine diagnoser etc: En av dere andre: husk at vi ikke snakker om sykdom og plager ved matbordet. Det er ikke god folkeskikk. *introduserer nytt tema*. Hun: har en mening om deg og ditt Du: jeg har ikke bedt deg om meningen din. Det er ufint å komme med den ubedt. Problem løst. Ja, hun blir furt. Men hva skal hun gjøre, mener dere, om hun blir høflig og helt korrekt irettesatt av samtlige til stede ved behov? Voksne kan og bør irettesettes når de tråkker utenfor. Og det funker. Anonymkode: 2fe57...d99 I alle dager. Med en jevnbyrdig tankegang ift at vi mennesker er forskjellige og at jeg ikke har mer rett enn andre på å definere sosial omgang og væremåte- så ville det ikke falt meg inn å skulle irettesette noen fordi de ikke levde opp til mine ideal og ideer om overnevnte. Men måtte jeg irettesette bare et menneske, en gang, så ligger denne typen uttalelser høyt på lista. Dette er oppskriften på det som kaltes utfrysning og mobbing på barneskolen, spesielt blant jenter. Ts, alle antakelser om hvorfor svigerinne agerer som hun gjør virker for meg å være det eneste riktige fra ditt ståsted. Jeg ville trukket noen helt andre slutninger om hvorfor hun sier det hun sier, prater som hun prater. Du kan ikke gjøre noe med henne, kun ditt eget perspektiv. Hvis du ønsker bedring i situasjonen ville jeg anbefalt å startet der. Hvis du bare ønsket medhold i klagen og å opprettholde status quo så ser du til de som stryker deg med hårene her inne. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #53 Del Skrevet 26. desember 2024 Regulert skrev (7 timer siden): I alle dager. Med en jevnbyrdig tankegang ift at vi mennesker er forskjellige og at jeg ikke har mer rett enn andre på å definere sosial omgang og væremåte- så ville det ikke falt meg inn å skulle irettesette noen fordi de ikke levde opp til mine ideal og ideer om overnevnte. Men måtte jeg irettesette bare et menneske, en gang, så ligger denne typen uttalelser høyt på lista. Dette er oppskriften på det som kaltes utfrysning og mobbing på barneskolen, spesielt blant jenter. Ts, alle antakelser om hvorfor svigerinne agerer som hun gjør virker for meg å være det eneste riktige fra ditt ståsted. Jeg ville trukket noen helt andre slutninger om hvorfor hun sier det hun sier, prater som hun prater. Du kan ikke gjøre noe med henne, kun ditt eget perspektiv. Hvis du ønsker bedring i situasjonen ville jeg anbefalt å startet der. Hvis du bare ønsket medhold i klagen og å opprettholde status quo så ser du til de som stryker deg med hårene her inne. Hvilke slutninger ville du trukket? Ts Anonymkode: f32e8...a04 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #54 Del Skrevet 26. desember 2024 Regulert skrev (8 timer siden): I alle dager. Med en jevnbyrdig tankegang ift at vi mennesker er forskjellige og at jeg ikke har mer rett enn andre på å definere sosial omgang og væremåte- så ville det ikke falt meg inn å skulle irettesette noen fordi de ikke levde opp til mine ideal og ideer om overnevnte. Men måtte jeg irettesette bare et menneske, en gang, så ligger denne typen uttalelser høyt på lista. Dette er oppskriften på det som kaltes utfrysning og mobbing på barneskolen, spesielt blant jenter. Ts, alle antakelser om hvorfor svigerinne agerer som hun gjør virker for meg å være det eneste riktige fra ditt ståsted. Jeg ville trukket noen helt andre slutninger om hvorfor hun sier det hun sier, prater som hun prater. Du kan ikke gjøre noe med henne, kun ditt eget perspektiv. Hvis du ønsker bedring i situasjonen ville jeg anbefalt å startet der. Hvis du bare ønsket medhold i klagen og å opprettholde status quo så ser du til de som stryker deg med hårene her inne. Jeg synes det kan gå an å irettesette folk uten at det skal utvikle seg til utestengelse. Jeg skjønner godt at ts med familie er lei av måten svigerinnen er på. Det er også visse ting man ikke bør snakke om ved matbordet og spesielt om man svært ofte snakker om det samme, skjønner jeg det kan bli mye. Det hadde dog kanskje vært lettere å ta personen til siden og si ifra på tomannshånd, men det virket litt som om dette var prøvd uten suksess. Anonymkode: 26886...8d7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #55 Del Skrevet 26. desember 2024 Har en slik svigerinne her også….. Istedenfor å skrive god jul på fb slik som alle andre, så la hun til at julen ikke ble som planlagt og hun må hvile og ta smertestillende…..🫠🫠 Gleder meg til nyttårsbesøk og få gnagsår i øra av å høre på hvor vondt hun har overalt (inkl arbeidsviljen…..)😆 Anonymkode: 60e3d...99b 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #56 Del Skrevet 26. desember 2024 Hvorfor går ikke den dotten av en bror du har fra henne? Anonymkode: 486e2...269 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #57 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): I sted kom min svigerinne bort i sofaen der jeg satt og begynte å snakke om helseproblemene sine, og hvor frustrerende det var å ikke bli trodd av leger osv Jeg jattet med og kom med ulike forslag, og så ble hun irritert og sa at jeg ikke hadde peiling, for jeg var en av de som hadde "lekt meg gjennom livet"!? Da hisset jeg meg bittelitt opp, og sa at den kommentaren kunne hun spare til noen som var frisk som en fisk, og som fremdeles hadde sin mann i live. Da ble hun stille og sa ingenting, og så spurte jeg henne om hvorfor hun aldri sier "unnskyld" eller "beklager", når hun slenger ut av seg idiotiske og sårende ord, men da svarte hun meg ikke og bare fortsatte å snakke. Så gjentok jeg meg selv og spurte hvorfor hun ikke sier unnskyld når hun blir konfrontert, men da reiste hun seg og gikk. Neste gang jeg vet hun kommer så holder jeg meg borte eller ikke snakker med henne. Hun trenger psykiatriskrisk hjelp. Ts Anonymkode: f32e8...a04 Veldig bra at du sa dette og spurte henne. Du har min fulle sympati ts, dette høres slitsomt ut. Hun må settes på plass. Anonymkode: c234c...505 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #58 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Utifra hva ts fortalte om svigerinnen i den kommentaren, så føler du med svigerinnen? Følte du deg truffet? Anonymkode: 4a32c...475 Jeg tror bare ikke ignorering er TS sin sterke side. Anonymkode: d01b0...250 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #59 Del Skrevet 26. desember 2024 Takk for god underholdning i starten av tråden. Fortsett å ventilere her. Kondolerer med tapet av mannen, tror at det merkes ekstra godt i jula når man er aleine. Det er ihvertfall da jeg ønsker å ha en mann (jeg har bare vært skilt i mange år, så kan ikke relatere til å være enke). Anonymkode: 72fa2...eb9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #60 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): I sted kom min svigerinne bort i sofaen der jeg satt og begynte å snakke om helseproblemene sine, og hvor frustrerende det var å ikke bli trodd av leger osv Jeg jattet med og kom med ulike forslag, og så ble hun irritert og sa at jeg ikke hadde peiling, for jeg var en av de som hadde "lekt meg gjennom livet"!? Da hisset jeg meg bittelitt opp, og sa at den kommentaren kunne hun spare til noen som var frisk som en fisk, og som fremdeles hadde sin mann i live. Da ble hun stille og sa ingenting, og så spurte jeg henne om hvorfor hun aldri sier "unnskyld" eller "beklager", når hun slenger ut av seg idiotiske og sårende ord, men da svarte hun meg ikke og bare fortsatte å snakke. Så gjentok jeg meg selv og spurte hvorfor hun ikke sier unnskyld når hun blir konfrontert, men da reiste hun seg og gikk. Neste gang jeg vet hun kommer så holder jeg meg borte eller ikke snakker med henne. Hun trenger psykiatriskrisk hjelp. Ts Anonymkode: f32e8...a04 Omg! Det holder jeg med deg i. For et kvinnemenneske!! Håper broren din skiller seg fra henne. Anonymkode: 7577c...456 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå