AnonymBruker Skrevet i går, 11:20 #1 Del Skrevet i går, 11:20 Jeg bor i et borettslag med mange barn og dag ut og dag inn ramler jeg over leker, sykler, sparkesykler, fotballer osv på fellesområdene. Mye av dette er dyre ting som jeg selv aldri hadde lagt fra meg ubevoktet ute. Ting blir brukt av andre, ødelagt av været og sannsynligvis også stjålet. I går kom jeg og min nevø over en fotballbane full av fotballer og begynte å sparke litt rundt på den ene. Vi hadde også med oss en liten hund som deltok i leken og som etter hvert punget ballen. Banen var tom for folk så jeg tenkte ikke noe over det før det kom noen og sa det var deres ball vi hadde ødelagt. Jeg kjenner meg delt her, ja vi ødela ballen, men ballen var forlatt. Er det dette vi lærer barna nå om dagen, at man kan stole på alt og alle? Som barn var det mitt ansvar å passe på tingene mine, mistet jeg dem var det dumt for meg. Anonymkode: ae1f9...51b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #2 Del Skrevet 23 timer siden Er enig med deg, men ville likevel erstattet ballen. Det er jo like viktig å lære barn det. Anonymkode: 97fb0...af2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet 23 timer siden #3 Del Skrevet 23 timer siden Burde nok erstatte ballen siden bikkja di beit hull i den. Som hundeeier er du ansvarlig for skaden den gjør. 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #4 Del Skrevet 23 timer siden Lot du bikkja di bite istykker en ball som du visste at ikke var din? Ikke rart mange misliker hundeeiere. Anonymkode: 20eb2...55e 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #5 Del Skrevet 23 timer siden At ting er satt igjen / glemt / mistet ute, rettferdiggjør ikke at hunder og barn skal få lov til å ødelegge det. Anonymkode: 796db...b3f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #6 Del Skrevet 23 timer siden Her er det jo du som var på trynet. Du erstattet vel ballen, etter at du lot dyret ditt ødelegge noe som åpenbart ikke var deres? Anonymkode: c72c3...678 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #7 Del Skrevet 22 timer siden Så du lot hunden bite i stykker en annen manns ball. Ikke rart mange ikke liker folk med hund. Vi har aldri latt vår hund få leke med leker som ligger rundt Anonymkode: c907e...b37 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #8 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Lot du bikkja di bite istykker en ball som du visste at ikke var din? Ikke rart mange misliker hundeeiere. Anonymkode: 20eb2...55e Enig. Å la hunden ødelegge noe som ikke er deres er uansvarlig og selvsagt skal du erstatte det. Det er ikke din oppgave å ødelegge andre sine saker som straff for at de glemte det igjen Anonymkode: 96406...d29 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #9 Del Skrevet 22 timer siden Delvis enig. Ja, barn må lære å ta vare på sine eiendeler. En ball som ligger igjen ute kan bli borte eller ødelagt. Men samtidig så synes jeg ikke det er så kult at noen bruker ting de finner ute som biteleke for hunden sin. I dette tilfellet høres det ut som om eier var borte i kun et kort tidsrom, siden dere møtte på de. Skal barn lære å respektere andres eiendeler så begynner det med oss voksne, tenker jeg. Anonymkode: e6d19...11d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ny Bruker Skrevet 22 timer siden #10 Del Skrevet 22 timer siden Jeg lærer barna å ikke røre ting som ikke er deres. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #11 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Delvis enig. Ja, barn må lære å ta vare på sine eiendeler. En ball som ligger igjen ute kan bli borte eller ødelagt. Men samtidig så synes jeg ikke det er så kult at noen bruker ting de finner ute som biteleke for hunden sin. I dette tilfellet høres det ut som om eier var borte i kun et kort tidsrom, siden dere møtte på de. Skal barn lære å respektere andres eiendeler så begynner det med oss voksne, tenker jeg. Anonymkode: e6d19...11d 15-20 min, vi skulle til å dra da de dukket opp. Har selvfølgelig ikke for vane å la hunden ødelegge verken mine eller andres ting, men denne halvslitne ensomme ballen som lå ute i mørket i går kveld fikk han gå løs på. Finders keepers. Kan nevne at det lå flere baller på andre siden av banen som jeg la opp i høyden så de ikke skulle bli ødelagt. Jeg erstattet ikke ballen, men henviste dem til hittegodset jeg hadde stablet opp. Det ble dårlig stemning, noe jeg forstår, men de fant seg en ball å spille med. Anonymkode: ae1f9...51b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #12 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Skal barn lære å respektere andres eiendeler så begynner det med oss voksne, tenker jeg. Anonymkode: e6d19...11d Det er et godt poeng. TS Anonymkode: ae1f9...51b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #13 Del Skrevet 22 timer siden Ekstremt frekt å la hunden ødelegge en ball som ikke var deres, uavhengig av om dere «fant den ute». Anonymkode: ad13e...ee6 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #14 Del Skrevet 19 timer siden Du mener andre må lære sine barn å ta ansvar for egne eiendeler, samtidig som du er voksen og har null respekt for andres eiendeler? Og tydeligvis enda mindre for barns eiendeler? Gudskjelov at du har hund istedenfor egne barn, tenker jeg. For en egoistisk holdning. Anonymkode: c719b...4ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #15 Del Skrevet 18 timer siden Det er viktig å lære barna å ta vare på sine ting, men det er like viktig å lære folk å ikke røre og ødelegge andres ting. Og ordne opp om man er uheldig. Her i nabolaget sin ballbinge har alle ballene sine i bingen. Velet har og kjøpt inn baller til felles bruk. Anonymkode: 4391e...36d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 minutter siden #16 Del Skrevet 7 minutter siden Ranten du startet på høres ut som en greie du forteller deg selv for å slippe å ta ansvar for noe du selv har gjort feil. «Barn bør lære seg å ta vare på sakene sine.» ble til «Ikke mitt ansvar at jeg ødelegger andres eiendeler når de bare lar det slenge rundt». Høres ut som du forsøker å legge skylda utenfor deg selv for noe du innerst inne veit du ikke skulle gjort, og som du skjønner at du bør erstatte/fikse. Jeg har gjort det samme selv en gang, kom heldigvis til fornuften veldig raskt og tok mitt ansvar for det som oppsto. Ble litt dyrt, men en lærdom for livet. Anonymkode: 1f6fb...91a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå