Gå til innhold

Jeg tror min far følger med meg på nett/far plutselig tar initiativ til kontakt etter over 20år

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk, men jeg ønsker ingen kontakt, og vil ikke åpne opp for det. For meg er han mer eller mindre død, så litt uventet at jeg kjenner litt på det. Jeg savner en far, men det er ikke han, og ikke vil jeg sette døren på gløtt heller. Dette kan være gode hensikter, men også manipulering, og jeg vil ikke bite på. 

Men takk for råd, kan være nyttig for andre. 

Anonymkode: 546db...672

Jeg har aldri fått noe av mine foreldre hvis ikke det var en baktanke bak det. Så pass på deg selv. ❤️ 

Anonymkode: af851...033

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Takk, men jeg ønsker ingen kontakt, og vil ikke åpne opp for det. For meg er han mer eller mindre død, så litt uventet at jeg kjenner litt på det. Jeg savner en far, men det er ikke han, og ikke vil jeg sette døren på gløtt heller. Dette kan være gode hensikter, men også manipulering, og jeg vil ikke bite på. 

Du har hodet ditt på helt rett plass. Jeg tror du gjør helt rett i dette. Du virker veldig reflektert og er på vei til et godt sted. 

Ønsker deg en gledelig jul og et fantastisk år 🦋

Anonymkode: da4ed...ade

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har aldri fått noe av mine foreldre hvis ikke det var en baktanke bak det. Så pass på deg selv. ❤️ 

Takk ❤️ Trist det er sånn for deg, og takk for omtanken ❤️ Skal ikke si min far er den skarpeste kniven i skuffen, så det er mulig at han bare er litt sentimental, men det var litt påfallende. Han prøver også hardt med å bruke kun navnet jeg har offentlig på SoMe. Det er av praktiske årsaker, det er veldig delt hvem som kaller meg for det ene eller det andre. Ingen i familien bruker kun det ene navnet, så da må han ha fulgt med på nett. Jeg er litt offentlig på grunn av jeg har en del ansvar innen noe frivillig. Virker litt påfallende med om han prøver og da kun med det ene navnet. Han avslører at han har fulgt meg noe sted. 

Ja ja, mannen er ikke fysisk farlig, og det er jo opp til meg hvor mye plass jeg vil gi dette her, men jeg tenker jo på det da. Litt smådesperat forsøk rett og slett. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du har hodet ditt på helt rett plass. Jeg tror du gjør helt rett i dette. Du virker veldig reflektert og er på vei til et godt sted. 

Ønsker deg en gledelig jul og et fantastisk år 🦋

Anonymkode: da4ed...ade

Tusen takk for gode ord, det blir satt veldig pris på 💙 Jeg prøver å være reflektert og sette de nødvendige grensene for meg selv. Det har ikke alltid vært så lett, fordi de ikke blir så lett respektert. Her trenger jeg jo ikke gå inn i noe mer med ham. Om min mor sender gaven, så trenger jeg ikke takke. Usikker på om min mor vil sende, hun vil snakke om det etter jul. Holder egentlig med et bildebevis for meg, også kan hele gaven gå til noen som vil sette mer pris på den. 

Takk igjen, det ble sagt pris på, og fortsatt god jul til deg og, med ønsker om et godt 2025 💙

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men kan du sende en melding hvor du skriver det som det er da? Du syns det er ubehagelig at han prøver å ta kontakt, gir gaver osv. Og at du ikke ønsker å ha noe med han å gjøre. 

Det bør han forstå. 

Anonymkode: cd03d...ebe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men kan du sende en melding hvor du skriver det som det er da? Du syns det er ubehagelig at han prøver å ta kontakt, gir gaver osv. Og at du ikke ønsker å ha noe med han å gjøre. 

Det bør han forstå. 

Anonymkode: cd03d...ebe

Det er dessverre ikke alle som forstår sånt. Noen får mer bensin på bålet om de skjønner de får en reaksjon enn om en bare ignorerer det. Jeg har ikke snakket med ham på over 20år. Absolutt ingen indikasjoner på at jeg ønsker kontakt. Det har heller ikke vært noe dødsfall eller annet alvorlig den siste tiden som jeg vet om. Jeg ville fått høre om han var alvorlig syk, det er jeg rimelig sikker på. Så hva dette her bunner i vet jeg ikke. Mulig det begynner å demre for ham hva han har gjort, men jeg er usikker. Eller han kjenner på alderen 🤔 Det er uansett ikke en mann jeg vil ha i livet mitt. Jeg er ikke sterk nok til å stå i det, og jeg stoler ikke på ham. 
Jeg har ikke psykologtime før godt ut på nyåret, men skal høre med psykologen hva som kan være lurt her. Jeg har ganske mange sterke personligheter i familien, som ikke respekterer grenser, og som har krevd, og fremdeles til tider krever, mye fra meg. 

Akkurat når det gjelder min far så vil jeg egentlig ikke vite hvorfor han tenker det er innenfor å blant annet voldta datteren sin, og så videre ikke respektere at det bruddet er et brudd frem til jeg eventuelt ønsker kontakt. Når en har gjort så mye vondt så får han dø med at det var de valgene han tok, og jeg tok de valgene jeg tok etterpå for å beskytte meg og mine nærmeste fra ham. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Han har ingen gode sider, han voldtok deg. Han gjør dette nå fordi han blir gammel og bil at du skal passe på han på hans gamle dager. Blokker, blokker, blokker. 

Enig! Kast han til h...

Anonymkode: 65da0...c01

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Det er dessverre ikke alle som forstår sånt. Noen får mer bensin på bålet om de skjønner de får en reaksjon enn om en bare ignorerer det.

Dette er så rett. Da får han det som han vil, en reaksjon, en fot inn. Han vet han har klart å plage deg, disse menneskene fungerer ikke likt som andre.

Selv negativ kontakt som at du hadde gitt han skikkelig beskjed om å ryke og reise kan disse menneskene se på som et vinn. De elsker konflikt når vi bare vil ha fred. Og så ser de ofte på alt som en maktkamp, så hvis du sier nei, så sier de "jo" og durer på bare for å "vinne" og dominere.

Jeg sliter sånn med dette med mine. De elsker å dominere, og jeg har vært underdanig hele livet. Nå har jeg stengt all tilgang til meg for alltid. Jeg er dyrbar og bare spesielt utvalgte vil ha tilgang til meg fra nå av. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Dette er så rett. Da får han det som han vil, en reaksjon, en fot inn. Han vet han har klart å plage deg, disse menneskene fungerer ikke likt som andre.

Selv negativ kontakt som at du hadde gitt han skikkelig beskjed om å ryke og reise kan disse menneskene se på som et vinn. De elsker konflikt når vi bare vil ha fred. Og så ser de ofte på alt som en maktkamp, så hvis du sier nei, så sier de "jo" og durer på bare for å "vinne" og dominere.

Jeg sliter sånn med dette med mine. De elsker å dominere, og jeg har vært underdanig hele livet. Nå har jeg stengt all tilgang til meg for alltid. Jeg er dyrbar og bare spesielt utvalgte vil ha tilgang til meg fra nå av. 

Trist du forstår litt for godt hvordan det er, men du treffer spikeren her. Jeg har flere sånne jeg også, og de tar ikke et nei for et nei, og all oppmerksomhet er «god» oppmerksomhet. 

Klokt (men vanskelig) valg du har tatt. Stå på og håper det blir bedre med tiden for deg 💙💪🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...