AnonymBruker Skrevet i går, 11:41 #1 Del Skrevet i går, 11:41 Å oppholde seg over flere dager sammen med familie man kun ser to ganger i året, kan være en prøvelse! Mine foreldre er gamle og det er de jeg vil være med, og ikke folk man ikke har bedt om å tilbringe jul med, som min svigerinne. Hun tåler ikke at andre har helseplager eller snakker om livet sitt, for da skal hun dupere de med sine livshistorier og diagnoser, eller gjøre narr. I løpet av gårsdagen satt hun på baken og så på film på macen sin i timesvis, samtidig som hun klaget over hvor synd det var at hverken jeg eller min bror hjalp til på kjøkkenet. Jeg ryddet kjøkkenet og tømte oppvaskmaskinen før vår mor begynte å lage middag, kokte grøt, pisket krem og laget riskrem. Min bror hentet ved og fylte alle vedkurvene i huset. Hun spør ikke hvordan det går med meg etter at jeg mistet min mann i fjor høst, hun spør ikke hvordan det går med mine sønner som var hos farens familie denne julen, hun bagatelliserer at jeg har fått cøliaki og sier at det kan umulig være det jeg har, til tross for at jeg har tatt mange undersøkelser på gastro. Hun selv har 100% gluten intoleranse og melkeallergi, og det har hun funnet ut selv. Hun henger seg opp i at jeg tar kosttilskudd, og har spurt meg om jeg har legeerklæring på hva jeg skal ta og mener at jeg innbiller meg at jeg har mangel gå vitaminer. Hun tar vitaminer og når jeg spør om hun har legeerklæring på hva hun skal ta, så får jeg ikke noe svar.. Hun sier aldri "beklager" hvis hun tar feil, og presiserer at man må gi gaver med byttelapp, så det følger alltid med når hun får gave fra meg. Jeg fikk en genser av henne i går som var for stor, og kom uten byttelapp! Hun snakker om sine symptomer og helse hvert tiende minutt, og diagnostiserer ting som er helt normalt. I går etter at vi hadde spist middag var vi alle så mette at vi ikke orket dessert. Hun klaget hele kvelden om hvor mett hun var, og at det sikkert ikke var normalt å føle metthet i så mange timer. I dag ved frokosten fortalte hun at hun hadde hatt vondt i magen i natt og fremdeles hadde litt vondt fordi hun hadde spist for mye i går, så hun hadde sikkert irritabel tarm. Heldigvis reiser de i morgen tidlig 🙄 Anonymkode: f32e8...a04 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet i går, 11:45 #2 Del Skrevet i går, 11:45 Her aner jeg begynnelsen til årets påskekrim:) 13 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:46 #3 Del Skrevet i går, 11:46 visp skrev (Akkurat nå): Her aner jeg begynnelsen til årets påskekrim:) 🤣 Jeg har ikke kommet dit at jeg ønsker å ta livet av henne, men hadde ikke blitt lei meg om min bror (som er en tøffel) hadde skilt seg. Ts Anonymkode: f32e8...a04 4 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet i går, 11:49 #4 Del Skrevet i går, 11:49 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): 🤣 Jeg har ikke kommet dit at jeg ønsker å ta livet av henne, men hadde ikke blitt lei meg om min bror (som er en tøffel) hadde skilt seg. Ts Anonymkode: f32e8...a04 Tror det er mange som opplever dette i jula. Folk skal lage idyll utav å presse folk sammen som vanligvis ikke ses så ofte. 6 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:54 #5 Del Skrevet i går, 11:54 visp skrev (1 minutt siden): Tror det er mange som opplever dette i jula. Folk skal lage idyll utav å presse folk sammen som vanligvis ikke ses så ofte. Hun har alltid fremhevet seg selv og skrytt av hvor mye hun har reist, hvor mange språk hun snakker og hvilke kjendiser hun har sett, men bagatellisering av min og andres helse begynte hun med etter at hun selv fikk helseplager. Hun snakker om alt hun gjør til tross for sine helseplager, og snakker ned kolleger og andre som ikke klarer det hun gjør.🤮 Ts Anonymkode: f32e8...a04 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:59 #6 Del Skrevet i går, 11:59 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hun har alltid fremhevet seg selv og skrytt av hvor mye hun har reist, hvor mange språk hun snakker og hvilke kjendiser hun har sett, men bagatellisering av min og andres helse begynte hun med etter at hun selv fikk helseplager. Hun snakker om alt hun gjør til tross for sine helseplager, og snakker ned kolleger og andre som ikke klarer det hun gjør.🤮 Ts Anonymkode: f32e8...a04 Jeg har en sånn i familien, bunner nok i stor usikkerhet og litt dårlig selvfølelse, men gud bedre så slitsomt. Anonymkode: 80292...7cb 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet i går, 11:59 #7 Del Skrevet i går, 11:59 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hun har alltid fremhevet seg selv og skrytt av hvor mye hun har reist, hvor mange språk hun snakker og hvilke kjendiser hun har sett, men bagatellisering av min og andres helse begynte hun med etter at hun selv fikk helseplager. Hun snakker om alt hun gjør til tross for sine helseplager, og snakker ned kolleger og andre som ikke klarer det hun gjør.🤮 Ts Anonymkode: f32e8...a04 Jeg ville prøvd å holde samtalene til et minimum. Prøv å få deg en gåtur alene, eller noe. Og fokuser mest på at moren din ikke opplever gnisninger. Er det mulig, så ville jeg sluttet med være sammen med alle over flere dager. Jeg har også en svigerinne som jeg har drømt å kjøre gjennom fliskutteren 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:05 #8 Del Skrevet i går, 12:05 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har en sånn i familien, bunner nok i stor usikkerhet og litt dårlig selvfølelse, men gud bedre så slitsomt. Anonymkode: 80292...7cb Det går på innpust og utpust fra hun står opp til hun legger seg, og snakkingen blir mer intenst for hver gang jeg ser henne. Hun spør om et eller annet, og før jeg rekker å svare begynner hun å snakke om noe helt annet, eller forlater rommet. Hun avbryter og kommer med digresjoner, hopper fra det ene temaet til det andre og sier det meste hun tenker på. Ts Anonymkode: f32e8...a04 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:07 #9 Del Skrevet i går, 12:07 visp skrev (6 minutter siden): Jeg ville prøvd å holde samtalene til et minimum. Prøv å få deg en gåtur alene, eller noe. Og fokuser mest på at moren din ikke opplever gnisninger. Er det mulig, så ville jeg sluttet med være sammen med alle over flere dager. Jeg har også en svigerinne som jeg har drømt å kjøre gjennom fliskutteren Takk for tipset. Min far har nettopp kjøpt seg ny fliskutter som står ved vedskjulet...😂 Ts Anonymkode: f32e8...a04 1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet i går, 12:08 #10 Del Skrevet i går, 12:08 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk for tipset. Min far har nettopp kjøpt seg ny fliskutter som står ved vedskjulet...😂 Ts Anonymkode: f32e8...a04 Ville skyvd den litt unna, så vedskjulet ikke må males om 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:12 #11 Del Skrevet i går, 12:12 visp skrev (2 minutter siden): Ville skyvd den litt unna, så vedskjulet ikke må males om 😂😂😂ler meg ihel!! Anonymkode: 80292...7cb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:16 #12 Del Skrevet i går, 12:16 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Å oppholde seg over flere dager sammen med familie man kun ser to ganger i året, kan være en prøvelse! Mine foreldre er gamle og det er de jeg vil være med, og ikke folk man ikke har bedt om å tilbringe jul med, som min svigerinne. Hun tåler ikke at andre har helseplager eller snakker om livet sitt, for da skal hun dupere de med sine livshistorier og diagnoser, eller gjøre narr. I løpet av gårsdagen satt hun på baken og så på film på macen sin i timesvis, samtidig som hun klaget over hvor synd det var at hverken jeg eller min bror hjalp til på kjøkkenet. Jeg ryddet kjøkkenet og tømte oppvaskmaskinen før vår mor begynte å lage middag, kokte grøt, pisket krem og laget riskrem. Min bror hentet ved og fylte alle vedkurvene i huset. Hun spør ikke hvordan det går med meg etter at jeg mistet min mann i fjor høst, hun spør ikke hvordan det går med mine sønner som var hos farens familie denne julen, hun bagatelliserer at jeg har fått cøliaki og sier at det kan umulig være det jeg har, til tross for at jeg har tatt mange undersøkelser på gastro. Hun selv har 100% gluten intoleranse og melkeallergi, og det har hun funnet ut selv. Hun henger seg opp i at jeg tar kosttilskudd, og har spurt meg om jeg har legeerklæring på hva jeg skal ta og mener at jeg innbiller meg at jeg har mangel gå vitaminer. Hun tar vitaminer og når jeg spør om hun har legeerklæring på hva hun skal ta, så får jeg ikke noe svar.. Hun sier aldri "beklager" hvis hun tar feil, og presiserer at man må gi gaver med byttelapp, så det følger alltid med når hun får gave fra meg. Jeg fikk en genser av henne i går som var for stor, og kom uten byttelapp! Hun snakker om sine symptomer og helse hvert tiende minutt, og diagnostiserer ting som er helt normalt. I går etter at vi hadde spist middag var vi alle så mette at vi ikke orket dessert. Hun klaget hele kvelden om hvor mett hun var, og at det sikkert ikke var normalt å føle metthet i så mange timer. I dag ved frokosten fortalte hun at hun hadde hatt vondt i magen i natt og fremdeles hadde litt vondt fordi hun hadde spist for mye i går, så hun hadde sikkert irritabel tarm. Heldigvis reiser de i morgen tidlig 🙄 Anonymkode: f32e8...a04 Hvor gammel er hun? Anonymkode: 867bd...aa2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:17 #13 Del Skrevet i går, 12:17 visp skrev (8 minutter siden): Ville skyvd den litt unna, så vedskjulet ikke må males om 🤣 Det er malt rødt, så det gár nok bra. Ts Anonymkode: f32e8...a04 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:18 #14 Del Skrevet i går, 12:18 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor gammel er hun? Anonymkode: 867bd...aa2 58 Ts Anonymkode: f32e8...a04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:18 #15 Del Skrevet i går, 12:18 Syns folk tåler altfor mye av drittfolk. Jeg svarer alle og setter de på plass. Syns du skal vise henne denne tråden så hun kan ta seg sammen eller feire med egne slektninger eller alene.. makan Anonymkode: cb2d5...7d9 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:21 #16 Del Skrevet i går, 12:21 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det går på innpust og utpust fra hun står opp til hun legger seg, og snakkingen blir mer intenst for hver gang jeg ser henne. Hun spør om et eller annet, og før jeg rekker å svare begynner hun å snakke om noe helt annet, eller forlater rommet. Hun avbryter og kommer med digresjoner, hopper fra det ene temaet til det andre og sier det meste hun tenker på. Ts Anonymkode: f32e8...a04 Når dette skjer med min slektning så prøver jeg å distansere meg litt og tenker "bare smil, nikk, si ja og jaha, vedkommende har det ikke bra og det er derfor de jabber løs, så ikke ting skal bli nære og personlige, for de er ikke i kontakt med egne følelser" Det er jævlig vanskelig, når noen er som et svart hull av selvsentrerthet, og oppfører seg som du bare er publikum for dem, men ja de har det jo ikke bra med seg selv. Anonymkode: 80292...7cb 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:21 #17 Del Skrevet i går, 12:21 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Syns folk tåler altfor mye av drittfolk. Jeg svarer alle og setter de på plass. Syns du skal vise henne denne tråden så hun kan ta seg sammen eller feire med egne slektninger eller alene.. makan Anonymkode: cb2d5...7d9 Noen få dag i året kan en jatte med tenker jeg Anonymkode: 80292...7cb 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #18 Del Skrevet 23 timer siden Har din bror og svigerinnen barn? Hvis nei, hvorfor ikke ta en prat med broren din om han har det bra i det forholdet. Kanskje har han det ikke bra, men blir manipulert av henne? Anonymkode: 7577c...456 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #19 Del Skrevet 23 timer siden Høres ut som dere er like umodne begge to. Hun er bare litt ærligere og sier ting høyt. Du sverger til metoden passiv-aggressiv Anonymkode: 3c623...816 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #20 Del Skrevet 23 timer siden Min mor er sånn og har alltid vært det. Selv mener hun at hun er kjempeflink sosialt, og kommer aldri til å forstå kritikk. Jeg hater hver dag hun er her i jula, prøver å jobbe eller aktivisere meg utenfor huset, men teller ned timer til hun drar igjen. Anonymkode: 6872c...d0e 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå